וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם עוזי צריך קליעים

20.11.2009 / 16:00

עמיר עוזי עלול לשלם את המחיר אם חולון תפסיד לראשל"צ בראשון. האם בכלל נתנו לו כלים להצליח? האם לא מדובר בקורבן?

40 דקות אחרי משחק הליגה הביתי השני של הפועל חולון, שהסתיים בהפסד צפוי להפועל ירושלים, צעד עמיר עוזי אל מחוץ לאולם הפחים בדרך לחניה. הוא בחר לעשות זאת דרך הפרקט, ונתקל בעשרות אוהדי חולון מתוסכלים שדרשו ממנו להתפטר. מנהל הקבוצה שלמה מרגלית ליווה את עוזי בחזרה ליציאה השנייה, אך עוזי ועוזרו שגיא מייזליק החליטו לחכות מעט ולתת לאוהדים להתפזר. הצעקות שיצאו מהמגאפון של אוהדי חולון לא הותירו מקום לספק. "עמיר עוזי לך הביתה, הרסת אותנו". מחזור שלישי, ואוהדי חולון חרצו את גורלו של המאמן.

אם עמיר עוזי יפסיד עם חולון לראשל"צ ביום ראשון, אותם אוהדים כנראה ישיגו את מבוקשם וכל הידיעות על עזיבתו המוקדמת, ידיעות שהחלו עוד בקיץ, ירקמו עור וגידים. השאלה היא אם זה יהיה מוצדק, או שמא חולון מצאה לה קורבן לפרוק עליו את התסכול על מצבה ועל חוסר היכולת להגשים את היומרות הטבעיות שיש במועדון התוסס הזה. גם עם ארבעה הפסדים בארבעה משחקים מותר לשאול האם לעוזי היה סיכוי לעשות יותר. האם קיבל את כל התנאים להצליח? האם בכלל אפשר היה להצליח? האם לא כדאי להיות מעט יותר סבלניים איתו? האם הוא באמת הבעיה, או רק שעיר לעזאזל?

"מאמן בסדר, בחור מצוין"

ההחתמה של עמיר עוזי, 36, בהפועל חולון הייתה מפתיעה. אמנם המאמן כבר לא היה אלמוני לחלוטין כפי שהיה בעונה שעברה בעירוני רמת גן, אך בכל זאת, לקבל את המושכות במועדון עם מסורת ויומרות כמו של חולון זה לא דבר של מה בכך. עוזי עשה את תחילת הקריירה שלו במחלקת הנוער של הפועל גבעתיים, ואחרי חצי עונה כעוזר מאמן של עמוס פרישמן בליגה הלאומית בהפועל תל אביב, החל לאמן בליגה הארצית. בעונת 2006/7 קיבל את משרת עוזר המאמן של חנוך מינץ בעירוני רמת גן, ונקשר לקבוצה. עוזי עשה שנתיים וחמישה מחזורים כעוזר מאמן, לפני שקיבל את תפקיד המאמן הראשי בעקבות עזיבתו של רובי בלינקו.

"עמיר מאוד מוכשר, זה לא היה מקרי שהוא הצליח להשאיר את רמת גן בליגה, יש לו הרבה כדורסל", מפאר שמוליק ברנר את מאמנו ברמת גן, ומנסה להסביר מה עשה בעונה שעברה שהוציא את רמת גן מתמונת הירידה: "עמיר שינה יותר דברים ברוח. מן הסתם היו בעיות מקצועיות, אבל כשאתה מגיע באמצע שנה, אין הרבה מה לשנות. הוא דיבר איתנו אחרת, יותר פסיכולוגיה, ניסה לשנות את הלך הרוח של הדברים. אני חושב שאפשר להגיד לזכותו שהוא יודע לדבר עם השחקנים בגובה העיניים, וגם מבחינת כדורסל הקבוצה השתפרה תחתיו".

ההצלחה של עוזי הייתה אמורה לזכות אותו בחוזה לעונה נוספת בקבוצה הצנועה של רמת גן, אך ככל שהתקדם הקיץ האחרון והסיכום המיוחל לא הגיע, הבין המאמן כי דברים משתבשים. "עמיר מאמן בסדר ובחור מצוין, אבל יש כמוהו לא מעט, ועשינו את השיקולים שלנו כי חשבנו שנקבל יותר ממאמן אחר", מסביר בני ברנר, יו"ר רמת גן, את הסיבה לפרידה מעוזי. "לא הייתי מאוכזב ממנו, ובגלל זה הבחירה שלנו הייתה בינו לבין דני גוט. חשבנו שדני יוכל להתמודד עם קבוצה עם בעיות תקציביות כמו שלנו בצורה יותר טובה".

בינתיים בחולון החלו בעיות במגעים עם דני פרנקו ועל פי דיווחים, לא מעט מאמנים דחו את ההצעות הכספיות הנמוכות שקיבלו ממחזיקת הגביע. כשנפגש עוזי עם הנהלת הקבוצה הוא הותיר רושם חיובי, וכשטס לאמן בליגת קיץ באורלנדו החליטו בחולון להמר על עוזי. "אין לי ספק שאם היה להם יותר כסף לעמדת המאמן, עמיר עוזי לא היה אופציה בכלל בשבילם", תוקף מאמן כדורסל שכרגע לא מאמן בליגת העל. "חולון הגישו בקיץ הצעות מעליבות. עמיר עוזי הוא מאמן שלדעתי חשש להישאר בלי קבוצה אחרי שברמת גן לא השאירו אותו, וככה נולד שידוך שנועד לכישלון".

לא היה לו סיכוי

עיקר הטענות כלפי עוזי הן לגבי היכולת של הקבוצה עד כה ובניית הסגל החלש. הטענות הללו מכעיסות את כל מי שמכיר את המאמן, ולא מעט טוענים כי הסיכויים של עוזי להצליח היו נמוכים מלכתחילה. "אני פשוט חושב שמאמנים, יסלח לי מי שייפגע, יכולים להיות טובים רק כשיש להם כלים טובים", מסביר בני ברנר את השקפת עולמו. "עמיר היה בסדר גמור, אבל גם אם לפיני גרשון לא היה את כל השחקנים הגדולים ואת השלשה של דרק שארפ, הוא לא היה כזה גדול. צריך לתת למאמן כלים, ובעונה שעברה עמיר קיבל כלים. היו לו שישה זרים, והוא השתמש בהם כראוי. ככה זה כל מאמן, אם יהיה לו כלים הוא יצליח".

חלק מהכלים שעוזי משתמש בהם העונה לא היו המועדפים עליו, בלשון המעטה. כשהגיע לחולון היו חתומים בקבוצה הרכזים ליאור ליפשיץ ואבי אליהו, כשהראשון חתם בקבוצה בסכום גבוה יחסית. עוזי הרגיש מוגבל, ולמעט יוני ניר, לא קיבל רכש ישראלי. חודש לפני תחילת העונה דרש עוזי מהנהלת הקבוצה להחתים את יריב יצקן, אך בחולון דחו את הדרישה וטענו כי החומר שיש בידי המאמן יספיק. שבועיים מפתיחת העונה יצקן כבר לבש סגול, ובהנהלת חולון התהדרו בכך שהם כן מספקים למאמן שלהם את הכלים עליהם דיבר ברנר.

"בניית הסגל שלו הייתה שערורייתית", תוקף מקורב להנהלת חולון. "הוא הביא שני זרים, פול דילייני ומארק סאנצ'ז, שלא פגעו באימונים, והחליט לשחרר דווקא את דילייני, שמצליח עכשיו בנהריה. השחקנים שהוא צירף בהמשך הדרך פשוט לא מתאימים. הפגיעה היחידה שלו בכל הקבוצה היא דווין מיטשל, לפגוע בזר אחד מתוך שישה זו נפילה. זה נראה כאילו הוא לא מבין כדורסל".

בחולון מוסיפים וטוענים כי הזרים ברנדון וואלאס וטיטוס אייבורי שהגיעו לקבוצה, לא בדיוק עומדים בציפיות מהם, במיוחד לא בצד ההתקפי, כשאייבורי, שהיה אמור להיות שחקן מוביל, נראה כבד מאוד.

הטענות כלפי בניית הסגל מצחיקות את בני ברנר: "עמיר בנה קבוצה במסגרת תקציבית מוגבלת, ובמסגרת הזאת אתה יכול לעשות מה שאתה יכול. אני לא חושב שמי שיבוא במקומו יוכל לעשות יותר. הוא מגיע להישגים מסוימים עד כה בזכות הקהל שיש לו, ששווה בערך 15 נקודות במשחק. אם הם מביאים מאמן אחר, עם אותם כלים, אני לא חושב שהם יראו תוצאות אחרות".

"זו מדינה חסרת סבלנות"

לעומת ההתקפות מהקהל וגם מתוך ההנהלה, עוזי נשאר סבלני, תכונה שעשויה להשתלם לו העונה בחולון. "עמיר ידע להקים את הצוות שהוא ראה לנכון ברמת גן, והוא יכול לעשות את זה גם בחולון. אסור לשכוח שמיטשל לא היה במשחק אחד, שהוא השחקן המוביל שלו, וגם בירושלים וגם בעפולה הם הפסידו בגלל חוסר מזל וחוסר ניסיון", מסביר אורי יצחקי, שעבד עם עוזי בעונת 2007/8 כשהיה עוזר המאמן של רובי בלינקו ברמת גן. "אני לא נכנס לשיקולים של הפועל חולון, אבל אנחנו מדינת חסרת סבלנות, ולא צריך לשפוט בן אדם אחרי ארבעה משחקים".

עוד טענה שעולה כנגד המאמן היא שהוא פשוט לא מסוגל להשתלט על הקבוצה שלו במהלך המשחקים. מסביב לקבוצה מספרים כי רמת ההכנה של עוזי היא גבוהה מאוד, אבל הוא לא מצליח לתרגם את זה למשחק, מה שמפתיע את אורי יצחקי. "אני מכיר את עמיר באופן אישי, יש לו המון כדורסל והוא מאמן ראוי. הוא מבין כדורסל, ואם הוא יקבל את הזמן, הוא יוכל להעמיד אותם על הרגליים. במה שיש להם, הם משחקים כדורסל טוב. יש לו יכולות מנטליות מאוד גבוהות בכדורסל, הוא יודע לדבר בגובה העיניים עם שחקן, ובשביל כדורסלן זה דבר חשוב מאוד".

אבל למרות ההמלצות מהאנשים שעבדו איתו, עוזי יודע שהדרך שלו בחולון קרובה לסיום. בניסיון אחרון להציל את הקבוצה, הוא מנסה בימים הללו להתחזק בזר נוסף, גארד נוסף לצדם של ליפשיץ, אליהו, אייבורי ומיטשל. "תביא לעמיר היום חמישה סופרסטארים או חמישה שחקנים כמו מיטשל, אז יגידו שעמיר עוזי תותח", אומר בני ברנר. "הוא לא יודע תרגילים או לשמור במשחק? הוא יודע את כל הדברים האלה לא פחות טוב מכל אלה שיבואו במקומו. יבוא מאמן אחר ויגיד להנהלה שקודם כל אני עולה לכם עוד כסף, אבל אני גם רוצה עוד שחקנים. אם יביאו לעמיר היום עוד שחקנים אז הוא יצליח, זה הכל שאלה של מה שיש לו ביד".

בינתיים עמיר עוזי יעמוד על הקווים ביום ראשון, בידיעה שהפסד מול קבוצה שחייבת ניצחון כמו ראשון לציון יגמור לו את הקדנציה בחולון ואולי את הקדנציה בליגת העל. כשנתוני הפתיחה לא היו טובים מלכתחילה, קשה לבוא בטענות גדולות מדי למאמן הצעיר, שבסיטואציה אחרת יכול היה להצליח. "אני מאוד מאמין ביכולות אימון שלו, אני לא רואה מישהו שמגיע ממקום אחר ועושה עבודה הרבה יותר טובה ממנו", מסכם אורי יצחקי, ושולח המלצה חמה להנהלה של הפועל חולון: "סבלנות זו לא מילה גסה, ואני בטוח שבחולון ירוויחו אם יגלו מעט ממנה".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully