וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ילד, צא מהבועה

7.11.2009 / 11:55

בעיות משמעת, חוסר בגרות, פיתויים וקושי להבין תרגילים. הבלון של ג'רמי טיילר, הכוכב העתידי של ה-NBA, מתחיל להתפוצץ

כשג'רמי טיילר חתם במכבי חיפה בתחילת אוגוסט, החלו הציפיות מהבחור הצעיר להיערם. למעשה, הררי תקוות כאלה משחקן זר טרם נראו כאן. הדיבורים על המועמד להפוך לבחירה מספר 1 בדראפט ה-NBA בעוד שנתיים, שישחק בישראל ויתחרה מול השחקנים כחול לבן שלנו, גרמו לאנשים לזקוף חזה בגאווה, אך גם להרים גבה על המהלך של השחקן הצעיר. שלושה חודשים אחרי, כבר ברור לכולם שפרויקט הבאתו של ג'רמי טיילר נמצא כעת במשבר כבד, והשחקן גדול המימדים מוכיח מדי משחק שהמרחק בינו לבין הציפיות ממנו עצום.

אחרי שבחיפה שתקו לנוכח היכולת הבינונית של טיילר במשחקי האימון ובמשחקי גביע ווינר, היה אבי אשכנזי ראשון להפיץ לעולם את הציפיות האמיתיות שלו מהסנטר הצעיר. "אני לא יודע מי הרים את הרף הזה, אבל הוא ילד בן 18 שמנסה להתקדם", אמר אשכנזי אחרי ההפסד למכבי תל אביב בהצהרה מעט תמוהה, לאור ההייפ הגדול שנוצר. "במקור היה אמור להיות ליד טיילר עוד סנטר דומיננטי עם ניסיון שישפשף אותו. נחכה עוד משחק שניים ונקווה שדברים ישתנו".

ג'רמי טיילר, מכבי חיפה. איתי חסיד
לא מה שהוא חשב, לא מה שאנחנו חשבנו. טיילר מגיע לישראל/איתי חסיד

צעיר, פעור, לח ודביק

מעבר לבעיות המקצועיות של טיילר, אליהן עוד נשוב בהמשך, יותר מכל בולטות אצל הילד הענק (2.10 מטר) בעיות המשמעת. עובדה שבמכבי חיפה מציינים שטיילר הבטיח לשפר את הגישה שלו. במהלך החודש וחצי שלו בישראל, הספיק טיילר לריב עם שכניו פעמיים, מריבה שהובילה לכך שביקשו מהקבוצה לבחון אפשרות להעביר אותו דירה, לאחר שגם הלחץ התקשורתי בעקבות המוזיקה שהשמיע ביום כיפור לא עזר. בנוסף לריב עם השכנים, גם בין השחקנים הירוקים הפך הבחור הצעיר לאחד הפחות אהובים בתוך הסגל.

"בא ילד צעיר, עם גישה של כוכב NBA, ופשוט לא סופר את החברים האחרים בקבוצה", מציין אחד המקורבים לסגל של חיפה, "אם הייתה תחושה לפני הגעתו של טיילר שלשחקנים הישראלים ייקח זמן רב להתרגל אליו, היחסים בינו לבין הזרים האחרים בקבוצה לא יותר טובים. דבון ג'פרסון, שהיה אחד השחקנים שיותר דחפו להביא אותו ושממנו ציפו שיחנוך את טיילר, נמצא ביחסים קרירים מאוד איתו. זה לא תורם לכימיה בין השחקנים, אבל העירו לג'רמי על זה והוא הבטיח לשפר את ההתנהגות שלו".

מה שלא תורם להתאקלמות המהירה של טיילר בחיפה הוא הסיקור הנרחב שמקבל בארצות הברית מי שאמור להיות הכוכב הבא בשמי הכדורסל. רק בשבוע שעבר הספיקה סוכנות הידיעות האמריקאית AP לשלוח צוות מניו יורק על מנת לסקר את טיילר במשחק מול מכבי ראשון לציון. קדמו לה ESPN ו"ניו יורק טיימס", ובקרוב גם רשת NBC צפויה לעשות כתבה על הכישרון. מי שלא הגיבו טוב לסיקורים הם השחקנים האחרים בקבוצה, שטוענים שאור הזרקורים מופנה בצורה מוגזמת לטיילר. כמה מהם אף טוענים שהסיקור המוגזם מפריע לחלק מהאימונים.

גם עם אשכנזי הספיק טיילר ליצור עימות ראשון. בבוקר המשחק על מקומות 3-4 בגביע ווינר מול גלבוע/גליל עליון, הודיע טיילר לאנשי הקבוצה כי הוא פצוע. הוא לא התאמן, ומהקבוצה יצאה הודעה שהוא לא צפוי לשחק. כשעה וחצי לפני המשחק הודיע טיילר לאשכנזי כי הוא מעוניין לשחק ומרגיש טוב, אך המאמן החליט לא לתת לו לראות פרקט משום שלא נטל חלק באימון הבוקר. במהלך המשחק הגיב טיילר להחלטה לא לתת לו לשחק, ובמהלך עימות עם אשכנזי שלח אותו המאמן אל חדר ההלבשה.

כשחזרה הקבוצה לחיפה, לא הראה טיילר שום סימני חרטה על התנהגותו וגם סימנים לפציעה מהבוקר לא נשארו, כשבילה במועדון מקומי עד אמצע הלילה. למרות שאנשים מסביב לקבוצה טוענים כי בקבוצה עוטפים את טיילר בצמר גפן, בחיפה הסירו מזמן את הכפפות. השחקן הספיק לעמוד מספר פעמים בפני ועדות משמעת של הקבוצה, שנוהגת לקיים אותן באופן מסודר לפי תקנון מנהלת ליגת העל בנוכחות הקפטן עידו קוז'יקרו. בקבוצה מסרבים לתת פירוט לגבי ועדות המשמעת והעונשים, אך אישרו כי טיילר עומד לדין משמעתי, כמו כל שחקן אחר, כאשר יש מקום לכך. במידת הצורך, הוא נענש.

ואולי זו בכלל חיפה?

אחרי שהבינו בחיפה שלא מדובר בילד קל מבחינת אופי, קיוו בעיר הצפונית לקבל את התפוקה מטיילר על הפרקט, אך התמורה ממנו הייתה שחקן מוגבל מאוד מבחינה התקפית, שלא מצליח לבצע פיק אנד רול בצורה פשוטה, לא יודע לסגור לריבאונד ויכולת החסימה שלו נעלמת בעקבות השמירה הלקויה. "אני מעריך שג'רמי יהיה בסדר בסופו של דבר", אמר הבעלים ג'ף רוזן השבוע לאחר שעזב את ישראל. "זה כבר לא בית ספר תיכון, ואני מאמין שג'רמי יצטרך לעשות את ההתאמות הנדרשות כדי להיות שחקן מוצלח בליגת העל".

ואולם, מסלול ההתקדמות שחזו בחיפה לטיילר נראה תקוע. בקבוצה מתארים שחקן שהגיע עם ביטחון עצמי מופרז, מה שגרם לו לחשוב שהוא כוכב לפני שקלע סל אחד. עם זאת, אם בתחילת הדרך לא היה מוסר העבודה של טיילר גבוה כל כך, בשבועיים האחרונים נראה שלפחות בנושא הזה יש התקדמות. טיילר מראה נחישות גדולה מאוד באימונים. הוא עדיין מנסה להסתגל להבדל בין כדורסל התיכונים, שמבוסס על יכולת אישית, לתרגילים של הכדורסל המקצועני, אליהם הוא לא מצליח להתחבר.

"מי שחשב שטיילר מוכן לשחק בליגת העל בישראל, כנראה לא עקב לגמרי אחריו במחנות האימונים בקיץ", אומר אחד השחקנים האמריקאים בליגת העל שעבדו הקיץ עם השחקן, "הוא בהחלט לא מוכן לרמה של בוגרים. אני לא בטוח אם הוא היה נהפך לכוכב גדול במכללות ביכולת הנוכחית הזאת. מה שבטוח היא שהגעה למקום כמו ישראל זו טעות בשבילו, הפיתויים גדולים מדי". חשוב לזכור כי טיילר לא היה רחוק מחתימה בלובליאנה, קבוצה שהצמיחה לא מעט כוכבים בשנים האחרונות.

למרות היכולת החלשה, בחיפה עדיין בטוחים שעשו צעד טוב עם החתמתו של הכוכב, ומכחישים שמועות על שחרורו המוקדם. עם זאת, מתחת לפני השטח נעשים מהלכים על מנת להביא שחקן גבוה נוסף לסגל, אלא שהחתמתו של ריצ'רד רובי בתחילת השבוע הקטינה מעט את הסיכוי לכך. "הבאנו את ג'רמי כי ידענו שמדובר בכישרון ברמה מדהימה", אמר השבוע רוזן, "הארגון שלנו חושב שטיילר יכול להתפתח במרוצת השנה. אנחנו מחשיבים אותו כאילו הוא נמצא בבית ספר לכדורסל, ועד הפלייאוף נוכל לתת לו ציון".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

ואולי הכל לטובה?

רוזן, שנחשב לאיש מאחורי החתמתו של טיילר, ממשיך לעמוד מאחורי השחקן, "עדיין מוקדם לשפוט אותו. עד סוף העונה הוא יהיה בסדר", הוא אומר, "אני בטוח שבמהלך העונה ג'רמי יתחיל להראות את מה שהוא יודע. הוא יראה את היכולת שלו על המגרש, וגם מחוץ לפרקט העניינים יסתדרו. אנחנו כעת בתהליך הפיתוח של ג'רמי, ויש לו הרבה ללמוד על עצמו ועל איך להצליח ביחד עם חבריו למכבי חיפה. אני מאוד שמח שהבאנו אותו, ומחכה לראות את טיילר בקבוצה גם בהמשך העונה".

מי שצריך לעמוד בראש הצוות שיפתח את טיילר ולהיות בשלב מסוים הבייביסיטר של הילד הוא אשכנזי, שבינתיים גם צריך לבנות עליו כחלק חשוב ממשחק הפנים של הקבוצה. "אני מאמין ומקווה שג'רמי יתקדם במהלך העונה", אמר המאמן השבוע, "אני בטוח שכולם בלי יוצא מן הכלל עושים לו עוול נוראי. העמיסו עליו ציפיות לא פרופורציונאליות, וכתוצאה מזה הוא העריך את עצמו, את הליגה שהוא הולך להיות בה ואת התפוקות שלו בליגה הזאת בצורה לא נכונה. כשמדובר בילד בוסר שעוזב את הבית ומגיע לארץ זרה ורחוקה בגיל 18, אני חושב שבמקרה הזה העוול חמור שבעתיים".

בחיפה ביקשו להגיב לכתבה, ונציג הקבוצה במנהלת הליגה, עו"ד טל אבריאל מסר: "טיילר הגיע לחיפה מראש כפרויקט ניסיוני, שמרכז אליו תשומת לב אדירה בארץ ובעיקר בארצות הברית, לטוב ולרע. אנו גאים להיות חלק מכך. היה ברור שזה יהיה קשה, זה מבצע מורכב מאד שיש לבחון את הצלחתו רק בסוף הדרך. כרגע ג'רמי בשלב ההתלמדות והוא לא בורג מרכזי בקבוצה. במכבי חיפה יש שחקנים מצויינים כמו ג'פרסון, ריץ', קוזיקרו, חג'ג', מזרחי, רובי, בן דוד ועוד, שצריכים,יכולים ויצליחו לסחוב גם העונה את סגנית האלופה לפיינל פור".

אם הציפיות הוגנות או לא, במכבי חיפה יצטרכו להתמודד עם טיילר וכל המכלול שהוא מביא לפרקט בתקופה הקרובה, ולקוות שהוא יוכל לתרום יותר ממה שעשה עד כה. כבר בשבת הקרובה הוא פוגש את גלבוע/גליל, שתציג מולו שני בוגרי מכללות, בריאן רנדל וטוני גפני, שעל פניו הם שחקנים מוכשרים פחות מהילד, אך בשלים יותר. אחרי שהבועה שלו החלה להתפוצץ, נותר לראות האם טיילר מסוגל לענות לביקורת על הפרקט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully