וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסגרת אשראי מצומצמת

שאול אדר, פורטסמות

27.11.2009 / 20:28

שקט תעשייתי, ציפיות נמוכות והשלמה תקשורתית עם המינוי. את כל מה שלא היה לאברהם גרנט בצ'לסי הוא מקבל בקבוצה שאותה בא להציל מירידה. שאול אדר נכח במסיבת העיתונאים שבה הוצג המאמן הישראלי בפורטסמות, ויודע שגם גרנט מבין שהמלחמה על הקרדיט שלו מתחילה רק עכשיו

אברהם גרנט חזר ואמר שהוא לא חי בעבר, אבל קשה להאמין שלא עברה בראשו ההשוואה למסיבת עיתונאים הראשונה בצ'לסי, לעומת זאת של יום שישי במתקן האימונים הצנוע של פורטסמות באיסטלי שליד סאות'המפטון. אז צבאה עיתונות העולם על האולם הגדול בסטמפורד ברידג', אורות הטלוויזיה והעיתונאים צלו אותו והאווירה הייתה של הלם והפיכת חצר. קצין העיתונות האגרסיבי של צ'לסי ניהל מלחמות מול עיתונאים שהעזו לשאול שאלות עוקצניות, והאירוע כולו נשא אופי סוריאליסטי.

שנה וחצי מאוחר יותר, והלם היא התחושה הרחוקה ביותר בניתן לקשר למסיבת הבכורה של גרנט בפורטסמות. בלב אזור כפרי התקבצו מעט נציגים של העיתונות האנגלית והישראלית לאירוע הצפוי של העונה, מרגע שנודע שגרנט התמנה לתפקידו הקודם בקבוצה. היו אמנם עיתונים מכובדים שפרסמו בנאיביות ביום פיטוריו של הארט שגרנט אינו מעוניין בתפקיד, היו גם סוכנויות הימורים שהציעו שער נדיב ביותר על מינויו של גרנט (הכסף הכי קל שהרווחתי אי פעם), אבל ביום שישי התחושה בקרב הנוכחים הייתה שהמינוי מובן מאליו.

פורטסמות, ניתחו העיתונאים המקומיים, נתפסת כקבוצה שבה יש לפיני זהבי מהלכים רבים, וספק אם היא יכולה להרשות לעצמה לשלם משכורות לגרנט, פיצויים להארט ומשכורת מכובדת למאמן חדש. המסקנה ברורה. "אני לא חושב שהאוהדים מוטרדים מהדרך שבה התמנה אברם", אמר ניק שפצ'ניאק מה"טיימס". "ברגע שהוא היה בקבוצה והתוצאות של פול הארט לא היו טובות, מספיק היה ברור שצעד כזה יקרה במוקדם או במאוחר. זה מהלך טבעי לאור הנסיבות".

0:1 זה מספיק יפה

גרנט הגיע מוכן למסיבת העיתונאים הנינוחה, וחזר על מספר נקודות שוב ושוב. הוא אינו חי בעבר, הוא לא כועס על צ'לסי, יש לו משם בעיקר זיכרונות טובים והוא שמח להיות בפורטסמות. עם זאת, פעמים רבות הוא חזר לאירועי אותו ערב במוסקבה, לפנדל של ג'ון טרי ולפיטורים יומיים מאוחר יותר. "הם פיטרו אותי למרות שהפסדתי בפנדלים", אמר, ולמרות הטון הגרנטי, היה ברור ששנה וחצי היא פרק זמן קצר מאוד.

לפני מספר חודשים פרסם גרנט מניפסט מקיף (ראו לינק מצורף), בו הוא טען להצלחה מרשימה בצ'לסי. ביום שישי הוא חזר על מספר נקודות, ובראשן הטענה שצ'לסי היתה במגמת ירידה כשהוא הגיע והוא החזיר אותה לכיוון הנכון. בהמתנה לאירוע ניהלו העיתונאים דיון בשאלת ההצלחה של גרנט: מאמן דגול ולא מוערך שהיה רחוק בעיטה אחת מזכייה בליגת האלופות, או האיש שלא עשה דבר בצ'לסי והותיר לג'ון טרי, סטיב קלארק והשיטות של מוריניו לעשות את העבודה. "אני מרגיש באוויר עוינות כלפי האיש", אמר אחד ממקורביו של גרנט בתקשורת האנגלית, "לא עוינות, יותר ספקנות", ענה אחר.

בסוף העונה הנוכחית יהיה קל יותר להגיע למסקנה נחרצת. אם פורטסמות תישאר בליגה, הדבר ייחשב להשיג מצוין של גרנט, ירידה אחרי מאבק עד לרגע האחרון תותיר לו קרדיט מסוים ואילו ירידה מהירה תקשה עליו למצוא עבודה נוספת בפרמיירשיפ. יש לו מעט מאוד שחקנים טובים בקבוצה ומנגד, מעט מאוד אגו שהוא צריך להתמודד איתו. אחרי טוני אדמס ופול הארט, הוא נחשב למאמן מנוסה ושקול, בניגוד לצ'לסי, בה החלל שהותיר אחריו מוריניו - האיש, המעיל והכריזמה - היה גדול מדי.

"יש לנו 7 נקודות בלבד", אמר גרנט, "אנחנו צריכים להשיג תוצאות אחרי שבהרבה מקרים שיחקנו טוב מול יריבות לתחתית והפסדנו". בפורטסמות, בניגוד לצ'לסי, אין לגרנט את האג'נדה הסהרורית של כדורגל אטרקטיבי נוסח אברמוביץ' על הראש. כל ניצחון 0:1 ישמח את הבוס והאוהדים ולא יעורר מתחים בחזית מול התקשורת. "המטרה היא לא לשחק מכוער אלא לשחק את הכדורגל הטוב ביותר שאנחנו יכולים להציג בהתאם ליכולתנו, ולכן לפעמים ניאלץ לשחק על נקודות".

שאלה של יכולת, לא רק על המגרש

זו אחת משאלות המפתח, אילו יכולות יעמדו לשירותו של גרנט. כרגע, הקבוצה מנועה מלרכוש שחקנים, ולמרות הבטחות חוזרות ונשנות של בעלי הקבוצה, טרם נפתרה הבעיה וחובות למועדונים אחרים. פומפי זקוקה לחיזוק, אבל כרגע איש לא יודע עד כמה היא תוכל להתמודד בשוק הרכש, גם אם יבוטל האיסור. העיתונות האנגלית דיווחה שהבעלים, עלי אל פרג', נטל הלוואה משני אנשי עסקים, לוי קושניר ובלרם צ'נריי , ושלל שאלות חדשות עלו. מדוע ביליונר זקוק להלוואה וגם, עם כל השמחה על שיתוף הפעולה הישראלי-ערבי, נראה מוזר שאיש עסקים סעודי מעניק תפקיד מפתח לישראלי. יותר מדי דברים מוזרים מתרחשים בקבוצה הזו.

מסיבת העיתונאים נערכה בחדר קטן, כששחקנים יוצאים ונכנסים לחדרים הסמוכים. על לוח המודעות תלויות כמה בדיחות על חשבון סאות'המפטון השכנה, והעיתונאים שהגיעו בזמן מצאו מחסה מהגשם באוטובוס במגרש החניה. הפער מצ'לסי הוא לא רק 19 מקומות בטבלה. בפורטסמות, מנגד, מסיבת העיתונאים רגועה להחריד. האנגלית של גרנט עדיין לא מרשימה, אבל הפעם, לפחות, הוא הוסיף מייד שאחרי שהסתבך: "אני לא מאמין שעברתי את הבחינה באנגלית בכדי לקבל את רישיון העבודה", וכל הנוכחים פרצו בצחוק.

גרנט, שתפס עם מינויו את כותרות העיתונים, צפוי לגלות שהחיים בפומפי עשויים להיות אפורים. למסיבת העיתונאים הבאה צפוי להגיע רק מספר מצומצם של עיתונאים, כלי התקשורת יחזרו לעסוק בצ'לסי, יונייטד, ארסנל והמשבר בליברפול ויקצו תשומת לב לקבוצות התחתית רק בעיתות משבר, או, להבדיל, נס והיחלצות הרואית. אם בתקופת צ'לסי התדמית של גרנט העסיקה רבים, כולל אוהדים, שחקנים ויועצי תקשורת, הפעם הסוגיה הזו כמעט חסרת חשיבות. ישאיר או לא ישאיר את הקבוצה בליגה הבכירה, זו השאלה הכמעט יחידה.

בשבת יפגוש גרנט את מנצ'סטר יונייטד בפעם השלישית בקריירה. בפעם הראשונה, במשחק הראשון שלו בצ'לסי הוא הפסיד ותלה את האשמה בשיפוט, בפעם השלישית, במוסקבה, זה היה המשחק האחרון שלו ובמשחק השני הוא ניצח. כל אחד יכול להסיק מהמידע הזה את המסקנה שהוא רוצה. "רציתי לאמן בפרמייר ליג וחיכיתי להצעה הנכונה מהמקום הנכון", הסביר מדוע חתם בפומפי. בעוד שישה חודשים נדע אם זה היה הצעד הנכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully