וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחולון מצפים מעמיר עוזי להתפטר

עקב המצב הכלכלי הרעוע של המועדון, הנהלת הקבוצה מצפה המאמן לעשות את המהלך. בירנבוים: "לא ירד ממני שום קוף"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

המחזור החמישי של ליגת העל היה דרמטי מאוד, ומלבד הניצחון הקשה שהשיגה מכבי תל אביב מול הפועל גלבוע/גליל, שנחלה הפסד ראשון, קיבלנו סוף סוף גם את ניצחונה הראשון של מכבי ראשון לציון. קבוצתו של אפי בירנבוים עשתה את זה בשיניים מול קבוצה אחרת שלא ניצחה עדיין, הפועל חולון, והכניסה הרבה רגיעה למערכת הלחוצה. בחולון לעומת זאת ממשיכים האוהדים לקרוא בשמו של עמיר עוזי בהקשר של פיטורין, כשגם לאחר חמישה משחקים הם עדיין ללא ניצחון. מחר (שני) אמורה הנהלת חולון להתכנס ולשקול את המשך דרכו של עוזי במועדון. למרות ההפסד, בקבוצה לא יפטרו את המאמן רק בכדי לפטר אותו, אלא רק במידה והתקציב יאפשר להם להביא לו חלופה טובה יותר.

"יש לנו הרבה פוטנציאל"

מאמן מכבי ראשון לציון, אפי בירנבוים, שנראה מודאג מאוד בשבועות האחרונות, נשם נשימת רווחה גדולה בסיום המשחק, ואמר: "האמנתי ואמרתי לשחקנים כל הזמן שאם לקראת הסוף יהיה צמוד, הביתיות תכריע את חולון כי הלחץ יהיה עליהם". כשנשאל מי היה זה שהביא לו את הניצחון, אמר המאמן: "איתי לב הביא לנו את ההגנה ועזר לנו מאוד מאוד. כשהוא נכנס הוא הדביק את כולם בהגנה, וזה מה שחסר לנו הרבה זמן. עכשיו הקו הקדמי שלנו קצת הסתדר כמו שראיתם, אז יש לנו בעיה בקו האחורי". החדשות הטובות בקרב ראשון לציון הגיעו מאוחר יותר, כשהתברר שלארי אובאנון, שנפל לא טוב במהלך המשחק ופונה לבית החולים, שוחרר עם פציעה קלה, ונדרש למנוחה רק למספר ימים. "הנפילה של לארי הייתה מפחידה", אמר בירנבוים, ששמח שהשחקן לא נפגע באופן חמור יותר.

על ארון מגי, שהיה אחד המרכזיים הערב בחזרה של הקבוצה לחיים אמר אפי: "לא ידעתי מה מגי יכול להביא, רק שהוא כמה קילו יותר, אבל הוא מכיר את הליגה וזה היה חשוב מאוד, וקל לו להשתלב בו. הוא עשה שני אימונים טקטיים בהליכה, הוא כוח שיכול לעזור לנו בעתיד. אני מקווה שהכיסאות המוזיקליים עם הפציעות ייגמרו". על העובדה כי סוף סוף השיג את הניצחון המיוחל, אמר בירנבוים: "לא ירד ממני שום קוף. הלחץ הוא גם עליי. אני לא צריך לקרוא עיתונים, יש לחץ פנימי. אתה צריך להחדיר ביטחון וזה מסוג הדברים שמאוד קשים בספורט. לא קל לעבור את התקופות האלה.

מגי, שהיה האיש החזיר את ראשון למשחק במחצית השניה, אמר לאחר הניצחון הראשון: "היינו בפיגור אבל המשכנו להילחם וניצחנו. יש לנו הרבה פוטנציאל בקבוצה, ואני חושב שבהמשך העונה נהיה בסדר". מגי גם הגיב למשחקו הטוב של דלרון ג'ונסון, אותו שחקן שהיה אמור לעזוב כשמגי הגיע, אך נשאר לבסוף: "מאז שהגעתי דלרון ג'ונסון משחק בעמדה הטבעית שלו, יותר נוח לו והוא שיחק מצוין היום".

מנגד, הנהלת הפועל חולון צפויה מחר לקבל החלטה לגבי עתידו של המאמן עמיר עוזי, שככל הנראה יסיים את תפקידו. מה שעשוי למנוע את עזיבת המאמן הוא המצב הכלכלי המסובך של המועדון, וכן העובדה כי המאמנים שנמצאים כעת בשוק אינם זולים כלל. גורמים המקורבים לקבוצה ציינו כי המועמדים הבולטים להחליף את עוזי אם אכן יעזוב הם אבנר יאור, עופר ברקוביץ', דני פרנקו ומיקי דורסמן, כאשר שני האחרונים נראים בשלב זה כפחות ריאליים. כמו כן צפויים בחולון לקבל החלטה על שינוי מסוים בסגל, כשהפורוורד מארק סאנצ'ז כבר שוחרר מהקבוצה ויעזוב מחר את ישראל. בקבוצה יעשו מאמץ להתחים גארד זר.

מאמנה של הפועל חולון, עמיר עוזי, שמרגיש היטב את הלחץ של הקבוצה והאוהדים על כתפיו, נשמע מהורהר מאוד בסיום: "לא לוקחים החלטות עכשיו, נראה מה יהיה. אני אופטימי מטבעי, ואני לא אחד שעוזב באמצע", אמר המאמן, קול קריאות האוהדים מאחוריו. "אני פה כל עוד לא אומרים לי אחרת. יש פה הנהלה והיא תחליט". על הבעיות של הקבוצה, אמר עוזי: "יש פה בעיה של חוסר ביטחון, ראינו את זה בסוף. גם כשאנחנו שולטים בשלושת רבעי משחק אנחנו לא יודעים לגמור משחקים. בסוף היו לנו איבודים לא מחוייבים, וזה הכל ביטחון".

עוזי המשיך ואמר: "אם תסתכל על הסטטיסטיקה, שלטנו עד הדקה ה-35, ושוב המשחק בורח לנו. אני מאוד מאוכזב. לטוב ולרע אני לא מתייחס לשחקנים בודדים. כקבוצה הגענו לאיפה שהגענו, וכמו שכולם זוכים לקרדיט בניצחונות ככה גם בהפסדים". המאמן גם ביטל את הטענה כי הסיבה להפסד היא המחסור בקלעים בקבוצה: "זה לא עניין של קלעים, כל משחק הוא לגופו, וכמו שידענו לתת פייט לירושלים וחיפה, אז אפשר לנצח כל משחק בליגה ביום נתון".

על ההמשך אמר עוזי: "גם לפני המשחק חשבתי שהקבוצה מספיק טובה, עם חיזוק של זר יוצר, אני עדיין מאמין שזה אפשרי. אם לא הייתי מאמין לא הייתי במקצוע הזה. אני לא נאחז בקרנות המזבח, אם יגידו לי שלא רוצים אותי, אני לא אהיה פה. אם הייתי חושב שאני הבעיה, אולי הייתי עושה מעשה".

"השד יודע איך ניצחנו"

באותו זמן ברמת גן, אלי רבי פשוט לא האמין שזה קורה לו. הקבוצה שלו, הפועל עפולה, היתה בפיגור דו ספרתי במשך מרבית המשחק מול עירוני רמת גן, אבל אז, ברבע הרביעי, חזרה עפולה למשחק, וחטפה את הניצחון. "ב-95 אחוז מהזמן לא היה ספק מי צריך לנצח את המשחק", הודה רבי בסיום, "אבל לשמחתי לא נשברנו. במחצית הראשונה שיחקנו הגנה שערורייתית, מה שמאוד מאפיין את הקבוצה שלי. במחצית השנייה עברנו לשמור קצת קומבינציות וחזרנו למשחק, בסוף כמעט נתנו את המשחק בחזרה לרמת גן והשד יודע איך ניצחנו. אנחנו צריכים עוד שחקן מתחת לסל, אבל חשוב לזכור שאין לנו כסף. כדי שנתמודד ברמה כזו שנוכל לנהל את המשחק טקטית ולא כמו איזו שכונה אנחנו צריכים עוד זר".

גם באשקלון חגגו הערב, אם כי קבוצתו של אריאל בית הלחמי היתה קרובה גם היא לאבד את המשחק מול נהריה. "נתנו פה מאמץ אדיר בלי כריס ווטסון", אמר בית הלחמי לאחר הניצחון. "במחצית הראשונה שיחקנו יוצא מן הכלל, אולי המשחק הכי טוב שלנו, במחצית השנייה קצת נעצרנו והעסק התהפך, אבל בסופו של דבר ניצחנו וזה מה שחשוב. היום קצת העלנו את המשחק שלנו, עד היום זה עדיין היה קצת צולע, אנחנו עוברים את התקופה הזו עם כל הפציעות וזה לא קל, אבל אני שמח שאני נמצא בכזו קבוצה ועם שחקנים כאלה".

מורן רוט, שסגר משחק נהדר עם 20 נקודות, 7 ריבאונדים ומספר זהה של אסיסטים, אמר לאחר המשחק: "התחלנו את המשחק מצויין ואגרסיבי. אני חושב שהרבה שחקנים התעלו על עצמם, ואני שמח שזה קרה. פעם אני מצטיין ופעם מישהו אחר. היה לי משחק טוב. יש לי המון ביטחון , ואני שמח שעלינו על דרך הניצחונות ואני מקווה שזה לא ייגמר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully