וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ויהי אור, ויהי חושך

ארסנל הפסידה 1:0 באצטדיון האור בסנדרלנד, צ'לסי (0:4 על וולבס) ויונייטד (0:3 על אברטון) ברחו. רק 2:2 לליברפול מול סיטי

אחרי פגרה קצרה לטובת סגירת רשימת העולות למונדיאל ולהרצת הרכבים שונים ומשונים במשחקי ידידות, חזרה הערב (שבת) הפרמיירליג לפעילות עם תחילתו של המחזור ה-13. המשחק הראשון כבר העביר את המחזור להילוך גבוה כשליברפול ומנצ'סטר סיטי סיפקו מחצית שנייה דרמטית ומשחק בין שתי מאכזבות שהסתיים ב-2:2. ארסנל יצאה למשחק שהיה אמור להיות פשוט עבורה, באיצטדיון האור מול סאנדלנד, אבל חזרה עם הפסד כואב, 1:0.

מה שכואב עוד יותר, הוא שצ'לסי שאירחה את וולבס מהתחתית, התעללה בה עם 0:4 קליל, והגדילה את הפער בצמרת ל-8 נקודות מהתותחנים. לאחר מכן טיילה גם מנצ'סטר יונייטד עם 0:3 משלה על אברטון, ושמרה על מרחק סביר של חמש נקודות מהכחולים. האל אירחה את ווסטהאם לדרמה של המחזור, במשחק נהדר עם 6 שערים שהסתיים בתיקו 3:3.

ליברפול - מנצ'סטר סיטי 2:2

אם בתחילת העונה הייתם אומרים למישהו שעמוק באמצע נובמבר ליברפול ומנצ'סטר סיטי יהיו צמודות בטבלה, הוא כנראה לא היה מופתע מדי. הרי התחזיות דיברו על כך שהתכולים יתפסו את מקומה של ארסנל בין ארבע הגדולות וליברפול הייתה צריכה להיות שם בכל מקרה ולהיאבק על האליפות.

היום השתיים נפגשו כשהן צמודות בטבלה, אבל הרחק מהמקום בו היו רוצות להיות. סיטי הגיעה אחרי חמש תוצאות תיקו (שיא בליגה הבכירה באנגליה מאז 1952) וכשהיא במקום השישי עם יתרון של נקודה על ליברפול, אבל בידיעה שהסטטיסטיקה - ניצחון אחד ב-18 המשחקים האחרונים באנפילד - עומדת כנגדה. גם ליברפול הגיעה בכושר גרוע ואם זה לא מספיק, איבדה המארחת כבר בפתיחה את דניאל אגר וריאן באבל בגלל פציעות, כשאת האחרון החליף יוסי בניון בדקה ה-19.

המחצית הראשונה הייתה חלשה וללא הזדמנויות מיוחדות, כששחקניו של מארק יוז עסוקים בעיקר בשמירה על שערו של שיי גיבן, שמנע הבקעה ממרטין סקרטל בדקה החמישית. הבלם הסלובקי מצא את הרשת בניסיון השני, כשהקדים בדקה ה-50 את עמנואל אדבאיור ודחק לרשת כדור חופשי ששלח לעברו סטיבן ג'רארד. 19 דקות אחר כך הגיע הפייבק של החלוץ הטוגולזי, שניצל שמירה לקויה של סקרטל ונגח את השיוויון.

בדקה ה-76 המהפך של הסיטיזנס הושלם. המחליף קרלוס טבז מסר לשון רייט פיליפס, שהסתובב נהדר והשאיר את סטיבן איירלנד בספק נבדל לכבוש שער קל. הקהל באנפילד עוד לא הספיק לעכל את אשר ראה, וכבר קיבל תרופת הרגעה בדמות שער של בניון. דקה לאחר השער של איירלנד נותר הקשר הישראלי לבדו ברחבה ומקרוב גילגל לרשת החשופה כדור רוחב תועה. רפא בניטז יכול לברך על הטיפול החדשני שעבר בניון בבלגרד באמצעות שליה של סוס. קפטן נבחרת ישראל מנע ממנו עוד מבוכה ביתית, והספיק להיות מוחלף בדקה ה-86.

צ'לסי - וולבס 0:4

כבר מלכתכילה היה ברור שהמפגש בין השתיים הוא לא באמת כוחות, אבל לצ'לסי היה חשוב מאוד להבהיר זאת כבר מהפתיחה. הכדור הורחק מרחבת וולבס היישר אל מאלודה, ששלח טיל אל הרשת. לא חלפו שבע דקות והמיליונרים מצאו את השני. קאלו שלח כדור קרן אל מייקל אסיין, שהתגבר על השומר שלו, והכניע את שוערם של האורחים.

אסיין הכה בשנית 10 דקות מאוחר יותר, כששוב קאלו היה המבשל. אסיין קיבל כדור בקצה הרחבה, ובעט כדור אותו הנסי היה צריך לעצור, אבל השוער נתן לכדור לחלוף וצ'לסי הוליכה 0:3 כבר אחרי 22 דקות. המארחים המשיכו להתעלל גם במחצית השניה, ובדקה ה-56 שלח ניקולא אנלקה כדור גדול לקאלו, זה שלח אותו בנגיעה לג'ו קול שבעט טוב את הרביעי.

סנדרלנד - ארסנל 0:1

ארסנל פתחה טוב והיתה קרובה לכבוש כבר בדקה ה-5, כשכדור טוב של פברגאס לתומאס רוסיצקי הסתיים בבעיטה של האחרון היישר אל ידיו של שוערם של המארחים. התותחנים שלטו ללא עוררין במחצית הראשונה, אבל הגיעו רק לעוד הזדמנות אחת קרובה, בעוד סאנדרלנד נראתה כאילו היא תשמח להסתפק בנקודה, אבל במחצית השניה גם היא הרגישה שהיא מסוגלת ליותר.

בדקה ה-70 יצאו המארחים להתקפה המסוכנת ביותר שלהם עד כה, כשכדור קרן הגיע לדארן בנט שלא הצליח להשתלט עליו, אבל פרייזר קמפבל היה שם כדי להחזיר לו את הכדור, ובנט שלח טיל מקרוב כדי להעלות את המארחים ליתרון, שהספיק עד לסיום.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

מנצ'סטר יונייטד - אברטון 0:3

אחרי ההפסד המאכזב לצ'לסי קיבלו השדים האדומים מנוחה של שבועיים לאגור כוחות מחודשים כדי לא לאפשר לשחקניו של קרלו אנצ'לוטי לברוח להם יותר מדי. האלופה כבר ידעה שמוליכת הטבלה טיילה מול וולבס כשעלתה אל כר הדשא באולד טראפורד, ודארן פלטשר דאג להפיג את חששות האוהדים המקומיים עם בעיטה אדירה לחיבורים מקצה הרחבה בדקה ה-35.

אחרי כמה רגעי חרדה בפתיחת המחצית השנייה בהם איימו איגביני יעקובו ולואיס סהה על השער של ואן דר סאר הגיע מייקל קאריק שכבש את השני בדקה ה-66, ותשע דקות לאחר מכן השלים אנטוניו ולנסיה יום פורה במיוחד לקישור של אלכס פרגוסון עם השער השלישי הודות לבישול של פול סקולס.

האל סיטי - ווסטהאם 3:3

איזו דרמה נהדרת בהאל, בין שתי קבוצות שמשוועות לנקודות. הפטישים, שמציגים יכולת נאה שלא מתורגמת לנקודות פתחו בסערה את המשחק, ועלו ליתרון כבר בדקה ה-5, כשסטאניסלס הרים כדור טוב לרחבה, וגיז'רמו פרנקו נגח פנימה את שער היתרון. האל עוד לא עיכלה את השער, וכבר הגיע השני, כשהפעם פרנקו מרים את הכדור לג'ק קוליסון שהכניע את המארחים, כדי לקבוע 0:2 אחרי 11 דקות בלבד.

אלא שאז התעוררו בהאל והחלו לחזור לעצמם. בדקה ה-27 שלח בולארד בעיטה חופשית, שפגעה בראשו של קרלטון קול, הטעתה את רוברט גרין ונכנסה פנימה. שתי דקות לפני המחצית מצאו המארחים את השוויון, כשסטאניסלס שוב מבשל, וקאמיל זאייטה הוא המבקיע. רגע לפני שהמחצית הסתיימה, הושלם המהפך, כשהאל קיבלה פנדל, ובולארד התכבד בשער השלישי של הקבוצה ב-45 דקות בלבד. הדרמה נמשכה בדקה ה-53, כשהאל נותרה ב-10 שחקנים, לאחר שפארקר חתך את הגנת המארחים והוכשל מחוץ לרחבה על ידי ברנארד מנדי , שראה את הכרטיס האדום. הפטישים ניצלו את ההרחקה עד תום בדקה ה-69 כשכדור קרן הגיע אל מנואל דה קוסטה, ששלח טיל אל הרשת, והשווה את התוצאה, שנשמרה עד לסיום.

משחקים נוספים:

ברמינגהאם - פולהאם 0:1
לברמינגהאם: לי בוייר (16)

ברנלי - אסטון וילה 1:1
לברנלי: סטיבן קולדוול (9)
לאסטון וילה: אמיל הסקי (86)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully