וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת גרמניה ביטלה את משחקה בעקבות מות אנקה

ההתאחדות הודיעה: "לא נוכל לשחק מול צ'ילה בנסיבות הללו". אלמנתו של השוער: "כשהוא היה ממש בדיכאון, היו זמנים קשים"

רויטרס

צילום: רויטרס. עריכת וידאו: לירז ליבנה

מותו הטרגי של רוברט אנקה, שוער נבחרת גרמניה וקפטן האנובר, ממשיך להעסיק את הציבור הגרמני גם ביום שאחרי מה שנראה כהתאבדות, אליה התווסף גם מכתב שהתגלה לאחר המעשה. ההתאחדות הגרמנית, כצפוי, החליטה לבטל את משחק הידידות מול צ'ילה שתוכנן לשבת. "היה לכולנו ברור שלא נוכל לשחק מול צ'ילה בנסיבות הללו", הסביר תיאו צוונציגר, נשיא ההתאחדות הגרמנית, את ההחלטה.

המנהל המקצועי של הנבחרת, אוליבר בירהוף, התקשה לעצור את הדמעות, וגמגם: "אפשר להתווכח האם ההחלטה לבטל את המשחק היתה נכונה או מוטעית... אבל לא הייתם במעגל... והשחקנים הרגישו כמוני". מאמן הנבחרת, יואכים לאו, אמר: "אני מתקשה לתאר את רגשותי. אני בהלם, ומרוקן לגמרי". קפטן הנבחרת, מיכאל באלאק, הוסיף: "אני בשוק, אין לי מילים".

תרזה אנקה, אלמנתו של השוער, סיפרה: "כשהוא היה ממש בדיכאון היו לנו זמנים קשים, כי לא הייתה לו מוטיבציה או רצון לשיפור. היה קשה להסתיר את זה, למרות שהרצון הברור שלו היה לא לאבד את העבודה ואת חייו הפרטיים".

"הזמנים שבהם הוא היה בדיכאון לא היו קלים", המשיכה תרזה, "אבל עברנו את זה ביחד ובמשך זמן מסוים באיסטנבול ובברצלונה היינו בסדר. בזכות העזרה של דוקטור מרקסר, עברנו את זה. הייתה לנו הרבה תקוה, אבל הכל היה אפשרי. אחרי המוות של לארה התקרבנו מאוד. חשבנו שאפשר לעשות הכל בזכות אהבה, אבל לא תמיד אתה יכול לעשות את זה".

ד"ר ולנטין מרקסר, הרופא שטיפל באנקה מאז שנת 2003, אז עבר רגעים מתסכלים מבחינה מקצועית כשנכשל בספרד ובטורקיה, אמר היום: "אנקה סבל מדיכאון וחשש להיכשל. ביום ההתאבדות הוא סירב להגיע לטיפול וטען כי הוא מרגיש טוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully