וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גודס: "זאת לא סטירה כואבת, צריך להיפגש במאי"

מאמן ירושלים קיבל בהבנה את ההפסד הביתי. קטש: "קבוצות כבר לא מזלזלות בנו". פניני: "אנחנו צריכים לשחק יותר טוב"

אדריאן הרבשטיין

צילום ועריכת וידאו: איתי חסיד

המחזור השני של ליגת העל יצא הערב (ראשון) לדרך עם חמישה משחקים, כשבמוקד הגיע עודד קטש עם גלבוע/גליל עליון למלחה, למפגש חם עם הפועל ירושלים, בשורותיה כמעט כמעט וחתם בקיץ. בתום מותחן אדיר, רווי מהפכים ודרמטי, שכלל הצגה גדולה מצדו של ג'רמי פארגו (36 נקודות), ניצחה גלבוע/גליל את ירושלים 96:101, אחרי הארכה, והנחילה לגיא גודס הפסד בכורה במלחה העונה. מכבי תל אביב, אחרי ההפסד לקאחה ויטוריה, אירחה למשחק קל על הנייר את עירוני נהריה של יעקב ג'ינו, והפגינה יכולת לא מרשימה בדרך לניצחון 68:79.

הפועל עפולה, שניצחה בשנייה האחרונה את הפועל חולון במחזור הקודם, לא לקחה צ'אנס מול בני השרון, פתחה הפרש עצום כבר ברבע הראשון (7:30) ושייטה לניצחון קליל 69:86 על דן שמיר ושחקניו. חולון יצאה למשחק חוץ קשה מול עירוני אשקלון שאיכזבה במחזור הפתיחה, אבל הפעם האשקלונים סיפקו את הסחורה ורשמו ניצחון בכורה העונה בזכות 74:86 על עמיר עוזי ושחקניו. העולה החדשה אליצור מכבי נתניה לא התקשתה לשלוט במשחקה נגד עירוני רמת גן, והביסה אותה 83:100.

גודס: "הדרך חשובה, אבל הסיום הכי חשוב"

במשחק המרכזי של המחזור השני בליגת העל הערב (ראשון) הגיעה הפועל גלבוע/גליל למלחה וחזרה עם ניצחון גדול 96:101 אחרי הארכה על הפועל ירושלים, שספגה הפסד ביתי ראשון אחרי למעלה משנה בליגת העל, וחזרה למציאות אחרי פתיחת העונה המרשימה שלה. האחראי העיקרי לכך היה ג'רמי פארגו, הגארד הצעיר של גלבוע/גליל שקבר את ירושלים עם 36 נקודות.

עודד קטש אמר בסיום: "המשחק התחיל עם קליעות מטורפות של ירושלים משלוש, אבל נשארנו. לא הגענו לחצי הראשון דרוכים מספיק". על העובדה שהוריד את פארגו לספסל בהארכה ובחר במקומו לתת את הכדור לאייזיה סוואן, אמר: "הרגשתי שיש עייפות טבעית אצל פארגו. הוא נתן תצוגה מדהימה, וגם לסוואן יש יכולות נהדרות. בריאן רנדל פתח את העונה רע, ומה שיש לו ולגפני שהצטרף עוד ינצח משחקים".

כשנשאל האם בעקבות הניצחון תקבל קבוצתו יותר כבוד, אמר המאמן: "את הכבוד והיחס השונה קיבלנו מסוף העונה שעברה. קבוצות כבר לא מזלזלות בנו. עכשיו כשגפני הגיע הסגל התיישר. הממוצע גיל של הסגל שלי הוא תמיד נמוך, אבל אני לא חושב שנבוא לשבוע הבא נגד חיפה שאננים. פחדתי בתחילת העונה שזה לא יתחבר ולא ננצח".

פארגו המאושר אמר לאחר המשחק: "אני משער שהייתי ב'זון'. אני אוהב את כל הנקודות שלי כי הן הובילו לניצחון. התוכנית שלי היא לשחק כדורסל ולשחק טוב, ולקחת את מה שההגנה נותנת לי. הם קבוצה טובה והיינו צריכים להיות מעולים כדי לנצח".

מאמן הפועל ירושלים, גיא גודס, התייחס בסיום המשחק לגבי העובדה שלא לקח פסק זמן בפתיחת הרבע השלישי, אז רצה גליל ל-0:9. "לא מצטער שלא לקחתי טיים אאוט בפתיחת המחצית, חיכיתי לטיים אאוט של הטלוויזיה. מה שהפסיד את המשחק זה הרבע השלישי. התחלנו אותו מאוד רדומים, בלי אנרגיה. אחד הדברים מהם חששתי זה שבגלל שעלינו ביורוקאפ, שתהיה הירדמות, כאילו שהשגנו מטרה מסויימת".

על המשך הדרך אמר גודס: "העונה רק התחילה, היה לנו חוסר ריכוז ותיאום בגלל שאנחנו קבוצה חדשה, אבל מה שלמדתי בשנה שעברה שצריך להיפגש במאי, בסוף העונה. צריך להגיע לפיינל פור הכי טוב שיש, כי הדרך חשובה, אבל הסיום הכי חשוב. זאת לא סטירה כואבת. למדתי המון משנה שעברה. שלושה משחקים בשבוע זה לא פשוט, וזה מצריך מהשחקנים להיות מאוד מרוכזים וצריך לקחת בחשבון נפילות בדרך".

פניני: "אנחנו צריכים לשחק יותר טוב"

במשחק שהיה על הנייר אמור להיות החד צדדי ביותר במחזור ניצחה מכבי תל אביב את עירוני נהריה רק 68:79 ביד אליהו. הצהובים של פיני גרשון, ללא אנדרו ויז'נייבסקי שהושאר מחוץ לסגל ודייויד בלות'נטאל הפצוע, לא הצליחו לברוח לאורחים מהצפון לאורך שלושה רבעים לפני שלחצו על הדוושה ברבע האחרון ונמנעו מהפסד מביך מול הקבוצה שהדיחה אותם מגביע המדינה אשתקד.

בסיום אמר גרשון: "כשאתה משחק מול 100 צופים במשחק בקצב כזה, וכשנהריה באים לא לספוג, אתה צריך להיות מרוכז. זה ברור שכשאתה רץ ומתחיל עם חילופים הקצב משתנה, יותר טעויות, הרכבים לא מתואמים, אבל בסך הכל המשחק היה תלוי בנו כל הערב". על הרוטציה שלו הערב אמר גרשון: "הכנסנו את מקל והוא היה סביר ברוב שלבי הזמן שהוא שיחק. את בלות'נטאל אני שומר ליום חמישי".

גיא פניני הוסיף: "היה משחק לא קל וצריך להביא כבוד לנהריה ששיחקו מצויין. הם גרמו לנו לשחק יותר בסגנון שלהם. שמח שהצלחנו ביום התקפי לא טוב לנצח בצד ההגנתי. אנחנו משחקים נגד קבוצות טובות, זה לא כל כך קל לפתוח פער ולברוח. אנחנו צריכים לשחק יותר טוב, זה עדיין תחילת עונה ואנחנו משתפרים עם הזמן".

בצד המפסיד היה יעקב ג'ינו שאמר: "מכבי באו אחרי נסיעה, מן הסתם זה לא בראש מעייניהם ואנחנו ניצלנו את זה בצורה מקסימלית ועשינו את זה בצורה טובה, בעיקר הגנתית. זאת תחילת עונה, הקבוצה הזאת צריכה עוד הרבה להתחבר ולא צריך לשפוט לפני שני המשחקים הראשונים".

אור איתן, מהמצטיינים של נהריה, הוסיף: "השתפרנו מהמשחק הקודם. באנו לפה ונתנו פייט. מכבי קבוצה מצויינת וזה שנשארנו במשחק עד הסוף זו הייתה המטרה שלנו. מבחינה הגנתית אני חושב ששמרנו טוב, ומבחינה התקפית עדיין חסרה לנו כימיה. המלחמה עבורנו מתחילה בשבוע במשחק מול רמת גן".

עוזי: "שום דבר לא יהיה פשוט"

אחרי שהפסידה במחזור הפתיחה משלשה מטורפת של ניב ברקוביץ' בסיום ההארכה, נחלה הערב הפועל חולון הפסד כואב לא פחות באשקלון, 86:74, ונותרה ללא ניצחון אחרי המחזור השני. הדרומיים, מנגד, התעשתו אחרי ההפסד בגלבוע והראו קצת מהפוטנציאל הגדול של הקבוצה המוכשרת שבנה אריאל בית הלחמי הקיץ.

"אנחנו נלחמים עד הסוף בכל משחק", אמר עמיר עוזי בסיום. "שום דבר לא יהיה פשוט ונצטרך לקחת דברים בשיניים. אני גאה בחבר'ה שלי על איך שהם נראו בחצי השני. אני מקווה שעם הרוח הזו נבוא למשחק הבא. היינו קצת חסרים היום, נתנו הכול והאמנו. השנה חולון יצטרכו לתת הכול בכל משחק". ליאור ליפשיץ, הקלעי הבולט של מחזיקת הגביע הערב, אמר: "אף שחקן לא מצפה להפסיד את שני המשחקים הראשונים שלו אבל אלו הם העובדות בשטח. לי עבר ההייפ של השנה שעברה. אנחנו מתרכזים במה שקורה עכשיו. אנחנו צריכים לקחת את המחצית השנייה ולהמשיך איתה קדימה".

בית הלחמי דיבר בסיום על העובדה ששחקניו כמעט ושמטו יתרון גדול ברבע האחרון: "שלושה רבעים שלטנו במשחק. ניסיתי בפסקי הזמן להרגיע מעט את השחקנים, אבל אין מה לעשות, אלו דברים שקורים במשחק. היו להם חמש או שש שלשות רצופות ואז המשחק השתנה. מגיע להם קרדיט שהם חזרו, אבל בסך הכול עשינו את העבודה שלנו". בריאן טולברט, שפגש את קבוצתו לשעבר, אמר: "היה קשה לשחק מול האוהדים של חולון. הם האוהדים הכי טובים שנתקלתי בהם, הם תומכים בכל מצב ואני מאוד אוהב אותם. במשחק הראשון לא השקענו מספיק מאמץ, הרגשנו שבגלל שהרבה מאיתנו וותיקים בליגה, אז הרגשנו כשנופיע הקבוצות ייקחו צעד אחורה, אבל זה הפוך, קבוצות יותר מוכנות לקראתנו".

אלפסי: "אני לא מופתע שאנחנו נראים טוב"

אחת המרעננות הרשמיות של העונה הצעירה היא העולה החדשה אליצור מכבי נתניה, שהביסה את עירוני רמת גן 83:100 בחוץ ושמרה על מאזן נקי מהפסדים, בכיכובו של מרקו קילינסוורת' שהפגיז 32 נקודות, ובסיועו של שמוליק ברנר שפיטם את חבריו בעשרה אסיסטים מול קבוצתו לשעבר.

"אני לא מופתע שאנחנו נראים טוב", אמר מאמן נתניה אריק אלפסי בסיום. "בנינו קבוצה מאוד מאוזנת. ממה שאני יכול להיות מופתע זה מהחיבור המהיר בין השחקנים. הבאנו שני זרים ואת שמוליק יחסית מאוחר, אבל אני יודע וידעתי מלכתחילה את הרמה של השחקנים גם הישראלים וגם הזרים. יש לנו עדיין מקום להשתפר, אבל ברק נתניה חוזרת והגיעה לליגת העל".

ברנר עצמו אמר: "זה היה קצת מוזר לשחק מול רמת גן, שיחקתי פה זמן לא מבוטל. התחברתי לקבוצה הזאת, והייתי מזוהה איתם. אבל אני חייב להגיד את האמת ששלושה וחצי שבועות שאני בנתניה, אני מרגיש כאילו אני הרבה יותר זמן פה. קיבלו אותי בזרועות פתוחות. אני מרוכז כל כולי בהצלחת הקבוצה שלנו. יש לנו פוטנציאל ואנחנו צריכים לקחת את זה צעד צעד. אנחנו מתחברים יותר בכל שבוע".

דני גוט, מאמן רמת גן שבמשחקו השני כמאמן ראשי ספג תבוסה שנייה, אמר: "כרגע אנחנו מסתכלים עמוק מלמטה. בנינו קבוצה של חבר'ה צעירים, זה יקח המון זמן עד שהדברים יתחברו כמו שצריך. אני די מבולבל, הדברים נראו טוב במשחקי אימון. זה יקח זמן, ואנחנו הלכנו על קונספציה עם סבלנות. כרגע אנחנו לא חושבים על שינויים, ניתן את הצ'אנס לחבר'ה, אם נראה שהדברים לא יסתדרו יהיה את הזמן לעשות את התוספות".

שמיר: "יש יותר מדי עלייה וירידה"

גם העולה החדשה השנייה, הפועל עפולה, עדיין לא טעמה את טעמו של הפסד בליגת העל, והפעם היא לא נזקקה לניסים של הבן הצעיר למשפחת ברקוביץ'. הקבוצה הצנועה של אלי רבי התעללה בבני השרון עם 69:86, במשחק בו הפער בין הקבוצות אף היה גדול יותר לפרקים ארוכים.

אלי רבי, שהשלים מעבר חלק במיוחד מעולם כדורסל הנשים לליגת הגברים, היה מאושר בסיום: "היינוו מאוד נחושים מההתחלה. יצרנו יתרון מוקדם וגרמנו לקבוצה השניה לצאת מהמשחק. השחקנים שלי ידעו להתעלות ברגעים הנכונים. לא חושב שהבזבזתי בשנים. אנחנו גם כנראה לא ניקח אליפות העונה, ואנחנו עוד נפסיד. עד עכשיו זה עובד בסדר, אני מאוד שמח שאנחנו מנצחים אבל שבוע הבא אנחנו בנתניה שהיא קבוצה טובה מאוד עם זרים טובים. יש לנו חבר'ה טובים שרוצים להצליח".

דן שמיר התקשה מהעבר השני להסביר את הקריסה של קבוצתו המוכשרת: "אני לא בן אדם של דיכאונות. היו לנו כבר ימים כאלה מבחינת מה שהראנו. אנחנו באמת לא התלהבנו משבוע שעבר. יש יותר מדי עלייה וירידה מבחינת האנרגיות והתפקוד. התלחנו לא טוב ונכנסו לבור. כל מאמן שקיבל בעיטה בתחת אם הוא מרוצה מהקבוצה שלו יגיד שלא. אני אלך הביתה ואנסה לתקן את מה ששבור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully