וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל ירושלים גברה על רואן 79:88

האדומים סגרו את פער שתי הנקודות מהמשחק הראשון בעזרת סימונס ואוחיון, והעפילו לשלב הבתים של היורוקאפ. צפו בתקציר

יותם רונן

צפו בתקציר המשחק באדיבות ערוץ 1
http://www.iba.org.il/

כשהפועל ירושלים הובילה ביתרון בן 18 נקודות עוד ברבע השני על רואן בשבוע שעבר, ודאי פינטזו במועדון מהבירה על שלב הבתים של היורוקאפ. אלא שאז, נפילת מתח גדולה אפשרה לקבוצה הצרפתית לחזור למשחק עוד במהלך אותו רבע, כשבסופו של דבר היד הצרפתית היתה על העליונה, בדרך לניצחון 81:83. אלא שבמידה מסוימת, הפועל ירושלים עשתה את שלה באותו משחק. על אף איבוד ההפרש הגדול ותחושת הפספוס המעיקה, הקבוצה של גיא גודס בכל זאת הצליחה להעביר את ההכרעה לאולם מלחה הביתי, והערב (רביעי) היא פגשה את יריבתה הצרפתית ל-40 דקות קריטיות שהתחילו, למעשה, מ-0:0.

אלא שבמלחה, כך יודעות בעיקר קבוצות ישראליות, משחקים מול הפועל ירושלים לא באמת מתחילים ב-0:0. החבורה האדומה של גיא גודס אמנם פתחה את המשחק בצורה מעט מהוססת, אך נכנסה לעניינים ברבע השני, הרבה בזכות יוגב אוחיון. לא מעט מילים נשפכו על הרכז הצעיר שהגיע בקיץ מעירוני נהריה, ועד כה לא הצליח להביא את כשרונו הרב לידי ביטוי בלחץ הגדול של מלחה. הערב, קיבלנו את יוגב אוחיון האמיתי - זה שמחפש לרוץ בכל הזדמנות, זה שמנהל משחק יותר טוב מרוב הרכזים שיש למדינתו להציע, זה שמייצר מומנטומים, זה שהוליך את את הפועל ירושלים ל-79:88 הערב, ולשלב הבתים של המפעל.

אל אוחיון הצטרף טרה סימונס המצוין, שנמצא בכושר נהדר מפתיחת העונה, וביחד השניים עזרו לאדומים לפתוח פער דו-ספרתי עוד ברבע השני, ואף לרדת לחדר ההלבשה ביתרון 39:49. הצרפתים עוד ניסו לחזור למשחק ברבע השלישי, אלא שכל פעם היה שם שחקן ירושלמי אחר שדאג לשמור את היתרון הגדול חי - פעם ברנדון האנטר, שקם היטב מהספסל, פעם סימונס, פעם דיז'ון תומפסון, פעם קווין פינקני. בסופו של דבר, ירושלים צולחת את המשימה ומעפילה לשלב הבתים של היורוקאפ (ההגרלה ביום שישי הקרוב, המשחקים ייפתחו ב-24 לחודש), בעוד רואן תסתפק במפעל היורוצ'אלנג'. החבורה של גודס עושה את העבודה ועכשיו למעשה מתחילה העונה האמיתית. בינתיים, אם לשפוט על פי גביע ווינר, המחזור הראשון בליגת העל וצמד המשחקים מול רואן, ואפילו אם לוקחים בחשבון את חוסר היציבות - יש למה לחכות.

מהלך המשחק

גיא גודס העלה בחמישיה את יובל נעימי, טרה סימונס, דיז'ון תומפסון, ליאו ליונס וקווין פינקני, בעוד רואן פתחה עם מרק אנטואן פלין, דילן פייג', דייויד נואל, פפ פיליפ אמגו ואוצ'ה אנסונוו. רואן פתחה חזק וקלעה את כל שלושת הנסיונות הראשונים שלה מהשדה כדי לעלות ל-0:7 מהיר. אלא שתומפסון וסימונס החזירו את המארחים לעניינים, ושלשה של נעימי סגרה ריצת 0:8 בדרך למהפך, ול-7:8. יוגב אוחיון קם מהספסל כדי להחליף את נעימי החלש, ועזר לירושלים להישאר במשחק בשאר הרבע, אלא שנקודות של רלף מימס קבעו 18:22 לזכות הצרפתים בסיום הרבע.

אוחיון המשיך להריץ היטב את ההתקפה הירושלמים, וכשגם ההגנה התהדקה תפר שרון ששון שלשה, והעלה את הירושלמים ליתרון 22:25, 8 דקות למחצית. הלחץ בהגנה נתן את אותותיו, וברנדון האנטר קם מהספסל כדי להראות שלירושלים יש גם אופציה בצבע העונה, אלא שנקודות ראשונות של דייויד נואל צימקו עבור רואן את הפער ל-28:32. שלשה גדולה של סימונס העלתה את האדומים ליתרון שיא עד אותו רגע, 31:40, ולאחר מכן חטיפה ומתפרצת נהדרת של אוחיון-את-פינקני קבעה כבר 34:45, שתיים וחצי דקות למחצית. סימונס המשיך את המחצית המצוינת, ושלשה שלו הורידה את האדומים לחדר ההלבשה ביתרון מבטיח, 39:49.

רואן הצליחה לצמק ל-5 הפרש בתחילת הרבע, אלא ששלשה של תומפסון ולאחר מכן נקודות של סימונס והאנטר העלו את האדומים ל-48:60, לקול תשואות הקהל. רואן צימקה שוב, הפעם ל-6, כשהיא נעזרה בדקות טובות של דייויד נואל שהתעורר סוף סוף, אלא שתומפסון, שוב הוא, תפר שלשה נוספת כדי לשמור את היתרון הדו-ספרתי של האדומים בחיים. אוחיון חזר למשחק לקראת סיום הרבע, ושלשה של פינקני קבעה 59:70, שתי דקות לתום עשר הדקות. אלא שרואן כמו רואן שוב הגיבה עם שלשה מהצד השני, ובסיום הרבע הראה לוח התוצאות 62:72 לזכות הירושלמים.

סל ועבירה יפה של האנטר בפתיחת הרבע ולאחר מכן חטיפה והטבעה של פינקני העלו את המארחים ל-64:77. אלא שרואן שוב חזרה, ושש דקות לסיום הצליחה להוריד ל-70:77, כשהמומנטום לצידה, וסל ועבירה של אוצ'ה עזר לצרפתים לצמק ל-74:79, 3:44 לסיום. אוחיון, סימונס ותומפסון החזירו את הדופק לאוהדים האדומים, אלא ששלשה אדירה של אמאגו הורידה ל-79:85, קצת יותר מדקה לסיום. פינקני החטיא שלשה, אלא שגם הצרפתים החטיאו שלשה קריטית מהצד השני, ונקודות של סימונס מהקו העלו את האדומים ל-79:87. הגארד הנהדר שב לקו העונשין כדי לסגור עניין, בדרך ל-79:88 בסיום.

סטטיסטיקה

קלעו להפועל ירושלים: טרה סימונס 22, ברנדון האנטר 18, דיז'ון תומפסון 13, יוגב אוחיון 11 (6 אסיסטים, 4 חטיפות), קווין פינקני 9, יובל נעימי 7, שרון ששון 6, ליאו ליונס 2.

קלעים בולטים ברואן: אוצ'ה אנסונוו 21, פפ פיליפ אמגו 14, מרק אנטואן פלין 11.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully