וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפניך, אבל עדיין טרנטה

27.11.2009 / 14:00

מכבי תל אביב סוגרת סיבוב בבית המוקדם ביורוליג כשהיא במקום הראשון. נחשו מי מתלהב? אוהד גרינוולד מסכם משחק

האוהדים כבר רשרשו עם מפתחות הרכבים ביד והתמתחו לקראת סט אחרון של מחיאות כפיים, ולאחריו דילוגים נמרצים לכיוון מגרש החנייה, כשג'ורג'וס ברצוקאס, מאמן מארוסי היוונית, החליט לבאס את כולם עם פסק זמן שלוש שניות לסיום.

לאורך כל המשחק לא ספגה קבוצתו שריקות בוז כה צורמות כפי שקרה לאחר שהוכרז הטיים-אאוט. עבור האוהדים היה מדובר גם כך בסוג של עינוי; היוונים הרביצו בשיגעון וקפצו כמו קמיקזות על ריבאונד ההתקפה, שסיפק להם 21 הזדמנויות נוספות. מכבי, מנגד, שוב נגררה אחר יריבתה העיקשת ולא הצליחה להשתחרר מלפיתת הצבת שלה לאורך כל הערב. ויז'נייבסקי ולאמפה היו היחידים שהציגו כדורסל סביר, עם 39 נקודות משותפות מתוך ה-75 של מכבי, ויחד עם גיא פניני היו השלושה אחראים על 66 מתוך 92 נקודות המדד של מכבי.

זה לא החוזק של מכבי, זו החולשה של מארוסי

זה היה גם מסוג המשחקים שמוכיחים מדוע לא ניתן לעמוד על טיבו של משחק דרך רפרוף על מדדי הקבוצות. מדד, כידוע, נקבע באופן הבא: כל פעולה חיובית של שחקן (נקודה, ריבאונד, אסיסט, חסימה, חטיפה, סחיטת עבירה) מזכה בנקודה (אותו באופן אישי ואת קבוצתו בכלל), וכל פעולה שלילית (החטאה, עבירה, איבוד, זריקה שנחסמה) מורידה נקודה (לו אישית ולקבוצתו בכלל). מארוסי סיימה עם מדד 61, שהוא נמוך מאוד. מכבי, כאמור, עם 92, שהוא מדד גבוה באופן יחסי.

מדף הסטטיסטיקה ניתן לסחוט דוגמה נוספת לחולשה הגדולה של מארוסי. לפני המשחק אתמול דורגה מכבי בין הקבוצות המובילות במפעל באחוזים משלוש, אבל דורגה בחלקה התחתון של היורוליג באחוזים מטווח של שתי נקודות. זה לא ממש מפתיע, שכן מכבי נעדרת משחק פנים אמיתי, ומול קבוצות מאסיביות קשה לצבור נקודות בצבע ללא סנטר דומיננטי. עד כה היא חיפתה על כך עם יד טובה מחוץ לקשת, ועד אתמול עמדה על ממוצע של קצת יותר משמונה שלשות למשחק. מול מארוסי השליכו שחקני מכבי אבטיחים (3 מ-15, 20% בלבד), ועדיין הגיעו למנה סבירה של 75 נקודות.

כיצד הם עשו זאת? בעזרת 24 מ-36 לשתיים (עד אתמול קלעו רק 19.7 סלים בממוצע מטווח שתי הנקודות), ו-29 ביקורים נוספים על קו העונשין (עד אתמול 23.25 בממוצע), שהניבו 18 נקודות נוספות.

מלאכתם של צדיקים נעשית בידי אחרים

אבל המשחק הזה, יחד עם הפסדה הביתי של קאחה לאבורל לצסק"א מוסקבה, הציבו את מכבי בראש בית ג', עם מאזן של 1:4. אחריה לאבורל, רומא וצסק"א עם מאזן 2:3.

המשחק בספרד עדיין התנהל בעת מסיבת העיתונאים. קודם לכן, בחדר המאמנים, ישבו גרשון ועוזריו וצפו בהפתעה ההולכת ונרקמת בחבל הבאסקים. גרשון התמוגג. "אם לא הערכתם מספיק את הניצחון שלנו ב-17 על צסק"א, אולי היום תעריכו אותו יותר. אני לא זוכר מתי בפעם האחרונה קאחה הפסידה בויטוריה", השיב כשנשאל כיצד רואה את סיכויי קבוצתו לסיים במקום הראשון בבית, לאור תוצאות הסיבוב הראשון וסדר המשחקים בסיבוב השני.

"אנחנו, ויטוריה וצסק"א - כל אחת מהשלוש האלה יכולה לסיים במקום הראשון", אמר גרשון. "לובליאנה ורומא ייאבקו על הכרטיס הרביעי. המאמן של מארוסי אמר שזה הבית הכי קשה ביורוליג. בית שיש בו שלוש קבוצות שוות הוא קשה. קודם אנחנו רוצים לנצח בלובליאנה. אני לא יודע כמה פעמים אתם נסעתם לשם, אבל זה אחד המגרשים הכי קשים שיש. מעולם לא היו לנו חיים קלים שם. יש אצלנו הרבה שחקנים שעדיין לא אכלו את הבוסר הזה".

מאמן מארוסי דווקא בטוח שהוא נפל לבית קשה

בסיבוב הבא ממתינים למכבי שלושה משחקי חוץ - בסלובניה, ברוסיה ובמחזור האחרון ביוון. בתווך תתארח ויטוריה למשחק מפתח בתל אביב. שבוע לאחר מכן תמריא מכבי למוסקבה.

ניצחון ביתי על ויטוריה בהפרש של 6 נקודות ימחק את ה-81:86 מספרד ואמור להספיק למכבי כדי לסיים מעליה (במקרה כזה, שוויון נקודות עתידי יוכרע לטובת מכבי בזכות הפרש הסלים הפנימי ביניהן, מה ששווה למעשה כמו עוד נקודה בטבלת הבית). הפסד בהפרש סביר במוסקבה (נמוך מ-17), יחד עם ניצחון ביתי על רומא, כנראה יספיקו, אפילו אם מכבי תשמוט את המשחק בלובליאנה בשבוע הבא. כאמור, מכבי תסגור את השלב הראשון עם משחק חוץ מול מארוסי, שעד אז אולי תסיים את דרכה במפעל ותשחק לפרוטוקול. ייתכן כי מכבי תצטרך ניצחון במשחק הזה כדי להבטיח את המקום הראשון. זה כנראה יהיה הזמן הטוב ביותר להיתקל במוקש הזה.

ויטוריה, מנגד, תארח בשבוע הבא את רומא, ותבקש למחוק את ההפסד ב-12 שנחלה מול האיטלקים במחזור הבכורה. לאחר מכן תמריא לישראל, ובמחזור האחרון תפגוש בחוץ את צסק"א. בין לבין תארח את לובליאנה ומארוסי. מדובר בהגרלה הרבה פחות נוחה מזו של מכבי.

מחוץ לחדרי ההלבשה, עוד לפני שהסתיים המשחק בין ויטוריה לצסק"א, נשאל ברצוקאס, מאמן מארוסי, כיצד הוא מנתח את סיכויי הקבוצות בהמשך. "ברמה העקרונית כל דבר יכול לקרות, אבל די ברור שבבית שלנו יש שלושה מועדונים שנמצאים מעל כולם", אמר. "בעיניי זה אחד הבתים הכי קשים שיש. אני חושב שכרגע למכבי ולקאחה לאבורל יש יתרון על היתר, ולדעתי הן ייאבקו על המקום הראשון. המשחק ביניהן בתל אביב יהיה משמעותי".

דורון פרקינס דווקא נשמע בטוח יותר מצמד המאמנים. "בסך הכל, אני חושב שזה היה סיבוב טוב מאוד עבורנו", אמר. "היו לנו משחקים טובים, לצד כמה משחקים בינוניים, כך שלמעשה עברנו הכל. למדנו שאם אנחנו משחקים את המשחק שלנו, עם ההגנה שלנו, קשה מאוד לנצח אותנו. לדעתי הבית הזה תלוי בנו".

אם אין אני, לי

נראה שהיחיד שבאמת נהנה אתמול בהיכל היה לי ג'ונסון. שחקן העבר הגדול ישב על הפרקט מאחורי הסל, ולפני המשחק קיבל סטנדינג אוביישן מהסוג השמור לגדולים מכולם. פעם דאג להגיע לתל אביב לפחות פעם בשנה, אך זהו ביקורו הראשון בישראל מאז פיינל פור 2004. "היה לי חשוב לחזור. תמיד ראיתי בישראל בית שני עבורי", סיפר במהלך ההפסקה.

"נראה לי שמאז שהייתי כאן בפעם האחרונה, הכל הפך להרבה יותר גדול. לזה אני קורא אבולוציה, בן אדם", אמר, והצביע על תאי הצפייה הנוצצים. "תראה את זה. בתקופתי לא יכולנו אפילו לחלום על דבר כזה. עברו רק כמה שנים מאז הביקור האחרון שלי, אבל כל כך הרבה השתנה. נראה כאילו יש כאן חיים חדשים לגמרי".

הוא לא התרשם ממשחקה של מכבי עד כדי כך שיכול היה להצביע על מספר שחקנים בולטים, אבל הדגיש שהוא מזהה "כימיה טובה, רצון. בעיני פיני גרשון הוא מאמן גדול. הוא תמיד ידע להביא שחקנים טובים. אולי אין הערב כדורסל מדהים, אבל אתה כן רואה שכולם נלחמים ורוצים, ולדעתי גם זה חשוב מאוד".

בארה"ב מנהל ג'ונסון רשת המספקת אוכל למסעדות. למרות שעברו למעלה מ-20 שנה מאז שיחק כאן, "עדיין עוצרים אותי אנשים ברחוב. לפני המשחק אני מסתובב מחוץ למגרש ועוצרים אותי כל מיני ילדים שאני חושב שעדיין לא נולדו כששיחקתי במכבי. זה לא ייאמן. גם בניו-יורק זה קורה הרבה. אני חושב שזה רק מראה איזה כוח יש למועדון הזה".

ohad@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully