וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעצמת על

לירן שבתאי

9.11.2009 / 11:56

אין היום כמעט אף קבוצה בעולם שיכולה לעוצמה של צ'לסי. יונייטד ספגה ממנה שער ראשון העונה ממצב נייח, הגדולות לא הבקיעו מולה שער מנחם והקטנות מפחדות להתעסק עם מי שכבשה כבר 17 שערים בארבעה משחקים. השיא של המיוחד בסכנה ממשית. לירן שבתאי מסכם מחזור באנגליה

כוס התה שלי

צ'לסי: אתמול (ראשון) צ'לסי ניצחה 0:1 את מנצ'סטר יונייטד במשחק העונה. היה זה ניצחונה ה-11 ברציפות בסטמפורד ברידג', שיא שקרלו אנצ'לוטי חולק עם ז'וזה מוריניו. הייתה הרבה יותר מסתם סימבוליות בכך שהניצחון שהשווה את השיא הושג נגד מלכת השיאים והאלופה, מנצ'סטר יונייטד. הטוענת לכתר ניצחה ופתחה פור של חמש נקודות על פני השדים האדומים, אבל צריך לזכור שאשתקד הפער היה דומה ולבסוף צ'לסי הפסידה את האליפות לפרגוסון. לכן, על אף שצ'לסי פייבוריטית, היא חייבת לשמור על הטמפו ולפתוח פער גדול יותר על פני יריבותיה, שכן בינואר מיטב שחקניה יעזבו לאליפות אפריקה. בינתיים, ג'ו קול המופלא חזר מפציעה ונראה כאילו שהבלוז קנו שחקן חדש. אתמול הוא ערך את הופעתו ה-250 במדים הכחולים. קול יכול להיות האקס פקטור, הלב, הג'אז והרגש בתוך המכונה של צ'לסי.

הבלוז יכולים לנצח כרגע כל קבוצה, מפני שאין קבוצה בעולם שיכולה להיות יותר חזקה ועוצמתית כמו שצ'לסי מסוגלת להיות. תחת אנצ'לוטי האיטלקי צ'לסי מאיימת וממוקדת במטרה כמו משפחת קורליאונה. אחרי ההפסד לאסטון וילה, צ'לסי ניצחה בחמת זעם ארבעה משחקים עם מאזן שערים 0:17 - לראשונה כבשה ארבעה שערים או יותר בארבעה משחקים רצופים. את יריבותיה לצמרת - טוטנהאם, ליברפול ומנצ'סטר יונייטד - ניצחה צ'לסי בלי לספוג אפילו שער אחד. בשונה משאר מועדוני העל, כאשר צ'לסי בכושר שיא זה נראה ברוטאלי וקר כמו סצנה מתוך "הסנדק". דרוגבה יורה לכל עבר מתחילת העונה, למפארד מתכנן אסטרטגיות מלחמה, אסיין ובאלאק שומרי ראש נאמנים, ג'ו קול האח שחוזר להתהולל וג'ון טרי האח שמנהיג. מעל כולם ניצב הדון, קרלו אנצ'לוטי, אשר מנווט את המשפחה בקור רוח ששמור לסנדקים אמיתיים. הוא יודע שעוד מוקדם לחגוג והמשפחות היריבות טרם הרימו דגל לבן.

מייבש השיער

לג'אנפרנקו זולה: למאמן שכולם אוהבים יש אחלה פטישים כדי לדפוק מסמרים העונה, סגל צעיר, תוסס ומוכשר. אולם, סגל צעיר, תוסס ומוכשר אינו מתאים למלחמות התחתית. התוצאה: הפתיחה הגרועה ביותר של ווסטהאם בפרמייר ליג, 10 נקודות מתוך 36. אפילו בעונת הירידה ב-2002/03 הייתה לווסטהאם נקודה יותר בסיום השלישי הראשון. אתמול (ראשון) הבועות הסגולות הפסידו 2:1 לאברטון בבית. ווסטהאם הציגה יכולת חלשה, ובחוצפתם השחקנים עוד ניסו לשחק כדורגל יפה במצבם העגום.

זולה, אביר היופי בכדורגל, צריך לפוצץ את הבועה לאלתר. עומד לרשותו סגל בעל פוטנציאל, ילדים מוכשרים כגון מארק נובלה, זבון היינס וג'וניור סטאניסלס, שבעתיד גם יכניסו כסף למועדון כמיטב המסורת; קרטון קול בכושר כיבוש סביר, אלסנדרו דיאמנטי בעל ניחוח איטלקי וסקוט פארקר סוף סוף מצא את מקומו במרכז; בהגנה יש שחקני נבחרת בדמות השוער רוברט גרין והבלם מתיו אפסון. אפשר לאפות מחומר הגלם שעומד לרשות הטבח האיטלקי מתאבן איכותי. ובכל זאת, ווסטהאם מתחת לקו האדום וכמו וולבס ופורטסמות, עם שני ניצחונות בלבד.

הבעיה היא שחניכיו של זולה נחמדים יתר על המידה. כרגע הקבוצה בנויה בצלמו ובדמותו: מהנה, אך תמימה וחסרת קשיחות, חסרת פטישים. הגישה של זולה דומה מאוד לזו של ארסן ונגר, אך כעת, ווסטהאם זקוקה לרוח קרב. נכון שאי הוודאות בהנהלה והבעיות הכספיות והמשפטיות מקרינים על הקבוצה, אך זולה חייב לגרום לשחקניו לתת לרואי החשבון לפתור את הבעיות האלה. הפטישים פגשו כבר את רוב המועדונים הבכירים ולא היו לקוטלי קנים, כמו ב-2:2 נגד ארסנל ובניצחון באמצע השבוע 1:2 על אסטון וילה. אבל כדי להישאר בליגה ולהתקדם למקום שבו הם ראויים להיות, הם מוכרחים לנצח קבוצות ממחסן הכלים שלהם. כבר במחזור הבא לווסטהאם יש משחק עונה נגד האל סיטי, שעקפה אותה בטבלה. זה הזמן לשלוף ציפורניים.

הסקאוט

ג'יימי אוהרה למד כדורגל באקדמיית הנוער של ארסנל. כבר יריית פתיחה מרשימה. בגיל 17 הוא חצה את הכביש ועבר ל"ווייט הארט ליין". בתום שנתיים בנוער של טוטנהאם, אוהרה הושאל למספר קבוצות מהליגות הנמוכות על מנת לצבור דקות בכדורגל של המבוגרים. אחרי שכיכב במילוול, חואנדה ראמוס התרשם והחזיר את הקשר השמאלי ל"ווייט הארט ליין". אוהרה נבחר לאחד השחקנים המבטיחים של המועדון, הקיץ חתם על חוזה לארבע שנים ומיד הושאל עד ינואר לקבוצה שנגדה כבש את שערו הראשון בליגה, פורטסמות.

שער הליגה הראשון שלו בפומפי הגיע בשבת, שער יתרון מ-25 מטר בהפסד 3:1 לבלקבורן. כל המצבים של פומפי במשחק הגיעו מרגליו של אוהרה, שמנסה להנהיג קבוצה ללא אופי. הוא מתמחה בבעיטות שיוצאות מרגלו השמאלית, כמו ירי ארטילרי. רוב מצבי ההבקעה של פומפי העונה הם פועל יוצא של הגבהותיו, הן ממצב נייח והן ממשחק אקטיבי. הרמות מדויקות וחדות כמו חבטות הטופ ספין של רפאל נדאל. ללא ספק, רגל שמאל מהטובות בפרמייר ליג.

כחבר מהזן החדש של שחקני כנף אנגלים, אוהרה ניחן גם במהירות, עוצמה, שליטה נפלאה בכדור, כיאה לבוגר הפקולטה של ארסנל, וכמובן, יוצא עם דוגמנית. ב"פראטון פארק" יותר מרוצים וששים להאריך את השאלתו עד תום העונה. גרנט חייב להפעיל את קסמו הדיפלומטי ולבקש מידידו, הארי רדנאפ, להשאיר אצלו את היהלום, שכן אוהרה הוא לא רק שחקן טוב, הוא חיוני למלחמת ההישרדות של פומפי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מספרים

בשבת נערך קרב אגרוף על התואר העולמי במשקל כבד. אתמול (ראשון) היה זה קרב כדורגל במשקל כבד בסטמפורד ברידג'. הדו קרב הסתיים בניצחון מינורי, בנקודות, בסיבובים האחרונים, 0:1 לטובת צ'לסי. המאזן בין מנצ'סטר יונייטד לבין צ'לסי לפני המשחק עמד על שוויון. 34 מפגשים בפרמייר ליג, ולכל צד עשרה ניצחונות. השער של ג'ון טרי שבר שוויון וכעת צ'לסי מובילה 10:11.

למעשה, צ'לסי היא הקבוצה היחידה שמובילה על השדים האדומים במאזן הניצחונות בפרמייר ליג. מאז שז'וזה מוריניו הגיע והטמיע במועדון די.אן.איי ווינרי, סר אלכס פרגוסון איבד את ההגמוניה מול הלונדונים. פרגי מגיע בשנים האחרונות למשחקי חוץ עם הרכבים הגנתיים, טקטיים ולרוב עם חלוץ אחד, דבר שמסביר מדוע יונייטד לא גברה על קבוצת טופ 4 בחוץ מאז 2007.

השער של טרי לא רק הכריע את ההתמודדות, אלא גם היה לשער הליגה הראשון שמנצ'סטר יונייטד סופגת העונה ממצב נייח – תואר שהיה שמור רק לה מכל קבוצות הפרמייר ליג עד כה. מסתבר שאין תחליף לאבירי ההגנה, וידיץ' וריו פרדיננד, חרף משחק לא רע מצד ווס בראון וג'וני אוונס הנהדר. להבדיל אלפי הבדלות, הגיע הזמן שגם בארץ יחדלו מלטפח את המיתוס "תסמונת מצב נייח" שכביכול החריב קמפיינים והרס קריירות. קרוב לשליש מהשערים בעולם מובקעים ממצבים נייחים או מכדורי הגבהה. כרגיל, אנחנו לא מיוחדים.

במחזור הבא

ליברפול נגד מנצ'סטר סיטי יכול היה להיות, ואולי גם יהיה, משחק בין הקבוצה שנכנסת לטופ 4 לקבוצה שיוצאת משם. רק שלעת עתה שתי הקבוצות מקרטעות, בלשון המעטה. סיטי סיימה חמישה משחקים בתיקו, כשבאחרון ברנלי יצאה מאוכזבת מה"סיטי אוף מנצ'סטר", אחרי שזכתה בנקודות חוץ ראשונות ב-3:3. כאשר מארק יוז רכש מספר חלוצים מהשורה הראשונה בפרמייר ליג, הוא לא ידע שהם לוקים במחלה שלא מאחלים גם לשונאים – אימפוטנציה. טבז כבש רק נגד ווסטהאם מתוך עשרה משחקים, ובצוותא עם אדבאיור וסנטה קרוז, חלוצי סיטי (מלבד בלאמי) עקרים כבר חמישה משחקים. יוז, חלוץ עבר, יצר סגל שיכול להוות השראה להתחלות של בדיחות, רווי כוכבים קוסמופוליטים ללא קורטוב אינטראקציה וחיבור בין השחקנים. כרגע, הסיטיזנס נראים כמו הלצה יקרה.

אצל ליברפול המצב בכי רע – שישה הפסדים משבעה משחקים, פסע מהדחה מליגת האלופות שתגרום גם להפסד כספי עצום. בנוסף, אם ליברפול לא תנצח היום (שני) את בירמינגהאם, תיפתח מלחמת עולם באנפילד. שני המאמנים יגיעו למשחק עם גיליוטינה מעל ראשם, כאשר על יוז, שבזבז הון תועפות בקיץ, הסכין חדה ויקרה יותר. הפסד אשר יגרור משחק שישי בלי ניצחון, ופיניטו לה-קומדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully