וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופה במדבר

מצרים כבשה בדקה ה-95, ניצחה את אלג'יריה 0:2 והשתיים ייפגשו למשחק מכריע על העלייה למונדיאל. ניגריה וקמרון עלו

מלבד ארבעת משחקי הפלייאוף שייערכו באירופה, נמשכו היום (שבת) הקרבות על הזכות להעפיל לגביע העולם בדרום אפריקה 2010 גם בשאר העולם, כשהראשונה שזכתה בכרטיס הנכסף הייתה ניו זילנד, שגברה 0:1 על בחריין.

נראה שהזכות והרצון לעלות למונדיאל כה גדולה עד שהיא מוציאה אומות שלמות מדעתן. כך היה בהתמודדות המדוברת בין מצרים לאלג'יריה, בה ניצחה הראשונה 0:2 בזכות שער דרמטי בדקה ה-95. המשמעות של הניצחון המצרי היא שהשתיים ייפגשו למשחק מכריע על העלייה למונדיאל ביום רביעי הקרוב בבירת סודן, חרטום.

עוד באזור האפריקאי, ניגריה הצטרפה לגאנה וחוף השנהב ועלתה לדרום אפריקה לאחר דרמה ענקית. הניגרים גברו על 2:3 קניה, ובמקביל נעזרו בניצחון הביתי המפתיע של מוזמביק על מוליכת הבית ערב המחזור האחרון, טוניסיה, 0:1 בשביל להשאיר את הטוניסאים בבית ולשלוח את שוער הפועל תל אביב וינסנט אניימה וחבריו המאושרים למונדיאל.

כמו ניגריה, גם קמרון חוזרת למונדיאל אחרי היעדרות מזה ב-2006 וזה אחרי ניצחון חוץ 0:2 במרוקו שהספיק לה בשביל ההעפלה. גאבון המפתיעה, לה עוד היה סיכוי ערב המחזור, נשארה בבית.

במשחק נוסף שלא קבע כלום שיחק שוער מכבי נתניה, אריסטיד זגובו, 90 דקות במדי חוף השנהב שניצחה 0:3 את גינאה. חוף השנהב עלתה עוד לפני כן למונדיאל והערב שיחקה בהרכב חסר כשג'רביניו כובש צמד וסיאקה טיאנה מוסיף.

מצרים - אלג'יריה 0:2

ממשחק הכדורגל המדובר ביותר בעולם הערבי בימים האחרונים לא יצאה מנצחת גדולה ושתי הנבחרות ייפגשו שוב למשחק מכריע אחרי דרמה ענקית בקהיר. מצרים הוליכה 0:1 במשך דקות ארוכות כשהיא יודעת שהתוצאה לא תספיק לה, אבל תוספת זמן של 6 דקות ושער של עימאד מטאב בדקה ה-95 העניקו לה משחק חוזר בחרטום.

הפתיחה בישרה טובות עבור מצרים, שעלתה ליתרון עוד לפני שעברו שתי דקות. השחקנים של חסן שחאטה פתחו בלחץ אדיר ואחרי שלוש בעיטות שנעצרו אצל השוער לונאס גאוואווי ובקורה, דחק עמאר זאקי מתוך רחבת החמש והקפיץ את עשרות אלפי האוהדים לשמיים.

המצרים רצו לנצל את המומנטום כדי לכבוש שוב, אבל החמיצו וגם ניצלו משער שוויון בצד השני כשהשוער עיסאם אל חדארי מבצע כמה הצלות מרהיבות. ככל שעבר הזמן הצליחו האלג'יראים להסיר מעליהם את הלחץ, אבל כ-20 דקות לסיום זה כבר הפך למשחק של התקפה נגד הגנה. הפרעונים "שכבו" על השער האלג'יראי, האורחים התבצרו עם שבעה ולעתים שמונה שחקנים, אבל ספגו עמוק בתוך תוספת הזמן.

ניגריה עלתה למונדיאל

קניה - ניגריה 3:2, מוזמביק - טוניסיה 0:1

סיכוייהם של ניגריה ושוערה וינסנט אניימה לעלות למונדיאל לא היו גבוהים ערב המחזור האחרון בבית ב', אבל דרמה אדירה וענקית במשחק החוץ שלה נגד קניה וכן במשחק המקביל של מוליכת הבית טרם המחזור, טוניסיה, מול מוזמביק, שלחה אותם בסופו של דבר לצהול משמחה ואושר בדרך לדרום אפריקה ואת הטוניסאים להחזיק חזק-חזק את הראש על ההחמצה.

שוער הפועל תל אביב אניימה פתח בשער ניגריה במשחק החוץ שלה, כאשר ערב המחזור היא פיגרה בשתי נקודות וידעה שהיא מבחינתה חייבת לנצח. בדקה ה-16 עלו הקנייתים ליתרון משער של דניס אולייש. בדקה ה-62 החלה הדרמה הענקית להתפתח, כשאובפמי מרטינס איזן ל-1:1. באותו שלב, ניגריה עדיין רחוקה מהמונדיאל. ארבע דקות אחר כך יעקובו איגביני הפך את התוצאה והעלה את הנשרים ליתרון 1:2. בדקה ה-79 אלן ווטנדה נגח את השוויון והחזיר את הדמעות לעיני הניגרים.

אלא שארבע דקות אחר כך, במגרש אחר, במוזמביק, עלתה הנבחרת המארחת ליתרון 0:1 על טוניסיה, טיקו טיקו בישל לדריו, שבעט, החמיץ, אך כבש בריבאונד. בחזרה לקניה, באותו דקה בדיוק, מרטינס כבש את שערו השני במשחק כדי להעלות שוב את ניגריה ליתרון. עד סיומם של שני המשחקים נשמרו התוצאות, מה ששלח את הניגרים לחגיגות עדלאידע, ואת הטוניסאים לבכות על מר גורלם. זהו הפסדה הראשון של טוניסיה בקמפיין וגם האכזרי ביותר שיכול להיות.

ניגריה, שעלתה עד 2002 לשלושה מונדיאלים ברציפות, החמיצה את גרמניה 2006, ארבע שנים אחר כך היא חוזרת לדרום אפריקה. אניימה יזכה להראות את כישוריו ויכולותיו בפני העולם הגדול. האם זה טוב להפועל תל אביב או לא?

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

קמרון חוזרת אחרי ארבע שנים

מרוקו - קמרון 2:0, טוגו - גאבון 0:1

לפני פחות מחצי שנה התמקמה קמרון בתחתית בית א' באזור האפריקאי אחרי הפסד לטוגו ותיקו ביתי נגד מרוקו, אבל מאז הגעתו של המאמן פול לה גואן, העניינים החלו להתיישר, הפוטנציאל החל להתמצות והיום, כשהם יודעים שניצחון יבטיח להם את ההשתתפות במונדיאל, האריות הבלתי ניתנים להכנעה ניצחו בעיר פס והשלימו את המלאכה. פייר וובו כבש ראשון בדקה ה-19 וסמואל אטו הכפיל בבעיטה מקרוב אחרי כדור קרן בדקה ה-52.

גאבון המפתיעה הייתה יכולה לעלות במקרה שקמרון לא תנצח, אבל בכל מקרה לא עשתה את שלה כשהיא נכנעה במשחק המקביל 1:0 בטוגו. פלויד אייטה כבש את השער היחיד בדקה ה-70 וגאבון תנסה לחלום לקראת המונדיאל הבא.

ניו זילנד - בחריין 0:1

בבחריין חלמו על הופעה ראשונה אי פעם במונדיאל אחרי התיקו הביתי במשחק הראשון בין השתיים (0:0), אבל בוולינגטון הסיפור היה שונה, ושם הבחריינים לא הצליחו לשחזר את ניצחון החוץ הגדול שלהם על סעודיה מהשלב הקודם. הניו זילנדים, שהעפילו עד כה לגביע העולמי פעם אחת בלבד בתולדותיהם ב-1982, נהנו מהאווירה המחשמלת ביציעים במגרש שמשמש בימים כתיקונם כמגרש ראגבי, אבל ליום אחד הפכה המדינה האוקיאנית הקטנה למדינה של כדורגל.

אחרי 45 דקות ללא שערים פרץ רורי פאלון את הסכר עם נגיחה מצוינת שמצאה את הרשת בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, ובניו זילנד החלו לחגוג. בדקה ה-51 הגיעה ההזדמנות הגדולה של בחריין שקיבלה פנדל וכמעט נגעה בשער החוץ שהיה נותן לה את העלייה, אבל סעיד עדנאן בעט לידיו של מארק פסטון, השוער הניו זילנדי, והמקומיים הצליחו לשמור על היתרון עד הסיום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully