וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה אומר הרבה אם אנחנו מנצחים דרך ההגנה"

איתן נוח

5.11.2009 / 22:58

מאמן מכבי ת"א היה מבסוט מהניצחון המוחץ על צסק"א: "זה ניצחון חשוב מאוד". לאזמה: "אנחנו משתפרים, ומסוגלים ליותר"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: יותם רונן

ברוכים הבאים ליורוליג. אחרי שבועיים של דשדוש מסוים, עם ניצחון בכורה על לובליאנה והפסד לקאחה ויטוריה, יכולה לרשום הערב (חמישי) מכבי תל אביב משחק גדול ראשון במפעל האירופי הבכיר, כשהביסה ללא כל בעיה 54:71 את צסק"א מוסקבה, עם תצוגת תכלית הגנתית והתקפית, ובאופן כללי - פשוט המשחק הטוב ביותר של הצהובים העונה.

ההתקפה תקתקה, ההגנה לחצה, הכדור זז מצד לצד, ואין ספק שהניצחון הערב מהווה סוג של הצהרת כוונות לגבי היכולת הנוכחית של מכבי תל אביב, ולגבי הפוטנציאל שלה לקראת העתיד. כל זאת מבלי להזכיר את היריבה הערב, צסק"א מוסקבה הגדולה, שהציגה משחק נורא ואיום שבייש, בשלבים רבים, את השם והמסורת. לצהובים זה כמובן לא הפריע. הם, סוף סוף, נכנסו לעונת היורוליג.

גרשון: "לא היה להם פתרון למהלכים שלנו"

"היה משחק נחמד, לא מצוין. השארנו אותם על מדד שלוש", התגאה פיני גרשון בסיום. "אלן אנדרסון שיחק התקפה לא גדולה, אבל שמר את לנגדון יוצא מן הכלל. שמרנו נכון ולא היה להם פתרון למהלכים שלנו. ברבע השני עשינו טעויות בהגנה שגרמו להם לקלוע קרוב מאוד לסל. שיפרנו את זה ברבע השלישי והרביעי". על צ'אק איידסון, שנתן את משחקו הטוב ביותר בקבוצה עד כה, אמר גרשון: "אני מצפה לזה ממנו בכל ערב פחות חמישה איבודים".

"הניצחון הוא חשוב מאוד", המשיך המאמן. "הם באו לפה אחרי הפסד בית וגם ההפרש חשוב לקראת סיום הבית הזה. אני חושב שבסך הכל, אם אנחנו מסוגלים לנצח דרך ההגנה, זה אומר הרבה וזה טוב. לא היתה להם תשובה לדרך בה שמרנו. יש ימים שהמשחק איטי עם מעט פוזשנס ואז צריך לשמור טוב. לשמור קבוצה כמו צסק"א על 54 נקודות זה החלק הטוב במשחק".

סטפון לאזמה, שהציג גם הוא משחק גדול בשני צידי המגרש, הוסיף: "אנחנו משתפרים ממשחק למשחק ויכולים הרבה יותר. זה המשחק הכי טוב שלי, אבל גם אני וגם מכבי מסוגלים ליותר". צ'אק איידסון, שניצח על התזמורת במחצית הראשונה, הוסיף: "היה כיף. הרכזים שלנו היו מצוינים, ושיחקנו טוב כקבוצה. ביצענו מה שרצינו לעשות בהגנה כקבוצה".

אלן אנדרסון, שהיה בינוני בהתקפה אך טוב מאוד בהגנה, ידע מה ניצח לצהובים את המשחק: "רצינו לנסות ולהשיג כמה שיותר עצירות ולהגביל את האיבודים שלנו, ואני חושב שעשינו את זה מההתחלה ועד סיום המשחק. ההתקפה מגיעה מההגנה, ואם אנחנו משיגים עצירות זה עוזר לנו לרוץ. אנחנו קבוצת מעבר טובה, וקשה לנצח אותנו ככה".

אנדרו ויז'נייבסקי, שלא קלע נקודה הערב אך ניהל היטב את המשחק, בעיקר בחצי הראשון, סיכם: "העבודה שלי תהיה שונה כל ערב, הערב הרגשתי שאני צריך להפעיל את הקבוצה בהתקפת המעבר, ושיחקנו התקפה מצוין. כולם שיחקו כמו קבוצה והניעו כדור, ונהנתי לשחק ככה הערב".

פשוטין: "בטוח שבמוסקבה יהיה משחק שונה"

מנגד, יבנגני פשוטין היה מאוכזב מאוד ממשחק קבוצתו. מילים רבות נכתבו על המאמן הצעיר שנכנס בקיץ לנעליו העצומות של אטורה מסינה, ואם אפשר ללמוד משהו לפי הביקור הראשון שלו בהיכל נוקיה כמאמן ראשי, הרי שההמשך לא נראה ורוד במיוחד. "היה משחק קשה, הרבע הראשון היה רע מדי, היה קשה לנו לחזור ממנו", הודה פשוטין בסיום.

"לא הצלחנו לעצור את מכבי במעבר. משחק הפנים שלנו היה רע מאוד, לא הצלחנו לתקוף בצבע. הגבוהים שלנו לא היו מספיק טובים, וכשהגבוהים לא מספיק טובים קשה לגארדים לבוא לידי ביטוי. יש לנו עליות וירידות, עכשיו אנחנו בירידה. ננסה להשתפר, אני בטוח שבמוסקבה יהיה משחק שונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully