וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: כולם אוהבים את ריימונאס

צסק"א ניצחה 67:71 בויטוריה, עם משחק גדול של ריימונאס שישקאוסקאס. אליהו הפצוע לא שותף. ברצלונה מחצה את סיינה

מלבד משחקה של מכבי תל אביב עם מארוסי, נערכים הערב (חמישי) שישה משחקים נוספים במחזור החמישי של היורוליג, כשבמוקד המפגש המרתק בבית א' בין סיינה וברצלונה, שתי הבלתי מנוצחות של הבית ושתיים מהקבוצות הטובות ביבשת. בפועל, קיבלנו משחק לא ממש צמוד, כשברצלונה נתנה הצגה ענקית באיטליה, בדרך ל-65:84 מדהים שהשאיר אותם בראש הבית. בבית ב' הפתיעה פרטיזן את אולימפיאקוס 80:86, כשהמוליכה, מלאגה, שמרה על מאזן מושלם מול ריטאס וילנה, עם 84:91 נאה בספרד. אפס פילזן השיגה 64:77 חשוב על אורלאן החלשה בטורקיה.

בבית ג' נערך המשחק המרכזי השני של הערב, כשקאחה ויטוריה אירחה את צסק"א מוסקבה, ונכנעה למשחק גדול של ריימונאס שישקאוסקאס בדרך לניצחון חוץ גדול של הרוסים, 67:71. ליאור אליהו הפצוע שוב לא שותף. בבית ד' ניצחה המוליכה, ריאל מדריד, את ארמני מילאנו 69:82, ונשארה בראש הטבלה בלי הרבה בעיות.

בית א'

סיינה - ברצלונה 84:65

במידה מסוימת, המשחק הזה היה יכול להתקיים במסגרת הפיינל פור של היורוליג ואפילו בגמר, ואף אחד לא היה מרים גבה. אלא שרצה הגורל, ושתיים מהקבוצות הטובות ביותר באירופה נפגשו הערב בשלב הבתים המוקדם, במשחק שאולי לא יקבע המון לקראת העתיד, אבל בהחלט היווה סוג של הצהרת כוונות כלפי השתיים. ארבעה משחקים בתוך הבית, ניצבו סיינה וברצלונה בפסגת בית א', עם ארבעה נצחונות ועדיין ללא הפסד. אחרי המשחק הערב, ובאופן מפתיע משהו, מתברר שהקבוצה הטובה ביותר בבית א' היא ברצלונה - לא סיינה.

האלופה האיטלקית אמנם פתחה את העונה בצורה נפלאה, אך הערב היא היתה כקורבן למשחק קבוצתי מצוין של הקטלאנים, שהציגו הגנת ברזל בדרך לניצחון המרשים. אחרי רבע ראשון צמוד ברחה בארסה ברבע השני כדי לרדת לחדרי ההלבשה ביתרון 34:43. אחרי רבע שלישי צמוד, פתחה ברצלונה מבערים בעשר הדקות האחרונות, כל הדרך לפער שהגיע עד 20 הפרש. זה נגמר ב-65:84 מדהים לברצלונה, שנראית טוב יותר מערב לערב. בוניפאסה אנדונג, הרכש של הקטלאנים בקיץ, סיים משחק גדול עם 19 נקודות ב-15 דקות, כשפיט מיקל הוסיף 14 ונבארו 12. מנגד, 13 של רומיין סאטו וטרל מקינטייר לא הספיקו לאיטלקים האומללים מול תצוגת התכלית הספרדית.

בית ב'

פרטיזן - אולימפיאקוס 80:86

עם מאזן של 3:1 ולאחר התבוסה המאכזבת 78:56 לריטאס וילנה במחזור הקודם, בפרטיזן ידעו שאם ברצונם להתקרב לצמרת של הבית, חובה להשיג ניצחון ביתי מול סגנית האלופה היוונית, וזה בדיוק מה שהם עשו, ובצורה מרשימה. היוונים חסרו הערב את מנהיגם, תיאו פאפאלוקאס, ונראו בהתאם.

אחרי רבע ראשון צמוד פתחה אולימפיאקוס פער קטן ברבע השני עם הירידה לחדרי ההלבשה, אלא שלפרטיזן הערב היו את שני השחקנים הטובים ביותר על הפרקט, אלכס מאריץ' ואלכסנדר ראסיץ' - הראשון שלט בצבע, השני הפציץ בלי סוף מחוץ לקשת, כדי להעניק לסרבים יתרון בעשר הדקות המכריעות, עליו שמרו עד הסיום, בדרך ל-80:86 עם השריקה האחרונה. ראסיץ' הוביל עם 25 נקודות גדולות, בעוד מאריץ' סיים עם 23, 15 ריבאונדים, 5 חטיפות ו-38 נקודות מדד. מנגד הובילו לינאס קלייזה וג'וש צ'ילדרס את האדומים עם 18 כ"א, כשיותם הלפרין סיים משחק אישי מוצלח עם 15, וניקולה וויצ'יץ' קלע 4 ב-13 דקות.

מלאגה - ריטאס וילנה 84:91

אין ספק כי הקבוצה המפתיעה ביותר בבית ב' עד כה היא ריטאס וילנה, וספק אם ערב המחזור מישהו חשב כי המשחק מול מלאגה במחזור החמישי יהיה קרב ישיר על ראשות הבית. מנגד, מילים רבות נכתבו על פתיחת העונה של מלאגה, שהפסידה את כל חמשת משחקיה הראשונים בליגה הספרדית, אך התאוששה מאז, וביורוליג היא פתחה מצוין, והמשיכה את הפתיחה הזאת גם הערב, כשנשארה מושלמת במפעל האירופי הבכיר על אף משחק יפה של הליטאים.

מלאגה נטלה את היתרון כבר מהרבע הראשון, ואל חדרי ההלבשה היא ירדה כשהיא מובילה 39:49. ריטאס עוד חזרה לעניינים ברבע השלישי, אלא שג'ואל פרילנד ועומאר קוק דאגו שהניצחון יישאר בצד הספרדי, אל מול 8,000 האוהדים הנלהבים. קוק הוביל את המנצחים עם 16, כשפרילנד סיים עם 15 וקרלוס חימנז תרם 11 ו-9 ריבאונדים. מנגד, 16 של ארטוראס יומאנטאס ו-15 של בויאן פופוביץ', אקס מלאגה, לא הספיקו לריטאס הסימפטית.

אפס פילזן - אורלאן 64:77

אם דיברנו בפסקה הקודמת על ריטאס וילנה המפתיעה לטובה, אין ספק כי הקבוצה המאכזבת ביותר עד כה בבית ב', ואולי בכל היורוליג, היתה אפס פילזן. אחרי מסע רכש מרשים במהלך הקיץ, ניצבה האלופה הטורקית במקום הרביעי בלבד ערב המחזור, עם ניצחון אחד בלבד, ורצף של שני הפסדים רצופים. אלא שבפילזן לא היו יכולים לבקש יריבה נוחה יותר להתאושש, כשמנגד הצרפתים נחשבים בלי ספק לקבוצה הגרועה ביותר בבית, כשבמאזנם חמישה הפסדים לצד אפס נצחונות.

אפס נטלה את ההובלה כבר מהפתיחה, ואחרי רבע ראשון של 14:20, ירדה לחדרי ההלבשה כשהיא פותחת פער בן תשע נקודות. אורלאן עוד ניסתה לעשות קולות של קאמבק ברבע השלישי, אך לשווא. האלופה הטורקית המשיכה לרוץ, ויתרונה לא היה מוטל בספק בשום שלב של המשחק. זה נגמר, כאמור, ב-64:77 לזכות פילזן, שהסתדרה למרות שחקן אחד בלבד בספרות כפולות (12). מנגד, אוסטין ניקולס הוביל את האורחים החלשים עם 16.

בית ג'

קאחה ויטוריה - צסק"א מוסקבה 71:67

איזה משחק היה לנו בויטוריה. מפגש פסגה מסורתי בין שניים מהמועדונים הגדולים באירופה, שישחזרו את משחקי חצי גמר הפיינל פור ביניהן ב-2005 ו-2008. האימפריה הרוסית, שאמנם ניצחה בשבוע שעבר את לובליאנה, פתחה את העונה בצורה מאכזבת למדי, וידעה שאם ברצונה להישאר בתמונת המקום הראשון היא חייבת לנצח הערב באולם הקשה בויטוריה, כשקאחה הגיעה בעצמה למשחק עם רצף נאה של שלושה נצחונות רצופים. אלא שביורוליג של השנה, ובמיוחד במשחקים גדולים כמו הערב, הכל יכול לקרות. זו לא הפתעה גדולה, אם כך, שצסק"א חזרה מויטוריה עם ניצחון גדול ומאוד, מאוד חשוב לקראת ההמשך.

הרבע הראשון היה בסימן ריימונאס שישקאוסקאס. הגארד הליטאי המופלא להט עם 15 נקודות גדולות כבר בעשר הדקות הראשונות, כדי לסחוף את צסק"א ל-12:24 גדול בסיום הרבע הראשון. ויטוריה ניסתה לחזור לעניינים ברבע השני עם קארל אינגליש, אלא שסאשה קאן דאג לשמור על היתרון הרוסי בחיים, וצסק"א ירדה לחדרי ההלבשה כשההובלה עדיין שלה, 35:43.

ברבע השלישי המשיך קארל אינגליש לינגוס ביתרון, וכשגם טיאגו ספליטר סוף סוף הופיע להתמודדות, עלתה סוף סוף ויטוריה ליתרון, והרבע הרביעי הלך צמוד, כשטרז'ן לנגדון וג'יי אר הולדן החלו להיכנס לענייינים ברגעים המכריעים, והעלו את הרוסים ל-58:64, ארבע דקות לסיום. פאו ריבאס הנהיג את החזרה של המחודשת של ויטוריה למשחק, ובמצב של 67:69 לזכות צסק"א שלחו הספרדים את שישקאוסקאס מהקו, והליטאי הנפלא סגר עניין. שישקאוסקאס סיים ערב ענק עם 24 נקודות (5 שלשות), בעוד קאן הוסיף 14 (8 ריבאונדים) ולנגדון 13. מנגד, אינגליש הוביל את המפסידים עם 14 כשפרננדו סן אמטריו הוסיף 12 ומירזה טלטוביץ' 11. ליאור אליהו הפצוע ישב במשך ארבעים דקות על הספסל באזרחי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

בית ד'

ריאל מדריד - ארמאני מילאנו 69:82

שתי הקבוצות נפגשו כבר 18 פעמים בעבר, כשבין המשחקים הללו נמצאים שני גמרים - ב-1967, וב-1984 בגביע ספורטה. למשחק הערב קיבלה ריאל בחזרה את פליפה רייס, על מנת להמשיך את המומנטום המוצלח שנוצר החל מהמחזור השני ביורוליג. האיטלקים, מנגד, האריכו את רצף ההפסדים שלהם לשלושה, וקשה להאמין שלאיטלקים יש סיכוי של ממש להעפיל לשלב הבא.

אחרי רבע ראשון צמוד פתחה דווקא מילאנו פער וירדה לחדרי ההלבשה ביתרון תשע נקודות, אלא שמחצית שניה גדולה של הבלאנקוס, עם 24:46 גדול, העניקה להם את הניצחון הקל, בלי לחץ בדקות ההכרעה. נוביצה וליצ'קוביץ' המוכשר הוביל את המדרידאים עם 21 נקודות באחוזים מצוינים, בעוד רימאס קאוקינאס הוסיף 14. מנגד, 20 של יונאס מאצ'יוליס לא הספיקו לאיטלקים, שקיבלו גם 16 מסטפנו מאנצ'ינלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully