וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלאגה מעדיפה את היורוליג

החבורה של אאיטו, שעדיין לא ניצחה בליגה הספרדית, מחצה את אולימפיאקוס 68:86. רומא הדהימה את צסק"א 69:74

צפו בתקצירים ממשחקי הערב

וידאו: רויטרס
עריכת וידאו: עידן גוראל

לאחר מחזור משחקים שהביא עימו מספר הפתעות, חזרה הערב (רביעי) ליגת היורוליג עם חמישה משחקים שפתחו את המחזור השני. במוקד המשחקים עמד המפגש של צסק"א מוסקבה, שהתקשתה בשבוע שעבר, עם רומא, שהצליחה לנצל את הפגיעות של הרוסים כדי לחולל הפתעה ולגנוב ניצחון חוץ 69:74.

משחק נוסף שאמור היה להיות מעניין במיוחד היה בספרד, שם אירחה מלאגה, שעדיין לא השיגה ניצחון בליגה המקומית שלה, את אולימפיאקוס, ואיזה משחק זה היה. על אף שחלק מהאנשים צפו משחק צמוד בהתמודדות הזו, הגיעו שחקנים של אאיטו רננס ודרסו את היריבה היוונית, כל הדרך ל-68:86 נהדר, שככל הנראה מוציא את המועדון לתקופה חדשה.

בבית א' נאבקו וילרבאן ופנרבחצ'ה/אולקר במטרה להשיג את ניצחונן הראשון ביורוליג העונה, כשאחרי הארכה היו הטורקים אלה שחגגו, עם 76:78 דרמטי, בעוד שבגרמניה גברה מילאנו על אולדנברג 70:79, והשיגה ניצחון בכורה במפעל בעצמה. בבית ד' היתה קבוצה נוספת שחגגה בפעם הראשונה העונה ביורוליג, אלא שלקבוצה הזאת קוראים ריאל מדריד, והיא השיגה ניצחון קליל על פרוקום סופוט הפולנית, 72:94.

בית ג'

צסק"א מוסקבה - רומא 74:69

שתיים מהמנצחות של בית ג' נפגשו ברוסיה למשחק שעל הנייר צריך להיות של המארחים אלא שלצסק"א יש לא מעט צרות בשבועות האחרונים ואחרי הניצחון הדרמטי והדחוק על חימקי בשבוע שעבר, גם רומא לא התכוונה לעשות לרוסים חיים קלים. האיטלקים כבר הוליכו 29:37 בעיצומו של הרבה השני כשהם נהנים מדקות טובות של קנדי ווינסטון ואנדרה האטסון, אבל צסק"א רצה ל-0:9 כדי לחזור למשחק ולסיים את המחצית הראשונה ביתרון 39:41, בעיקר בזכותו של זוראן פלאניניץ' שקלע עד ההפסקה 18 נקודות.

במחצית השנייה נמשך המשחק הצמוד, אך הרוסים ספגו מהלומה כשפלאניניץ' יצא בחמש עבירות ואיבדו את יצרן הנקודות הראשי שלהם הערב. רומא ניצלה זאת כדי לרוץ לרבע שלישי של 12:19 ולעלות שוב ליתרון. האיטלקים ידעו לשמור על היתרון, אבל רמונאס שישקאוסקאס כבר הוריד ל-70:69 בתוך הדקה האחרונה. אלא שכאן נגמר לצסק"א האוויר. הרווה טורה קלע שתיים בצד השני, קנדי ווינסטון הוסיף חסימה ורודריגו דה לה פואנטה סגר סיפור עם שתיים מהקו וניצחון חשוב ויוקרתי.

אנדרה האטסון קלע 15 עבור המנצחת, קנדי ווינסטון והרווה טורה הוסיפו 13 כל אחד ואיברהים ג'באר קלע 11. זוראן פלאניניץ' הספיק לצלוף 22 נקודות ולהוריד 7 ריבאונדים ב-26 דקות משחק אצל צסק"א לפני שיצא בחמש עבירות, ג'יי אר הולדן תרם 12 ב-4 מ-15 מהשדה ורמונאס שישקאוסקאס קלע 10.

בית א'

וילרבאן - פנרבחצ'ה/אולקר 78:76

שתי המפסידות של המחזור הקודם נאבקו על הניצחון הראשון לעונה בשלב הבתים של היורוליג. עבור הצרפתים, הרי שמדובר בחזרה למפעל אחרי היעדרות של 4 שנים, והאוהדים הביתיים סיפקו הערב אווירה טובה שסייעה לאנדרדוגית הצרפתית להישאר במשחק לרוב אורכו מול הטורקים החזקים על הנייר, שהובסו במחזור הפתיחה ב-23 הפרש על ידי ברצלונה בביתם.

אחרי רבע ראשון צמוד שהסתיים ב-12:12, הצליחה פנר/אולקר לפתוח פער קטן ברבע השני ולרדת למחצית עם יתרון 24:29, במשחק ללא התקפות. ברבע השלישי סוף סוף קיבלנו קצת סלים, והטורקים ניצלו זאת על מנת לפתוח פער דו-ספרתי לקראת עשר הדקות האחרונות, אלא שברבע המכריע הראתה וילבראן שהיא לא מוותרת, חזרה למשחק דרך ההגנה, והשוותה ל-58:58, שלוש דקות לסיום. ארבע נקודות של אריק קמפבל מיודענו עזרו לצרפתים לעלות ליתרון לקראת הסיום, אלא במצב של 64:64 קיבלה וילבראן כדור אחרון, והחטאת שלשה של בן דוואר שלחה את המשחק להארכה.

בחמש הדקות הנוספות היה הנסיון של הטורקים ניכר, כשמנגד לא מצאה וילרבאן את האיש שיסחב אותה לניצחון, ושלוש זריקות עונשין מוצלחות של טרנס קינסי למעשה סגרו עניין. זה נגמר ב-76:78 לזכות פנרבחצ'ה/אולקר, ניצחון שמשחרר המון לחץ בקרב הטורקים. קינסי הוביל את המנצחים עם 21, כשעומאר אסיק הוסיף 13 ו-10 ריבאונדים. וויל סולומון הסתפק ב-2 נקודות ב-22 דקות. מנגד, משחק ענק של עלי טראורה (29 נקודות, 13 ריבאונדים) לא הושיע את הצרפתים המסכנים.

בית ב'

מלאגה - אולימיפאקוס 68:86

הספרדים, שניצחו במחזור הפתיחה את פרטיזן בלגרד, אירחו את מי שאמורה להיות היריבה הראשית שלהם במאבק על ראשות הבית. קבוצתם של יותם הלפרין וניקולה וויצ'יץ' אמנם מחצה את אורלאן במשחק הפתיחה ב-22 הפרש, אבל הערב התברר כי אם זהו הקרב שאמור להיות על ראשות הבית, אולי כדאי שנתחיל לצפות בבתים אחרים. מלאגה הנהדרת של אאיטו רננס, שלא השיגה עד כה אפילו ניצחון אחד בליגה המקומית, הציגה הערב תצוגת תכלית של כדורסל בשני צידי המגרש, והשיגה ניצחון צודק ומוחץ, שעשוי ללמד הרבה לקראת העתיד ובוודאי היווה סוג של פיצוי עבור הקהל הביתי והמעט מאוכזב.

החבורה של אאיטו אמנם לא ידועה בשל משחק ההתקפה שלה, אבל רבע ראשון מוחץ של 18:30 לימד אחרת. אולימפיאקוס עוד ניסתה לשוב לעניינים ברבע השני, אך לחדרי ההלבשה ירדו הקבוצות כשהיתרון הספרדי עדיין דו-ספרתי, 38:48. ברבע השלישי פתחה מלאגה את יתרון השיא שלה, שהגיע עד 24 הפרש בתחילת הרבע האחרון. משם, כל שאולימפיאקוס ניסתה לעשות היה לצמצם נזקים, אלא שאפילו בזה היא נכשלה. זה נגמר ב-68:86 ענק למלאגה, שנראית כפייבוריטית המובהקת לראשות הבית אחרי הערב.

טקוואן דין הוביל 4 שחקנים בדאבל-פיגרס בשורות המנצחים עם 19, כשג'ואל פרילנד (10, 11 ריבאונדים), פו ג'יטר (11), ורוברט ארצ'יבלד (10) הצטרפו לחגיגה גם הם. בשורות האדומים מפיראוס בלט ניקולה וויצ'יץ' עם 17 נקודות (8 מ-10 מהשדה) שלא הספיקו, כשמילוש תאודוסיץ' הוסיף 15. יותם הלפרין שיחק 7 דקות וקלע 5.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בית ד'

ריאל מדריד - פורקום סופוט 72:94

באופן לא צפוי, הבלאנקוס שבו הביתה עם לא מעט לחץ במערכת, אחרי הפסד חוץ בהארכה לחימקי מוסקבה כבר במחזור הראשון. אבל בדיוק לשם כך יש את הפולנים. סופוט, מצידה, הראתה את "חוזקה" כשהפסידה במחזור הפתיחה של המפעל לאולדנברג הקטנה, והערב, כפי שניתן היה לשער, זה ממש לא היה כוחות. קבוצתו של מסינה, שעדיין לא הפסידה בליגה הספרדית, חזרה לעצמה גם באירופה, ולא ריחמה על יריבתה הפולנית.

הבלאנקוס הפציצו 30 נקודות כבר ברבע הראשון, ואחרי שעצרו את הפולנים על 11 נקודות ברבע השני ירדו לחדרי ההלבשה ביתרון מבטיח, 33:51. גם ההמשך היה בדיוק באותה מגמה, כשאת הרבע השלישי ניצלה החבורה של מסינה לפתיחת יתרון שיא, אותו רק הגדילה עד הסיום. זה נגמר, כאמור, ללא רחמים, ב-72:94 מוחץ, שמשכיח במעט את אותו הפסד במוסקבה לחימקי. ככה ריאל מדריד צריכה להיראות.

דריוש לברינוביץ' הצטיין בריאל עם 19 נקודות (6 מ-7 ל-2), 4 חטיפות ו-5 אסיסטים, כשגם לואיס בולוק (15), חורחה גבראחוסה (13), רימאס קאוקינאס (11) וסרג'י וידאל (10) סיימו בספרות כפולות. את הפולנים המסכנים הובילו קינטל וודס (22) ודייויד לוגן (19).

אולדנברג - מילאנו 79:70

אולדנברג כבר עשתה היסטוריה פעמיים בשבוע שעבר, כשגם רשמה הופעה ראשונה ביורוליג, וגם השיגה ניצחון ראשון, נגד סופוט. הערב רצו הגרמנים לעשות עוד היסטוריה קטנה, עם ניצחון ביתי ראשון במפעל, על האורחים מאיטליה, שהפסידו במחזור הראשון לאלופת אירופה, פנאתינייקוס. הערב, על אף שהגרמנים החביבים היו קרובים וצמודים במרבית שלבי המשחק, זה פשוט לא היה זה.

אולדנברג דווקא פתחה היטב, והובילה 11:16 בסיום הרבע הראשון ו-34:35 במחצית, אלא שאז, עם העליה לרבע האחרון ביתרון שתי נקודות, נכנס יונאס מאצ'יוליס לעניינים, והריץ את המילאנזים קדימה, כל הדרך אל ניצחון הבכורה שלהם העונה במפעל. זה נגמר ב-70:79 לאורחים, שזכו ל-18 נקודות של מאצ'יוליס, 16 של רוקה מייסון ו-11 של מייקל הול ומרקו מורדנטה. מהעבר השני, 20 של ג'קל פוסטר ו-14 של יסמין פרקוביץ' לא הספיקו לגרמנים.

עדכון ראשון: 21:14

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully