וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומא בפני עצמה

הקבוצה מבירת איטליה נותרה מושלמת בבית של מכבי ת"א אחרי 71:83 על מארוסי ביוון. אולימפיאקוס - ריטאס 73:97

המחזור השלישי של היורוליג נפתח הערב (רביעי) כשבמוקד שני משחקים: בבית של מכבי תל אביב אירחה מארוסי המפתיעה את רומא המצוינת, בקרב ישיר על החלק העליון של הבית. היוונים קיוו להמשיך להפתיע ולרשום ניצחון שני, אבל היריבה הייתה חזקה מדי והמשחק הסתיים בניצחון איטלקי 71:83.

בבית ב' פגשה אולימפיאקוס של יותם הלפרין וניקולה וויצ'יץ' את ריטאס וילנה למשחק שעל פי התחזיות אמור היה להיות צמוד ומסקרן. אלא שהיוונים לא התקשו להביס את יריביהם 73:97 ונהנו מניצחון שני במפעל.

בבית א' פנרבחצ'ה/אולקר, עדיין נטולת וויל סולומון הצליחה להתאושש מול ציבונה המסתבכת בבית וניצחה אותה 62:67. סיינה נתקלה אמנם בקשיים נגד וילרבאן, חסרת הניצחונות, אבל חזרה עם תבוסה שלישית העונה, הפעם 65:82 בדרך לשמירת המאזן המושלם.

בבית ד' חימקי מוסקבה נתקלה בקשיים מרובים נגד אולדנבורג, אבל הצליחה לנצח 72:77 בתום משחק מאוד לא יציב. פרוקום סופוט חיפשה ניצחון ראשון העונה ומצאה אותו נגד מילאנו, אותה היא ניצחה 83:88.

בית ג'

מארוסי - רומא 83:71

שתיים מהקבוצות היותר מפתיעות של שני המחזורים הראשונים ביורליג נפגשו באואק"ה ביוון, אבל רק האורחים, שהגיעו עם מאזן מושלם, הוכיחו שכנראה שכדאי להתייחס אליהם ברצינות העונה. הקבוצה מבירת איטליה פתחה את המשחק בצורה יוצאת מן הכלל, כשקנדי ווינסטון מוליך חבורה של שחקנים שקולעים באחוזים גבוהים במחצית הראשונה ודוהרת ליתרון 17:27 אחרי 10 דקות ומאוחר יותר 33:45.

כאן שחקני מארוסי התעוררו והורידו עד מינוס 6 בירידה למחצית, כשלאחר מכן ממשיכה רומא להוליך, אבל בפערים קטנים ומחיקים. יחד עם זאת האורחים לא שמטו את היתרון בשום שלב ובסיום קנדי ווינסטון הוליך את רומא עם 16 נקודות, איברהים ג'אבר הוסיף 14 ו-7 אסיסטים ואנדרה האטסון תרם 13. מארוסי נהנתה בעיקר מ-15 נקודות של ג'יימון לוקאס, כשקוסטאס קמאיקוגלו מוסיף 13.

בית א'

וילרבאן - סיינה 82:65

גם אחרי שלושה מחזורים וילרבאן מרגישה רע. התקוות לעקוץ את סיינה בבית נגוזו למרות שברבע הראשון אפשר היה לדמיין מצב שהצרפתים יסיימו עם ניצחון ראשון על סיינה החזקה, אבל אז אלופת איטליה התעוררה והחלה סוף סוף לשחק בדרך לשמירת המאזן המושלם שלה. דווקא סיינה, שמציגה סגל נוצץ, נראתה כמו צל של עצמה עם רבע ראשון חשוך במיוחד, במהלכו היא קלעה עשר נקודות בלבד לעומת 29 של המארחים.

ברבע השני וילרבאן חזרה למימדים הטבעיים שלה וקלעה שלוש נקודות בלבד במשך כל הרבע, שבו סיינה נהנתה מיכולת טובה של רומיין סאטו, מי שהוריד את קבוצתו בפיגור 32:31. המחצית השנייה נפתחה בדיוק במקום שבו הסתיימה הראשונה, כשסאטו (33 נקודות, שישה ריבאונדים) ממשיך לקחת אחריות, וביחד עם הנרי דומרקאנט (14 נקודות), העלים לגמרי את הצרפתים בדרך ליתרון תשע בסוף הרבע.

וילרבאן עוד הצליחה לקזז בהפרש בפתיחת הרבע האחרון והורידה לשתי נקודות, אבל אז שון סטונרוק וסאטו סגרו את הסיפור והשלימו את הניצחון, שהפך בהמשך לתבוסה, שהייתה ללא ספק הקשה ביותר של סיינה אחרי הניצחונות הקלילים על ציבונה זאגרב וז'אלגיריס קובנה. בובי דיקסון סיים כקלעי המוביל של הצרפתים עם 20 נקודות (4 מ-7 לשלוש).

פנרבחצ'ה/אולקר - ציבונה זאגרב 62:67

בשבוע שעבר הטורקים הצליחו להתאושש מהתבוסה לברצלונה במחזור הראשון, אבל רק בקושי. אחרי הניצחון הערב על ציבונה, נראה שהם חזק בתמונת הטופ 16, אחרי שציבונה, שהייתה מועמדת להילחם על מקומות 4-5, נפלה להפסד שלישי העונה ואם היא לא תתעורר בקרוב, העונה האירופית שלה תסתיים בצורה עגומה מאוד. קבוצתו של טאנייביץ', שניצחה בחוץ את וילרבאן רק אחרי הארכה, שיתפה את טרנס קינסי וגורדון גיריצ'ק הפצועים, אבל ברבע הראשון זה לא היה נראה טוב, כשציבונה נהנתה משש נקודות של ג'אמונט גורדון, שהורידו אותה ביתרון 11:18.

הרבה בזכות אוגוס סבאז (14 נקודות בכל המשחק), הטורקים השתחררו מהפתיחה הרכה, השוו ל-32:32 בהפסקה עד שהרבע השלישי הפך למעט הפכפך, אך בסיומו פנרבחצ'ה אולקר הובילה 43:49, יתרון שנשמר לאורך הרבע האחרון. אצל קבוצתו של ולימיר פרסוביץ' הקלעי הבולט שלה היה גורדון (עם 15 נקודות), נקודה יותר מאנטוניו גרייבס.

בית ב'

אולימפיאקוס - ריטאס וילנה 73:97

ריטאס הגיעה לאתונה כשהיא בלתי מנוצחת אחרי שני משחקים, אולימפיאקוס דווקא הובסה בשבוע שעבר ב-18 הפרש על ידי מלאגה, אבל הערב הזמירות היו שונות כבר מהג'אמפ הראשון. לינאס קלייזה שמרשים מתחילת העונה וג'וש צ'ילדרס שהגיע מפוקס, נטלו את המושכות בהתקפה מההתחלה ודאגו שכבר אחרי רבע אחד תוליך אולימפיאקוס 14:25.

אותה מגמה נמשכה גם ברבע השני ובסיום המחצית 31:52 מבטיח לזכות הקבוצה הביתית. המחצית השנייה כבר הפכה לגארבג' טיים. הליטאים עוד הצליחו להוריד ל-56:44, אבל כשאולימפיאקוס הייתה צריכה להעלות להילוך פעם נוספת, היא עשתה את זה בקלות והחזירה את עצמה ל-46:69 קליל ובהמשך לרשימת שתי נקודות בטבלת הבית.

יותם הלפרין שיחק 11 דקות וקלע 3 נקודות אצל אולימפיאקוס, אותה הוליך לינאס קלייזה עם 20 נקודות. ג'וש צ'ילדרס קלע 18 ומילוש טאודוסיץ' הוסיף 12 כש-11 שחקנים באדום נרשמים בטבלת הקלעים. מילקו בייליקה ניסה אצל האורחים עם 16 נקודות, ארתוראס יומנטאס קלע 15.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בית ד'

חימקי מוסקבה - אולדנבורג 72:77

חימקי הפתיעה את ריאל מדריד במחזור הפתיחה, אבל לאחר מכן הובסה ב-35 הפרש ביוון וסרג'יו סקריולו ושחקניו הגיעו הביתה במטרה לנצל את הסגל העדיף ולהשתקם נגד יריבה הרבה פחות טובה על הנייר. ברבע הראשון הכל עבד לפי התכנית וחימקי רצה ל-9:24 קל, אבל הרבע השני היה גם הוא חד צדדי, אלא שלכיוון השני. דקות טובות של ריקי פולדינג, ג'ושוע קרטר ומילאן מאיסטורוביץ' הריצו את אולדנבורג ל-ריצת 12:33 ובסיום המחצית 36:42 מפתיע לטובת הגרמנים.

חימקי דווקא הצליחה להחזיר לעצמה את היתרון במחצית השנייה, אבל שוב לא הצליחה להראות יציבות ו-0:7 של הגרמנים בתחילת הרבע הרביעי קירב אותם לניצחון. למזלם, שחקני חימקי התעוררו בדיוק בזמן, רצו ל-9:20 משלהם בחמש הדקות האחרונות והשלימו ניצחון דחוק. פאולוס ינקונאס הוליך את חימקי עם 23 נקודות אליהן הוסיף 7 ריבאונדים, ויטלי פרידזון ורוברטאס יבטוקאס קלעו 12 כ"א וקלי מקארתי הוסיף 11. 17 נקודות של ג'קל פוסטר לא עזרו לאולדנבורג וכך גם לא 14 של מילאן מאיסטורוביץ' או 13 של ג'ושוע קרטר.

פורקום סופוט - מילאנו 83:88

הפולנים סוף סוף מצאו ניצחון בכורה במפעל אחרי ההפסד המפתיע לאולדנבורג והתבוסה שנחלה לריאל מדריד. סופוט פתחה רע בבית ואיפשרה למילאנו להחזיק ביתרון. מילאנו, שהגיעה למשחק עם ניצחון והפסד לאלופת אירופה, הגיעה כפייבוריטית וירדה בסיום הרבע הראשון ביתרון 16:25. סופוט התעוררה, דייויד לוגאן נתן תפוקה והפולנים הצליחו למחוק את היתרון ואף לרדת בפלוס ארבע להפסקה.

מכאן המשחק נותר צמוד ודקה לסיום מילאנו הורידה את הפער לשתי נקודות אחרי נקודות מהקו של יונאס מאצ'יוליס, אבל לוגן, שסיים את המשחק עם 23 נקודות, המשיך להפגיז, יאן-הנדריק יאגלה (16 נקודות הערב) עזר לו עם נקודות מהקו וגם שלשה של מוריס פינלי (25 נקודות) בדקה האחרונה לא ממש עזרה וסופוט סיימה סוף סוף עם ניצחון ראשון העונה באירופה.


במחזור הקודם השיגה מילאנו ניצחון חוץ מול אולדנברג, כשיונאס מאצ'יוליס מוביל חבורה מלוכדת לניצחון חשוב. מאמן הקבוצה, פיירו בוצ'י, יכול להתנחם בכך שהניצחון הושג למרות תצוגת נפל של אלכס אקר (4 נקודות בלבד), ושעם יכולת טובה, לא אמורה להיות בעיה לעבור את הגרמנים. "אנחנו צריכים לשחק באותו אופן כפי ששיחקנו בגרמניה", אמר בוצ'י לקראת המשחק. הם קבוצה טובה ואנחנו מכירים היטב את השחקנים שלהם, אבל ניצחון חוץ ייתן לנו להמשיך ביורוליג עם הרבה ביטחון לעתיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully