וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה במונדיאל, אחרי 0:1 על מצרים

אלג'יריה נקמה במצרים עם שער של הבלם ענתר יחיא בקרב הפלייאוף הלוהט של אפריקה, ועלתה למונדיאל ראשון מאז 86'

קרב הפלייאוף הערב (רביעי) בין מצרים לאלג'יריה היה הרבה יותר מעוד משחק כדורגל. אחרי שבוע רווי אלימות ומתח חוצה יבשות וימים, הקרב על יוקרת העולם הערבי, הסתיים בניצחון 0:1 של אלג'יריה, שחוזרת למונדיאל אחרי 24 שנות היעדרות ועושה זאת על חשבון יריבתה המרה. אירועי המשחק הדרמטי בקהיר בשבת, בו ניצחה מצרים 0:2 משער ניצחון בדקה ה-95 שכפה את משחק הפלייאוף בחרטום, סודן, הכו גלים עם אירועי אלימות רבים שהגיעו אפילו לצרפת. הערב, למשך 90 דקות התרכזו כולם בכדורגל, בחסות האבטחה הכבדה (שוטר על כל שני אוהדים).

החום באיצטדיון נראה עוד בזמן ניגון ההמנונים, ואחרי שלוש דקות כבר התלהטו היצרים על המגרש, עם עימות כולל בין שחקני שתי הנבחרות. השופט מאיי סיישל הרגיע את הרוחות, ומכאן החלו שני השוערים להפגין נוכחות. פאוזי שאושי, שהחליף בשער אלג'יריה את לונס גאוואווי, מנע שלושה שערים מהמצרים, בעוד הקולגה מן העבר השני, עיסאם אל חדארי, המשיך את יכולתו הנפלאה מהמשחק בקהיר. בדקה ה-40 עברה אלג'יריה סוף כל סוף את מחסום אל חדארי, עם שער מצוין של הבלם ענתר יחיא.

ככל שנקפו דקות המשחק נלחצה אלג'יריה לשערה ונזקקה ליכולת אדירה של שאושי בין הקורות. שוערה בן ה-24 של סטיף האלג'יראית מנע בגופו שערים ממוחמד זידאן ועימאד מוטעב, וחבריו השכילו להעביר את הזמן בצורה טובה בעידוד הקהל הגדול שהגיע לתמוך מאלג'יריה ויצא מגדרו עם שריקת הסיום.

השבוע לפני 20 שנה, מצרים ניצחה את אלג'יריה בבית המוקדם כדי לזכות בכרטיס ההשתתפות באיטליה 90', האחרון שלה עד היום. מיד לאחר מכן, אגב, זכתה אלג'יריה באליפות אפריקה, אבל יצר הנקם נשמר. הערב השיגו האלג'יראים נקמה כפולה, כשמחקו את אותו הפסד והשכיחו גם את ההפסד בקהיר בשבת. פרק חדש נכתב בהיסטוריית היריבות בין שתי היריבות - הפעם עם מוטיבים אלג'יראים. שועלי המדבר במונדיאל.

מהלך המשחק

המתח נראה על פני השחקנים כבר בהמנונים, אבל אלג'יריה יצאה ראשונה מההלם ורפיק סעיפי נגח לעבר השער וסידר עצירה קלה ראשונה לעיסאם אל חדארי, האיש ששמר את מצרים בתמונה במשחק בשבת. דקה לאחר מכן התחיל המשחק באופן רשמי, עם החלפת מהלומות במרכז המגרש. לאחר הרגעת הרוחות נבחן פאוזי שאושי בשערה של אלג'יריה, כשהתעופף וקלט נגיחה של אל סאקה.

בדקה ה-14 שוב אל חדארי בפעולה, כשנעזר במגן שלו כדי לעצור בעיטה של הבלם ענתר יחיא. 20 דקות לאחר מכן חטף אל מוחמדי כדור מנאדיר בלחאג', ובעט עם החלק החיצוני כדור שנעצר בקצות האצבעות על ידי שאושי. בדקה ה-40 ירה הבלם יחיא כדור אדיר משמונה מטרים למשקוף ופנימה אחרי בישול של קארים זיאני, והקפיץ את האוהדים בירוק. 0:1 לאלג'יריה.

במחצית השנייה ביצע חסן שחאטה, מאמן מצרים, שני שינויים ושלח למגרש את חוסני עבד ראבו ומוחמד זידאן, שבדקה ה-62 מסר לעימאד מוטעב שסחט משאושי את הצלת המשחק. מצרים מגבירה את הלחץ. שאושי המשיך במפגן ההירואי עם הצלה אדירה מרגליו של מוחמד זידאן בדקה ה-72, והראה יכולות מרשימות גם בכל הקשור לבזבוז זמן.

הרכב נבחרת אלג'יריה: פאוזי שאושי, מאג'יד בוגרה, ענתר יחיא (סמיר זעואי, 66), רפיק חלישה, נאדיר בלחאג', יאזיד מנסורי, חסן יבדה, מוראד מגני (קארים מטמור, 58), קארים זיאני, רפיק סעיפי (כאמל גילאס, 85), עבדולקאדר גזל.

הרכב נבחרת מצרים: עיסאם אל חדארי, האני סעיד, עבדל זאהר אל סאקה (אחמד עיד, 75), וועאל ג'ומע, אחמד אל מוחמדי, אחמד פתחי (מוחמד זידאן, 46), סעיד מועד, אחמד חסן, מוחמד אבוטריקה, עאמר זאקי (חוסני עבד ראבו, 46), עימאד מוטעב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully