וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות המונדיאל: צרפת ניצחה באירלנד 0:1

שער אחד של אנלקה בדקה ה-73 העניק לצרפת 0:1 גדול על אירלנד בדאבלין וקירב אותה למונדיאל. פורטוגל גברה על בוסניה 0:1 בליסבון, רוסיה הסתפקה ב-1:2 על סלובניה, יוון- אוקראינה 0:0

הקרבות על הכרטיסים האחרונים מהאזור האירופי התקיימו הערב (שבת), כאשר שמונה נבחרות מתחרות על ארבעה כרטיסים. כזכור, לאחר סיום שלב הבתים עלו שמונה נבחרות (מתוך תשע) שסיימו במקום השני בבתי המוקדמות לשלב הפלייאוף והוגרלו להתמודד ביניהן, לא לפני שחולקו לפי יחסי כוחות, דבר שגרר ביקורות חריפות והאשמות על השיטה.

המשחקים ייערכו בשיטת בית וחוץ, כאשר המשחק הראשון נערך ביום שבת והגומלין ביום רביעי. ההתמודדות המרכזית נערכה בדאבלין, שם ניצחה צרפת 0:1 את אירלנד וסידרה לעצמה צעד גדול למונדיאל. התמודדות נוספת מסקרנת ביותר צפויה בין פורטוגל לבוסניה. יוון ואוקראינה נפרדו ב-0:0 חלש ומשעמם, כאשר רוסיה גברה 1:2 על סלובניה, אך תזכור בוודאי את שער החוץ שמשאיר את הכל פתוח לקראת הגומלין.

אירלנד - צרפת 1:0

80 אלף אוהדים משולהבים דחפו בקרוק פארק בדאבלין את הנבחרת המארחת, אבל הבדלי האיכות בין חומרי השחקנים של הנבחרות באו לידי ביטוי ואירלנד, שלא הפסידה לאורך כל שלב הבתים, עשתה זאת הערב ותתקשה לחזור דווקא בפריז. בצרפת לעומת זאת, כנראה שיוכלו לנשום לרווחה ואחרי עוד קמפין קשה תחת ריימונד דומנק, עשו הערב הטריקולור צעד משמעותי לכיוון המונדיאל.

במחצית הראשונה צרפת שלטה במגרש, יוהאן גורקוף ניסה לאיים ממרחק ושער של פייר אנדרה ג'יניאק בדקה ה-10 אף נפסל בגלל נבדל. האירים מצידם, בנו יותר על התקפות מתפרצות ומהירות וניסו להפתיע דרך היכולת האישית של דמיאן דאף ורובי קין, שביקשו לעקוץ. תיירי הנרי עוד הצליח לבעוט החוצה מתוך הרחבה בדקה ה-39 לפני שהשופט סיים מחצית מאופסת.

במחצית השנייה אירלנד ניסתה להחזיק יותר בכדור, אבל עד מהרה צרפת חזרה לעמדת השליטה, כשנגיחה קשתית ומסוכנת של ג'יניאק בדקה ה-62 נהדפת על ידי גיבן לקרן. בדקה ה-73 האורחים הצליחו לכבוש כשניקולא אנלקה קיבל כדור על סף הרחבה ובעט לשער, הכדור פגע ברגלו של שון סט. לדג'ר, שינה מעט כיוון ולבסוף פגע בקורה של גיבן ונכנס לרשת שלו. 0:1 לצרפת. ג'יניאק עוד הספיק לרשום החמצה גדולה לפני שאבידל איבד כדור בדקה ה-87, אבל לוריס זינק לרגלי גלן ווילאן והציל את צרפת מספיגה בטוחה מעט לפני שריקת הסיום.

אירלנד: שיי גיבן, ג'ון אושיי, שון סט. לדג'ר, ריצ'רד דאן, קווין קילבאן, גלן ווילאן, קית' אנדרוז, ליאם לורנס (סטיבן האנט, 80), דמיאן דאף (איידן מגידי, 76), קווין דויל (לאון בסט, 71), רובי קין.

צרפת: הוגו לוריס, בקארי סאניה, וויליאם גאלאס, אריק אבידל, פטריס אברה, לסאנה דיארה, אלו דיארה, יוהאן גורקוף, ניקולא אנלקה, תיירי הנרי, פייר אנדרה ג'יניאק (פלורן מאלודה, 90).

פורטוגל - בוסניה 0:1

קרלוס קיירוש אמנם חסר את כריסטיאנו רונאלדו, אבל עלה עם הרכב שכלל שלושה ברזילאים ש"הפכו" עם השנים לפורטוגלים - פפה, דקו וליידסון ושלושתם הצטיינו בניצחון קטן ומסוכן, שמשאיר את ההתמודדות פתוחה לקראת הגומלין בזניצה. פורטוגל הייתה טובה יותר לאורך מרבית שלבי המשחק, אבל גם נעזרו לא מעט באלילת המזל, כשהבוסנים נועצים את הכדור פעמיים במשקוף ופעם אחת בקורה.

פורטוגל פתחה בלחץ גדול על השער הבוסני, כשנאני משוטט ברחבה של האורחים וליידסון מאיים על השער, אבל לא מוצא את המסגרת. באותן דקות בוסניה התקשתה לצאת קדימה והסתפקה במגננה, אבל כשהפורטוגלים כבר מצאו פרצות בהגנה הכחולה, הם לא הצליחו לעשות את הפעולות הנכונות וכך למשל הסתבך נאני בתוך הרחבה בדקה ה-18 ובזבז הזדמנות טובה.

בהמשך מיירלס ניסה מחוץ לרחבה ונהדף לקרן ובדקה ה-31 סוף סוף הגיע השער אחרי שההגנה האורחת לא הסתדרה עם כדור של נאני וברונו אלבש נגח מקרוב פנימה. בשלב הזה פורטוגל קצת נרגעה, בוסניה התחילה להעיז, איביסביץ' החמיץ מתוך הרחבה, בעיטה של סליחוביץ' נהדפה על ידי אדוארדו ואיבריצ'יץ' נגח למשקוף כשלפתע זהו משחק שונה לגמרי.

הפורטוגלים הבינו שהם טעו בעצם ההליכה שלהם אחורה אחרי שער היתרון ולמחצית השנייה עלו נחושים להכפיל את היתרון ולא לאפשר לבוסניה אפשרויות לשער שוויון. התוצאה הייתה הזדמנויות טובות של דקו וליידסון, אבל שניהם לא הצליחו לכבוש. דווקא בוסניה הייתה קרובה לכבוש שתי דקות לסיום, אבל נגיחה של דז'קו נבלמה במשקוף ואת הריבאונד שלח מוסלימוביץ' לקורה.

פורטוגל: אדוארדו, ברונו אלבס, ריקרדו קרבאליו, פפה, פאולו פריירה, ראול מאיירלס, דקו (טיאגו, 84), דודה, סימאו (הוגו אלמיידה, 88), נאני (פאביו קונטראו, 69), ליידסון.

בוסניה: קנאן הסאגיץ', סאנל יאחיץ', ספאט נדארביץ', אמיר ספחיץ', סניאד איבריצ'יץ', סאמיר מוראטוביץ' (מיראלם פיאניץ', 87), אלביר רחימיץ', זבזדאן מיסימוביץ' (זלאטן מוסלימוביץ', 82), סיאד סליחוביץ', ודאד איביסביץ', אדין דז'קו.

יוון - אוקראינה 0:0

אלופת אירופה מודל 2004 העפילה פעם אחת בלבד בתולדותיה למונדיאל, זה היה ב-1994 בארה"ב. מאז מחפש נבחרת הבלקן גביע עולם שני אך לשווא. אוטו רהאגל, מאמן הנבחרת מאז 2001, הצליח להביא את הנבחרת להישג שיא כזכור עם הזכייה ביורו בפורטוגל, אבל מאז הוא והנבחרת בדעיכה שסממניה נגלו לעין בעימותים מול ישראל וגם הערב. אוקראינה ידעה זאת ועשתה את שלה עם 0:0 בדרך להעברת ההכרעה ליום רביעי.

המשחק נפתח בקצב איטי משהו, למרות ששני השוערים כבר עמדו בהצלחה במבחן ראשון. בדקה ה-15 גקאס מצא את הרשת והקפיץ את הקהל היווני, אבל הקוון פסל את השער בטענה שהמבשל, סלפינגידיס, היה בנבדל. החלטת הקוון הייתה שגויה ויוון בהחלט יכולה לחוש מקופחת כשהיא יורדת למחצית לחוצה עם תיקו מאופס.

ההגנות המשיכו להיות במיטבן ושתי הנבחרות הסתפקו בבעיטות מרחוק ובהגבהות כדור שלרוב לא יצרו מצבים של ממש. אוקראינה בהחלט יכולה להיות מרוצה מכך שלא ספגה וכבר הערב הראתה שהיא עולה על יריבתה בכל הקשור להנעת כדור ויכולת טכנית של השחקנים. יוון, כמו בימים הראשונים בקדנציה של אוטו רהאגל, תקווה שהלחימה הבלתי מתפשרת והאופי החזק יסדרו לה בכל זאת מקום במונדיאל.

יוון: אלכסנדרוס צורבאס, לוקאס וינטרה, סוקרטיס פפסטאטופולוס, סוטיריס קירגיאקוס, ונגליס מוראס, ניקוס ספירופולוס, גאורגיוס קראגוניס, קונסטנטינוס קצוראניס, דימיטריס סלפינגידיס (קוסטס מיטרוגלו, 71), תאופניס גקאס (אנגלוס חריסטאס, 65), גאורגיוס סמאראס.

אוקראינה: אנדריי פיאטוב, ואסיל קובין, אלכסנדר קוצ'ר, יבגני חאקרידי, ירוסלאב רקיטסקי, אולג גוסב (אלכסנדר אלייב, 83), אנטולי טימושצ'וק, טראס מיכאליק, רוסלאן רוטאן (אנדריי ירמולנקו, 45), ארטם מילבסקי, אנדריי שבצ'נקו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

רוסיה - סלובניה 1:2

זה נראה המשחק הכי חד צדדי לפחות על הנייר, לטובת רוסיה, אבל סלובניה, שסיימה שנייה בבית ג' אחרי סלובקיה והקדימה נבחרות חזקות כמו צ'כיה וצפון אירלנד, הוכיחה כי יש לה מה להציע. דיניאר ביליאלטדינוב, במשחקו הטוב ביותר בנבחרת, כבש פעמיים לרוסיה, אבל המחליף נאיץ' פצ'ניק צימק לקראת הסיום, קבע 1:2 והשאיר תקווה לקראת הגומלין במאריבור ביום רביעי.

הסלובנים פתחו מצוין והשתמשו בנשק שלמעשה הביא אותם עד הלום - המתפרצות, אבל המצב הטוב הראשון הגיע לזכות רוסיה בדקה ה-13. ז'ירקוב פרץ נהדר בצד שמאל, עבר מגן ובעט כדור שנעצר ברגליו של השוער האנדנוביץ'. בדקה ה-25 דדיץ' ניצל טעות בהגנת רוסיה ועקף את אקינפייב, אבל גילגל את הכדור מזווית קשה לרשת החיצונית. האנדנוביץ' בא להצלת סלובניה פעם נוספת בדקה ה-32, כשעצר כדור חופשי עוצמתי של איגנשביץ. בדקה ה-40 גם האנדנוביץ' לא הושיע, כשביליאלטדינוב הסתובב נהדר על שולר וירה בימין כדור חד לרשת. 0:1 לרוסים.

המחצית השנייה נמשכה מאותה נקודה, כששוב האנדנוביץ' הציל בעיטה חופשית מצוינת של הבלם איגנשביץ. כמו במקרה הקודם, עצירה גדולה של השוער הסלובני לוותה בשער רוסי, ופעם נוספת היה זה ביליאלטדינוב. ארשבין מצא את קשרה של אברטון, שהשתלט על הכדור בניסיון שני ובעט מחמישה מטרים פנימה. 0:2 לרוסיה. המחליף פצ'ניק צימק מקרוב בדקה ה-88 עבור הסלובנים, אחרי שאקינפייב הדף בעיטה אדירה של קורן. שער חוץ יקר לסלובניה, 1:2 לרוסיה בסיום.

רוסיה: איגור אקינפייב, אלכסנדר אניוקוב, סרגיי איגנשביץ, ואסילי ברזוצקי, יורי ז'ירקוב, איגור דניסוב, סרגיי סמאק (ולדימיר ביסטרוב, 61), דיניאר ביליאלטדינוב, קונסטנטין ז'יריאנוב, אנדריי ארשבין, רומן פאבליוצ'נקו (דמיטרי סיצ'ב, 80).

סלובניה: סמיר האנדנוביץ', מישו ברקו, בושטיאן ססאר, מרקו שולר, בויאן יוקיץ', אלכסנדר רדוסאבלייביץ', רוברט קורן, אנדרז קירם (נאיץ' פצ'ניק, 82), ולטר בירסה (דליבור סטבאנוביץ', 77) מילובייה נובאקוביץ', זלטקו דדיץ' (זלאטן לוביאנקיץ', 67).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully