וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלבוע/גליל ניצחה גם את ראשל"צ, 64:76

משחק בינוני הספיק לקטש ושחקניו לשמור על המאזן המושלם אל מול החבורה המאכזבת של אפי בירנבוים. צפו בתקציר

מנהלת ליגת העל בכדורסל

עריכת וידאו: רן צימט

גבירותי ורבותי, זה לא גימיק. אם עד עכשיו אולי חשבנו שהפתיחה הנפלאה של גלבוע/גליל את העונה היא תוצר של התעלויות נקודתיות או מזל, הרי שהערב (שני) כבר ניתן לומר בבירור: החבורה של עודד קטש היא הדבר הכי מלהיב, לוהט ומרענן בנוף הכדורסל הישראלי לעת עתה. בפתיחת העונה עוד היו לקבוצה הצפונית שאיפות נמוכות וסגל מעט חסר, אלא שמיום ליום החבורה של קטש התחברה, וממשחק למשחק הוכיחה שהשלם גדול יותר מסך חלקיו. הערב, על אף שלא היה מדובר בתצוגת כדורסל ענקית כמו במחזור הקודם וה-66:101 המדהים על מכבי חיפה, גלבוע/גליל הראתה דבר נוסף שבדרך כלל מאפיין קבוצות מיוחדות: אופי. עם יכולת בינונית משהו בחלקים גדולים של המשחק, בכל זאת יצאה הקבוצה הסימפטית מהצפון עם 64:76 חשוב, שמשאיר את הגליליים בצמרת הגבוהה של הטבלה.

קטש ושחקניו יצאו למשחק חוץ קשה על הנייר מול מכבי ראשון לציון המאכזבת, שהיוותה ערב המחזור מעין אנטיתזה לקבוצה מהגלבוע. בעוד שגליל מלהיבה ומגלמת את הפוטנציאל שטמון בה ואולי אף יותר, הכתומים של אפי בירנבוים, מאיר טפירו וסוללת השחקנים שהיו אמורים לסחוב את המועדון הזה אל עבר הפיינל פור, בעיקר אכזבו בשלושת המחזורים הראשונים, וכך גם היה הערב. הפעם גם לא יכולים לטעון בקבוצה מעיר היין לבעיית פציעות או הגרלת משחקים קשה מדי, שכן היכולת על הפרקט פשוט לא תאמה, או תואמת את הציפיות שהציבה הקבוצה ערב העונה. עם סגל כמו שיש למכבי ראשל"צ ואחד המאמנים הטובים בליגה, לא ייתכן שהכתומים נמצאים בתחתית הטבלה, עם ארבעה הפסדים מארבעה משחקים.

ראשל"צ דווקא פתחה בצורה טובה יותר, אלא שלקראת סוף הרבע הראשון ובעיקר ברבע השני נכנסו ג'רמי פארגו, אלישי כדיר והחבורה האדומה לעניינים, ועם מספר הפצצות מחוץ לקשת פתחו פער דו-ספרתי. בירנבוים ושחקניו עוד ניסו לחזור במהלך הרבע השלישי והרביעי, אך בעיית עבירות של מאיר טפירו בתוספת יכולת רעה של כל שחקן שלא נשא את השם "לארי אובאנון" (בעיקר דלרון ג'ונסון) לא באמת אפשרה להם לעשות כך. גלבוע/גליל הציגה משחק קבוצתי יעיל, כשבכל רגע שחקן אחר התעלה, ומול ראשון לציון של העונה ייתכן שגם היכולת הבינונית הזו מספיקה. קטש ושחקניו ממשיכים להסתכל על הליגה מלמעלה, בעוד ראשון לציון זקוקה לשיפור משמעותי, ומהר.

מהלך המשחק

ראשון לציון פתחה עם מאיר טפירו, רוד גריזארד, לארי אובאנון, דלרון ג'ונסון וארז מרקוביץ'. מנגד, עלתה גלבוע/גליל עם ג'רמי פארגו, אייזאה סוואן, דגן יבזורי, אלישי כדיר ובריאן רנדל. ג'קסון וגריזארד פתחו היטב את המשחק, ודאנק של אקס בני השרון קבע 5:11 לכתומים, שלוש דקות מהפתיחה. קטש לקח פסק זמן, וקבוצתו, ובעיקר אלישי כדיר חזרו ממנו היטב, כדי לעלות ליתרון ראשון - 11:12. בדקות הבאות נכנס מאיר טפירו לענייינם, ודאג להחזיר את קבוצתו להובלה, אלא שבשלב הזה נכנס ג'רמי פארגו - מי אם לא הוא - למשחק, והוריד את קבוצתו לסיום הרבע עם יתרון 18:23.

פארגו המשיך את הפורמה המצוינת גם ברבע השני, וכבר העלה את האוארחים ליתרון שיא עד אותו רגע, 18:28. גלבוע/גליל המשיכה לרוץ קדימה, וקליעות מדויקות של דאוול וגורדון מחוץ לקשת קבעו 18:34. ראשל"צ ניסתה לחזור למשחק דרך לארי אובאנון המצוין, אלא שמהעבר השני דאג סוואן שהיתרון יישאר דו-ספרתי, ואל החגיגה הצטרף גם מוטי מוסקוביץ', שעלה מהספסל וקלע מהעונשין כדי שגלבוע/גליל תרד לחדרי ההלבשה ביתרון 30:41.

גריזארד ואובאנון פתחו מצוין את הרבע השלישי, וצימקו ל-41:35, אלא שיבזורי ופארגו דאגו לחסל את נסיון הקאמבק של המארחת, והעלו בחזרה את הצפוניים ל-39:51. מוסקוביץ' שוב קם היטב מהספסל, ובתוספת נקודות של רנדל עלתה גלבוע/גליל ל-44:58. ראשון לציון עוד ניסתה לחזור, אלא שאיירבול של אורלנד משלוש אפשר לפארגו לחדור לסל מהעבר השני, ולקבוע 44:60 למארחת מהגלבוע עם העליה לרבע האחרון.

אובאנון לקח על עצמו גם את פתיחת הרבע האחרון, אלא שהחטאות שלו ושל גריזארד מחוץ לקשת מנעו מהכתומים לבצע את הקאמבק המיוחל גם בדקות שפתחו את הרבע המכריע. אלא שלאחר מכן, אובאנון עצמו ויהוא אורלנדו הצליחו לצמק ל-64:59, ולאחר מכן ל-67:61, הודות לאיבוד כדור של פארגו, אלא שכדיר ויבזורי המצוין דאגו לשמור את היתרון בצד האורח, כדי לקבוע 64:74. וזו, למעשה, היתה שירת הברבור של ראשון לציון, שלא הצליחה אפילו לצמק, ולמעשה לא היתה קרובה לכל אורך המחצית השניה. זה נגמר ב-64:76 לחבורה של עודד קטש, שממשיכה לפלרטט עם 100 אחוזי הצלחה.

סטטיסטיקה

קלעו לגלבוע/גליל: ג'רמי פארגו 19 (10 ריבאונדים, 4 אסיסטים), אלישי כדיר 16, דגן יבזורי 10 (2 מ-7 משלוש), גוני יזרעאלי 8, בריאן רנדל 7 (11 ריבאונדים), מוטי מוסקוביץ' 5, דיון דאוול (6 ריבאונדים) ואייזיה סוואן (5 אסיסטים) 4 כל אחד, אבישי גורדון 3.

קלעו לראשון לציון: לארי אובאנון 24, רוד גריזארד (9 ריבאונדים) 15, ארז מרקוביץ' 6, יהוא אורלנד ואבי בן שימול 5 כל אחד, מאיר טפירו 4, דלרון ג'ונסון (8 ריבאונדים), 3, איתי לב 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully