וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם נבחרת ספרד תארח משחקים בחבל הבאסקים?

ראשי המפלגה הסוציאליסטית, שעלו לאחרונה לשלטון בחבל הדורש עצמאות מספרד, מעוניינים בקירוב לבבות דרך הספורט

המתיחות בין הממלכה הספרדית לעם הבאסקי התבטאה היטב גם דרך הספורט בשנים האחרונות. כמעט בכל ענפי הספורט, ובכדורגל בפרט, לא התקיימו אירועים בינלאומיים מאחר והתושבים המקומיים שתובעים עצמאות, סירבו להזדהות עם נבחרת ספרד. כך גם הקבוצה הבאסקית הגדולה ביותר, אתלטיק בילבאו, סירבה להחתים שחקנים שהם לא בני העם הבאסקי כאות פטריוטיות. בנוסף, הספרדים לא היו מעוניינים לארח משחקים במקום שבו פעלה מחתרת ה-ETA, שהייתה אחראית למותם של 800 אנשים בפיגועים שביצעה.

אבל הזמנים השתנו, ומוקדם יותר השנה ניצח ההמפלגה הסוציאליסטית את הלאומנית בבחירות שהתקיימו לממשלה של חבל הבאסקים. השלטון הנוכחי מעוניין להתקרב לספרדים, במיוחד דרך הספורט. אחת ההחלטות הראשונות שם הייתה לבקש מהתאחדות הכדורגל הספרדית לארח משחק של נבחרת הכדורגל הלאומית בחבל הבאסקים. זה קרה בפעם האחרונה רק ב-1967, אז אירחה ספרד את טורקיה בבילבאו במסגרת מוקדמות אליפות אירופה. כמו כן, הבאסקים ביקשו ממארגני הטור דה פראנס לשבץ גם את איזורם באחת מהתחרויות הבאות, מה שלא קרה ב-31 השנים האחרונות.

יוזם ההצעה גורקה מניירו הסביר: "נבחרת ספרד הפכה לאייקון עולמי בשנים האחרונות, והכשרון של שחקניה צריך להיות מבורך בכל אצטדיון בעולם, כולל באלה שבחבל הבאסקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully