וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנגליה: ליברפול חוזרת לעצמה

האדומים של בניטז הושפלו בפולהאם 3:1, בניון התקומם מהחלפתו. צ'לסי הביסה את בולטון, יונייטד וארסנל גם במנצחות

המחזור ה-11 בליגה האנגלית מפנק במיוחד את חובבי הכדורגל. המירוץ בצמרת העלה הילוך, כשחמש הקבוצות המדורגות במעלה הטבלה שיחקו הערב (שבת). מנת הפתיחה הייתה עבור חלק לא מבוטל מחובבי הליגה גם המנה העיקרית של משחקי המחזור, כשארסנל אירחה באיצטדיון האמירויות את טוטנהאם במסגרת הדרבי הלונדוני הקלאסי, הביסה אותה 0:3 ויצרה יתרון של שלוש נקודות.

המאכזבת של הערב היא המאכזבת של העונה עד כה, ליברפול. האדומים קיוו לשכוח מההפסד לארסנל בגביע הליגה, ולנסות למנף את מעט המומנטום שנותר מאותו ניצחון על יונייטד, אלא שהערב שקעו האדומים לתהומות חדשים, והובכו בקרייבן קוטג' של פולהאם 3:1, תוך שספגו גם שתי הרחקות. יוסי בניון, שפתח בהרכב, הוחלף בדקה ה-78 לקול שריקות בוז של הקהל האדום כלפי רפא בניטז, כאשר הישראלי עצמו התקומם מהחילוף וסינן מספר קללות לכיוון הספסל.

מי שקיוותה לתוצאת תיקו בדרבי בין ארסנל לטוטנהאם ולא קיבלה את מבוקשה, היא קבוצה לונדונית אחרת, צ'לסי, שמוליכה את הפרמיירליג גם אחרי המחזור הנוכחי. שחקניו של קרלו אנצ'לוטי התארחו בבולטון, והציגו מחצית שניה נהדרת בדרך ל-0:4 מרשים עד מאוד, שהלחיץ את האלופה והשנייה בטבלה, מנצ'סטר יונייטד, שלא ממש שיכנעה נגד בלקבורן אבל סיימה במשחק כמעט חד צדדי 0:2 תוך שהיא שומרת על מקומה.

הגודיסון פארק של אברטון אירח את אחד המשחקים המסקרנים של המחזור, כששחקניו של דייויד מויס ניסו לצאת מהמשבר עם ניצחון על אסטון וילה, וסיימו בסופו של דבר ב-1:1 סביר. פורטסמות', עם טל בן חיים בהרכב, יצאה ממשבר משלה עם 0:4 גדול על וויגאן עם הצגה ענקית של ארונה דינדאן. במשחקים נוספים במחזור ניצחה ברנלי את האל סיטי, בעוד סטוק סיטי נפרדה בתיקו עם וולבס וסנדרלנד בשוויון גם היא, עם ווסטהאם.

הגרלת רבע גמר גביע הליגה נערכה ביום שבת, כאשר שני קרבות מנצ'סטר-לונדון הוכרזו. מנצ'סטר יונייטד תארח באולד טראפורד את טוטנהאם, בעוד הסיטי תפגוש בביתה את ארסנל. בשני משחקים נוספים בלקבורן תנסה להדיח את צ'לסי, ואילו פורטסמות ואסטון וילה יתחרו עם כרטיס נוסף לחצי הגמר. המשחקים ייערכו ב-30 לנובמבר.

ארסנל - טוטנהאם 0:3

לונדון עצרה את נשימתה לקראת הדרבי הקלאסי של העיר, שהשנה גם נוספה לו מעבר ליוקרה המשמעות לגבי הצמרת. הניצחון האחרון של התרנגולים על התותחנים היה בנובמבר 1999, וניצחון החוץ האחרון היה במאי 1993 - את הסטטיסטיקה המביכה הזו רצתה לשנות טוטנהאם במשחק הדרבי ה-162. אך לצערו של המנג'ר הארי רדנאפ, שטען כי ארסנל לא מסוגלת לזכות בתואר, קבוצתו כבר סופרת 20 משחקי דרבי ללא ניצחון.

דייויד בנטלי החליף בהרכב טוטנהאם את ארון לנון הפצוע, כשאצל המארחים היה זה מנואל אלמוניה שחזר אל בין הקורות ולא נזקק למאמץ מיוחד במחצית הראשונה שהתאפיינה בכדורגל מבולבל ובאיבודי כדורים רבים. בדקה ה-42 נענשה טוטנהאם על המשחק הפאסיבי, כשבקארי סאניה העביר רוחב מימין ורובין ואן פרסי הקדים את לדלי קינג ובנגיעה קלה שלח לפינה הקרובה כדור שחמק מתחת לידיו של הורליו גומש.

השוער הברזילאי לא הספיק לעכל את הטעות האומללה וכבר הוציא כדור נוסף מהרשת. ווילסון פלאסיוס איבד לססק פברגאס מיד לאחר שחבריו הוציאו את הכדור ממחצית המגרש, הספרדי דהר וחלף על פני שלושה שחקנים יריבים כדי להשכין כדור שני ברשת. בליץ מהמם של התותחנים שירדו להפסקה שמחים וטובי לב.

בשבוע שעבר ארסנל איבדה יתרון כפול מול לונדונית אחרת, ווסטהאם. הפעם שחקניו של ארסן ונגר למדו מהטעויות והמשיכו לשלוט ברסן המשחק גם במחצית השנייה, ובדקה ה-60 חגגו את השלישי. השופט נתן יתרון להתקפת ארסנל אחרי שכולם נעצרו בגלל סימון של הקוון לעבירה, סאניה שוב דהר בימין והעביר רוחב שגומש פיספס וואן פרסי דחק פנימה. שער הליגה ה-32 של ארסנל מעניק לה יתרון שלוש נקודות על פני טוטנהאם וחיזוק המעמד בצמרת, בתקווה למעידות של צ'לסי ומנצ'סטר יונייטד.

החדשות הרעות מבחינת התותחנים הגיעו לאחר המשחק, כשהתברר שהפציעה במפשעה של ניקלאס בנדטנר, שהוחלף בדקה ה-37, תשביט אותו חודש מהמגרשים.

פולהאם - ליברפול 1:3

הניצחון על מנצ'סטר יונייטד שחרר הרבה לחץ שהיה על רפא בניטז, ונראה היה כי ליברפול תחזור לעצמה. ובכן, היא חזרה לעצמה, והודחה השבוע מגביע הליגה אחרי הפסד לארסנל, והלחץ חזר לאדומים. עדיין ללא סטיבן ג'רארד והפעם גם ללא גלן ג'ונסון ואלברטו אקווילאני, שנכנס כמחליף באותו משחק גביע, קיבלו האדומים חזרה את פרננדו טורס, וגם זה משהו, אלא שהערב, אפילו אל ניניו לא הושיע את האדומים, שחוזרים למציאות העגומה שלהם וממשיכים לאכזב.

הפתיחה של ליברפול היתה דווקא לא רעה, כשבדקה ה-15 הגבהה של פיליפ דגן מהאגף מצאה את יוסי בניון (שיחק 78 דקות), שהקפיץ פעם אחת ושחרר פצצה שנהדפה רק על ידי המשקוף. שתי דקות לאחר מכן הגיעה התגובה של הקוטג'רס, כשדמיאן דאף ניצל את מלכודת הנבדל הלא מוצלחת של הגנת ליברפול כדי להכניס כדור עומק לבובי זאמורה, שמול פפה ריינה לא התבלבל וקבע 0:1 מפתיע לפולהאם, ששבר בצורת של ארבעה משחקים ללא שער עבור המארחת. האדומים מצאו את השוויון המיוחל בדקה ה-42, כשפרננדו טורס, מי אם לא הוא, ניצל הרחקה רעה בהגנת פולהאם כדי להשתלט על הריבאונד ולבעוט מדויק, מהאוויר, מקצה הרחבה - ופנימה. 1:1.

אלא שהיכולת האדומה המשיכה להיות חלשה, ובדקה ה-73 ניצלו זאת המארחים כדי להשיב את היתרון, כשפריצה מאגף ימין של קונצ'סקי הסתיימה בהגבהה לרחבה, כשאת הנגיחה של זולטן גרה המשיך נהדר אריק נבלנד עם העקב, כדי לקבוע 1:2 גדול לקוטג'רס. יוסי בניון הוחלף בדקה ה-78, מה שגרם לקהל האדום לשרוק בוז אל עבר רפא בניטז, ולקשר הישראלי עצמו להתלונן על המהלך. ההמשך המשיך להיות עגום עבור האורחים, כשבדקה ה-79 הורחק פיליפ דגן בצהוב שני והשאיר את האדומים בעשרה שחקנים, ושתיים וחצי דקות מאוחר יותר הצטרף אליו ג'יימי קראגר, שהכשיל את בובי זאמורה מאחור והורחק גם הוא. נגמר? לא ממש, כי בדקות הנותרות ליברפול הספיקה לשקוע לתהום נוספת, כשבדקה ה-87 התקפה יפהפה של האורחת הסתיימה בבישול של נבלנד לקלינט דמפסי, שנעץ את המסמר האחרון בארון האדום וקבע 1:3 גדול לפולהאם, ולפתע, כל אותו לחץ שהשתחרר בשורות ליברפול אחרי הניצחון על יונייטד חוזר, ובגדול.

בולטון - צ'לסי 4:0

קרלו אנצ'לוטי ממשיך להביט על הליגה האנגלית מלמעלה, אפילו שבשני משחקי החוץ האחרונים של הקבוצה עד הערב, הבלוז סיימו בהפסד. אלא שבארבעת המשחקים האחרונים צ'לסי כבשה כבר 14 שערים, ומי ששכח, באמצע השבוע הביסה צ'לסי את בולטון 0:4 גדול והערב קיבלנו שחזור מדויק של אותו משחק. אם זוכרים שהבלוז לא הפסידו לבולטון ב-11 המפגשים האחרונים, לא פלא שגם הערב הלונדונים יצאו עם ידם על העליונה.

תמיר כהן פתח בהרכב המארחת, השלים 90 דקות ואף הגיע למספר הזדמנויות לא רעות בכלל בחצי הראשון של המחצית הראשונה, אלא שההמשך היה כחול, עם החמצות של דרוגבה ואנלקה. ואז הגיעה הדקה ה-45, כאשר דידיה דרוגבה הוכשל ברחבה על ידי ג'לויד סמואל, שראה כרטיס אדום. את הפנדל לקח פרנק למפארד, וקבע בקלילות 0:1 לבלוז. דקו הכפיל את התוצאה בדקה ה-61, כשניצל בישול של אנלקה כדי לבעוט היטב ברגל שמאל מחוץ לרחבה. שער עצמי של זאט נייט קבע כבר 0:3 בדקה ה-82, ומי ששם את החותמת האחרונה על משחק מאכזב נוסף של בולטון היה דידיה דרוגבה, שקבע בתוספת הזמן את תוצאת המשחק. החבורה הכחולה של אנצ'לוטי נשארת שבוע נוסף בפסגה, ובצדק.

מנצ'סטר יונייטד - בלקבורן 0:2

אחרי התצוגה הנוראית שלה באנפילד, האלופה ידעה היטב שהפסד נוסף לא יבוא בחשבון. אלא שלמשחק נגד בלקבורן, שחשה את טעם ההשפלה בסטמפורד ברידג', הגיעה יונייטד לחוצה וזה עלה לה בלא מעט החמצות ובמשחק בינוני נגד היריבה, שהשלימה הפסד מספר 12 מ-16 משחקיה האחרונים באולד טראפורד.

אלכס פרגוסון סבל מחסרונם של ריו פרדיננד ונמניה וידיץ', שסובלים מפציעות בשרירי השוק, אבל גם בלעדיהם יונייטד שלטה במשחק וניצלה את חסרונם של ג'ייסון רוברטס וכריס סמבה החולים. אחרי מחצית ראשונה ללא שערים, יונייטד מצאה סוף סוף את השער עשר דקות בתוך המחצית השנייה כשדימיטאר ברבאטוב, ששערו נפסל במחצית הראשונה, ניצל מסירה של פטריס אברה ובבעיטה נפלאה מהאוויר תוך כדי סיבוב הכניע את פול רובינסון.

ווין רוני סגר עניין בדקה ה-87 כשהחלוץ קיבל מסירה מאנדרסון, ושלח את הכדור פנימה מתוך הרחבה. עם הניצחון חוזרת יונייטד למקום השני כשהיא מקדימה בשלוש נקודות את ארסנל ושתיים פחות מצ'לסי, לה משחק עודף.

אברטון - אסטון וילה 1:1

הגודיסון פארק ראה הערב את המפגש ה-189 בהיסטוריה בין שתי הקבוצות, כשהמיליונרים השיגו רק שתי נקודות משש אפשריות בשני משחקי הבית האחרונים, ואחרי ההפסד לבולטון במחזור הקודם ברור היה שאובדן נקודות מול החבורה של מרטין אוניל יגרום לאכזבה עמוקה, וחלומות הצמרת יתפוגגו. אברטון ספגה עשרה שערים ושלושה הפסדים רצופים בכל המסגרות, והערב לפחות היא הצליחה להתאושש במעט, גם אם זה לא הסתיים בניצחון.

אחרי 40 דקות ראשונות מעט אפורות הגיע דיניאר ביליאלטדינוב, וניצל בישול של יעקובו כדי להעלות את הטופיז ל-0:1, ממש עם השריקה למחצית. אלא שהוילאנס התאוששו במהירות, ודקה אל תוך המחצית השניה מצאו את השוויון, כשג'ון קארו מצא לראשונה העונה את הרשת, ואיזן ל-1:1. האירוע המעניין הבא במשחק התרחש שלוש דקות לסיום, כשהערב המשמח של ביליאלטדינוב הסתיים בכרטיס אדום, אך תוצאת המשחק לא השתנתה.

פורטסמות' - וויגאן 0:4

התקשורת האנגלית לא חדלה גם השבוע להתייחס למעמדו של מאמן פומפי, פול הארט, ששמו נקשר כמועמד לאימון רדינג, אבל הארט על הקווים וקבוצתו סוף סוף השיגה הערב את נקודות הליגה היקרות מפז, כשאברם גרנט יושב ביציע לצד הבעלים החדש של הקבוצה, סולימן אל פאחים. הרבה לחץ השתחרר הערב בקרב פומפי, שעלתה ליתרון בדקה ה-35, כשארונה דינדאן ניצל כדור רוחב של מייקל בראון כדי לקבוע 0:1. המארחת המשיכה ללחוץ, כשדינדאן עבר לתפקיד המבשל, עם אסיסט לפרדריק פיקיון שהכפיל את התוצאה. דינדאן המשיך את החגיגה בדקה ה-65, כשהשלים צמד אישי, וסיים את משחקו הענק בפנדל בדקה ה-90, שגם קבע את תוצאת המשחק המוחצת. פומפי משיגה ארבעה שערים, שלוש נקודות, ולשם שינוי, מעט אוויר לנשימה. טל בן חיים פתח בהרכב ושיחק 90 דקות עבור המארחים.

תוצאות נוספות:


ברנלי - האל סיטי 0:2 (לברנלי: גרהאם אלכסנדר 20, 77)

סטוק סיטי - וולבס 2:2 (לסטוק: ג'ורג' אלוקובי 17, מת'יו את'רינגטון 44. לוולבס: ג'ודי קרדוק 46, 64)

סנדרלנד - ווסטהאם 2:2 (לסנדרלנד: אנדי ריד 39, קירן ריצ'ארדסון 76. לווסטהאם: גיז'רמו פרנקו 30, קרלטון קול 36)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully