וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום של חגיגות ליוונים בכל העולם"

סאלפינגידיס מאושר מהשער שכבש והעלה את יוון למונדיאל. סלובניה חוגגת: "החלומות התגשמו". בפורטוגל חשים הקלה

רויטרס

צפו בפורטוגל וסלובניה חוגגות את ההעפלה למונדיאל

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

שמונה נבחרות קיבלו ביום רביעי הזדמנות שניה לגאול את עצמן ולהעפיל למונדיאל שייערך בשנה הבאה בדרום אפריקה, ולאחר לא מעט מאבקים צמודים, ארבע נבחרות יצאו המנצחות הגדולות של הערב, וחגגו את ההישג הנהדר. יוון הפתיעה את אוקראינה בחוץ עם ניצחון מינימלי, סלובניה חוללה את אותה הפתעה על הרוסים, פורטוגל לא התקשתה יתר על המידה מול בוסניה בעוד הצרפתים עלו בעקבות שער לא חוקי, אבל מי בכלל יזכור את זה ב-2010. טוב נו, אולי האירים.

יוון, אלופת אירופה ב-2004, נאבקה עם ישראל ראש בראש במוקדמות, ואנו נמשיך לצפות בהם בהמשך. כן, קבלו אותם שוב, עם הכדורגל המשעמם, ההגנתי והיעיל שלהם. קבלו אותם ותתחילו להתרגל, כי זה מה שיקרה בשנה הבאה בדרום אפריקה, לשם תגיע נבחרת יוון, אחרי שגברה על נבחרת אוקראינה 0:1, ועלתה תודות לתיקו המאופס מהמשחק הראשון. גיבור הערב היה כמובן דימטריס סאלפינגידיס, שכבש את שער הניצחון בדקה ה-32, שער שהיה שווה מונדיאל.

"זהו הישג ענקי לכדורגל היווני", אמר השחקן המאושר, שבין לילה הפך לגיבור לאומי. "זהו יום של חגיגות לכולנו, וגם לכל היוונים בעולם". כשנשאל כיצד הצליחה הנבחרת האפורה והנחותה להוציא ניצחון חוץ ברגע האמת באוקראינה, אמר סאלפינגידיס: "האמנו בעצמנו מההתחלה, העפלנו וזאת התשובה שלנו לכל המבקרים בפעם האחרונה". היוונים עלו למרות המשחק השמרני שם, ולפחות לאיש אחד באיצטדיון היה מה לומר על כך: "נשחק כדורגל מסעיר כשיהיה לנו את ליונל מסי, קאקה, אינייסטה וצ'אבי בקבוצה שלנו", אמר מאמן הנבחרת, אוטו רגהאל, ושלח קריצה אל עבר הביקורות על המשחק המשמים של קבוצתו.

גם חלוץ הנבחרת, אנגלוס חריסטאס, חושב שהעפלתה של יוון היתה יותר ממוצדקת והוסיף: "כל החבר'ה נתנו את הלב והנשמה במשחק הזה. שיחקנו עם תשוקה ואינטיליגנציה, והבקענו שער גדול". והסוד של חריסטאס לצורה בה שיחקה הנבחרת? "לא שיחקנו כאילו אנחנו מובילים על אוקראינה, אלא כאילו אנחנו בפיגור". זו הפעם השניה בלבד שיוון מעפילה לגביע העולמי. בפעם האחרונה (1994), זה נגמר רע מאוד. אולי הפעם יצליחו שחקניו של רגהאל למצוא נקודות גם על הבמה המרכזית.

אוקראינה, שאיכזבה רבים ב-180 הדקות בהן לא הצליחה אפילו לכבוש שער, ואיפשרה ליוונים להעפיל לגביע העולמי נותרה בהלם בסיום המשחק. האוהדים הרבים שפקדו את האיצטדיון סירבו להאמין, וכמוהם גם מאמן הנבחרת, אלכסיי מיכאליצ'נקו: "אני מאוד מאוכזב ועצוב שהפסדנו. אין תירוצים. החבר'ה עשו כל מה שהם יכלו כדי לנסות ולהשיג את הניצחון, אבל לא הצליחו". מיכאליצ'נקו אף פירגן לנבחרת יוון ואמר: "לא היה לנו מזל, אבל אני לא יכול להגיד שהנבחרת שלי שיחקה גרועה. אני מאמין שהנבחרת לה הגיע לעלות למונדיאל, ניצחה".

קיירוש מחמיא לבוסנים

נבחרת נוספת שעלתה לדרום אפריקה היא פורטוגל. אחרי הניצחון 0:1 בפורטוגל, הגיעו הערב שחקניו של קרלוס קיירוש לגומלין הלוהט בבוסניה וראו את מאמן המארחת, מירוסלב בלאזביץ', מעלה הרכב התקפי במיוחד. עם זאת, בפעם הראשונה מזה זמן מה, הציגו הפורטוגלים נטולי כריסטיאנו רונאלדו אופי מרשים, וזה השתלם בדקה ה-56, כשכדור רוחב מוצלח של נאני מצא את הרגל של ראול מיירלס שקבע את תוצאת המשחק - 0:1 לפורטוגל, 0:2 בסיכום הכללי, וכרטיס יקר מפז לדרום אפריקה.

מאמן הפורטוגלים, קרלוס קיירוש, היה מאושר בסיום, ובעיקר נדמה היה שהוקל לו. "רק אלה שלא רצו לראות את רוח הלחימה, המאמץ וההקרבה של השחקנים יכולים לבקר אותנו היום. בוסניה היא נבחרת טובה, אבל פורטוגל היתה חזקה מדי היום בגלל שיש לנו שילוב מוחץ של ביטחון, רצון ונחישות", אמר קיירוש.

"יש לנו גם נסיון ברמה הזאת, וזה תמיד הרבה יותר קל כשאתה מנצח את המשחק הראשון", הוסיף המאמן. "אני חייב לברך את הנבחרת שלי, ובוסניה הרוויחה הרבה כבוד על כך שהגיע כל כך רחוק, והוכיחה את עצמה מול יריבות קשות", סיכם קיירוש, שלא שכח להחמיא ליריבתו העיקשת.

גם התקשורת הפורטוגלית הביעה תחושת הקלה. "סוף סוף החרדה נעלמה, אנחנו שם", נכתב בטבלואיד "24 הוראס". יומון הספורט "או ז'וגו" החמיא לנבחרת כשכתב: "הנבחרת גדלה. במשחק קשה, אווירה רותחת, תנאי מגרש גרועים, השחקנים הוכיחו בגרות. הייתה נשמה, ריכוז, קבוצה אמיתית".

סלובניה לא יודעת את נפשה מרוב אושר

ספק אם אנשים רבים העריכו כי סלובניה תצליח להתגבר על רוסיה ולהעפיל לדרום אפריקה. אחרי ההפסד 2:1 במוסקבה בשבוע שעבר, חזרו הערב הסלובנים החביבים לביתם במאריבור, בידיעה ששער אחד יעשה את העבודה. וזה, למען האמת, בדיוק מה שהם השיגו. זלאטקו דדיץ' היה גיבור הערב, כששלח רגל ארוכה בדקה ה-44 על מנת להפוך סתם עוד כדור רוחב לשער היסטורי, היסטרי וגדול ששלח את הסלובנים למונדיאל.

"השאיפות, חלומות והמטרות שלנו התגשמו, ואני מקווה שלעולם לא נשכח את זה", אמר עם תום המשחק מאמן סלובניה הנרגש, מתיאז' קק. "אני משתחווה לשחקנים שלי. כתבנו סיפור לאנשים שמאמינים, ולאלה שביקרו אותנו", הוסיף המאמן בן ה-48. "היה לנו דור מוזהב, ואלה השחקנים החדשים שלנו. אני לא יודע אם אתם מכירים את שמותיהם עדיין, אבל עבורי, אלה שחקנים שהשאירו את הלב על המגרש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully