וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי נתניה הביסה את בית"ר ירושלים 0:3

ראובן עטר הדריך את מכבי נתניה לניצחון גדול 0:3 על בית"ר ירושלים המפורקת. מנשה, גואטה וגזל ניצלו שלושה בישולים של חן עזרא נגד יריבה איטית, כבדה וחלשה

בשעה טובה החלה הערב מכבי נתניה (שבת) את עונת הכדורגל 2009/10. נכון, זה היה המחזור התשיעי של ליגת העל ונתניה כבר שיחקה בשמונה הקודמים, אבל עכשיו, בניצחון 0:3 על בית"ר ירושלים, זו שוב הייתה אותה קבוצה שהתרגלנו לראות בשנים האחרונות כחלק בלתי נפרד מהצמרת הגבוהה. חן עזרא הצטיין הערב עם שלושה בישולים לשלו מנשה (33), גואטה (41) וגזל (69) ונתניה רשמה ניצחון ענק.

ראובן עטר עמד במוקד העניינים לפני המשחק, כמה שבועות אחרי שחזר לנתניה וכמה חודשים אחרי שהוביל את בית"ר ירושלים לזכייה בגביע, אבל אחרי 90 דקות הסיפורים המרכזיים הן של שתי הקבוצות, שנראה שנמצאות במגמות שונות בתכלית.

שחקן מכבי נתניה טל מעבי מול ברק יצחקי, בית"ר ירושלים. איתי חסיד
בשביל להיאבק על האליפות צריך יותר מדריבל טוב ובעיטה חדה וחזקה. יצחקי/איתי חסיד

לפני מספר חודשים שודרה באחד מערוצי הטלוויזיה בכבלים תכנית ששמה "סופר סטארט" ובה "חונך" כוכב ותיק מתחום מסוים, בחור צעיר שרוצה להתקדם באותו תחום. באחד מהפרקים נפגשו שניר גואטה ושמעון גרשון, כשהבלם מייעץ לקשר כיצד להתנהל מול התקשורת, איך להתייחס לכדורגל וגם מלווה אותו לחנות בגדים ולמספרה. גואטה לא הפסיק להודות לבלם בית"ר ירושלים על העצות והמשיך לדרכו.

בדקה ה-41 של המשחק הערב הצטלבו דרכיהן של השניים פעם נוספת, אבל הפעם עלה התלמיד על רבו. גואטה השאיר לגרשון אבק בדרך לכדור עומק, הבלם הכבד האיטי רדף אחרי הקשר קליל הרגליים, אך לשווא. האירוע הזה הסתיים בשער לזכות נתניה, שעלתה באותו שלב ל-0:2 מבטיח ולמעשה סגרהאת המשחק.

אבל האנקדוטה הזו היא לא רק מה שקרה בדקה ה-41 הערב, היא מספרת את סיפור המשחק כולו. נתניה השאפתנית, הצעירה, המתלהבת, אך החסרה לא מעט כשרון, גברה על בית"ר ירושלים, מחזיקת הגביע מלאת השמות הגדולים והפוטנציאל, אך השבעה, הכבדה, המגושמת וחסרת הרעב. ברק יצחקי דיבר השבוע על צבירת נקודות בזמן שמכבי חיפה תשמוט אותן, אבל בשביל לאסוף ניצחונות במקומות לא קלים כמו הקופסה אתה צריך יותר מדריבל טוב ובעיטה חדה לשער. בית"ר לא נקלעה הערב ליום רע, היה שם משהו אחר שלא כלל בשום אופן התלהבות, רעב, מוטיבציה ורצון.

אפשר להיכנס לדיבורים על טקטיקה, על שלושה חלוצים ועל ויתור על הנעת כדור במרכז המגרש, אבל לבית"ר ירושלים היו הערב בעיות מסוג אחר. כשאתה משחק כמו קבוצה, אפשר לחפות על חסרונות ספציפיים כמו האיטיות של שמעון גרשון ואריק בנאדו או העובדה שחן עזריאל ואבי ריקן (שבר את מלכודת הנבדל בשער הראשון) הם לא מגינים. אלו הן רק כמה מהבעיות אצל הקבוצה מהבירה וכשחבורת שחקנים לא נראית כמו קבוצה, אי אפשר לחפות עליהן.

בשינוי שחל בנתניה מאז שראובן עטר נחת שוב בקופסה, ניתן היה להבחין הערב בצורה מצוינת. זו לא הייתה עוד האסופה המקרית שהתנהלה תחת נתי עזריה, אלא קבוצת כדורגל שלא נבהלה משמות גדולים כאריק בנאדו, שמעון גרשון, עידן טל וברק יצחקי למרות הנחיתות האיכותית על הנייר. זה היה הערב ההבדל הגדול בין הקבוצות, אם תרצו ההבדל בין בית"ר של עכשיו לבית"ר של עטר. 11 שחקנים בהרכב עדיין יש שם, קבוצה לא ממש.

מהלך המשחק

דקה 18: ברק יצחקי נגח אחרי כדור חופשי, הכדור פגע בראשו של אחד משחקני ההגנה של נתניה וחלף סמוך מאוד לקורה, בדרכו לקרן.

דקה 24: זוגבו יצא רע לכדור עומק ארוך של בית"ר, טוטו תמוז הקדים אותו, אבל בעט חזק וגבוה מעל המשקוף.

דקה 29: חן עזרא הוזן בכדור טוב בתוך הרחבה ושלח בעיטה חזקה 14 מטרים אלכסונית מהשער, הרוש הדף.

דקה 33: גול! שלו מנשה קיבל כדור עומק קטן מחן עזרא, לא התקשה לחלוף על פני שמעון גרשון שגלש לכיוונו וברגל ימין בעט מזווית לא פשוטה פנימה. 0:1 למכבי נתניה.

דקה 41: גול! שניר גואטה נשלח לכדור עומק נפלא על ידי חן עזרא, לא התקשה לגבור במהירות על שמעון גרשון ומול הרוש גילגל פנימה. 0:2 למכבי נתניה.

דקה 57: יצחקי העביר לבן שושן, זה בעט חזק מזווית חדה מצד שמאל וזוגבו התעופף והסיט לקרן.

דקה 61: נתניה יצאה למתפרצת, עזרא העביר כדור טוב מאוד לגואטה, האחרון בעט מ-15 מטרים למרכז השער והרוש קלט.

דקה 69: גול! חן עזרא הוביל מתפרצת של נתניה, בילבל את ההגנה האורחת וסיים במסירה מצוינת לגזל שמול הרוש לא התבלבל וכבש. 0:3 למכבי נתניה.

דקה 76: דנין העביר כדור מצד שמאל, בן שושן גלש ובעט היטב לכיוון הפינה הקרובה, אבל זוגבו ירד מצוין והדף לקרן.

מכבי נתניה: אריסטיד זוגבו, קלמי סבן, ביוואן פרנסמן, אוראל דגני, טל מעבי, אלמוג כהן, רביד גזל, שניר גואטה (פיראס מוגרבי, 81), חן עזרא, שלו מנשה, אחמד סבע (אבודו אוקוצ'ה, 89).

בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, חן עזריאל, אריק בנאדו (תומר בן יוסף, 46), שמעון גרשון, אבי ריקן (אלירן דנין, 68), פאולו דה לה האסה, עידן טל (ג'וניור ויסה, 46), עידן ורד, עמית בן שושן, טוטו תמוז, ברק יצחקי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
אריק בנאדו שחקן בית"ר ירושלים. איתי חסיד
45 דקות חלשות. בנאדו/איתי חסיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully