וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלבוע/גליל ניצחה את הפועל חולון 78:92

פארגו ודאוול הוליכו את החבורה של קטש לניצחון על חולון של עוזי, אולי במשחקו האחרון כמאמן נועלת הטבלה. צפו בתקציר

מנהלת ליגת העל בכדורסל

צפו בתקציר המשחק

עריכת וידאו: דורון שטיין

המחזור השישי בליגת העל ננעל הערב (שני), כשהפועל גלבוע/גליל עליון ניצחה באולם גן נר את הפועל חולון 78:92 בשחזור של סדרת רבע גמר הפלייאוף מאשתקד. במידה רבה, המשחק הערב היה אמור לייצג את שני קצוות המתרס: מצד אחד המארחים מהגלבוע, שאמנם נחלו בשבוע שעבר את הפסדם הראשון העונה (למכבי תל אביב), אך הם עדיין ניצבים במקום השני בטבלה, ועדיין נראים כאחת הקבוצות המרעננות והטובות בליגה, ומצד שני מחזיקת הגביע מחולון, אולי הקבוצה המאכזבת ביותר עד כה בליגת העל. בפועל קיבלנו קרב שלפרקים היה צמוד, אך הודות לרבע אחרון גדול של גלבוע/גליל, נשאר הסטאטוס קוו בדיוק כפי שחשבנו. המארחים מרשימים, האורחים בצרות צרורות.

החבורה של עודד קטש שיחקה גם הערב ללא טוני גפני, שסובל משבר בקרסול ולאור כך שוחרר מהקבוצה, וכמובן שעדיין ללא גל מקל, שסיכם במועדון לפני מספר ימים אך עדיין לא קיבל את השחרור ממכבי תל אביב. למרות זאת, ולא בפעם הראשונה העונה, מתברר כי גלבוע/גליל היא הרבה יותר גדולה משחקן כזה או אחר. אייזאה סוואן לא היו בשיאו הערב, ג'רמי פארגו הופיע רק לרבע האחרון, אז אלישי כדיר, גוני יזרעאלי, דגן יבזורי ובעיקר דיון דאוול נכנסו לנישת המצטיינים וחיפו על כך.

המארחים מהגלבוע הובילו פעמיים ביתרון דו-ספרתי ופעמיים מחזיקת הגביע מחולון הצליחה לחזור, אך בפעם השלישית שהקבוצה של קטש ברחה, לחולון פשוט לא היו את האנרגיות לקאמבק נוסף. חולון חסרה הערב שניים מהשחקנים הישראלים הבולטים שלה, ליאור ליפשיץ ועדי פרג, ועל אף שאבי אליהו הצעיר ויוני ניר הציגו יכולת לא רעה, זה כאמור לא הספיק מול החבורה העמוקה של עודד קטש. מחזיקת הגביע אמנם הציגה יכולת לא רעה לפרקים, עם רוח לחימה, אבל עם סגל כל כך דל בכישרון, זה באמת לא מספיק. כך או כך, המשחק הערב עשוי היה להיות האחרון של עמיר עוזי כמאמן הקבוצה. אם בשבוע שעבר, אחרי ההפסד לראשל"צ, עוד החליטו בחולון להשאיר את עוזי בתפקיד (בעיקר ממניעים כלכליים), ההפסד הערב - השישי ברציפות - בהחלט עשוי להתברר כקש ששבר את גב הגמל.

מהלך המשחק

המארחים של קטש פתחו עם דגן ג'רמי פארגו, דגן יבזורי, דיון דאוון, אלישי כדיר ובריאן רנדל, בעוד מחזיקת הגביע העלתה את אבי אליהו, יריב יצקן, ברנדון וואלאס, דווין מיטשל וג'ון תומאס. גלבוע/גליל דייקה בנסיונותיה הראשונים, ודאנק יפהפה של רנדל במתפרצת בתוספת נקודות של ג'רמי פארגו ושלשה של יבזורי קבעו 4:13 אחרי ארבע דקות של משחק. בשלב הזה לקח עמיר עוזי פסק זמן, אלא שדאוול ופארגו חזרו ממנו מפוקסים כדי לקבוע 7:21, ולסיים את הרבע עם 13:25.

חולון פתחה את הרבע השני בצורה טובה יותר, עם מיצ'ל, תומאס ויוני ניר, שצימקו ל-25:19. הריצה המצוינת של האורחים המשיכה, גלבוע נתקעה בהתקפה ולקחה זריקות לא טובות, ולפתע זה 30:29 בלבד לקבוצה של קטש. הקאמבק החולוני הושלם ארבע דקות למחצית, כשהאורחת עלתה ליתרון ראשון מהעונשין, אלא שגוני יזרעאלי עלה היטב מהספסל של גלבוע/גליל, ניתב את הכדורים לדאוול וכדיר, והמארחת ירדה לחדרי ההלבשה ביתרון 39:42.

בתחילת הרבע השלישי ספג דווין מיטשל עבירה שלישית, ומהעבר השני קלע דאוול מחוץ לקשת כדי לקבוע 43:50, שלוש דקות מפתיחת הרבע. דאוול ויזרעאלי המצוינים המשיכו להטיס את הגלבוע קדימה, ולפתע היתרון הדו-ספרתי חזר לחיים, 46:60. חולון שוב חזרה למשחק, הפעם בזכות טיטוס אייברי ובעיקר ג'ון תומאס, ולרבע האחרון היא הצליחה לעלות בפיגור מינימאלי מבחינתה, 62:57.

פתיחת הרבע המכריע היתה שייכת לכוכב הגלבוע, ג'רמי פארגו, שעד אותו רגע אמנם לא ממש הופיע למשחק, אלא שאת הרבע האחרון הוא פתח עם 8 נקודות רצופות שהעלו את האורחת ל-59:72, שבע דקות לסיום. פארגו המשיך ללהוט מחוץ לקשת, והעלה את גלבוע/גליל ליתרונה הגדול ביותר במשחק, 59:80 מוחץ. בשלב הזה החלה להילחם חולון על הכבוד שלה, וצימקה 82:72, שתי דקות לסיום. אלא ששם זה נגמר. גלבוע/גליל דייקה מעונשין, וירדה עם 78:92 חשוב בסיום.

סטטיסטיקה

קלעו לגלבוע/גליל: ג'רמי פארגו 25 (7 אסיסטים, 7 איבודים), דיון דאוול 21 (8 ריבאונדים), אלישי כדיר 14 (11 ריבאונדים), בריאן רנדל 10, גוני יזרעאלי 9 (6 אסיסטים), דגן יבזורי 8, איזיאה סואן 3, ליאור שגב 2, אבישי גורדון שיחק ולא קלע.

קלעו להפועל חולון: דווין מיטשל 22 (7 איבודים), ג'ון תומאס 19 (13 ריבאונדים), טיטוס אייבורי 12 (7 אסיסטים), ברנדון וואלאס, אבי אליהו ויוני ניר 7 כל אחד, יריב יצקן 4, נועם מטלון שיחק ולא קלע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully