וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכוחותיהם האחרונים

21.11.2009 / 9:16

שמונת הטניסאים הטובים בעולם יתחרו החל מיום ראשון על התואר היוקרתי ביותר אחרי הגרנד סלאם. הטוב ינצח? אולי הבריא מכולם

לצד ביקורות על ראשי הסבב המקצועני לגברים בכל מה שקשור ללוח זמנים צפוף, נראה שאחת ההחלטות היותר טובות שלהם השנה הייתה להעביר את הטורניר המסכם, טורניר גמר הסבב, למקום אטרקטיבי כמו לונדון. היכל ה-O2, שנבנה במיוחד לקראת המשחקים האולימפיים ב-2012, יארח את האירוע הנוצץ הזה בו ישתתפו שמונת הטניסאים הטובים בעולם, להוציא את אנדי רודיק הפצוע.

הפציעות הן נושא כאוב, וכמעט כל השחקנים מגיעים לטורניר במצב פיזי ירוד. מצד שני, מדובר בטורניר היוקרתי ביותר אחרי סבב הגרנד סלאם, גם מבחינה כלכלית. האווירה הלונדונית לקראת הטורניר שיחל ביום ראשון, מזכירה את הטירוף שהיה בעבר כשהטורניר התקיים במדיסון סקוור גארדן בניו יורק - ככה מספרים לפחות באי הבריטי. כזכור, הפורמט כאן הוא שונה. שמונת הטניסאים מחולקים לשני בתים של ארבעה ומשחקים בשיטת ליגה. שני הראשונים מכל בית עולים לחצי הגמר, כאשר הראשון מכל בית מתמודד מול השני מהבית המקביל. במקרה של שוויון במאזן בין שני שחקנים בבית, יחס המערכות יהיה זה שיקבע.

בית א'

מתחרים - רוג'ר פדרר, אנדי מארי, חואן מרטין דל פוטרו, פרננדו ורדאסקו

רוג'ר פדרר איבד את התואר בשנה שעברה לנובאק דג'וקוביץ', אבל הוא זכה בו ארבע פעמים בעבר, ובמידה ויעשה זאת פעם נוספת הוא ישווה את ההישג ההיסטורי ששייך לאיבן לנדל ופיט סמפראס. בנוסף, הוא גם יוכל להפוך לטניסאי הראשון מאז איבן לנדל ב-1989, שיסיים שנה במקום הראשון למרות שבמהלכה הוא איבד את המקום הראשון. למעשה, לפדרר יספיק לעבור משלב הבתים לחצי הגמר כדי להבטיח את ראשות הדירוג בסיום השנה, אבל אין ספק שהוא שואף ליותר. אחרי שהפסיד את התואר באליפות ארצות הברית הפתוחה, הוא לקח פסק זמן מהסבב, במהלכו חזר לנבחרת הדייויס השוויצרית. כשהוא חזר הוא הפסיד את התואר בבאזל לדג'וקוביץ', והודח כבר במשחקו הראשון בפריז על ידי ג'וליאן בנטו. ויש עוד נקודה שצריכה להדאיג את פדרר, והיא יריביו בבית המוקדם. אנדי מארי ניצח אותו פעמיים השנה וחואן מרטין דל פוטרו מנע ממנו תואר גרנד סלאם מספר 16. לפחות פרננדו ורדאסקו מעולם לא עשה לו בעיות - מה גם שהספרדי סובל מפציעה בכף רגלו וממריא בסיום הטורניר היישר לחדר הניתוחים.

מצד שני, חואן מרטין דל פוטרו רחוק כיום מהכושר שהביא לו את תואר הגרנד סלאם הראשון שלו. אחרי אותו טורניר היסטורי, הוא סבל מפציעה במרפק ושיחק פעמיים בלבד כשהסבב הגיע למזרח אסיה. כשהחלים הוא חזר לטורניר פריז, שם גילה פציעה חדשה והפעם בשרירי הבטן. העובדה הזאת אמורה לעבוד לטובתו של פדרר, שיצטרך להיזהר מאוד מאנדי מארי. גם הסקוטי סבל מפציעה אחרי אליפות ארצות הברית, שם הוא חווה את הנפילה היחידה שלו העונה (הפסיד בשמינית הגמר לסיליץ'). מצד שני, הוא אוהב משטחים מהירים באולם סגור, והוא יהנה מעידוד מאסיבי של הקהל המקומי. ואסור לשכוח, הוא גם רגיל לככב בטורנירים שהם לא גרנד סלאמים.

הפייבוריטים לחצי הגמר: אנדי מארי, רוג'ר פדרר

בית ב'

מתחרים - רפאל נדאל, נובאק דג'וקוביץ', ניקולאי דוידנקו, רובין סודרלינג

למרות שבטורניר הזה כל טניסאי יכול לנצח את יריבו ביום נתון, הבית הזה נראה הרבה יותר מסובך ממקבילו. רפאל נדאל הוא כביכול ראש הבית, אבל בסוכניות ההימורים הוא מקבל יחס של 1 ל-7 בממוצע לזכייה בטורניר. מאז שעשה את הקאמבק שלו לסבב הוא היה רחוק מלשכנע, ולמעשה הפסיד לשלושת יריביו בבית במפגשים האחרונים ביניהם.

על נובאק דג'וקוביץ' אפשר לומר הרבה דברים, כמו למשל שהוא לעולם לא יצליח לכבוש את ראשות הדירוג העולמי. מצד שני, הסרבי מגיע לטורניר הזה כטניסאי הבריא ביותר, ובזכות העובדה הזאת הוא גם זכה בו בשנה שעברה. שלושה מתוך חמשת התארים שלו השנה הושגו בחלק האחרון של העונה, וגם הפעם הוא מתכוון להסתער על הגביע. גם ניקולאי דוידנקו נחשב לטניסאי של "גארבאג' טיים", אבל אין ספק שהטורניר הזה הוא יוצא מן הכלל ביחס לטורנירים האחרים של הסתיו והחורף, והרוסי בהחלט יכול מועמד להפתיע ולהפוך לטניסאי השני שיגיע לחצי הגמר. רובין סודרלינג יערוך הופעת בכורה בטורניר, אליו הוא הגיע על תקן המחליף של אנדי רודיק הפצוע. למרות שאת ההישג הגדול שלו השנה הוא עשה ברולאן גארוס, משטח מהיר באולם כמו זה בלונדון הוא המועדף עליו ביותר. האם זה יספיק לו? אולי להרוס לאחרים.

הפייבוריטים לחצי הגמר: נובאק דג'וקוביץ', ניקולאי דוידנקו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully