וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב ניצחה 67:75 את מארוסי ביורוליג

מכבי תל אביב נראתה רע מאוד מול היוונים אבל יום גדול של מצ'איי לאמפה (19 נקודות, 9 ריבאונדים) סייע לה לנצח בקושי

כשנשאל פיני גרשון ממי זקוקים שחקניו להיזהר במשחק של מכבי תל אביב ביורוליג מול מארוסי, אמר מאמן האלופה: "מהשאננות", וכמה שהוא צדק. היוונים, שהיו קרובים להפתיע את צסק"א מוסקבה בפתיחת העונה, היו בעמדת מפתח לגנוב ניצחון ממכבי, בעיקר בגלל משחק הגנה נרפה וחסר השראה של הצהובים, אבל שחקניו של פיני גרשון הצליחו לחבר כמה דקות של ריכוז לניצחון 67:75, שאמור לשמש יותר כנורת אזהרה מאשר ניצחון חשוב.

הצהובים עלו משוחררים מאוד, עם חמישייה משונה מאוד, והבינו מהר שקל זה לא הולך להיות. בילי קיז הוליך את ההתקפה של היוונים, שחדרו פעם אחר פעם בקלילות מבעד להגנה של המארחים, בדרך לסלים קלים. לגרשון היה בעיקר את לאמפה, שנהנה מהעלייה בחמישייה והגיב במשחק גדול של 19 נקודות ו-9 ריבאונדים, כשהוא מציג הרבה אנרגיה בדקות בהן ההתקפה הצהובה לא היתה קיימת. רק ברבע הרביעי, כשהזריקות של מארוסי לא נכנסו, ו-ויז'נייבסקי החל להתעורר, הצליחה האלופה הישראלית לתפוס מעט מרחק מהאורחים, ולהבטיח את הניצחון.

בסופו של ערב, למרות הניצחון, במכבי בהחלט ישנה סיבה לדאגה. הקבוצה שעומדת לשחרר את גל מקל זקוקה נואשות למנהיג שיכניס לה קצת יצירתיות בהתקפה, ופלפל בהגנה. גרשון, שראה את שחקניו עומדים ומביטים ביוונים קולעים ללא הפרעה, אפילו זרק את דרק שארפ הותיק לפרקט במחצית הראשונה, אבל גם הגארד המתבגר לא הצליח לשפר את המצב. מן העבר השני, היוונים צריכים להיות מאוכזבים מאוד, כי ספק אם תהיה להם הזדמנות שניה לתפוס קבוצות יורוליג כדוגמת מכבי ביום כה אנמי.

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם אנדרו ויז'נייבסקי, גיא פניני, אלן אנדרסון, סטפון לאזמה, מצ'איי לאמפה.

מארוסי העלתה בחמישייה את בילי קיז, ג'ראד הומאן, קוסטאס קאימקוגלו, מיכאליס פלקאנוס, גורדון לוקאס.

לאמפה עלה במפתיע בחמישייה ומיד הגיב עם נקודות בפתיחה שהקפיצו את הקהל המקומי, אך בילי קיז הגיב בשלשה, שהעבירה את ההובלה המוקדמת אל היוונים. מכבי המשיכה ללכת פעם אחר פעם אל הפולני, שלא איכזב, והעלה ל-6:7 עם שש נקודות פרטיות ב-4 דקות. מן העבר השני, הצהובים לא הצליחו לשמור, ואיפשרו ליוונים לעלות ליתרון 3, אבל שתי מתפרצות בצהוב שינו את המגמה וקבעו יתרון 10:13 למכבי. או אז הגיעו דקות חלשות במיוחד בהתקפה, והיוונים ניצלו זאת כדי לעלות ליתרון 13:15, בזכות דקות טובות של לוקאס והומאן. מכבי הלכה ללאזמה בפנים, וזה קבע את תוצאת הרבע הראשון: שיוויון 15:15.

פתיחת הרבע השני סימלה שינוי עבור הצהובים, שפתחו עם נקודות של פישר בג'אמפ, ומיד לאחר מכן נהנו מחסימה נהדרת של אותו פישר. פרקינס גם הוא החל למצוא את היד, אבל מכבי לא מצאה עצירות בהגנה, ואיפשרה לקיז ולמאברואידיס להשוות ל-22:22. הביזיון בהגנה נמשך, היוונים המשיכו לחדור ללא קושי, ועלו ליתרון 4. מכבי שוב איבדה כדור, גרשון כמעט והתפלץ, בעוד מארוסי הגיעה ל-28:35. לאמפה שוב הציל מעט את המארחים עם 4 נקודות, אבל קאלייטס העניש מחוץ לקשת שוב. גרשון נזכר בבלות'נטל, שהציל אותו מוקדם יותר השבוע, ושוב קיבל ממנו שלשה גדולה, ונקודות של לאמפה עם הבאזר קבעו יתרון צהוב, 40:41, במחצית הגרועה ביותר של מכבי העונה.

מכבי עלתה לרבע השלישי עם דרק שארפ, בתקווה להכניס קצת אנרגיה להגנה, אבל מיד חטפה נקודות קלות מפלאקנוס. ויזנייבסקי עשה כמעשה היוונים וחדר בקליליות, ולאמפה שוב עשה בעיות למארוסי, ועם אסיסט גדול לבלות'נטל העלה ל-43:47. הפולני המשיך לעשות הכל בצד הצהוב, ואף צלף שלשה שהעלתה ליתרון 6. מארוסי שוב נותרה קרוב קרוב, כשהומאן ונאג'פג'י החזירו את היוונים, בעוד דאנק של לוקאס צימק את ההפרש ל-54:52 בלבד. למזלו של גרשון היה לו את פרקינס ואיידסון, שבשתי התקפות מהירות הורידו את התל אביבים ביתרון 54:61 לקראת הרבע האחרון.

היוונים שוב התקרבו בפתיחת הרבע המכריע, וצימקו ל-4, אבל שלשה גדולה של ויז'נייבסקי, בצירוף עם נקודות של פניני, העלו את מכבי ליתרון 59:68. קיז צלף שלשה כדי לאותת לצהובים שהמשחק לא נגמר, אבל או אז החלו גם האורחים להציג משחק התקפה זוועתי, ונקודות של אנדרסון מהקו העלו את המארחים ליתרון 10. מכבי נתנה ליוונים עם כמה הזדמנויות לצמק, קיז קלע עוד שלשה, אבל זה כבר היה מאוחר מדי, וג'אמפ של בלות'נטל סגר את הסיפור על ערב כדורסל חלש במיוחד, שנראה שאף אחת מהקבוצות לא יהיו מאושרות ממנו.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי: אנדרו ויז'נייבסקי 20 (5 מ-8 ל-2, 4 אסיסטים), מאצ'יי לאמפה 19 (6 מ-8 ל-2, 9 ריבאונדים), דייויד בלות'נטאל וגיא פניני 7 נקודות כל אחד, צ'אק איידסון ודורון פרקינס 6 כל אחד, אלן אנדרסון וסטפון לאזמה 4 כל אחד, ד'אור פישר 2.

קלעו למארוסי: בילי קיז 14, ג'מון לוקס ודימיטריוס מברואידיס 12נקודות כל אחד, סטיבן נאג'פג'י 7, ג'ארד הומן 6, איגור מילסוביץ 5, מיכאליס פלקאנוס וקוסטס קאימאקוגלו 4 כל אחד, פאט קאלייטס 3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully