וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדק בית

24.11.2009 / 12:29

איזה יתרון יש לאולם בנתניה על שאר קבוצות הליגה, מה המטרה של בני השרון העונה ואיפה גיא גודס נפל. אור שקדי מסכם מחזור

1. אולם ומלואו

אחרי שבשנה שעברה החלה מגמה של איבוד יתרון הביתיות אצל רוב קבוצות ליגת העל כמעט על בסיס קבוע, מצליחות השנה הקבוצות לשבור את השיאים של עצמן. רק במחזור האחרון חמש קבוצות חוץ ניצחו מתוך שישה משחקים שנערכו, ומתחילת העונה 13 קבוצות חוץ ניצחו ב-30 המשחקים שנערכו. שלוש קבוצות בלבד הצליחו מתחילת העונה לשמור על מאזן נקי מהפסדים באולמן הביתי, שהיחידה ששיחקה יותר משני משחקים באולם זה היא אליצור מכבי נתניה. הפועל ירושלים, היחידה שלא הפסידה באולמה בעונה שעברה, כבר צברה הפסד, כך גם גלבוע/גליל והפועל חולון, שהפכו בעונות האחרונות את אולמן למבצר מוגן.

כמו שכבר צוין, מי שמאיים על תואר האולם הביתי ביותר הוא אולם "ישורון" בנתניה. אם נניח לרגע בצד את התנאים באולם (שרחוקים מלעמוד בסטנדרטים בסיסיים של ליגה מקצוענית), נוכל לראות קבוצה שפשוט נבנתה לתנאי האולם שלה. האולם בישורון הוא צר מידות, ובנתניה בנו קבוצה של גארדים ופורוורדים אתלטיים מאוד שיכולים לרוץ על כל המגרש ולאורך כל המשחק. התוצאה עד כה היא שני ניצחונות יפים על קבוצות ברמתה (הפועל עפולה ועירוני נהריה) וניצחון מרשים הרבה יותר על הפועל ירושלים. אולי זו העובדה שקשה מאוד לזרוק מתחום השלוש בנתניה מבלי לדרוך על קו החוץ, אולי הקיר שמפחיד חלק מהשחקנים (כפי שהקיר באוסישקין נהג לעשות), אולי הספסלים שנמצאים כמעט על המגרש, מה שבטוח – לנתניה יש מבצר ולאריק לאלפסי יש יתרון גדול על הרבה קבוצות בליגת העל. האם צריך להסכים עם התנאים האלה בשנת 2009? זו כבר סוגיה אחרת.

2. לכל אחד יש מחליף

מאמני כדורסל נוהגים לומר בכל הזדמנות שבכדורסל אין ואקום, ושלכל שחקן יש תחליף. לרוב נשמע המשפט הזה כקלישאה חסרת בסיס, אך המחזור האחרון הוכיח שכנראה יש משהו מאחוריו. בעקבות גל ההרחקות של המחזור הקודם, הגיעו למחזור הנוכחי הפועל ירושלים, בני השרון, אליצור מכבי נתניה ועירוני אשקלון עם הרכבים חסרים. הפועל ירושלים לא ידעה להתגבר על חסרונו של דיז'ון תומפסון, בעיקר בשל פציעה של שרון ששון, ובני השרון פשוט נפלה מהרגליים בדקות האחרונות מול מכבי חיפה, כשהאוהדים מפנטזים על קוקי בלצ'ר, אך מנגד נתניה ואשקלון עשו זאת בגדול.

ללא ג'ימי בקסטר הפצוע, התגלה פתאום קורי קאר שקלע 20 נקודות והוליך את אשקלון לניצחון. בנתניה היו חסרים את מרקו קילינגסוורת', וכל הפרשנים מיהרו לסגור את המשחק מול הפועל ירושלים. אריק אלפסי נתן יותר אחריות לליאור חכמון ורוברט רותבארט, שינה את תוכנית המשחק, וטוני וושהאם לקח יותר מפי שניים זריקות מהרגיל בדרך לניצחון. גם מכבי ראשון לציון חסרה את כוכבה לארי אובאנון במחצית השנייה מול הפועל חולון בשל פציעה. התוצאה? יהוא אורלנד במשחק שיא, ארון מגי מראה שליגת העל קטנה עליו, ודלרון ג'ונסון ביכולת שתמנע מאנשי הקבוצה לחשוב על שחרורו.

בפעם הבאה שתשמעו מאמן מתלונן על חסרון של שחקן מוביל, תיזכרו בהצלחות של אשקלון, נתניה וראשון לציון במחזור הנוכחי, ותזכירו לו שלכל שחקן באמת יש מחליף. לפני שהוא מתגעגע, שיבין למה הספסל שלו לא מספיק טוב כדי לנצח משחקים.

3. בני השרון – קבוצה לעונה הבאה

ההפסד של בני השרון למכבי חיפה לא הפתיע יותר מדי, במיוחד לנוכח הסגל הקצר שעומד לרשותו של דן שמיר מתחילת העונה. גם העובדה שהישראלים הבכירים של הקבוצה, ארז כץ ואורי יצחקי, לא מצליחים לחבר שני משחקים סבירים ברצף, בהחלט לא עוזרת. מי שבלט יותר מכולם במשחק של בני השרון הוא דורי אסף, שחזר העונה הביתה בשל יותר אחרי מספר עונות מצוינות בליגה הלאומית והיה הגורם העיקרי לכך שהקבוצה נשארה בתמונה מול חיפה עד דקות הסיום. אולי כל זה אומר שבונים משהו לטווח הארוך ואין טעם בלבחון רק את הטווח הקצר?

לפני העונה, רוב הפרשנים הספידו את הסגל שבנו אלדד אקוניס ודן שמיר, אך אקוניס הוכיח שוב כי ההשקעות שלו נעשות בחוכמה, ונראה כי אם יתמיד בבנייה, תהיה לדן שמיר קבוצה מצוינת לעונה הבאה, שכן חוזהו נגמר רק בעונת 2011/12. מלבד דורי אסף, הקבוצה מציגה מהספסל גם את בן רייס, שאם יעמוד בציפיות יהפוך לגארד מוביל בליגת העל, את שון ג'יימס בחמישייה, אחרי שכבר נקבר על ידי המבקרים, רון סטיל שנחשב להבטחה גדולה, ואת היהודי הצעיר והמבטיח אייזק רוזנפלט, שבמהלך היחיד שלו במשחק הציג אתלטיות מרשימה. אקוניס יודע לשלוף בכל שנה את השפן שלו במהלך העונה עם חיזוק מרשים, והשנה עשה זאת עם סם קלנסי. אם ימשיך להאמין בסגל הקיים בקבוצה, ויוסיף שחקן ישראלי עם ניסיון שיתרום לצעירים, הבסיס של בני השרון בעונה הבאה יהיה מהטובים בליגת העל.

4. אשקלון ורוט הגיעו לליגה

עירוני אשקלון אולי מתחילה להשתחרר מהלחץ שהיא יצרה על עצמה בקיץ. גם בקבוצה לא אמרו זאת באופן מפורש, אבל הציפיות שהאשקלונים בנו לעצמם כיוונו רק למקום אחד – פיינל פור. פחות מזה יהיה סוג של כישלון. הלחץ הזה והזמן הדרוש לחיבור הסגל הובילו לתוצאה ההפוכה: פתיחת עונה מבולבלת ומבולגנת. הפסדי חוץ לגלבוע/גליל ולבני השרון הכניסו את אריאל בית הלחמי ואנשיו למציאות, ואולי זה מה שהקבוצה היתה צריכה. הנה, סופסוף, הדברים מתחילים להתחבר. הניצחון הדחוק על נתניה הוביל לניצחון מרשים יותר השבוע על נהריה, כשבשני המשחקים מי שהביא את הניצחון לאשקלון הוא מורן רוט – שחקן שהוא גם דבק.

בשבוע שעבר קלע הרכז סל הניצחון בשנייה האחרונה והשבוע הוא רשם משחק נפלא עם 20 נקודות, 7 אסיסטים ו-7 ריבאונדים. "אני מרגיש טוב מאוד עם המשחק שלי ויש לי הרבה ביטחון", אמר רוט יום לאחר הניצחון בעין שרה, "אני שחקן שחשובה לו הקבוצה וברגע שהקבוצה טובה אני מרגיש טוב עם זה. אני לא חושב שזה נכון להגיד שהייתה לנו פתיחת עונה מגומגמת. להפסיד שני משחקי חוץ ולשמור על הבית, זו לא פתיחה רעה. הציפייה שלנו היא לנצח כמה שיותר משחקים ולהגיע לפלייאוף בכושר טוב". הניסיון שרוט צבר הופכים אותו גם למעט זהיר בנוגע לציפיות, "פיינל פור? זה עוד כל כך רחוק, אנחנו צריכים לעבור ממשחק למשחק". ואם כבר ממשחק למשחק, בשבוע הבא תצא אשקלון למשחק חוץ מול עירוני רמת גן שטרם ניצחה. אם אשקלון תצליח לנצח גם שם, ייתכן והסטיגמה המוקדמת של קבוצת חוץ גרועה, תיעלם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

5. תעלומת הזר הנעלם

בעולם הכדורסל המודרני, יודע כל מאמן מתחיל, ניתן להשיג כל פיסת מידע על כל שחקן מכל קבוצה, ולהכין את הקבוצה שלך בצורה אופטימלית עם מעט מאמץ. מי שיודע זאת טוב מכולם הוא דני גוט, שהחזיק במשך מספר שנים בתואר סקאוט, בין היתר של מכבי תל אביב. גוט רצה להכין הפתעה להפועל עפולה, אך פחד שאלי רבי יוכל להתכונן לכל שחקן שיביא גם בזמן קצר. לעזרתו של המאמן הגיע פתאום אדי בארלו, רכז נמוך קומה שביקר בישראל את חברתו שמשחקת בליגת העל לנשים. גוט הזמין את בארלו לאימונים, התרשם, ורץ להחתים.

העובדה שעירוני רמת גן היא לא מהקבוצות שמקבלות את החשיפה הגדולה בליגת העל גרמה לכך שאף כלי תקשורת לא דיווח על ההחתמה של בארלו. ברמת גן העדיפו לא לרוץ לתקשורת עם הדיווח, רשמו את השחקן בבוקר המשחק באיגוד הכדורסל, והרכז הפך להפתעה גדולה של אלי רבי. מי שעוד הופתעו היו במנהלת הליגה, שבמהלך המשחק גילו בדף הסטטיסטיקה חמש נקודות חסרות, ולא ידעו למי לשייך אותן. מבט חטוף למסך הטלוויזיה גילה לאנשי הסטטיסטיקה את אדי בארלו, ועד המחצית השנייה שמו התנוסס בגאווה בין קלעי רמת גן. שחקניו של גוט ניצלו את המבוכה שאחזה בעפולה, ברחו ליתרון 19 הפרש, אך לא השכילו לנצח. בשבוע הבא, כאמור, פוגשת רמת גן את עירוני אשקלון. אריאל בית הלחמי כבר צריך להתחיל לשלוח בלשים לזיסמן?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully