וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'פרסון: "כנראה שנמאס לנו להפסיד"

29.11.2009 / 22:08

הפורוורד של חיפה לאחר הניצחון על נתניה. אשכנזי: "מה שמעניין אותי זו רק הקבוצה". בירנבוים: "משחקים טוב, אבל לא מנצחים"

איתי חסיד

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

בוודאי לא כך רצה אבי אשכנזי להשיג את ניצחונו הרביעי העונה, אבל בימים כאלה, בהם משחקים מול קבוצות חדשות בליגה הופכים למוקשים, אין ספק שגם הוא הסתפק בהופעה חלשה של קבוצתו, ובניצחון 70:84 על אליצור מכבי נתניה. שתי הקבוצות היו רחוקות מלהרשים, ואל לאשכנזי וחיפה לשמוח יתר על המידה. אחרי הכל, לנתניה היו אינספור הזדמנויות לחזור למשחק, אבל שחקניו של אריק אלפסי בחרו להטיח את הכדורים מבחוץ, ועם יום כל כך חלש התקפית, ברור שאי אפשר לנצח, אפילו את חיפה.

"ג'רמי טיילר לא מעניין אותי"

מאמן מכבי חיפה, אבי אשכנזי אמר לאחר הניצחון: "דיברנו על כך שבאולם הזה, נתניה קבוצה אנרגטית שניזונה מלחץ, קצב מהיר חטיפות. רצינו להביא את המשחק לקצב שלנו ולהביא אותם למשחק של חמש על חמש". על הסיבות שהביאו לו את הניצחון, אמר אשכנזי: "ההגנה שלנו משתפרת ואני מרוצה. היה שיפור גם בהתקפה והנעת הכדור הייתה טובה. זה ניצחון חשוב".

המאמן מיד נשאל על שחקנו הצעיר, ג'רמי טיילר, והחל להתעצבן: "ברגע שהפסקנו לדבר עליו, ההתנהגות שלו השתפרה והתחלנו לנצח. הוא לא מעניין אותי ולא מעניין אותי לדבר על שחקנים אחרים. הדיון נגמר מבחינתי". אשכנזי התייחס להמשך המאבקים ואמר: "בפיינל פור ברור שיהיו מכבי תל אביב, גליל וירושלים ויהיה מאבק על מקום אחד. אנחנו קבוצה טובה, אשקלון, בני השרן וגם נתניה. יהיו הרבה קבוצות שיתמודדו".

דבון ג'פרסון, שכמו תמיד היה האיש של החיפאים, אמר לאחר הניצחון: "אנחנו משתפרים כקבוצה, לומדים לשחק יחד, במיוחד בהגנה, וזה מה שהביא לנו את הניצחון. התאמנו קשה, דיברנו על הדברים שמפריעים לנו, וכנראה שנמאס לנו להפסיד. באופן אישי באתי לעשות את העבודה ולהיות מנהיג, אבל כקבוצה נצטרך לקחת כל משחק בפני עצמו, ואני מאמין שאנחנו עדיין יכולים להגיע לפיינל פור".

"משחקים יותר טוב, אבל לא מנצחים"

בבני השרון התכוננו טוב לקראת משחק החוץ הקשה מול מכבי ראשון לציון של אפי בירנבוים ומאיר טפירו. בסיומו של הערב, היתה ידה של בני השרון על העליונה, עם ניצחון 79:84, בעיקר תודות לרבע אחרון טוב של דורי אסף. מאמן בני השרון, דן שמיר אמר לאחר המשחק: "התחלנו טוב, ובזמן האחרון אני די מאמין ומנסה ללמוד דינמיקה של משחק תוך כדי. לא הצלחנו לתרגם עצירות לנקודות, ואחר כך זה התהפך בכמה פעולות, שהפכו את המשחק. זה התחיל עם פעולות של מאמץ, סם קלנסי לקח כדור מהרצפה והטביע אותו. השלשה של רון סטיל נתנה לנו הרבה, אני בסוף שהצלחנו לעצור ולעשות את העצירות שהיינו צריכים. אני מאוד שמח לנצח פה".

על קלנסי עצמו, אמר שמיר: "סם הוא שחקן שהגיע באיחור, הוא הרבה אחרי כולם בכושר, וזה מאוד בלט בהתחלה. הוא שחקן מאוד מנוסה, יודע במה הוא טוב, ואני מאוד אוהב את הגישה שלו". על הישראלים שבקבוצתו אמר שמיר: "אני לא מסתכל על דרכונים יותר מדי, ואני לא רוצה לעשות השוואות עם קבוצות אחרות. זה שהרבה שחקנים עוד לא מצאו את עצמם זה באחריותי. אורי יצחקי לא מוצא את עצמו, אני לוקח על זה אחריות, אני בטוח שהוא יבוא בסופו של דבר. עכשיו אני מקבל קרדיט כאילו אני בונה את דורי אסף, אבל זה מיותר. אנחנו יוצרים את הפלטפורמה, ושחקנים באים ולוקחים אותה. הוא בא ומחבר פעולות טובות, הוא מרוויח את זה שהוא על המגרש. יש לנו עוד כמה שחקנים שצריכים למצוא את עצמם. זאת דינמיקה שונה".

אסף עצמו מעדיף להישאר צנוע: "תמיד אני עובד קשה בהגנה. אני לא שחקן שיוותר, חיכיתי ששלשה שלי תיכנס ואני שמח שברבע האחרון זה קרה, וזה עזר לנו. זה היה מלחיץ קצת מהקו, אבל זה גם היה במלחה, ואני רק שמח שזה נכנס". על המעבר מהלאומית לליגת העל, אמר השחקן: "יש שחקנים שלא הצליחו בלאומית לעשות את ההתאמה, אני שמח שנותנים לי את הקרדיט, אני רק יכול להמשיך לעבודה קשה ולנסות להוכיח כל פעם מחדש".

אפי בירנבוים, מאמן ראשון לציון, שממשיכה לאכזב העונה, אמר לאחר ההפסד: "זה היה משחק של מומנטום, ואיבדנו אותו ברבע השלישי. היתה לנו בעיית עבירות, וכשאיבדנו את המומנטום, פספסנו דאנק בנקודה הפרש. אנחנו משחקים יותר טוב, אבל אנחנו לא מנצחים. היום קרה מה שקרה, ולכל משחק יש את האופי שלו. מגי הגיע באיחור, דיברתי על זה בעבר. הוא היה אמור להיות פה לפני וזה היה עוזר לנו להתאזן לפני המשחק".

גם יהוא אורלנד נשמע מאוכזב מאוד מההפסד בסיום, ואמר: "קיבלנו החלטות לא טובות בהתקפה והחלטות לא טובות בהגנה. אנחנו לא מחוברים. לפעמים גם במערכת יחסים בין גבר לאישה, זה לא מצליח, אבל אם שני הצדדים מאמינים בזה, אז בסוף זה יצליח. יש פה קבוצה טובה עם יכולת ואנחנו מספיק טובים. אנחנו לא נהיה הקבוצה המבריקה של הסיבוב הראשון. נצטרך לקחת עוד 2-3 ניצחונות בסיבוב הראשון, ובסיבוב השני נצטרך להיות מפחידים".

"קרובים זה לא מספיק"

גם באשקלון נשמו הערב לרווחה, לאחר שעוד משחק בה הובילה הקבוצה נהפך לצמוד ברבע האחרון. אלא שהפעם ניצחה אשקלון 86:92 את עירוני רמת גן, וגם אריאל בית הלחמי מודה שהיה מודאג: "בהתחלה היה נראה שזה יהיה משחק קל אבל הפתיחה קצת טרפה לנו את הקלפים. רמת גן שיחקה שונה ממה שהם היו רגילים עד עכשיו, בארלו שינה את המשחק שלהם שהפך מהיר יותר. השלשות שלהם נכנסו באחוזים גבוהים. דני גוט עשה עבודה טובה והחזיר אותם למשחק, וזה הפך משחק קשה. זה היה ניצחון חוץ שני שלנו ברציפות והוא מאוד חשוב. המשחקים של רמת גן עד כה היו צמודים והתוצאות שלהם לא משקפות את המאזן".

עומר סניד אמר לאחר הניצחון: "היה משחק קשה. הרקורד שלהם לא משקף את הכישרון שלהם. יש להם שחקנים חדשים וטובים אבל בסיום הצלחנו להוציא לפועל את מה שרצינו. הם קבוצה קשוחה שהפסידה משחקים צמודים". על התוספת של קורי קאר לקבוצה, אמר סניד: "ידענו בדיוק מה קורי יכול להביא לנו, חוץ מכדורסל הוא גם חבר טוב ואני תמיד בא אליו אם צריך. אשקלון הראו לויאליות אליו והוא בחזרה אליהם".

מן העבר השני, ברמת גן עדיין לא מצליחים למצוא את הנוסחה שתביא להם את הניצחונות. מאמן הקבוצה, דני גוט אמר בסיום: "איך יוצאים מהמצב? בעבודה קשה. זה מתסכל מאוד, באימונים רואים איזו עבודה נעשית. יש לנו קבוצה של אנשים טובים עם המון פוטנציאל שלא הצלחנו לממש עד עכשיו. אני שמח שאיציק אוחנון נתן משחק טוב אבל הבעיה הגדולה היא שאנחנו רכים בהגנה. אולי יש לנו יותר מדי אנשים טובים, אין את הרוע או הרצח בעיניים. גם כשאנחנו מצליחים להגיע לבאר אנחנו לא מצליחים לשתות ממנה בגלל טעויות אינפנטיליות".

גוט נשאל האם קבוצתו צריכה חיזוק לסגל, ואמר: "אין לנו בעיה עם הסגל, צריך סבלנות. בסגל שיש לנו אנחנו יכולים לנצח אולי כל קבוצה בליגה, אבל בגלל ההתחלה הלא טובה אין את האמונה המלאה שאפשר לעשות את זה. אני מאמין שכשיגיע הניצחון הראשון הכל ישתחרר".

איציק אוחנון, שנתן משחק טוב, אמר לאחר ההפסד: "קרובים זה לא מספיק. המטרה היתה לנצח ולא משנה כמה הכדורסל היה יפה או לא, אבל לא עמדנו במטרה. צריך לדעת לבוא ולתת את האקסטרה, אבל לא הצלחנו. החבר'ה נתנו המון מעצמם, רצו ולחמו אבל לא שיחקנו טוב הגנתית. לא הזזנו את הכדור טוב בהתקפה אבל הבעיה לא היתה שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully