וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ונגר: "זה הזמן להראות שהתבגרנו"

מנג'ר ארסנל מחכה לקפיצת מדרגה של שחקניו הצעירים בדרבי מול צ'לסי (א', 18:00, ספ' 1). ליברפול מתארחת אצל אברטון

בחמשת הביקורים האחרונים של צ'לסי באיצטדיון האמירויות, הפסידו הכחולים רק פעם אחת, ובעונה שעברה הביסו את התותחנים 1:4. האם דווקא אחרי שהריצה של ארסן ונגר ושחקניו נעצרה בהפסד לסנדרלנד, תוכל ארסנל לנצח במגרשה את היריבה העירונית המוליכה את הפרמיירליג ולשמור על מאזנה הביתי המושלם העונה? כל התשובות מחר (ראשון, 18:00, ספורט 1).

חמישה ניצחונות בית יש העונה לארסנל, במסגרתם הבקיעה 20 שערים והציגה יכולת מרשימה במיוחד. אלא שהקבוצה המארחת נאלצת להתמודד לקראת קרב הצמרת עם לא מעט פציעות המשבשות את תוכניותיה. הידיעה על השבתתו של רובין ואן פרסי לחמישה חודשים, התווספה לרשימה ארוכה של נעדרים כמו קירן גיבס, אבו דיאבי, גאל קלישי וניקלאס בנדטנר. לשמחתו של ונגר, לפחות הבלם וויליאם גאלאס שוב עומד לרשותו.

"זה אחד המבחנים הגדולים שלנו", הצהיר המנג'ר הצרפתי, שרוצה לראות את שחקניו הצעירים מפגינים בגרות ברגע שעשוי להיות מכונן עבורו לאחר 13 שנים במועדון. "עבור כל קבוצה מגיע הזמן בו היא צריכה להתעלות ולהפגין את כוחה. ביום ראשון זה הזמן שלנו להראות שהתבגרנו. יש לנו שחקנים איכותיים שיכולים וצריכים להתמודד עם קבוצה חזקה כמו צ'לסי".

בצ'לסי בונים על ניצול החלק האחורי הבעייתי של ארסנל, ששמרה על שער נקי רק במשחק ליגה אחד מבין ששת האחרונים שלה. זהו למעשה מפגש בין שני ניגודים, כאשר צ'לסי של קרלו אנצ'לוטי היא טקטית הרבה יותר מיריבתה ויודעת להפיק את המירב משגיאות היריב, בעוד ארסנל משחקת כדורגל הרפתקני ושובה עין שמציג את היכולות האינדיבידואליות של כוכביה. התוצאות עד כה: צ'לסי בראש הטבלה עם 33 נקודות, לעומת 25 של ארסנל השלישית, לה משחק חסר. בליגת האלופות לא נתקלו שתי הקבוצות בבעיה, והעפילו בקלות לשלב הבא.

ג'ו קול, שצפוי לפתוח בקישור של הכחולים, בטוח שגילה את הסוד לניצחון באמירויות. "הסוד הוא להגבור עליהם טקטית, להיות חזקים ומאוד מרכוזים", הסביר קשר נבחרת אנגליה. "ניצחנו כבר את ליברפול, מנצ'סטר יונייטד וטוטנהאם, כך שניצחון נוסף יהיה פנטסטי עבורנו. בכל מקרה, הלחץ הוא קודם כל עליהם".

ניקולא אנלקה, שמציג העונה שיתוף פעולה פורה במיוחד עם דידייה דרוגבה, מוכן גם הוא למפגש מול הקבוצה עימה זכה באליפות אנגליה. "אליפות עם צ'לסי תהיה אפילו גדולה יותר ממה שעשינו אז בארסנל", אמר החלוץ הצרפתי. "המשמעות תהיה שאני נמצא באחד המועדונים הגדולים בעולם. עם ארסנל הייתה לי הזדמנות שחשבתי שהיא של פעם בחיים, והנה קיבלתי הזדמנות שנייה".

ויש גם את דרבי המדוכאות

הדרבי של ליברפול (15:30, ספורט 1) חוזר לימיו האפורים. ליברפול נמצאת רק במקום השביעי עם 20 נקודות, וכבר סיימה את דרכה בליגת האלופות בצורה מביכה למדי בשלב הבתים. אברטון, מנגד, שחלמה לתת מאבק לקבוצות הגדולות ולנסות לזכות במקום הרביעי, ניצחה רק ארבעה משחקי ליגה וממוקמת במקום ה-14 בלבד ערב המחזור. רחוק מאוד מהמקום החמישי שהשיגה בשתי העונות האחרונות.

עכשיו, בהיעדר ליגת האלופות וללא סיכוי ריאלי לזכות באליפות, לליברפול ורפא בניטז יש יעדים חדשים - הליגה האירופית וכרטיס לליגת האלופות דרך הליגה. "תמיד חשוב לנצח, במיוחד בדרבי", אמר המנג'ר הספרדי. "הדבר הראשון שרוש שיפור הוא המיקום שלנו בטבלה. יש לנו ביטחון ואנחנו חושבים שנוכל לנצח". פרננדו טורס, שהכריע את המפגש בעונה שעברה עם צמד ב-0:2, אמור לפתוח בהרכב, למרות שהוא לא כשיר במאה אחוז. גלן ג'ונסון ואמיליאנו אינסואה ישובו לאייש את עמדות המגינים וגם יוסי בניון צפוי להיות בין ה-11 של בניטז.

אברטון מוכת הפציעות ניצחה רק פעם אחת בעשרה משחקים, והיא קרובה לחלק המסוכן של הטבלה. "ביטחון זה דבר שקשה להקנות לשחקנים במילים", התייחס דייויד מויס למרכיב החשוב ביותר עבורו לקראת המשחק. "אפשר לעודד אותם, לשבח ולהגרום להם להרגיש טוב יותר לגבי עצמם, בתקווה שזה יעזור". לעומת רשימת הפצועים הארוכה, דיניאר ביליאלטדינוב ומרואן פלאיני חוזרים מהשעייה לסגל הטופיז, וטים קייהיל האוסוטרלי ינסה להמשיך במסורת הכיבושים שלו בדרבי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully