וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: "אני מרוצה מהצד המנטלי, נראינו כמו קבוצה"

23.11.2009 / 23:57

מאמן מכבי חיפה מסופק מהעובדה שקבוצתו רשמה לראשונה העונה ניצחון שני רצוף. שמיר: "לא מאשים את השחקנים"

איתי חסיד

צילום ועריכה: איתי חסיד

חג'ג': "צריכים לעבוד על קבלת החלטות יותר טובה בהתקפה"

באולם היובל בהרצליה התכנסו הערב (שני) שתי הקבוצות הלא יציבות בליגה, אלו שנדנדת הניצחונות וההפסדים לא פסקה אצלן. בתום משחק בו שלטה מכבי חיפה במשך שלושה רבעים ועצרה את בני השרון על 9 נקודות בלבד ברבע הרביעי, רשמו שחקניו של אבי אשכנזי לראשונה העונה ניצחון שני ברציפות, כשגברו על היריבה 67:77. בני השרון, שחוותה הפסד כואב במלחה במחזור הקודם, רשמה לראשונה העונה הפסד שני רצוף.

"כל אחד עבד טוב מאוד בהגנה", אמר מאמן מכבי חיפה אבי אשכנזי לאחר הניצחון, וסימן את נקודת המפתח מבחינתו. "אני מאוד מרוצה מהחלק ההגנתי ואני שמח גם שאחרי שהובלנו בתשע והם הורידו לשתיים, הקבוצה לא נשברה. אני מצפה להשתפר כל הזמן, אנחנו יודעים מה צריך לשפר, אבל צריך לדעת גם להיות מרוצים והערב אנחנו מרוצים". חיפה ידעה לעצור את בני השרון על 5 מ-21 לשלוש, ו-9 נקודות ברבע האחרון. "המשחק הזה היה חשוב לנו מאוד, כי משחק חוץ מול קבוצה טובה, וראינו אותם מול ירושלים, ידענו מה הם יכולים לתת", הוסיף אשכנזי. "אני שמח מאוד שהגנתית תפקדנו יפה, היינו מאוד אחראיים להוראות מסוף השבוע. אני מאוד מרוצה מהחלק המנטלי, למרות שאיבדנו יתרון 9 בדקות ספורות, ומזה שנראינו כקבוצה. אלה סימנים חיוביים".

"כדי לדעת אם יש מגמת שיפור, צריך להמתין טיפה", אמר אשכנזי. "קל יותר לשפר דברים כשאתה מנצח, המשחק בשבוע הבא בנתניה מאוד חשוב. העובדה שאנחנו משחקים הרבה בחוץ, בגלל הפסטיגל בחיפה, ייתן לי יתרון בסיבוב השני. אני מקווה שאנחנו משתפרים משבוע לשבוע. לא כולם משחקים מצוין, היה כיף לראות שהקבוצה ניצחה למרות שחלק מהשחקנים לא היו טובים מבחינת משחק ההתקפה. מבחינת ההגנה כולם היו 10. דבון היה נראה טוב יותר, ואני מעריך את זה שהוא שיחק. שבוע שעבר בן סטרונג לא התאמן יומיים לפני המשחק והיה מצוין. אני חושב שג'ייסון היה פשוט מצוין, לא רק בקטע של הנקודות, הוא לקח ריבאונדים, והייתה לו קבלת החלטות טובה, אני מקווה שגם הוא ימשיך את התפוקות האלה. אנחנו צריכים לצמצם את העליות והירידות שלנו ממשחק למשחק וגם בתוך המשחק". אשכנזי התייחס בקצרה לתרומתו הזניחה של ג'רמי טיילר למשחק הקבוצה (0 נקודות בפחות משש דקות משחק), ואמר: "ג'רמי מתעסק יותר בכדורסל, אנחנו מנטרלים יותר את התקשורת האמריקאית. אנחנו מתעסקים עם מה שיש ולא עם מה שאין, כרגע זה הסגל".

במחזור הבא תצא חיפה למשחק חוץ נוסף, הפעם נגד אליצור מכבי נתניה שרק השבוע ניצחה בביתה את הפועל ירושלים, ואשכנזי התייחס ליריבה הבאה: "אולם צפוף, קבוצה מאוד טובה ואנרגטית אני חושב שיהיה מאוד קשה, אבל היום שיחקנו טוב ואני מקווה שנחזור על זה".

דרור חג'ג', שתרם לקבוצתו 12 נקודות: "שיחקנו אגרסיבי בהגנה ובהתקפה שיחקנו לפרקים נכון ולפרקים פזיז מדי. ההגנה שלנו הייתה יציבה ועכשיו צריכים לעבוד על קבלת החלטות יותר טובה בהתקפה. אני לא מנסה להכנס לנעליים של דורון פרקינס, אני לא משווה את עצמי אליו. בסגנון משחק כמו שהיה היום, 10 נקודות הפרש זה כמעט כלום ואפשר לאבד מומנטום בהתקפה או שתיים, זה דברים שקורים במשך משחק. לא נשברנו, ולא נתנו לזה להשפיע עלינו. זה חלק מהמשחק. עשינו כמה עצירות מאוד חשובות, וזה מה שהכריע את המשחק, בהתקפה, הקבוצות לא עשו סקור גבוה, אבל ברבע האחרון עצרנו אותם. לעומת המשחק בגליל שם התפרקנו, היום נלחמנו. היה ברור שזה לא היכולת האמיתית של הקבוצה, המטרה היא להראות מלחמה ורצון ולהשתפר משבוע לשבוע. אני חושב שיש לי ביטחון, אני מתחיל להרגיש יותר בנוח, וקצת יותר חוזר לעצמי".

שמיר: "לא צריך לראות בכל דבר את חצי הכוס הריקה"

המאמן המנוצח, דן שמיר, אמר בסיום: "אני לא חושב שהחיסרון של קוקי שינה לנו. זה לא צריך להשפיע. המשחק התפתח לא טוב מבחינתנו מההתחלה. שון ג'יימס שיחק 5 דקות במחצית הראשונה בגלל עבירות מוקדמות, נכנסנו לא טוב למשחק. עם הרבה מאמץ הצלחנו להיכנס למשחק. הרגשתי שנגמר לנו הדלק איפשהו ברבע הרביעי, וגם שחקנים עשו החלטות לא טובות. אנחנו לא בסיטואציה מאוד טובה, אספנו הפסד ביתי. אי אפשר לתכנן את הדברים האלה מראש. לקבוצה שלנו יש אופי, אנחנו צריכים לעשות את מה שצריך ולהשיג ניצחון בחוץ. במצבים כאלה אחרי הפסד, ואם נחבר את שלושת ההפסדים במשחקים האחרונים, צריך להגיב בצורה מסוימת, בצורת ההכנה ולהבין את הסיטואציה. אני לא מאשים אף אחד מהשחקנים, אבל אני מצפה שכולם במערכת שלנו ידעו לזהות את הסיטואציה, לקראת המשחק הבא בראשון לציון".

"לא צריך לראות בכל דבר את חצי הכוס הריקה", הוסיף שמיר. "אני לא חושב ששחקן שעושה מה שדורי עושה בשני המשחקים האחרונים פוגע במישהו. הוא ממלא איזה ואקום וצורך, שזה אגרסיביות של הגארדים. רון סטיל לא נכנס טוב למשחק, הוא חיכה רק שהמשחק ייגמר, והוא התייאש, ולכן דורי הבין את המצב והיה אגרסיבי. אני מרוצה מאיך שהוא מתקדם. אני מצפה מדורי ובן רייס להפוך לשחקני ליגה טובים. אורי יצחקי עדיין לא מצא את עצמו, אני אומר את זה בצורה ברורה. הוא עד עכשיו עשה סל אחד לשתי נקודות בחמישה משחקים. אורי שחקן עם הרבה יכולות, אני צריך לחשוב מה אני עושה כדי לקבל ממנו מה שהוא צריך לתת. הוא רוצה להיות שחקן עם תפוקה יותר גבוהה. הוא לא מכריח, אנחנו צריכים למצוא את הדרך איך לשלב אותו במשחק. אנשים השאירו את כל מה שהיה להם על המגרש, וזה לא הלך. אנחנו עובדים, הוספנו השבוע את אייזק רוזנלפט הוא עולה חדש, הוא יוכל לבוא לידי ביטוי שקוקי ישחק. אני לא חושב שאנחנו מחפשים לעשות שינויים פרסונאליים".

לסיום, התייחס שמיר לשמועות סביב עזיבתו האפשרית של גל מקל את מכבי תל אביב, והעובדה ששמו נקשר לבני השרון. "הנושא של גל מקל, הוא נושא של מכבי תל אביב, אני לא קשור לעניין, לא אני ולא אף אחד בבני השרון. זה לא יפה לשאול כל קבוצה האם גל מקל מתאים לה. מאוד לא אהבתי שהעלו את השם שלנו, אני יודע שזה בא מתוך מכבי ואני לא רוצה להיכנס לתוך העניין הזה. זה עניינם ועניינם בלבד".

הזר החדש של בני השרון, הסנטר סם קלנסי, רשם מחצית ראשונה טובה (11 נקודות) אולם בשנייה נחלש מעט וסיים עם 13. "זאת עונה ארוכה, זה מרתון ולא ספרינט. אנחנו צריכים להשתפר, העונה לא נגמרה", אמר קלנסי, "אנחנו במאזן 3:2, ננצח כמה משחקים ברצף ונהיה בחזרה בתמונה. היו לנו כמה נפילות בהגנה ברבע האחרון, לא הוצאנו את התוכנית ההגנתית כמו שרצינו, אני יכול לתת את הקרדיט לחיפה, אבל אני חושב שלא שיחקנו מספיק טוב. החיסרון של קוקי היה משמעותי, אבל כולם נלחמו".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully