וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורוגוואי עלתה למונדיאל

הסלסטה הפכו לנבחרת האחרונה שמבטיחה את מקומה אחרי 1:1 ביתי נגד קוסטה ריקה ו-1:2 בסיכום המשחקים. אבראו כבש

רויטרס

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: בת גולן

נבחרת אורוגוואי הפכה ה-32 והאחרונה שמבטיחה את מקומה במונדיאל 2010 שיתקיים בקיץ הבא בדרום אפריקה אחרי שסיימה הלילה (בין רביעי לחמישי) ב-1:1 ביתי נגד קוסטה ריקה וניצחה 1:2 בסיכום שני משחקי הפלייאוף.

סבסטיאן אבראו נגח את הסלסטה ליתרון בדקה ה-70 לפני שוולטר סנטנו השווה כעבור שלוש דקות. בשלב הזה הטיקוס היו זקוקים לשער ניצחון כדי לעלות בזכות שערי חוץ, אבל הם לא הצליחו למצוא אותו והניצחון של אורוגוואי 0:1 בסן חוסה לפני ארבעה ימים, עשה עבורה את העלייה. לאורוגוואי, אלופת העולם פעמיים בעבר, תהיה זו הופעה ראשונה בגביע העולמי מאז 2002 והיא עשתה זאת למרות לא מעט החמצות במהלך המשחק במונטבידאו.

"הפלייאוף הזה היה מאוד קשה והמשחק הערב הוא ההוכחה לכך", אמר בסיום המשחק המאמן המקומי, אוסקר טבארז, "אני מאושר, למזלנו עשינו את זה, למרות הדרך שעברנו. יש מה לשפר ואנחנו נשפר, במונדיאל נוכיח את זה. אני בעיקר שמח עבור הילדים. אלה שהם פחות מגיל שמונה לא ראו את אורוגוואי במונדיאל ועכשיו הם יוכלו לחיות את זה". כובש השער, סבסטיאן אבראו, הוסיף: "כשהמאמן הכניס אותי למשחק הייתי מאוד שמח. חלמתי על השער הזה ואני מאושר שהצלחתי לעזור לנבחרת לעלות למונדיאל".

זאת הפעם השלישית ברציפות שאורוגוואי מוצאת עצמה במשחקי הפלייאוף, כשבפעמיים הקודמות האורוגוואים נתקלו באוסטרליה. ב-2002 הם הצליחו להגיע למונדיאל אולם במונדיאל האחרון בגרמניה הם כשלו במשימה. קפטן אורוגוואי דייגו לוגאנו אמר בסיום: "אני שמח שעלינו, אבל לא על הצורה שבה השגנו את זה. לא ייאמן שסבלנו כל כך". הקשר אלברו פרננדס אמר: "אנחנו אף פעם לא מצליחים לעלות למונדיאל בנוחות, אבל יש לזה טעם מיוחד".

מאמן קוסטה ריקה רנה סימואס מאוד לא אהב את העובדה שצוות הצילום של הטלוויזיה האורוגוואית התקרב לספסלו, מה שיצר עימות שהפריע למשחק. לדעתו העימות שארך מספר דקות עצר את המומנטום החיובי של נבחרתו. "המשחק נעצר כשהיינו בדקות הכי טובות שלנו. אין לנו את הרשעות שיש לאורוגוואים. אם היה בנו רוע, היינו מבטיחים את העלייה עוד במשחק נגד ארצות הברית". סימואס, שאימן את ג'מייקה במונדיאל 1998, הודיע כי הוא מעוניין לעזוב את משרתו, גם אם נשיא ההתאחדות הקוסטריקנית אדוארדו לי יציע לו חוזה חדש. "דיברתי איתו לפני המשחק", אמר סימואס, "הוא השאיר את הדלת פתוחה, בכל מקרה, ארבע שנים זה הרבה עבורי, לא רוצה עוד ארבע שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully