וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשבילו, הדרבי לא מעל הכל

1.11.2009 / 12:35

כמה טייקונים היו נוטשים הכל ובאים לחודש לישראל? אולי רק מיטש גולדהאר, שמוכיח רצינות נדירה: חזון לאצטדיון חדש, שיחות עידוד לשחקני הנוער, שיעורי כדורגל בסיסיים וביקור במשחקי נערים. ”הבאתי את הבן אדם הנכון”, אומר בושינסקי. למישהו תהיה סבלנות אחרי הדרבי?

מיטש גולדהאר הבעלים של מכבי תל אביב. יותם רונן
לא ידע דבר וחצי דבר כשרכש את מכבי. גולדהאר/יותם רונן

מיטש גולדהאר ממש מתחיל מאפס. במכבי תל אביב מספרים שגולדהאר לא ידע דבר וחצי דבר על כדורגל בזמן שרכש את הקבוצה. מספרים שם על תהליך למידה אינסופי, כאשר באחד המקרים, כשדובר בקבוצה על צירוף שחקנים, הוא ביקש מאבי נמני שילמד אותו מיהם השחקנים הכי טובים בעולם בכל תפקיד ותפקיד, וזאת בכדי שיהיה לו קנה מידה להשוואה והבנה בסיסית. נמני ישב עם הבוס והראה לו על גבי דיסקים מי הם השחקנים הטובים בעולם.

עם הרקע הזה גולדהאר (47) מתחיל כעת לבנות את מכבי תל אביב שלו. בניגוד לבעלים הקודם, אלכס שניידר, הוא כבר נמצא עם הקבוצה למעלה משלושה שבועות. משקיע, לומד, נותן – דברים שלא רק שניידר לא עשה, אלא מעט מאוד בעלים בישראל. אם שניידר, למשל, לא ממש בדק איזו קבוצה הוא קונה, גולדהאר חקר את המועדון עד רמת הספקים שעובדים איתו. אבל הערב (ראשון) התהליך שנקרא מיטש גולדהאר מגיע למבחן הראשון שלו, בין אם ירצה בכך או לא. הסבלנות שהוא משדר ודורש תצטרך לעבור אירוע שיכול להעיר את כל האמוציות שיכולות לסכן את מכבי תל אביב במצבה הנוכחי.

מיטש גולדהאר בעלי מכבי תל אביב עם היו"ר אביב בושינסקי. ברני ארדוב
"אני חושב שהבאתי את הבן אדם הנכון למקום הנכון". בושינסקי מפרגן לגולדהאר/ברני ארדוב

מתעמק בהפועל עכו

לגולדהאר חלק עצום במה שאבי נמני אוהב לכנות "התהליך שעוברת מכבי תל אביב". במידה רבה, הוא התהליך, וההשפעה שלו על רוח המועדון החדשה היא אדירה. בסיום כל משחק, ממש דקות משריקת הסיום, מתכנסת הרביעייה גולדהאר, בושינסקי, שעיה ונמני ומשוחחת על המשחק, מנתחת את מה שקרה וגם מתאמת יחד עם נמני את הקו המנחה של מה שייאמר מיד לאחר מכן לתקשורת. לא מכתיבים לנמני מה להגיד אלא מתאמים איתו מה תהיה רוח הדברים בראיונות. גם את תוכנית הרכש החדשה של מכבי כבר אי אפשר לשייך לשניידר. במהלך הקיץ, כשחיפשו במכבי שחקני חיזוק זרים, אחד המועמדים היה הקשר הסרבי נמניה ווצ'יצ'ביץ' שמשחק היום בהפועל תל אביב. מחירו היה גבוה מאוד בזמן שהוצע לקבוצה, ולמרות שהוא מאוד הרשים מקצועית, במכבי נצמדו לעקרונות הכלכליים של גולדהאר ולבסוף הוחלט ללכת על איביצ'ה אילייב, שהרשים לא פחות אבל עלות הבאתו הייתה נמוכה בהרבה.

אבל אם במקרה של בעלים אחרים אפשר היה למצוא סכנת בריחה או חוסר רצינות בכל הזהירות הזו של גולדהאר, שלושת השבועות איתו בישראל מגלים איש שהביטוי "רציני" קטן עליו. המחיר האישי שהוא מוכן לשלם כדי ללמוד את העסק הוא מדהים ולא אופייני. לפני המשחק נגד הפועל עכו, למשל, ביקש גולדהאר שיכינו לו דף מסודר עם שמות שחקני עכו, עם תמונות, תפקידים וסטטיסטיקה מסודרת על כל אחד ואחד מהם. יתרה מזאת, גולדהאר לא מחמיץ אף אימון ואפילו מגיע למשחקי האימון של המחליפים ושחקני הנוער שמתקיימים ביום ראשון. באחד האימונים שנערכו בשכונת התקוה, הגיע גולדהאר זמן קצר לאחר תחילת האימון והתיישב על ספסל מחוץ לקווים. השחקנים עמדו עם מאמן הכושר יוסי זיגדון בסמוך למקום ישיבתו של הבוס, כאשר בתום אחד התרגולים ניגשו כולם בזה אחר זה ולחצו יד לבוס החייכן. טור השחקנים, כמו חיילים שמחכים לקבל כומתה, היה מחזה משעשע אבל גם מעורר כבוד. כנראה שהם מבינים לא נפל עליהם פראייר.

"אני חושב שהבאתי את הבן אדם הנכון למקום הנכון", אומר היו"ר אביב בושינסקי. "הכוונות שלו הן להפוך את המועדון למשהו גדול. אם יצליח לממש אפילו 50 אחוז מהכוונות האלה, אז הוא יהיה מישהו שיטביע את החותם שלו במכבי תל אביב יותר מכל בעל בית שהיה במועדון. אני לא מדבר כרגע דווקא ברמת ההישגיות, כי בכל הקשור להישגיות יש מרכיבים שאתה לעולם לא יכול לדעת איך יתפתחו. אבל מבחינת הדברים שהוא עושה ורוצה לעשות כדי לשדרג את המועדון - אין ספק שאם הוא יממש את זה, יקרו דברים שאנשים טרם ראו. היכולת שלו להוציא דברים לפועל היא גבוהה מאוד. הוא רוצה למקצע את המועדון, אדם עם כוונות נקיות ולא אחד שירצה לעמוד על הקו עם צעיף או דגל של הקבוצה, בניגוד לאנשים אחרים שהגיעו לפני יום יומיים ומציגים עצמם כאוהדים הכי שרופים של המועדון".

הבעלים החדש של מכבי תל אביב, מיטש גולדהאר. יותם רונן
הוא מדבר עם כולם, נטול פוזות ודיסטנס. גולדהאר/יותם רונן

נראה כמו שליח פרחים

בושינסקי רומז למשהו "ברמת המתקנים וגם ברמת מחלקת הנוער", כשהחזון, בין היתר, כולל גם איצטדיון חדש למכבי תל אביב. אבל גם עד שזה יקרה, גולדהאר מגלה רצינות ואכפתיות נדירה. כמה אנשי עסקים ברמתו היו נוטשים את קנדה לטובת שלושה שבועות עם עסק שנראה זניח מבחינתו? כחלק מתהליך ההשתקעות שלו בישראל בחודש האחרון, הנחית גולדהאר בארץ את העוזרת הצמודה שלו ואת מאמנת הטניס הפרטית שלו. הוא מכיר את כל אנשי קרית שלום בשמם הפרטי, כולל השחקנים, כולל צוות האפסנאים ואת אלה שאחראים על תפעול המתקן. הוא מדבר עם כולם, נטול פוזות ודיסטנס. הוא נוכח גם בכל האסיפות המקצועיות והאסיפות הטקטיות של הקבוצה מדי שבוע, יושב לו בשקט בקצה החדר, מקשיב, מאזין, לומד ורושם. לעולם לא מתערב במהלך האסיפה, אבל כן שואל שאלות לפני ואחרי. מודע למה שהצוות המקצועי מקרין בקטעי הווידאו והתדרוכים הטקטיים. בכלל, גולדהאר שואל הכל על הכל. הוא יכול לתפוס איש משק פשוט ולתחקר אותו בשיא הנחמדות, כשהכל כמובן נכנס לפנקס בו הוא מנהל את רשימותיו. כמות האינפורמציה שהוא מבקש על כל פינה ופינה במועדון היא אדירה, ולפעמים הוא נראה כמו סטודנט בסמסטר א' באוניברסיטה שלומד בשקדנות את האתגר שלו לשנים הבאות.

מאז רכש את הקבוצה, גולדהאר מבלה שעות רבות במשרדו של היועץ המשפטי של המועדון, עו"ד מורן מאירי, ולומד את כל נושא החוזים, הכספים והדו"חות הכספיים הקשורים למועדון, כמו גם חוזי אימוץ עם ספונסרים, חוזים מול ספקים אחרים, ומעורב בפרטי פרטים ויודע במדויק מי מסיים חוזה, מי חתום לעוד עונה ומי הם הצעירים שהוחתמו בקיץ על חוזה של חמש שנים במועדון (מתן לוטטי, ריף פרץ, ציון צמח, עודד אמיתי, עומר ורד, יותם פנסו, דוראל אדרי). במקביל, מאז הגיע גולדהאר לישראל, הוא מרכז מאמצים בבניית תשתית להקמת בית בארץ. הוא מחפש דירה (נכון לעכשיו הוא מתגורר במלון הילטון), מחפש משרדים, מראיין אנשים, מחפש בעלי תפקידים לאיוש המשרד, מחפש רכבים ויוצר את התשתית להקמת בסיס נוסף על זה בקנדה.

גולדהאר, כאמור, מתעניין גם בעניינים מקצועיים עד הפרט האחרון. הוא יודע לדוגמה מתי יחזור המגן אורי שטרית לפעילות אחרי ניתוח הבקע, ומתמצא בהליך החלמתו של מאור בוזגלו. גולדהאר גם רואה בנוער ערך עליון. הוא מאוד מעורב בכל מה שקשור למחלקת הנוער, ואף הקצה כספים גדולים למחלקה מיד עם היכנסו לתפקיד. בכל שבת הוא מקפיד להגיע למשחק אחד או שניים של קבוצות הילדים והנערים. ברגע שהוא נכנס לתפקיד הוא קיים שיחת היכרות עם כל מנהלי קבוצות מחלקת הנוער, והציג בפניהם את דרכו. לפני דרבי הנוער שנערך לפני כחודש הגיע גולדהאר לאימון המסכם של קבוצת הנוער, דיבר עם השחקנים ודירבן אותם. הוא גם תמך מאוד בהפקת שידור חי של הדרבי באתר הרשמי של הקבוצה ונתן את ברכתו למהלך. גם השבוע עשה גולדהאר סבב באימוני מחלקת הנוער וקיבל סקירה ממאמני הקבוצות על המשחקים שהיו אמורים להיות להם בשבת, וידע שלקבוצת הנערים מצפה דרבי נגד הפועל ת"א.

כשגולדהאר עושה זאת, הוא באמת נראה יותר כמו סטודנט מאשר כמו טייקון כלכלי. האיש שמגיע עם הכלבה שלו לאימונים, מצליח לשדר עממיות כנה ולא מזויפת. כשגולדהאר נחת בישראל במטוסו הפרטי, הוא בחר לשלוח אל עדת הכתבים והצלמים שחיכתה לו בחוץ את הצוות שלו ונעלם בטרמינל הרגיל בין כל האנשים. גולדהאר, לא רק כאן, אוהב להיות אנונימי. הוא חף מגינוני כבוד, לרוב מתלבש בג'ינס, טי שרט ונעלי התעמלות. כך הוא התלבש, למשל, לקבלת הפנים שנערכה לכבודו במלון קרלטון ביום בו נחת בישראל. הוא נכנס לאולם כשהוא לבוש בטי שרט שחורה, צעיף של מכבי על צווארו ובידו היה זר פרחים ענק שקיבל מאחת האוהדות בכניסה לאולם עצמו. "חיכינו למישהו מעונב עם חליפה, בסוף נכנס אחד עם צעיף על הצוואר וחשבנו שזה השליח של הפרחים", מספר גורם במועדון.

בעלי מכבי תל אביב מיטש גולדהאר עם המנג'ר אבי נמני. יותם רונן
קשה לראות שינוי במדיניות גם אם מכבי תובס. גולדהאר עם נמני/יותם רונן

לא מתערב לנמני

בשלושת השבועות האחרונים הרבה מאוד מאנשי מכבי תל אביב זכו לשוחח עם גולדהאר, חלקם אף שמע אותו אומר משהו שכל אוהד מכבי יתקשה לקבל במקרה של הפסד מביך בדרבי - שהוא מוכן לשלם שכר לימוד ואפילו להיכשל בשנה-שנתיים הראשונות. זה אומר שיש לו כוונות לבנות מועדון מהיסוד, עם ערכים שהוא יקנה וחזון שלא מבייש קבוצה אירופית. השאלה היא האם למישהו תהיה לכך סבלנות, וגם: מה זה אומר לגבי המאמן, נמני. גולדהאר למד גם את סיפור נמני מהיסוד, על כל הדברים הטובים והרעים שבכך, אבל הוא מקפיד לתת ביטחון למאמן דרך השיחות הרבות שהם מנהלים. גולדהאר לא מתערב למאמן בכלום, למרות שהוא יושב לו בכל האסיפות, וקשה לראות שינוי במדיניות גם אם מכבי תובס בדרבי.

"מיטש מאוד זהיר ויודע שהוא נמצא בתהליך למידה", מסכם בושינסקי, "כך שהוא לא ממהר להסיק מסקנות. הוא בן אדם עם פרופורציות ועם רגליים על הקרקע. יש לו כוונות באמת טובות, ואמרתי לו באחת הפעמים שאם הוא יממש אפילו חלק מהן, אז זה יהיה דבר אפילו חזק יותר מעוד תואר. הוא רוצה לעשות דברים גדולים כאן ויש לי הרגשה שאת חלקם הוא גם יצליח לממש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully