וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א הביסה את צסק"א מוסקבה 54:71

מכבי ת"א הציגה את משחקה הטוב ביותר העונה אל מול הופעה מבישה של צסק"א ומאמנה, יבגני פשוטין, בדרך ל-54:71 גדול

לראשונה מזה הרבה מאוד זמן, מכבי תל אביב התעסקה לאחרונה בכדורסל - וכמעט רק בכדורסל - במשך כמה ימים רצופים. מאז התפוצצה פרשת מוני פנאן, נדמה כאילו האימפריה הצהובה והדועכת עסקה באופן כמעט בלעדי בדברים שלא קשורים לכדורסל, והמשחק עצמו שימש מעין שחקן משנה בטרגדיה הראשית. הערב, לעומת זאת, מכבי תל אביב פגשה את יריבתה המיתולוגית, צסק"א מוסקבה במחזור השלישי של היורוליג, למפגש שהוא קודם כל משחק כדורסל - ומשחק כדורסל מסקרן עד מאוד, שלא רק קורץ לעבר, כי אם גם כזה שישפיע באופן מיידי על ההווה וגם על העתיד. ואם התחלנו בלציין שמכבי עסקה בכדורסל, אז הערב (חמישי) היא נתנה את משחקה הטוב ביותר עד כה, כזה שבוודאי מכניס בכל אנשי המערכת המון תקוות לקראת עתיד וורוד יותר. זה נגמר ב-54:71 ענק, שמשאיר מקום בעיקר לסימני קריאה. סימני השאלה, לעת עתה, פינו את מקומם.

שחקן מכבי תל אביב, צ'אק איידסון. יותם רונן
ניווט נפלא את המכונה הצהובה. איידסון/יותם רונן

כזכור, בשבוע שעבר הפסידו הצהובים 86:81 בויטוריה לקאחה המקומית, עם תצוגה הגנתית רעה מאוד, ובתחילת השבוע ניצחה, די בקושי, את עירוני נהריה. אלא שהערב, הכל התפוצץ. הקלישאה אומרת שבמשחקים כאלה כל מטאטא יורה, אבל המשחק הצהוב לא היה מקרי. בפעם הראשונה העונה, הצהובים שיחקו ממושמע, עם שיטת משחק מובהרת, וכשכל השחקנים חשבו קודם כל על הקבוצה - רק אחר כך עצמם. במחצית הראשונה הנהיג פיני גרשון סגנון משחק מהיר, והצהובים קלעו נקודות רבות בהתקפות המעבר. צסק"א, אליה נגיע מיד, לא עמדה בקצב.

ואולי זהו דווקא הסיפור הגדול באמת של המשחק הערב - דעיכת האימפריה הרוסית. שירים כבר נכתבו על מפגשי העבר בין מכבי תל אביב וצסק"א מוסקבה, אלא שהעונה, דומה כאילו כל שנותר מהאלופה הרוסית המיתולוגית הוא בסך הכל שם, או שיר. יבגני פשוטין, שנכנס לנעליו הענקיות של אטורה מסינה, הציג ניהול משחק חסר נסיון, חסר מעוף וחסר כל, וקבוצתו איבדה כדור אחרי כדור במהלך המחצית הראשונה. ההגנה הצהובה אמנם היתה בשיאה, אבל זה בוודאי לא הזיק שהחבורה באדום התעקשה להחטיא את רוב זריקותיה.

בניגוד לשני המשחקים הראשונים העונה, הפעם פיני גרשון באמת יכול לקחת דבר או שניים להמשך. הערב, לראשונה העונה, ראינו משחק קבוצתי - משחק קבוצתי אמיתי, כאידיאולוגיה - מהאלופה הישראלית. על הדקות החלשות של אלן אנדרסון במחצית הראשונה חיפו איידסון ולאזמה, במחצית נפלאה, כשגם לאמפה וויז'נייבסקי הצטרפו לחגיגה, ב-20 הדקות שבוודאי שימשו כמחצית הטובה ביותר של מכבי תל אביב העונה. במחצית השניה צסק"א הציגה כדורסל מעט משופר יותר, אלא שזה לא באמת הספיק אל מול ההגנה המצוינת שמנגד. באופן מסורתי היו המפגשים בין צסק"א מוסקבה ומכבי תל אביב משחקי ענק, ובמקרים רבים גם היו צמודים, אלא שהערב קיבלנו סיפור אחר לגמרי. מצד אחד, אימפריה רוסית דועכת שנראית כמו סתם עוד קבוצה אירופית ומהשני, אימפריה ישראלית בעליה שלמשך 40 דקות, התעסקה בכדורסל - והתעסקה בו באופן נהדר. במידה רבה, אולי זה הניצחון הגדול שלה הערב.

מהלך המשחק

לפני המשחק נערכה דקת דומיה מרגשת לזכר מוני פנאן. פיני גרשון העלה בחמישיה את אנדרו ויז'נייבסקי, אלן אנדרסון, צ'אק איידסון, סטפון לאזמה ויניב גרין. מנגד, התחילו הרוסים עם ג'יי אר הולדן, טרז'ן לנגדון, ריימונאס שישקאוסקאס, ויקטור חריאפה ודמיטרי סוקולוב. לאזמה פתח את המשחק חזק בשני צידי המגרש, ההתקפה המבולבלת של הרוסים איבדה כדור אחר כדור, ושלשה של אנדרסון בצירוף נקודות של איידסון קבעו 0:7 מהיר לאלופה הישראלית אחרי שלוש דקות. השחקנים של פשוטין מצאו את הסל רק שלוש וחצי דקות לסיום הרבע (!), ומכבי ניצלה זאת כדי להוביל 2:10. פלאניניץ' קם מהספסל ועזר לקבוצתו לצמק את ההפרש, אלא שלאיידסון היו תכניות אחרות, ושלשה שלו חמש שניות לסיום הרבע קבעה 7:19 מוחץ לצהובים בסיום עשר הדקות הראשונות.

לאזמה המשיך את היכולת הטובה גם ברבע השני, ונקודות שלו בצירוף שלשה גדולה של איידסון במעבר קבעו 11:26, שלוש דקות מפתיחת הרבע, ו-14:30, אחרי מהלך קבוצתי מצוין של איידסון, פרקינס ולאמפה. המכונה הצהובה המשיכה לפעול ללא פגם בצד ההתקפי, ושלשה ענקית של לאמפה העלתה את הצהובים ליתרון שיא עד אותו רגע, 16:35 מדהים. צסק"א עוד ניסתה לחזור, אך שתים וחצי שניות לסיום הרבע, מהלך קבוצתי נהדר נוסף של מכבי הסתיים בדאנק של אנדרסון, שהוריד את הקבוצות לחדר ההלבשה כשלוח התוצאות מראה 25:40 למארחת המאושרת.

לאמפה את לאזמה פתחו את המחצית השניה בדיוק כפי שסיימו את הראשונה, ושלשה נוספת של הפולני קבעה 29:47, שתי דקות מפתיחת הרבע השלישי. שישקאוסקאס ניסה לקחת את האלופה הרוסית על גבו, ונקודות של קורבנוב צימקו ל-11 הפרש בלבד, אך סל ועבירה נהדר של דורון פרקינס ולאחר מכן ליי-אפ נוסף קבעו 40:56 מוצהב, עם העליה לרבע המכריע.

פרקינס המצוין תפר שלשה נהדרת עם פתיחת עשר הדקות האחרונות כדי להבהיר כי המומנטום לא השתנה, בדרך ל-42:59. ההגנה הצהובה התהדקה עוד יותר בדקות הבאות, וגם ד'אור פישר שקם מהספסל דאג להצטרף לחגיגה, בדרך ליתרון 44:67 יוצא דופן. גרשון מצא זמן לשתף גם את דרק שארפ וגיא פניני בגאברג' טיים לקול תשואות הקהל, כשהיתרון הגדול לא הוטל בספק בשום שלב. אפילו גל מקל זכה לדקת יורוליג ראשונה, וזה נגמר ב-54:71 גדול לאלופה הישראלית על סגנית אלופת אירופה.

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: צ'אק איידסון 16, מאצ'יי לאמפה 15, סטפון לאזמה 14, אלן אנדרסון 13, דורון פרקינס 7 (6 אסיסטים), ד'אור פישר 6.

קלעו לצסק"א מוסקבה: ריימונאס שישקאוסקאס 12, אנטון פונקרשוב 8, ויקטור חריאפה 7, זוראן פלאניניץ' 6, ג'יי אר הולדן 6, טרז'ן לנגדון 4, אנדריי וורונצביץ' 4, ויקטור קיירו 3, ניקיטה קורבאנוב 2, דמיטרי סוקולוב 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully