וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: "המלחמה התחילה"

2.11.2009 / 22:54

מאמן חיפה היה מסופק מהניצחון על ראשל"צ: "זה נותן לנו אוויר. טיילר ישחק כשיהיה טוב". בירנבוים: "חסר לנו שחקן בפנים"

יותם רונן

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

הרבה דברים חיוביים לא ניתן להסיק מהניצחון של מכבי חיפה 75:84 על מכבי ראשון לציון הערב (שני), במשחק שחתם את המחזור השני בליגת העל. הירוקים של אבי אשכנזי אמנם רושמים ניצחון בכורה בליגה, אך היכולת עדיין לא מרשימה במיוחד, ואם סגנית האלופה רוצה לשחזר את העונה המוצלחת שחלפה לה, עליה להשתפר, והרבה. מנגד, גם החבורה של אפי בירנבוים, שפתחה את העונה עם ציפיות רבות וגבוהות, נראית לא טוב עד כה, ועל אף הגרלת משחקים מעט אכזרית, היכולת של הכתומים ממש לא תואמת את הפוטנציאל. בשבוע הבא מחכה להם מכבי תל אביב, ספק אם בירנבוים ימצא את נצחונו הראשון העונה דווקא שם.

אשכנזי מודה: "היה לחץ"

עוד לפני המשחק הודיעה סגנית האלופה החיפאית כי החתימה את שחקן בני השרון בעונה שעברה, ריצ'ארד רובי. "אנחנו חושבים שבעמדת הגארד אנחנו צריכים יותר עומק ואינטנסיביות. כרגע אנחנו לא מדברים על גבוה, אבל גם לא דיברנו על רובי. חשוב מה עושים, לא איך מתלבטים. על פניו נראה שאנחנו מעמיסים שחקנים, אבל אנחנו רוצים תחרותיות, כרגע לא נשחרר אף אחד", התייחס אשכנזי לסוגיה בסיום.

אשר למשחק, אמר המאמן המנצח: "הניצחון הזה נותן לנו טיפה אוויר, בתקווה שבזמן הנכון נהיה טובים יותר. היה לחץ כי זה משחק בית ואנחנו אוהבים לשמור על הבית שלנו, אבל המלחמה התחילה. אנחנו מנסים לסגל סגנון משחק, אבל הולך לנו קשה מכל מיני סיבות. בנקודה הזו של העונה צריך לנצח וזה מה שחשוב. היה חשוב מאוד לנצח את המשחק הזה. ראשון קבוצה מצוינת, נתמודד מולה בהמשך על הכניסה לפיינל פור".

ג'רמי טיילר שוב שיחק מעט מאוד דקות ולא נתן תוצרת, אך אשכנזי, כפי שניתן להבין, לוקח את הדברים בפרופורציות, גם עם קריצה לקראת המחזור הבא, והמפגש המסקרן עם גלבוע/גליל המרשימה. "לגבי ג'רמי, אנחנו לא יכולים לקחת יותר מדי סיכונים במשחקים כאלה או אחרים. אם הוא יהיה טוב, הוא ישחק. צפוי לנו משחק קשה נגד גלבוע/גליל, אנחנו יכולים רק להרוויח במשחק שלנו ואני חושב שכל הקבוצות ברמה שווה למעט מכבי. ניצחון שם בהחלט יכול לתת לנו צעד קדימה".

עידו קוז'יקרו הוסיף: "אנחנו יודעים שאנחנו קבוצה בהתחברות, קבוצה מאוד צעירה. יש לנו הרבה על מה לעבוד, והליגה עוד ארוכה. עדיף לתקן את הדברים אחרי הניצחונות. נקווה לבנות את הביטחון אחד של השני. היום, להבדיל משבוע שעבר, הראינו יותר קבוצתיות. אני מאוד מקווה שנמשיך את המומנטום הזה".

בירנבוים לא משלה את עצמו

מנגד, הגרלת המשחקים זימנה למכבי ראשון לציון מפגש עם הפועל ירושלים במחזור הפתיחה, את המשחק הערב עם סגנית האלופה מחיפה, ובמחזור הבא, כאמור, מחכה לחבורה הכתומה משחק מול מכבי תל אביב. לא פשוט בכלל, ומאמן הקבוצה, אפי בירנבוים, מודע לבעיות של קבוצתו לעת עתה. "ההגרלה בכל מקרה לא הייתה טובה אבל בכל משחק אני מגיע לנצח, ואני לא מסתכל על ההגרלה בגדול, אנחנו יודעים שהיא בעייתית. בכל משחק השחקנים רוצים לנצח".

"כדורסל זה משחק של טעויות. יש לנו בעיה בקו הקדמי, חסר לנו שחקן. ג'ונסון כבר פצוע הרבה זמן, וזה פוגע בנו. לא היינו מספיק טובים לנצח את חיפה. נתקענו בריבאונד. כל פעם שהיינו צריכים לעשות עצירה, לא עשינו את זה. בדקות ששמרנו טוב היינו במשחק, ובדקות שלא שמרנו טוב, הם עשו סלים קלים וברחו".

לארי אובאנון, שהיה מצוין במחצית הראשונה וחלש מאוד בשניה, הוסיף: "ההגנה שלנו לא טובה, אנחנו צריכים לשפר אותה, זה הדבר העיקרי, ולא לאבד כדורים. לא התאמנתי שלושה שבועות, הייתי קצת עייף ובגלל זה איבדתי כמה כדורים. שחקן חזק נוסף מתחת לסל יעזור, ואנחנו חייבים לשפר את הכימיה בינינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully