וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפתיחה של כספי מוצלחת, לא של סקרמנטו

עמרי כספי רשם הופעת בכורה ב-NBA והרשים עם 15 נקודות ב-7 מ-9 מהשדה בהפסד סקרמנטו 102:89 לאוקלהומה סיטי

כמה חיכינו לרגע הזה: לא מעט סבל וייסורים עברנו עד שסוף סוף זכינו לראות ישראלי ראשון ב-NBA. עמרי כספי נתן בחודשים האחרונים גם תקווה לראות ממנו יותר ממה שציפינו מראש אחרי שהרשים במשחקי ההכנה של סקרמנטו והלילה (בין רביעי לחמישי) הוא רשם בכורה מוצלחת, שכללה 15 נקודות ב-19 דקות, אך קבוצתו נראתה הרבה פחות טוב ונוצחה על ידי אוקלהומה 102:89. בסיום המשחק הכותרת באתר הרשמי של סקרמנטו הייתה "בכורה היסטורית לכספי בהפסד הקינגס", עם תמונה של הישראלי.

"התרגשתי קצת בהתחלה, לעלות לפרקט בפעם הראשונה במשחק רשמי", אמר כספי, "אבל הייתי חייב להיות מרוכז וחד. אני שמח שבסך הכל עשיתי את העבודה. ככה זה כשיש לך זמן לעבוד על עצמך".

הישראלי אמנם פתח על הספסל, אבל קיבל מספר הזדמנויות ובכל פעם שעלה לשחק הוא נתן תפוקה ואף לקראת סוף הרבע השלישי הצליח לקזז ביתרון עם מספר נקודות רצופות. אלא שסקרמנטו נסחבה במשך כל המשחק אחרי יריבתה, שהשיגה ניצחון ראשון והובילה מהפתיחה. סקרמנטו הציגה משחק נרפה, אך הישראלי עשה פעולות נכונות בהגנה וגם בהתקפה הוא פרע שטרות והראה שיש אצל הקינגס על מי לבנות. קבוצתו קלעה באחוזים רעים (40.5 מהשדה, 18.8 מהשלוש) ואוקלהומה ניצלה זאת היטב.

המשימה הבאה של סקרמנטו ושל כספי תהיה בליל שבת במשחק חוץ נוסף אצל ניו אורלינס. כפי שהדברים נראים כרגע, כספי אמור להיות ציר דומיננטי בסקרמנטו לאור החולשה הרבה שגילו חבריו, כשפרט לקווין מרטין, שעם משחק מצוין קלע 27 נקודות, אף אחד מהשחקנים לא בלט. אוקלהומה, שנחשבה בשנה שעברה לאחת הקבוצות החלשות בליגה, נתנה הופעה ביתית מצוינת שכללה משחק התקפה מצוין ודומיננטיות של כוכביה, קווין דוראנט וג'ף גרין.

הסטטיסטיקה של כספי הלילה: 19:05 דקות, 7 מ-9 מהשדה (7 מ-8 משתיים, 0 מ-1 משלוש), 1 מ-2 מהעונשין, ריבאונד התקפה אחד, 2 ריבאונד הגנה, 0 אסיסטים, חטיפה אחת, איבוד כדור אחד, עבירה אחת, 15 נקודות.

זאק ראפר, בלוגר של סקרמנטו קינגס, הכתיר את כספי, בצוותא עם קווין מרטין, כנקודת האור בקבוצה. "הוא הדבר הכי טוב שקרה לקינגס במשחק", נכתב על כספי בבלוג, "הוא עלה מוכן לשחק, לא איבד את הקצב ועזר להוריד את ההפרש בזכות הגנה טובה. הוא היה +10 במדד, ולמעשה, צריך לתת לו את הכדור במשחק הבא. הוא עשה היסטוריה למדינה שלו".

מהלך המשחק

אוקלהומה פתחה עם קווין דוראנט, ג'ף גרין, ננאד קרסטיץ', תאבו ספולושה וראסל ווסטברוק. סקרמנטו עלתה בחמישייה עם דזמונד מייסון, ג'ייסון תומפסון, שון מיי, טייריק אוואנס וקווין מרטין.

הפתיחה של אוקלהומה הייתה מוחצת ודקות טובות של החמישייה שלה סיפקו נקודות ויתרון קליל כבר בפתיחת המשחק, שהחל עם שלשה של גרין. בהמשך דוראנט העלה ל-10:20 והשאיר את הקינגס מתוסכלים. כספי, שפתח על הספסל, נכנס בדקה השישית למשחק במקום מייסון וזרק מהשלוש שניות אחדות כשהוא על המגרש, אבל החטיא. מנגד, קרסטיץ' המשיך להתעלל בהגנה של הקינגס, העלה את ההפרש ל-14:32 ושמר על קצב נקודות מדהים כשהרבע הסתיים ב-22:39 לאוקלהומה וללא נקודות של הישראלי.

את הרבע השני פתח כספי על הספסל, אבל הדומיננטי בשורות הקינגס באותן דקות היה מרטין, שקלע חמש נקודות רצופות והצליח מעט לקזז בהפרש. כספי חזר למשחק 7:09 דקות לסיום המחצית ו-55 שניות לאחר מכן קלע את הנקודות הראשונות ב-NBA עם ג'אמפ שוט נפלא לאחר אסיסט מצוין של מרטין, שהוריד -51:35. אוקלהומה המשיכה להתעייף והקינגס ניצלו זאת היטב, כשמרטין דייק מהקו והוריד ל-11 בלבד. 2:40 דקות לסיום המחצית כספי הוחלף על ידי מייסון. דוראנט עם דקות טובות החזיר את החיוך לאוקלהומה, שירדה להפסקה ביתרון 51:68, לא לפני שהישראלי החטיא ג'אמפ שוט בשנייה האחרונה לאחר שנכנס כמחליף ל-16 השניות האחרונות.

סקרמנטו המשיכו בחולשה הכללית בפתיחת הרבע השלישי תוך שהם מאפשרים לגרין ולקרסטיץ' לשפר אחוזים ולהשיב את היתרון ל-20. הפער הזה נשמר בהמשך כשגם ווסטברוק מצטרף לחבריו ומבסס את היתרון של אוקלהומה. כספי ראה מגרש 3:37 דקות לסיום הרבע, אבל גם איתו סקרמנטו ראתה את דוראנט ממשיך לדהור לעבר הניצחון. 2:09 דקות לסוף כספי קלע שתי נקודות נוספות והוריד את ההפרש ל-87:66. סל נוסף של הישראלי הגיע חצי דקה לסיום, אבל סקרמנטו ירדה בפיגור 89:68 בסוף הרבע השלישי.

בדיוק במקום שסיים את הרבע הקודם, החל כספי את הרבע הרביעי כשבפתיחתו זרק מצוין ועבירה שנעשתה עליו שלחה אותו לקו כדי להשלים תשע נקודות ולהשיב את היתרון ל-18. סל נוסף שתי דקות בתוך הרבע אחרי אסיסט של סרחיו רודריגז שלח אותו שוב לקו, אבל הפעם הוא החטיא. כספי עוד סחט ריבאונד בהמשך אבל הוחלף בסוף השליש הראשון של הרבע. גרין, ווסטברוק וקרסטיץ' דאגו לשמור על פער 20 לאוקלהומה, בעוד ספנסר הוז ניצל את הגארבג' טיים כדי לצבור נקודות נוספות. כספי נכנס ל-57 השניות האחרונות ואסיסט של רודריגז סידר לו שתי נקודות נוספות. כספי המשיך ללהוט וקלע שתיים נוספות שבע שניות לסיום, אבל זה לא מנע את הפסדה של סקרמנטו 102:89.

סטטיסטיקה

לאוקלהומה: קווין דוראנט 25 נקודות (11 ריבאונדים), ג'ף גרין 24 (8 ריבאונדים), ננאד קרסטיץ' 20 (7 ריבאונדים), ראסל ווסטברוק 14 (13 אסיסטים), תאבו ספולושה 8, ג'יימס הארדן 5, איתן תומאס, קווין אולי וניק קוליסון קלעו 2 כל אחד.

לסקרמנטו: קווין מרטין 27 נקודות, עמרי כספי 15, ג'ייסון תומפסון 11 (9 ריבאונדים), טייריק אוואנס 10, ספנסר הוז 8, שון מיי 6, אנדראס נוצ'יוני וג'ון ברוקמן 4 כל אחד, דזמונד מייסון וסרחיו רודריגז 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully