וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז: בנטו הפתיע את פדרר

הצרפתי חגג לעיני הקהל הביתי כשגבר על המדורג 1 בעולם. סאפין סגר את הקריירה עם הפסד לדל פוטרו, נדאל שרד בקושי

טורניר המאסטרס היוקרתי בפריס (סך פרסים: 2.75 מיליון דולר) נמשך היום (רביעי) עם רגע מרגש במיוחד. מראט סאפין. המדורג ראשון בעולם לשעבר שהודיע שטורניר המאסטרס בבירה הצרפתית יהיה האחרון בקריירה שלו, ניצח בסיבוב הראשון את תיירי אסקיונה הצרפתי האלמוני, והיום חיכה לו אתגר גדול בהרבה, בדמות חואן מרטין דל פוטרו. סאפין אמנם הגיש 6 אייסים במערכה הראשונה, אלא שדל פוטרו השיג שש אפשרויות שבירה מהם ניצל אחת כדי לנצח 4:6.

הרוסי בעל שני תארי הגרנד סלאם לא ויתר, והצליח לנצח במערכה ארוכה, מתישה ומותחת 5:7 כדי לכפות מערכה שלישית ומכרעת. שם בא לידי ביטוי הכושר הגופני העדיף של הארגנטינאי הצעיר והמדורג חמישי בעולם, כשדל פוטרו הגיש נהדר כדי להדוף מעליו את הרוסי הלוחמני.

זה נגמר ב-4:6 לזכות הארגנטינאי, וסאפין אומר יפה שלום לענף הטניס בכלל ולטורניר המאסטרס בפרט, בו שוב הזכיר לנו - אפילו לכמה רגעים ספורים - איזה טניסאי ענק הוא. דל פוטרו, מנגד, יפגוש את פרננדו גונזאלס, שניצח את ג'ון איסנר 5:7, 6:7.

פדרר כבר בחוץ, נדאל עדיין בחיים

בצל הפרידה מסאפין קיבלנו בשעות הערב גם הפתעת ענק, עם הדחתו של המדורג ראשון בעולם, רוג'ר פדרר. השוויצרי, שנחל ביום ראשון הפסד מתסכל לנובאק דג'וקוביץ' בגמר טורניר באזל במגרש הביתי שלו, פגש את ג'וליאן בנטו המקומי, המדורג 49 בעולם, ולא התקשה לנצח 3:6 במערכה הראשונה, אבל בנטו בן ה-27 לא הרים ידיים, ובזכות משחק הגשה נהדר הצליח להישאר קרוב.

המערכה השנייה הלכה לשובר שוויון בו הפתיע הצרפתי כשניצח 4:7, ובמערכה השלישית הוא כבר שיפר את אחוזי הכנסת ההגשה הראשונה שלו ל-78 אחוזים, ולמרות 15 האייסים שפדרר המטיר עליו, היה זה בנטו שהשיג את השבירה היחידה במערכה במשחקון השלישי, והמשיך עד לניצחון 4:6 ששלח את האלפים ביציעים לחגוג עם הגיבור המקומי הלא צפוי.

העונה המתישה נתנה את אותותיה גם על רפאל נדאל, שאיבד את המערכה הראשונה נגד ניקולאס אלמגרו (6:3). אלמגרו, המדורג 27 בעולם, שהפסיד עד היום את כל ארבעת המשחקים נגד בן ארצו, לא ניצל שתי אפשרויות שבירה במערכה הראשונה ומנגד נשבר פעם אחת בדרך לפיגור. במערכה השנייה אלמגרו היה קרוב לסגור סיפור, אבל נדאל הציל חמש נקודות משחק וכפה שובר שוויון, אותו הוא ניצח בקלות 2:6.

נדאל, שלא שיחק כחודש, הרבה לטעות במערכה האחרונה ואלמגרו שבר לא פחות מפעמיים את ההגשות של המדורג 2 בעולם. אלא שבמצב של 5:5, נדאל השיג את השבירה השלישית והשלים 5:7 ששולח אותו אחרי שלוש שעות ורבע של משחק מתיש ורווי עצבים למפגש מול ספרדי אחר, טומי רוברדו, שגבר על תומאס ברדיך 4:6, 4:6 בקרב שעשוי לחזור על עצמו בגמר גביע דייויס שייערך בברצלונה בתחילת החודש הבא.

אנדי מארי עבד קשה מאוד נגד ג'יימס בלייק, אבל יצא עם הכרטיס לשמינית הגמר. הסקוטי ניצח 3:6 את המערכה הראשונה, רצה לסגור במערכה הבאה, שנגררה לשובר שוויון, אבל הפסיד בו 7:5. גם המערכה השלישית הגיעה לשובר שוויון, אך הפעם מארי היה בשיאו, ניצח 4:7 והשלים את הניצחון תוך שעתיים ורבע.

הראשון לעלות אל המשטח היה המדורג שלישי, נובאק דג'וקוביץ', שפגש את חואן מונאקו. הסרבי שגבר על רוג'ר פדרר בגמר בבאזל בתחילת השבוע השיג שש אפשרויות שבירה במערכה הראשונה, ניצל שתיים מהן וניצח 3:6. הסט השני הלך קצת יותר קשה, כשהארגנטינאי המדורג 30 בעולם שיפר במעט את ההגשות שלו, אך דג'וקוביץ' הצליח לנצח 5:7, ולסגור עניין כעבור קצת יותר משעה וחצי של משחק. בשלב ממתין הסרבי ארנו קלמון, שניצח את טומי האס 7:5, 3:6, 6:7.

רובין סודרלינג הצליח להשיג את נצחונו הראשון בקריירה על איבו קרלוביץ', כשגבר על הקרואטי האדיר 4:6, 6:7 במשחק בו היתה שבירה אחת בלבד, במערכה הראשונה. בשלב הבא יפגוש המדורג תשיעי בטורניר את המדורג שישי, ניקולאי דוידנקו, שניצח עוד אתמול את בנג'ימן בקר הגרמני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully