וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רונאלדו: "צריכים לדעת לקבל כישלון, כדי שיבוא שיפור"

יומיים לקלאסיקו: רונאלדו רוצה להבקיע מה שיותר, בריאל רוצים לסתום פיות בקאמפ נואו. אינייסטה האריך את חוזהו בבארסה

רויטרס

עריכת וידאו: דורון שטיין, וידאו: רויטרס

צפו בכריסטיאנו רונאלדו, שחקן ריאל מדריד, ודני אלבס, שחקן ברצלונה, מדברים לקראת הקלאסיקו ביום ראשון הקרוב

יומיים לפני ה"אל קלאסיקו" הספרדי, והרוחות מתלהטות בגזרת מדריד-ברצלונה. שתי קבוצות הפאר של ספרד ייפגשו ביום ראשון בקאמפ נואו, והתקשורת המקומית יוצאת מגדרה ומצטטת באובססיביות כל בעל דעה ששולף קלישאה על המשחק המסקרן ועל מצבן של הקבוצות.

אתמול (חמישי), כזכור, טען יוהאן קרויף ש"ברצלונה משחקת פי אלף יותר טוב מאשר ריאל", והזכיר כי "העובדה שריאל מוליכה את הטבלה היא חסרת משמעות. הם ממוקמים בצמרת, אך הם לא משחקים טוב". את הציטוט המוזר של היום אפשר לייחס למנהל המקצועי של ריאל, חורחה ולדאנו. "נכון שברצלונה מייצרת כדורגל מצוין, וסביר להניח שזו הקבוצה הטובה ביותר בהיסטוריה שלהם, אבל צריך לזכור שלקח להם 20 שנה כדי להשיג את הבשלות הקולקטיבית הזאת", אמר ולדאנו, "לנו נדרשו ארבעה משחקים כדי להעפיל לראש הטבלה, וזה לא הוגן להשוות בין המצב של שתי הקבוצות. נכון שאנחנו נראים חסרי ברק, אבל אנחנו עדיין מוליכים את הטבלה".

צ'אבי, מנגד, מזכיר את ה-2:6 אך במקביל יודע כי מדובר במשחק חד פעמי שלא ישוחזר. "זה לא יחזור", טוען צ'אבי, "אנחנו לא חושבים על עוד ניצחון גדול כזה. אנחנו משחקים מול מוליכת הטבלה, ולמרות שהייתה ביקורת על הסגנון שלהם, הם משיגים תוצאות טובות עד עתה". גם השוער הוותיק איקר קסיאס סבור שאין פערים גדולים מדי בין הקבוצות, וטוען כי "לדעתי זה הולך להיות אחד הקלאסיקוס הכי מאוזנים שאני זוכר בתקופתי בליגה".

הראש נתון אמנם במשחק, אבל מנגד בברצלונה ממשיכים להתעסק בהארכת חוזיהם של שחקני הקבוצה. המועדון האריך היום בשנה אחת את חוזהו של הקשר אנדרס אינייסטה, שהיה חתום עד 2014, עד 2015. סעיף היציאה של הקשר, שעמד על 150 מיליון יורו, הוקפץ ביותר מ-30 אחוז ל-200 מיליון יורו. חוזהו של אינייסטה מוארך לאחר שהמועדון כבר האריך את חוזיהם של יא יא טורה, ויקטור ואלדס, פדרו, לאונל מסי, קרלס פויול ואריק אבידל.

בלי מסי, בלי רונאלדו

בינתיים מסתמן כי מאמן ריאל מנואל פלגריני יציב בחוד את קרים בנזמה, שיוצב לצד ראול הוותיק ויועדף על פני גונזלו היגואין. הארגנטינאי אומנם נמצא בכושר הבקעה לא רע (ארבעה שערים בשלושת משחקי הליגה האחרונים), אך פלגריני כנראה סבור כי דווקא הצרפתי יתאים יותר למפגש מול ההגנה הקטלאנית.

כמו כן, כריסטיאנו רונאלדו עדיין לא כשיר ב-100 אחוז למשחק, אך עדיין עשוי לקחת חלק במשחק. הפורטוגלי, שהושבת למשך שמונה שבועות בגלל הפציעה בקרסולו הימני, שיחק השבוע 24 דקות מול ציריך בליגת האלופות, אך בקבוצה מדווחים כי השחקן נראה מהוסס, והמאמן עדיין לא החליט אם לשבצו, ואם כן, באיזה שלב.

הבלם ראול אלביול, שסובב את הקרסול במשחק נגד ציריך, בספק גדול למשחק, כשאזיקיאל גראי צפוי למלא את מקומו במרכז ההגנה. גם רוד ואן ניסטלרוי וגוטי לא צפויים להיות כשירים למשחק.

גם בברצלונה מצב הפצועים אינו ברור, כשפפ גווארדיולה מתלבט אם לשתף את לאו מסי הפצוע. למרות הלחץ הגדול מהתקשורת, נראה שהמאמן לא יסכן את כוכבו הגדול, ונדמה שכמו נגד אינטר - גם הפעם מסי יפתח על הספסל ויחכה לראות כיצד מתפתח המשחק בטרם ייכנס. לזלאטן איברהימוביץ', מנגד, יש סיכויים טובים יותר לפתוח, אך בינתיים הארגנטינאי והשבדי מתאמנים בנפרד מחבריהם. יאיא טורה חזר להתאמן כרגיל לאחר שהחלים מהשפעת.

אין פלא שהמשחק מעורר סקרנות שכזו בקרב חובבי הכדורגל בעולם. שמונה מתוך 23 המועמדים הרשמיים של פיפ"א לתואר שחקן השנה ייקחו חלק במשחק: רונאלדו, קאקה, קסיאס, מסי, זלאטן, צ'אבי, אינייסטה ופויול.

על אף שריאל מוליכה את הטבלה, רוב הפרשנים ממשיכים להלל את הקבוצה המושלמת של ברצלונה, דבר שמרתיח את השחקנים בלבן, שסופגים ביקורת שוב ושוב למרות המאזן המצוין של הקבוצה העונה מבחינת ניצחונות. "אנחנו הולכים לסתום הרבה פיות בברצלונה", אמר אחד השחקנים של ריאל לקראת המשחק, שמזכיר איך גם לפני שלוש שנים ריאל הגיעה בלי סיכוי לקאמפ נואו, אך הדהימה את ספרד עם ניצחון מצוין שהוביל לאליפות. "כולם מספידים אותנו מוקדם מדי", כך סיכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully