וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: לא ייערך משחק חוזר בין צרפת לאירלנד

פיפ"א הודיעה לאירים כי ערעורם לא התקבל. נשיא צרפת סרקוזי התנצל בפני האירים. רוי קין מעדיף להאשים את השוער

כצפוי, פיפ"א הודיעה היום (שישי) רשמית כי לא ייערך משחק חוזר בין צרפת לאירלנד. כזכור, במשחק בין הקבוצות במסגרת מוקדמות המונדיאל (1:1) נכבש שער לא חוקי לזכות צרפת, כשמצלמות הטלוויזיה הוכיחו בבירור שהחלוץ תיירי הנרי נגע בידו לפני שבישל את השער לוויליאם גאלאס. "החוקים של פיפ"א בנושא הם ברורים", אמר מקור בהתאחדות הכדורגל העולמית בנוגע לבקשת האירים לקיים משחק חוזר, "אם הייתה מתקבלת החלטה שכזו, היה נוצר כאוס. החוק קובע שהחלטת השופט היא סופית, ואין מה לעשות נגד זה".

באי הבריטי ממשיכים לדון ולדוש בעצם הדבר שהביא לבקשה, נגיעת היד של תיירי הנרי, שמעורר סערה בכל רחבי העולם. באירלנד זעמו עוד לפני שבעיטת הפתיחה למשחק הראשון יצאה לדרך, כשפיפ"א ואופ"א החליטו שהגרלת משחקי הפלייאוף תיעשה לאחר שהנבחרות ידורגו וכעת ממשיכים שם לטעון שהתאחדויות הכדורגל האירופאית והעולמית פשוט רצו את הנבחרות הגדולות, וצרפת בראשן, במונדיאל.

רובי קין, שכבר אחרי המשחק אמר ש"פיפ"א לא רצתה את אירלנד במונדיאל", המשיך באותו קו בדברים שאמר ל"דיילי סטאר": "מישל פלאטיני בטח יושב ומתכתב בהודעות SMS עם ספ בלאטר ושניהם בטח מספרים אחד לשני כמה הם מרוצים מהתוצאה. לא היה סיכוי, במיליון שנה, שזו תהיה התמודדות הוגנת - והיא לא הייתה".

גם דמיאן דאף השמיע דברים דומים: "אדידס היא אחת מהספונסריות של הגביע העולמי והיא גם הספונסרית של נבחרת צרפת. אולי אם אומברו היתה ספונסרית של המונדיאל, היינו מעפילים אליו. פיפ"א חייבת להסתכל טוב-טוב על עצמה. קודם הדירוג בהגרלה ואחר כך ההחלטה ביום רביעי. זה פשוט מדהים".

בכלי התקשורת באירלנד תומכים בדברים הקשים דוגמת אלו שאמרו קין ודאף ובטור ב"אינדיפנדנט" האירי, נכתב: "רובי קין צדק בכך שהוא העלה סימני שאלה סביב הרצון של של פלאטיני ובלאטר לראות את צרפת על חשבון אירלנד בגביע העולמי. אין ספק שהכוחות החזקים בכדורגל העולמי רוצים שצרפת, מדינה עם 60 מיליון תושבים וכוכבים גדולים, תהיה בדרום אפריקה. פייר-פליי? נראה שזה משהו שבפיפ"א מתרברבים בו מתי שנוח להם".

אוליבר הולט, בעל טור ב"מירור-פוטבול" כתב: "תיירי הנרי שילם מחיר כבד מזה ששילמה אירלנד - איבוד המוניטין שלו. אני מרחם על הנרי, באמת. אירלנד איבדה את הסיכוי לשחק במונדיאל 2010, אבל לפחות הם יוכלו להגיד שהם נתנו את הלב והנשמה כדי להיות שם. והנרי? הוא הופשט מתדמית הספורטאי שתמיד הגדירה אותו".

באירלנד כולם נותנים את דעתם על הארוע ושחקן הגולף המפורסם פאדרייג הרינגטון סיפר שהנגיעה של החלוץ הצרפתי ביד לא הפריעה לו כמו החגיגה שלו אחרי השער שבישל לוויליאם גאלאס. "החגיגה של מעשה הרמאות שלו הייתה הדבר המעצבן באמת", אמר הרינגטון, "כל אחד יכול לטעות, אבל אז להתנהג כאילו זה לא קרה, זה מוזר. הנגיעה ביד יכולה להיות טעות, תגובה פיזית. לי היה מאוד קשה לראות את התגובה של הנרי אחר כך".

גם הצרפתים מובכים

בינתיים ב"סאן" פנו לחברו לשעבר של הנרי לארסנל ולנבחרת צרפת, רובר פירס, שאמר: "אי אפשר להחזיר את הגלגל אחורה. תיירי הוא לא רמאי, אבל אני לא יכול חחגוג את ההעפלה של צרפת למונדיאל בגלל הדרך בה הגענו לשם. כולם שואלים אם הוא צריך להתנצל עכשיו ואם אי פעם יסלחו לו ואני לא בטוח. אני מאמין שהדבר הזה יעקוב אחריו לכל מקום אליו הוא יגיע".

גם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי לא הצליח להתעלם מהפרשה. סרקוזי פגש בראש ממשלת אירלנד במהלך התכנסות המדינות האירופאית בוועידה בבלגיה, וסיפר לעיתונאים: "אמרתי למר בריאן קואן שאני מצטער עבור העם האירי. אבל תבקשו ממני להיות במקומו של השופט, או של התאחדות הכדורגל הצרפתית, או של רשויות הכדורגל העולמי - תשאירו אותי איפה שאני נמצא".

שרת האוצר הצרפתייה כריסטין לגארד אף הוסיפה כי "זה מעציב שהעפלנו למונדיאל בגלל מעשה רמאות. פיפ"א ללא ספק צריכה לבחון מחדש את החוקים שלה, ואולי אף לכפות משחק חוזר".

רוי קין מסרב להשתתף בחגיגה

מי שסירב להשתתף בחגיגת ההתקפות על תיירי הנרי הוא רוי קין. כוכבה האגדי של נבחרת אירלנד לשעבר ומנג'ר איפסוויץ' בהווה העדיף להאשים את שחקני ההגנה בשער הדרמטי שספגה הנבחרת: "צרפת נתנה ואירלנד לא לקחה. אפשר להתלונן כמה שרוצים, אבל צרפת הולכת למונדיאל. אם הייתי בחדר ההלבשה אחרי המשחק, לא הייתי מדבר על נגיעת היד. הייתי מתרכז בשאלה למה המגנים לא הרחיקו את הכדור כמו שהם צריכים היו לעשות?

"אני מוטרד יותר מההגנה ומהשוער מאשר מהנרי", המשיך קין. "איך אפשר לתת לכדור לקפץ כך בתוך תיבת החמש? איך מאפשרים להנרי לקבל את הכדור במצב כזה? איפה לעזאזל היה השוער? אלו שיעורים שאתה לומד בבית ספר. לאירלנד הייתה הזדמנות והיא לא לקחה אותה. התגובה של ההתאחדות: 'שדדו אותנו' היא אוסף של שטויות", המשיך קשר מנצ'סטר יונייטד לשעבר, שמעולם לא הסתדר עם ההתאחדות האירית.

עדכון ראשון: 9:20
עדכון אחרון: 12:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully