וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחוץ, גוטי, בחוץ

פלגריני צדק כאשר הכריז מלחמה על גוטי וניצח, גווארדיולה שומר את הנרי למאני טיים. תומר יצחק סוגר מחזור בספרד

מדד הגלקטיקוס

התבוסה המבזה לאלקורקון בגביע הכניסה את ריאל מדריד לסחרור בלתי אפשרי של ספקולציות, האשמות הדדיות ותככים פנימיים. מנואל פלגריני, שספג כמצופה את מירב האש, החליט בניגוד לדעת הקהל להשאיר מחוץ לסגל את גוטי, אחד הסמלים הגדולים של המועדון שהשתלח בו בעימות בהפסקת משחק הגביע. הקשר התזזיתי הוא אחד השחקנים האהובים בברנבאו, שני רק לראול מבחינת ותק ותרומתו המקצועית לאורך השנים לא תסולא בפז, אולם יש לו דפוס התנהגות בעייתי מול מאמניו ואת זה רוצה פלגריני לקטוע. הצ'יליאני לא טיפש. הוא יודע שיש שני שחקנים במועדון שמסוגלים להביא לסילוקו של מאמן. לאחד קוראים ראול ולשני - המאיים הרבה יותר - קוראים גוטי.

כשברנד שוסטר קיבל את המינוי מהנשיא הקודם רמון קלדרון, התהלכו השניים במסדרונות המועדון וכשנתקלו בתמונות הממוסגרות של ההרכבים שהשיגו את שלוש הזכיות האחרונות בליגת האלופות, שאל המאמן את מעסיקו: "אתה מבחין במשהו משותף לשלוש התמונות? אתה רואה את גוטי באחת מהן? הוא שחקן מוכשר, אבל לא ניתן לסמוך עליו". שוסטר לא הצליח להיפטר מגוטי (חרף ניסיונותיו הרבים) וגם חואנדה ראמוס לא ידע איך לאכול אותו והתקשה לפעול מתוך ידיעה שלו עצמו סיכוי קלוש ליצור המשכיות. פלגריני בחר בינתיים בעימות חזיתי וינסה להצליח בנקודה בה קודמיו כשלו. בלי הגב של פלורנטינו פרז, שטיפטף נגדו ללא הרף מאחורי הקלעים בשבוע האחרון, המשימה תהיה קשה עד בלתי אפשרית.

מדד הפנטסטיקוס

בהפוגות הקלות שלקחו עיתוני מדריד מהעיסוק הבלתי פוסק בעתידו של פלגריני ומחליפיו הפוטנציאליים, הם ירו חץ אחד גם לעבר ברצלונה, כשסיפרו על נתק בין פפ גווארדיולה לתיירי הנרי. המאמן שציין השבוע את יומו ה-500 בתפקיד, לקח בפגרה הימור (שלעת עתה מוכיח את עצמו) כשהעדיף את זלאטן איברהימוביץ' על פני סמואל אטו. אחת הסיבות לכך שלא בחר לצרף את זלאטן לצד הקמרוני, מלבד הבעיות שיצר אטו בחדר ההלבשה, היה הרצון לשמור את הנרי בקבוצה. הרי נוכחותם של שני חלוצים דומינטיים בקבוצה הייתה שולחת את הצרפתי על המטוס הראשון בחזרה לאנגליה.

"הוא שחקן מרמה אחרת, לפדרו יש הרבה מה ללמוד ממנו", הגיב גווארדיולה על הידיעות שהוא כביכול מקדם את הצעיר הכשרוני על פני הסוס הוותיק, כשהוא מבין כי את הנרי יצטרך בעיקר בשלבים מתקדמים יותר של העונה, אז הניסיון והיכולת להתעלות ברגעי מפתח יעשו את ההבדל. גווארדיולה מאמין גדול בכדורגל נקי המבוסס על הבנת משחק וכשרון טהור, וגם בגיל 32 וכשהרגליים דואבות קשה למצוא כדורגלן אסתטי יותר מהנרי. לכך ניתן להוסיף את היעילות של החלוץ, שרק בשבוע שעבר נבחר לכדורגלן האפקטיבי ביותר בשנה החולפת מבין שחקני הליגות הגדולות, לפני ליאונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו. אז שגווארדיולה יוותר?

קו העוני

בזמן שפלגריני לא רווה נחת במדריד, גם קבוצתו לשעבר לא מצאה עצמה ביום שאחרי. ויאריאל פתחה את העונה בצורה קטסטרופלית למרות שלא ביצעה שינויים מרחיקי לכת בסגל, ונראה היה כי תמה לה תקופה במועדון הצנוע שפרץ לתודעה בשלהי העשור הקודם. אחרי ההפסד המביך לחרז נדמה היה כי המאמן ארנסטו ואלוורדה בדרכו החוצה, אך הנשיא פרננדו רויג גיבה את מאמנו (ובניגוד לבעלי בית אחרים, לא רק במילים) וגם השחקנים התייצבו מאוחדים לימינו של הבוס. במחזור הנוכחי הסירו גם החלוצים את החלודה עם 0:5 מרשים על טנריפה, שהיה הניצחון הליגה השני ברציפות. פתאום המשחק בסביליה בשבוע הבא נראה פתוח לחלוטין, והמחשבות על כרטיס לאירופה שוב מתרוצצות במוחם של קברניטי המועדון. מה שמעט סבלנות יכולה לעשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully