וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלן אייברסון קרוב לפרוש מכדורסל

לאחר שאף קבוצה לא הסכימה להמר עליו, 'התשובה' צפוי לתלות את הנעליים בגיל 34: "עדיין יש לי אהבה עצומה למשחק"

זהו זה. 14 עונות גדולות יותר וגדולות פחות של אלן אייברסון ב-NBA ככל הנראה הגיעו הלילה (בין רביעי לחמישי) לסיומן, כשהכוכב המפוקפק הודיע על תכניותיו לפרוש מכדורסל. לאחר שממפיס החליטה לוותר על שירותיו לפני שבוע וחצי צצו אינספור ספקולציות על עתידו הקרוב של "התשובה"; חלקן קשרו אותו לקליבלנד, אחרות לבוסטון, היו גם כאלה שדיברו על מעבר אפשרי לאירופה. אלא שהקבוצה היחידה שבאמת הביעה עניין לצרף את אייברסון היתה ניו יורק, שברגע האחרון החליטה לא לערער את מאזן הכוחות המפוקפק גם ככה בתפוח הגדול. אייברסון נותר ללא קבוצה, ללא עתיד של ממש, ועם שארית כבוד מעטה עד לא קיימת.

במציאות הזאת, כך מסתבר, אייברסון לא ממש רצה להמשיך לשחק, והלילה הגיעה התשובה של "התשובה". "אני רוצה להודיע על תכניותיי לפרוש מה-NBA", כתב אייברסון באתר של כתב הספורט, סטיבן איי סמית'. "תמיד חשבתי שכשאעזוב את המשחק, זה יהיה בגלל שלא אוכל לעזור יותר לקבוצה כפי שהייתי רגיל. עם זאת, זה לא המקרה. עדיין יש לי אהבה עצומה למשחק, רצון לשחק ועוד הרבה דלק במיכל. אני עדיין מרגיש שביכולתי להתחרות ברמה הגבוהה ביותר", כתב הגארד, שצפוי להיכנס בשנים הקרובות להיכל התהילה. סוכנו של השחקן, גארי מור, אישר את השמועות בחשבון הטוויטר שלו.

ככה זה התחיל. ככה זה נגמר

אייברסון החל את הקריירה שלו בפילדלפיה, כשנבחר במקום הראשון של דראפט 1996 על ידי הסיקסרס. אחרי שזכה באופן מיידי בתואר רוקי העונה גרף השוטינג גארד הנמוך את תואר מלך הסלים בעונות 98-99, 01-02, 04-05 ו-00-01, אז גם זכה בתואר ה-MVP בעונתו הטובה ביותר בליגה, כשהוביל את הסיקסרס כל הדרך לגמר ה-NBA, ולהפסד ללייקרס בחמישה משחקים.

בדצמבר 2006, אחרי עשר ורבע עונות בפילדלפיה הועבר אייברסון בטרייד לדנבר, במדיה שיחק שתי עונות בינוניות, כשלא הצליח להביא את החיבור שלו עם כרמלו אנתוני להצליח כפי שקיוו הפרשנים והאוהדים. בנובמבר 2008 שלחו אותו הנאגטס לדטרויט בתמורה לצ'ונסי בילאפס - טרייד שהקפיץ את דנבר לעמדת קונטדרית, והוריד את דטרויט לעמדת קבוצת לוטרי.

אייברסון סירב להתרגל למעמדו החדש כשחקן ספסל והסתכסך עם מרבית אנשי הפיסטונס, שויתרו עליו כבר בחודש אפריל לאותה עונה. בקיץ חתם אייברסון לעונה אחת בממפיס, כשמעט מאוד קבוצות היו מוכנות להמר עליו, אלא שאחרי שלושה משחקים בלבד עזב הגארד את המועדון בטענה לבעיות אישיות, ולא שב אליו. אייברסון שוב לא קיבל את מעמדו החדש בליגה, ממפיס התירה את חוזהו והשאר, כפי שנאמר, היסטוריה. כל שנותר כעת הוא לנסות ולהבין מה נזכור מאלן אייברסון - את העונות הגדולות עם פילדלפיה, או כל מה שהגיע אחריהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully