וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היה שווה להמתין עד בר המצווה

דוידנקו ניצח את פדרר אחרי 12 הפסדים עם 2:6, 6:4, 5:7 בחצי גמר המאסטרס, ויפגוש את דל פוטרו שהדיח את סודרלינג

רוג'ר פדרר היה רחוק משחק אחד בלבד מסיום עונה מצוינת, אבל אקורד הסיום שלו ל-2009 היה צורם במיוחד. השוויצרי, שהפסיד עד עכשיו בטורניר המאסטרס בלונדון בכל המערכות הראשונות שלו, הפסיד גם הפעם לניקולאי דוידנקו, עשה מהפכון, אבל ברגע המכריע הוא לא הצליח לאיים על הרוסי וסיים בשלב חצי הגמר אחרי 2:6, 6:4, 5:7 לרוסי, שיפגוש את חואן מרטין דל פוטרו, שהדיח את רובין סודרלינג אחרי קרב עיקש 7:6, 3:6, 6:7, בגמר הטורניר היוקרתי שנועל את עונת 2009 בסבב ה-ATP (ראשון, 16:30, שידור ישיר ב-ESPN).

פדרר, שהבטיח השבוע בכל מקרה את המקום הראשון בעולם, קיווה להשלים ניצחון חמישי בטורניר המאסטרס היוקרתי וקיבל ביטחון מהמאזן שלו מול דוידנקו, שעמד על 12 ניצחונות מ-12 משחקים. אלא שדווקא במשחק ה-13 ואחד החשובים ביותר עבורו, השוויצרי לא עמד במשימה. פדרר לא הצליח להרשים בשלב הבתים של הטורניר, כשבכל אחד מהמשחקים הוא הפסיד את המערכה הראשונה, וכך גם היה הפעם. במשחק הראשון הוא ניצח את פרננדו ורדאסקו, אבל שמט מערכה. אחרי זה הוא חלף על פני אנדי מארי, כשגם מול הסקוטי הוא התקשה בפתיחה, ובמשחק השלישי הוא נוצח על ידי חואן מרטין דל פוטרו, לפני המפגש בחצי הגמר נגד הרוסי.

המדורג שבע בעולם הצליח במערכה הראשונה לא פחות משלוש פעמים לשבור את ההגשות של פדרר, שהגיש באחוזים נמוכים מאוד (40), והשיג בסך הכל 18 נקודות במהלכה. דוידנקו, שנראה טוב במערכה הזו, ניצח 2:6 וקיווה להמשיך במומנטום גם במערכה השנייה. במערכה הזו המומנטום התהפך והשוויצרי החל לשפר את רמת המשחק שלו. הפעם הוא כבר שמר על ההגשות שלו והצליח לשפר משמעותית את האחוזים (84). אחרי שמונה משחקונים שבמהלכם אף אחד מהשניים לא איבד את משחקון ההגשות, פדרר השיג את השבירה והשלים משחקון מצוין בדרך לניצחון 4:6, שהישווה ל-1:1.

המערכה המכרעת נפתחה כמו קודמתה עם שמירות על ההגשות ו-5:5. בדיוק בזמן דוידנקו השיג את השבירה ועלה ל-5:6, פדרר התקרב לשבור חזרה והוביל במשחקון הבא, אבל הרוסי השלים משחקון מצוין וניצח 5:7 בדרך לגמר.

סוף הדרך של רובין הוד

שני הטניסאים המוכשרים שקפצו השנה מדרגה עם הופעה ראשונה בגמר טורניר גרנד סלאם נאבקו עד טיפת הזיעה האחרונה על הזכות לפגוש את דוידנקו, ולמרות הצגה מרשימה נוספת מצידו של השבדי, שחלם על סיפור סינדרלה מושלם אחרי שהוזמן לטורניר ברגע האחרון עקב פרישתו של אנדי רודיק, אלוף ארצות הברית המכהן היה זה שהניף את ידיו לשמיים בסיום.

במערכה הראשונה איפשר דל פוטרו לארבע נקודות שבירה לחמוק ממנו, בעוד שסודרלינג, שלא השיג ולא נקודת שבירה אחת, גרר את המערכה לשובר שוויון בו לחץ על דוושת הגז ודהר ל-1:7. במערכה השלישית התעשת הארגנטינאי הענק והפעיל את מכונת האייסים שלו כדי לנצח 3:6, ולמערכה המכריעה הביאו שניהם את הטופ של משחקם.

סודרלינג, שענה להגשות האימתניות של יריבו בסדרת אייסים מרשימה משלו (וסיים עם 18 בסך הכל לעומת 13 של דל פוטרו), חגג שבירה ראשונה במשחקון השישי של המערכה ועלה ל-2:4 מבטיח, אבל נשבר מיד במשחקון הבא והשניים נגררו לעוד שובר שוויון, בו זינק דל פוטרו על יריבו המותש ועלה ל-0:4 מהיר. השבדי נאבק בשארית כוחותיו על הארכת העונה החלומית שלו, אבל במצב של 3:6 סגר דל פוטרו עניין, הבטיח את מקומו בגמר והותיר לעצמו סיכוי לטפס עד למקום הרביעי בעולם אם ינצח גם מחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully