וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלג'יריה: "השחקנים שלנו היו מבועתים מפחד, משותקים"

קשר אלג'יריה חאלד למוצ'יה טוען שפיפ"א הייתה חייבת לבטל את המשחק במצרים. המצרים באלג'יר חוששים מלינץ'

אין ספק שעולם הכדורגל מביט בעניין גדול למתרחש בימים אלה באפריקה, כשהיריבות בין מצרים לאלג'יריה בקרב על המקום במונדיאל יוצרת מתיחות מטורפת. ביום רביעי אמורות הנבחרות להיפגש למשחק מכריע בסודן, אבל האלג'יראים עדיין לא מוכנים לעבור בשתיקה על חוויותיהם בקהיר. כזכור, שלושה שחקני נבחרת אלג'יריה נפצעו קל לאחר שאוטובוס השחקנים נרגם באבנים.

היום (שני) אומר קשר אלג'יריה חאלד למוצ'יה כי לנוכח היחס האלים שחבריו זכו לו במצרים, פיפ"א הייתה חייבת לדחות את המשחק או אפילו לבטלו. כזכור, עוד לפני המשחק פיפ"א דרשה ממצרים ערבויות ביטחוניות בכל הנוגע לשמירה על הנבחרת האורחת. לאחר התקרית, אגב, המצרים טענו שבביקור שלהם באלג'יר הם הורעלו על ידי המארחים, ועל תקפת האוטובוס התעקשו שהתקרית בוימה על ידי האלג'יראים.

"העובדה שפיפ"א אפשרה למשחק להתקיים זה חוסר אחריות", אומר למוצ'יה, "אני יכול לספר שמהצד שלנו, חלק מהשחקנים שלנו היו ממש מבועתים מפחד, אחרים היו ממש משותקים לפני המשחק".

האלג'יראים אף טוענים לאפליה בהתאחדות הכדורגל העולמית, שנותנת יחס מועדף למצרים. "כולנו בני אדם, לכולנו יש משפחות, פחדים ותחביבים, בדיוק כמו לכולם, ובתנאים כאלה פיפ"א הכריחה אותנו לשחק", אומר למוצ'יה, "אם הם מעדיפים לראות את מצרים במונדיאל על חשבוננו, שיגידו את זה בפה מלא.

"שיחקנו את המשחק הזה עם שחקנים פצועים. לי באופן אישי היו שלוש שריטות בגולגולת, ואף אחד לא שאל אותי אם זה מפריע לי לשחק. מה אתם חושבים היה קורה אם המצרים היו מותקפים בצורה הזאת באלג'יריה? הם היו חוזרים הביתה ודורשים שהמשחק יבוטל, והם היו מקבלים כל מה שהם מבקשים".

מצרים, הצילו (ניר יהב, מערכת וואלה! חדשות)

המשחק עורר זעם אדיר באלג'יריה שהתבטא בניסיונות לפגוע בכל מצרי הבא ליד. אזרחים מצרים המתגוררים באלג'יריה פנו למשרד החוץ המצרי בבקשה שיצילו אותם "בדחיפות" מפני האלימות של האלג'יראים. "אנו עלולים לשלם בחיינו", הזהירו.

מה שהרגיז את הציבור באלג'יריה הוא הדיווחים בעיתוני אלג'יריה לפיהם אוהדים רבים של הנבחרת המקומית הוכו על ידי אוהדי מצרים במשחק הגומלין שנערך ביום שבת בקהיר. במשחק ניצחה כאמור נבחרת מצרים בתוצאה 2:0 משער שהובקע בדקה ה-95 וכפה משחק שלישי שייערך ביום רביעי. הציבור באלג'יריה כה זעם על הדיווחים בתקשורת המקומית והחליט לתקוף את המצרים המתגוררים במדינה.

מצרי המתגורר באלג'יריה ועובד שם בחברת השקעות קרא לעזרה בראיון לאחד מערוצי הטלוויזיה. "יש להתערב באופן מיידי על מנת להציל את המצרים המתגוררים כאן", זעק. המצרי סיפר עוד כי השגרירות המצרית באלג'יריה לא התרגשה מקריאתו והסתפקה בקריאה למשטרה המקומית. "לאחר המשחק פרצו אלג'יראים לדירה שלי, וכלאו אותי, את אשתי ואת ילדיי. עובדי החברה שבה אני עובד הצליחו להסתתר מפני האלג'יראים הזועמים", אמר.

מצרי אחר המתגורר באלג'יריה סיפר כי הוא מפחד לחייו וכי בכוונתו לעזוב את הבירה אלג'יר כדי להסתתר מפני הזעם האלג'יראי. מצרי אחר העובד במדינה סיפר כי המון אלג'יראי זועם השליך עליו ועל מספר מצרים נוספים לבנים וכתוצאה מכך נפצעו 15 מצרים. דובר משרד החוץ המצרי חוסאם זכי עדכן כי ראש ממשלת מצרים אחמד נזיף ושר החוץ המצרי אחמד אבו אל-רייט טלפנו לעמיתיהם האלג'יראים וביקשו מהם להגן על המצרים במדינה. "השלטונות האלג'יראים נקטו בכל האמצעים כדי להגן עליהם", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully