וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבוקסיס: "מצב הנקודות בטבלה לא משקף את המציאות"

גוטמן בוגר יותר, ורמוט מרוכז יותר, והפועל ת"א 2009 מזכירה לו את הפועל 2002. יוסי אבוקסיס לא מתרגש ממוליכת הטבלה. ראיון

יוסי אבוקסיס זוכר את הקבוצה הגדולה האחרונה של הפועל תל אביב, את המסע ההוא ברחבי אירופה, את הניצחונות שהדהימו את כולם. היום הוא עוזר מאמן ולא הקשר האחורי, אבל קווי הדמיון ברורים גם לו. "זה בהחלט מתחיל להזכיר את העונה ההיא, לפחות בתחושה. אז עשינו הישג מדהים עם ההגעה לרבע גמר גביע אופ"א ואם נצליח לשחזר משהו כזה העונה, זה יהיה גדול. אני שמח שאנחנו מצליחים לשמור על המסורת של המועדון באירופה. גם היום אחרי הניצחונות, זה לא באמת ההבדל בין הפועל לראפיד וינה. זו קבוצה שניצחה את המבורג 0:3 בכדורגל מצוין, אני רק יכול להגיד כל הכבוד לשחקנים על ההופעה המצוינת שלהם".

יוסי אבוקסיס עוזר מאמן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"זה בהחלט מתחיל להזכיר את העונה ההיא, לפחות בתחושה". אבוקסיס/ברני ארדוב

- מה עובד היום בקבוצה שלא עבד בתחילת העונה?

"אם יש משהו שחרק, לדעתי זו רק העובדה שלא היה לנו מזל בתחילת העונה. מתחילת העונה אנחנו מציגים יכולת טובה, אבל אפשר להגיד שבתחילת העונה סבלנו מחוסר ניצול מצבים. אם נסתכל על הליגה, שיחקנו באמת טוב בכל המשחקים, אולי להוציא את התיקו בטדי מול בית"ר ירושלים. הבעיה שפה פרשנים אחרי משחק כזה או אחר מסתכלים בעיקר על התוצאה ולא על הדרך. אותם פרשנים קבעו למשל אחרי המשחק מול אשדוד, שהיה אחד המשחקים המוזרים והיינו צריכים לנצח אותו בהפרש גדול, כי הפועל לא משחקת טוב. אם ננתח את כל המשחקים שאיבדנו בהם נקודות, אז בהחלט שיחקנו טוב, גם מול מכבי חיפה, אבל היתה חסרה לנו טיפת מזל".

- אולי ההגנה שבתחילת העונה היתה פחות טובה, עושה היום את ההבדל?

"אני לא אוהב להפריד את ההתקפה מההגנה. זה נכון שהקבוצה השתפרה במשחק ההגנה שלה, אבל זה לא נכון לבוא ולהגיד ששחקן כזה או אחר מההגנה היה חלש. ההגנה מתחילה משכטר וורמוט, שצריכים גם לדעת לעזור בכיסוי. כששחקני ההתקפה עושים עבודת לחץ, אז הקבוצה נראית טוב יותר בהגנה. אין כזה דבר שקבוצות לא מגיעות למצבים, אני שמח שבשבועות האחרונים הצלחנו להוריד את זה למינימום".

אלי גוטמן מאמן הפועל תל אביב עם עוזרו יוסי אבוקסיס. ברני ארדוב
"ככל שהוא מתבגר, הוא מקבל יותר ניסיון על המגרש ונהפך להיות יותר טוב". אבוקסיס על גוטמן/ברני ארדוב

- אתם חוששים מהפער שפתחה מכבי חיפה?

"הליגה עוד ארוכה מספיק ויש עוד מספיק נקודות. אני חושב שיחסית ליכולת שלנו וליכולת שמכבי חיפה מציגה, מצב הנקודות לא משקף את המציאות. מכבי חיפה בזכות במקום הראשון, הם ידעו לנצח את כל המשחקים וכל הכבוד להם על זה. אנחנו איבדנו מספיק נקודות בתחילת העונה ונצטרך לדעת להפסיק עם זה. אבל אסור להסתכל על חיפה, אלא להמשיך להתרכז ולהציג יכולת טובה כל שבוע".

- מי קבוצה יותר טובה?

"זה באמת לא השלב לענות על זה. כמו שלא מחלקים תארים בתחילת העונה, כך גם אי אפשר לקבוע מי קבוצה טובה יותר. כמו שכבר אמרתי, הנטייה של פרשנים היא להכתיר או להספיד אחרי משחק כזה או אחר. התפקיד שלנו בצוות המקצועי הוא לדאוג שהקבוצה תשתפר כל הזמן. כרגע, מכבי חיפה נמצאת בראש הטבלה בצדק. צריך לחכות לסוף העונה ואז לקבוע מי טובה יותר".

- מדברים על השינוי אצל אלי גוטמן, מה החלק שלך בדבר?

"אני לא רוצה לבוא ולהגיד שלי יש חלק בזה. בנינו שיתוף פעולה מדהים ואנחנו מדברים ומתייעצים על הכל. בגדול, כמו כל שחקן כך גם מאמן: ככל שהוא מתבגר, הוא מקבל יותר ניסיון על המגרש ונהפך להיות יותר טוב. אלי היום הוא בעל ניסיון גדול יותר מבעבר ולכן הוא גם מאמן טוב יותר. הוא עבר הרבה בכדורגל וכל עונה שהוא עובר, עושה לו טוב יותר".

שחקני הפועל תל אביב גיל ורמוט, איתי שכטר. ברני ארדוב
"אנחנו מאוד שמחים על ההתקדמות שלהם העונה. הם התבגרו ורואים את זה במיוחד כשהם מגיעים לכל משחק מרוכזים". ורמוט ושכטר/ברני ארדוב

- חושבים על חיזוק?

"כרגע אין כוונה לחזק את הקבוצה. זה לא יהיה נכון לבוא בשלב הזה ולדבר על המקומות שאנחנו צריכים להתחזק בהם בגלל שזה יכול לפגוע בשחקנים שמשחקים בעמדות האלה. יש עוד הרבה זמן עד חלון ההעברות ואני מאמין שככל שהוא יתקרב נדע איזה חיזוק להביא. אנחנו שמחים שיש מלחמה על ההרכב. שחקנים כמו זנדברג ושי אבוטבול שחוזרים מפציעות עושים לנו כאב ראש חיובי, וזה מצב אידיאלי בקבוצה שרוצה לרוץ כל העונה".

- אתם מרגישים שאתם עומדים בציפיות עד עכשיו?

"קשה להגיד. מצד אחד אף אחד לא חלם על ההצלחה כזו באירופה ואפשרות להעפיל משלב הבתים. מצד שני, איבדנו הרבה נקודות בליגה לחינם. יש עוד הרבה זמן עד תום העונה, אבל אני חושב שעד היום השגנו ועמדנו יפה במטרות. אנחנו רוצים להמשיך וליהנות מהתקדמות של הקבוצה".

- אי אפשר בלי מילה על שכטר ו-ורמוט.

"אנחנו מאוד שמחים על ההתקדמות שלהם העונה. הם התבגרו ורואים את זה במיוחד כשהם מגיעים לכל משחק מרוכזים. קשה לעשות את המעברים אחרי שאתה משחק מול המבורג, סלטיק וראפיד ואחרי זה להגיע לכל מיני אצטדיונים בארץ כמעט בלי קהל. זה קשה מאוד והעובדה שהם מגיעים רעבים ורוצים להוכיח את עצמם בכל משחק ולא משנה באיזו מסגרת, מעידה על ההתבגרות שלהם. אני רק מקווה שהם ימשיכו כך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully