וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים מחצה את עירוני נהריה 70:95

האדומים הפציצו 12 שלשות, דייקו ב-72 אחוז ל-2 וקרעו את האורחים המסכנים בלי שום בעיות. צפו בתקציר המשחק

מנהלת ליגת העל בכדורסל

צפו בתקציר המשחק

עריכת וידאו: דורון שטיין

המחזור השישי בליגת העל יצא הערב (שבת) לדרך, כשהפועל ירושלים אירחה את עירוני נהריה. הירושלמים, שפתחו את היורוקאפ ברגל ימין באמצע השבוע עם ניצחון על שאלואי, הצליחו, באחת הפעמים הראשונות העונה, לחבר שני משחקים טובים אחד אחרי השני, ובהחלט נדמה כאילו המכונה האדומה של גיא גודס מתחילה להתחבר, אולי לקראת יצירת מומנטום עתידי נחוץ. ביום שני ימריאו האדומים ליוון לקראת המפגש הקשה עם אריס סלוניקי ביורוקאפ, ואין ספק כי ה-70:95 על נהריה הערב שם את הקבוצה מהבירה בנקודת מוצא מוצלחת ביותר לקראת ההתמודדות.

הערב, לשם שינוי, הציגו הירושלמים יכולת טובה לאורך רוב רובו של המשחק, החל מהפתיחה. טרה סימונס להט בדקות הראשונות, וכשירד אל הספסל היה זה פו ג'טר הפנטסטי, שהמשיך את משחק הבכורה המוצלח שלו מול שאלואי עם דקות טובות גם הערב, ובהחלט ייתכן שג'טר היה החתיכה החסרה בפאזל האדום. גודס קיבל חזרה גם את שרון ששון עם כמה דקות טובות, ודיז'ון תומפסון כרגיל היה שם, כפי שהוא מופיע לכל משחק. יובל נעימי הלוהט אמנם לא היה בשיאו, אבל אל הנישה הזאת נכנס יוגב אוחיון, עם משחק יעיל מאוד מהספסל ששוב מוכיח עד כמה מגוון הקו האחורי הירושלמי, בעיקר החל מהשבוע האחרון.

מול כל אלה לנהריה לא באמת היה סיכוי. החבורה הסימפטית של יעקב ג'ינו, שפתחה את העונה בשני הפסדים והמשיכה אותה בשני נצחונות, צונחת הערב בחזרה לרצף ההפסדים. אין ספק כי הסגל של הנהריינים לא שווה הרבה יותר ממה שג'ינו מוציא ממנו, ועל אף שקיבלו הערב בחזרה את אור איתן הפצוע, נהריה לא היתה במשחק בשום שלב שלו, ואת הנצחונות החשובים היא תחפש במשחקים אחרים, שיתאימו לרמתה בצורה טובה יותר. בסופו של דבר האדומים של גודס יוצאים ממלחה עם ניצחון חשוב מבחינה מוראלית, יכולת טובה בשלבים רבים של המשחק, והרבה תקוות לקראת העתיד. בהשוואה לשני משחקי הליגה הקודמים של הקבוצה מהבירה, קשה לבקש יותר.

מהלך המשחק

ירושלים פתחה בצורה מוחצת, כשטרה סימונס הנהדר הפציץ שלוש פעמים מחוץ לקשת כדי להעלות את האדומים ל-1:9 מהיר, ולאחר מכן ל-7:17. נהריה, מנגד, ניסתה ללכת פנימה אך התקשתה לסגור לגמרי את הפער המוקדם. שמונה דקות מהפתיחה עלה פו ג'טר מהספסל על מנת לקבל דקות בכורה גם בליגה המקומית, ומיד לקח על עצמו את ההתקפה האדומה כדי לדייק מחוץ לקשת ולקבוע 9:22. ירושלים לא הסתפקה בזה, ושרון ששון, ששב הערב לפרקט לאחר מספר משחקים אותם החמיץ בגין פציעה, דייק גם הוא מבחוץ, ג'טר הוסיף אחת נוספת, ובתום עשר הדקות הראשונות הובילו המארחים מעיר הבירה 10:28 מוחץ.

הרבע השני נפתח בצורה דומה, כששוב ג'טר וששון הפציצו בצורה מוצלחת מבחוץ, והעלו את האדומים ליתרון השיא שלהם עד אותו רגע, 17:38, שבע דקות למחצית. בשלב הזה נתקעה מעט ההתקפה של גודס, ג'טר ספג עבירה שלישית, נהריה ניצלה זאת כדי לצמק ל-14 הפרש, והמאמן הירושלמי הגיב בפסק זמן. האדומים חזרו כמו מלוע של תותח מפסק הזמן, ואוחיון ונעימי הריצו אותם ל-24:49. שון טאגארט ופול דילייני עזרו לאורחים לצמק במעט את היתרון בדקות שנותרו, אלא שעם הירידה לחדרי ההלבשה הובילה ירושלים ביתרון מבטיח, 32:51.

שתי הקבוצות יצאו לפתיחת המחצית השניה בדיוק באותה צורה, כשאור איתן ודיז'ון תומפסון החליפו שלשה בשלשה, כשהאמריקאי המצוין חימם את היד כדי לקבוע 37:59, שתי דקות מפתיחת הרבע. סימונס דייק לראשונה מעבר לקשת מאז הרבע הראשון, כדי להעלות את האדומים ל-41:64, ארבע דקות מפתיחת הרבע. נהריה חזרה למשחק עם דקות טובות של אור איתן, טאשיד קאר וברק פלג הוותיק, ושלוש דקות לסיום הרבע הובילו האדומים 50:66. נהריה המשיכה לנגוס ביתרון, אלא שעם העליה לרבע המכריע היתרון הגדול עדיין היה בצד המארח, 54:71.

הרבע האחרון נפתח קצת על מי מנוחות, כשנסיונות הקאמבק האחרונים של נהריה נתקלו בהגנה היעילה שמנגד. שתי חטיפות רצופות של האדומים ארבע בדקות בתוך הרבע העניקו לה יתרון 61:84. יוגב אוחיון המשיך את משחקו הנפלא כדי להעלות את הפער המפלצתי ל-28, חמש דקות לסיום. ההמשך, כמו מרבית המשחק, למען האמת, היה גארבג' טיים אחד ארוך, עד שהשריקה האחרונה גאלה את נהריה המסכנה מייסוריה, כשלוח התוצאות הראה 70:95 מוחץ לאדומים בסיום.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: יוגב אוחיון 15 (6 מ-7 ל-2), טרה סימונס 14 (4 מ-7 ל-3), דיז'ון תומפסון 14 (4 מ-4 ל-2), פו ג'טר 13, אורי קוקיה 10, שרון ששון 8, ליאו ליונס 7, קווין פינקני 4, יובל נעימי 4.

קלעו לנהריה: שון טאגארט 18, פול דילייני 12, אור איתן 10, דימרקו ג'ונסון 10, טאשיד קאר 7, ברק פלג 5, דניאל גור אריה 3, מארק אגרסון 2, ולאדי ירמישין 1.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully