וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחילו לשחק כדורסל

27.10.2009 / 11:14

עד שנדע לאן פרשת פנאן מתפתחת, לא נכון להפריע למהלך התקין של הליגה. אור שקדי מסכם מחזור ומשווה בין אוחיון לחנוכי

1. בית זכוכית

המשחק המרכזי של מחזור הפתיחה החגיגי, כביכול, בין מכבי חיפה למכבי תל אביב, אמור היה להיות שריקת הפתיחה האמיתית של ליגת העל. בפועל, המשחק בין האלופה לסגניתה היה בסך הכל תפאורה לפרשת ההשקעות של מוני פנאן. הקללות מכיוון יציע מכבי חיפה (שהתווספו לקללות יום קודם לכן של אוהדי הפועל ירושלים), הלחץ במחנה של מכבי תל אביב, שניסו למעט לדבר על פשיטת מס הכנסה רק כמה שעות קודם, ופיני גרשון אחד היו מוקד העניינים. גרשון עצמו לא הכחיש שידע על הפרשה לפני שהתפוצצה, אך לטענתו הופתע מחלק מהדברים. כשמוקד העניינים הוא מה יגיד המאמן אחרי המשחק, ולא מה הקבוצה עשתה על הפרקט, נשאלת השאלה האם היה כדאי בכלל לפתוח את הליגה עם העננה הכבדה שמסביבה?

התשובה לשאלה היא חיובית. למרות שכמעט בכל המגרשים זכו השופטים לגידופים מצד הקהל על מעורבותם האפשרית בפרשה, כל עוד לא הוכח כי מישהו מהם אכן היה מעורב בהשקעה כלשהי, הם חייבים להמשיך לשפוט. גם לא מעט אשמה נדבקת בשחקנים שונים מקבוצות שונות, אך גם במקרה זה יהיה קשה מאוד להוכיח ניסיון להטיית משחקים, דברים שנרמזו יותר מפעם אחת בשבוע האחרון. אם יוכח כי שחקנים במכבי תל אביב השקיעו כספים אצל פנאן, רשויות המס יצטרכו לטפל בנושא, והטיפול של איגוד הכדורסל הוא רק בתמונת המועדון, ולא ברמת הפרט.

גרשון סיים את מסיבת העיתונאים בחיפה עם עקיצה לכיוון הפועל ירושלים. "מי שגר בבית מזכוכית, שלא יזרוק אבנים", הכריז כשהתייחס לבקשה מהבירה לחקור את הנושא. אם נרשה לעצמנו להקדים את הקץ, נוכל לומר כי הפרשה תסתיים בסיטואציה הגרועה ביותר עם קנס למכבי תל אביב, אולי עונש אחר שלא ימנע מהקבוצה זכייה צפויה באליפות. בהפועל ירושלים ובשאר קבוצות הליגה בוודאי יתרעמו על ההחלטה. רק נזכיר שכשיו"ר הקבוצה האדומה, דני קליין, הורשע בפרשת הדרכון הצ'כי, הקבוצה לא הורדה ליגה. כדאי לכולם לצנן את האווירה, ולהתחיל לשחק כדורסל. הצל של פרשת פנאן עוד ירדוף אותנו מספיק פעמים העונה.

2. נקמת האקסים, הגרסה הריאלית

"היה קצת מוזר לפגוש את הפועל ירושלים בתחילת המשחק, אך התרגלתי לזה, כולי במכבי ראשון לציון". כך סיכם במסיבת העיתונאים בשבת ארז מרקוביץ' את הפסד קבוצתו החדשה מול האקסית. מרקוביץ' תיאר מצב מוכר ללא מעט שחקנים בליגת העל, הרצון להוכיח מול קבוצה שבשורותיה שיחקת בעבר. שחקנים שיודעים לקחת את אותה מוטיבציה למקומות הנכונים רושמים את משחק חייהם, אחרים באים עם נקמה בעיניים ומתרסקים.

מרקוביץ' היה מצוין עם 14 נקודות, על אף המשקעים עם גיא גודס, כי ידע לווסת את עצמו. כך גם דרור חג'ג', שראה את מכבי תל אביב, בה מיעט לשחק בעונה שעברה, וניהל בצורה טובה את משחקה של מכבי חיפה. מרקוביץ' וחג'ג' הם רק דוגמא לבגרות שמאפיינת שחקנים שכבר הספיקו לעבור לא מעט תחנות. מי שצריך ללמוד מהשניים הוא גיא פניני, שההצגות שלו בגמר גביע ווינר היו מוגזמות, ועל אף יכולת סבירה, נתן לירושלים עוד מוטיבציה כדי לנצח את המשחק. גם בניצחון בחיפה נראה פניני חוגג אחרי שלשה, אולי בצורה תיאטרלית מדי. אולי כדאי שיתמקד בקליעה עצמה ולא בחגיגות שאחריה.

3. בין אוחיון לחנוכי

על רקע היכולת הקטסטרופלית של עירוני נהריה במחזור הפתיחה ניתן להיזכר בשני שחקנים שעזבו את הקבוצה במהלך הקיץ, ונראה כאילו לפחות אחד מהם עשה את הצעד הנכון בקריירה. יוגב אוחיון עזב את נהריה לטובת הפועל ירושלים, עבר מתפקיד של הרכז המוביל למחליף של יובל נעימי ונראה כי הסיטואציה לא מוסיפה לביטחון הרעוע של אוחיון. ההוכחה הגדולה ביותר היו ה-0 מ-4 מהקו שבהם הצליח אוחיון להפליא אף את מאמנו גיא גודס. אוחיון ממשיך לחזק את מעמדו כאחד מקלעי העונשין הגרועים בישראל, גם אחרי קיץ שבו ניתנה לו ההזדמנות לשפר את הקליעה שלו.

מנגד, ניצן חנוכי, שהתייבש על הספסל בנהריה, תפס את הרכבת הראשונה ונסע לעפולה. בסגל הנוכחי של אלי רבי, חנוכי מסתמן כישראלי הבכיר, עם כל הכבוד לגור פורת. הילד, שחוסר הביטחון שלו בנהריה הוביל למשחקים נוראיים בצד ההתקפי, קלע 11 נקודות עם החטאה אחת מהשדה בניצחון על חולון, כולל שלשה חשובה במאני טיים. היכולת ההתקפית התווספה ליכולת ההגנתית שחנוכי מציג דרך קבע, ובעפולה מתחילים לחלום שצומח להם מתחת לידיים שילוב בין מתן נאור לפפי תורג'מן. עוד קצת ביטחון, וחנוכי יוכל להרגיש שהעונה הרעה בנהריה מאחוריו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

4. הייתם כבר באולם בנתניה?

החזרה לליגת העל הייתה מרגשת. אחרי חמישה חודשים שבהם הספיקו כל נבחרות ישראל השונות להיכשל, אין כמו לראות כדורסל כחול לבן. אלא שכאן נכנס לפועל אלמנט המתקנים, שהוכיח כבר עם המחזור הראשון עד כמה החוויה לצופה מרחיקה את האוהדים, את המפרסמים ובסופו של דבר תרחיק גם את שחקני העתיד. לאולם הפחים הספקנו כבר להתרגל, אך ליד אולם "ישורון" בנתניה נראה פתאום המתקן בחולון כמו בונבוניירה קלאסית. החום המעיק, הכניסה ליציעים שגורמת לנו לחשוב שאנחנו ב-1969 ולא ב-2009 ומספר המושבים הקטן ייתן לנתניה יתרון בהרבה משחקים, אך לליגה לא מעט חומר למחשבה.

גם באולמות אחרים, שבהם ליגת העל כבר הספיקה להיות משוחקת לא מעט בעונות הקודמות, לא ניצלו את הפגרה על מנת להתאוורר. 1,200 המקומות הנוספים באולם בגן נר לא הותקנו, וכך עדיין מסכנים ספסלי הקבוצות ועמדות הטלוויזיה והמזכירות את בריאות השחקנים. מכבי חיפה הודיעה על שיפוצים נרחבים באולם רוממה בעונה הקרובה, וטוב שכך. היינו מתחילים עם השתקת הצנרת של חדר ההלבשה של האורחים, שהרעישה בחדר התקשורת הסמוך בכל פעם שאחד משחקני מכבי תל אביב החליט לעשות את צרכיו.

אמנם בניית הארנה בירושלים נכנסת להילוך ראשון, לאולם בחולון אושר תקציב ראשוני ועוד מספר תוכניות להקמת אולמות במקומות שונים בארץ מוגשות בימים אלה, אך גם כך במצב הוא בלתי נסבל. מספיק להעיף מבט לכיוון מארחת אליפות אירופה האחרונה פולין והאולם בו שיחקה נבחרת ישראל, כדי לקבל תמונת מצב מציאותית יותר. האולם בפוזנאן מכיל כ-3,000 מקומות, בנוי כמו אולם הפחים ונבנה בסוף שנות ה-60. עם זאת, כשנכנסים אליו מגלים חדרי הלבשה מודרניים, עמדות עיתונות תקינות ואפשרות לראות משחק בצורה ראויה. אז נכון שבישראל עדיין לא מארחים את אליפות אירופה, אבל זה לא תירוץ להזניח את רמת המתקנים בליגת העל לעוד שנה.

5. המחזור הבא: מכבי חיפה – מכבי ראשון לציון

כשמכבי חיפה בנתה את עצמה לקראת העונה הקרובה, היא לא חלמה לפתוח את הליגה עם רצף של הפסדים, אך ההפסד במחזור הראשון מול מכבי תל אביב טרף את הקלפים. בחיפה כבר חושבים על חיזוק זר, לאחר שהפוטנציאל המדובר של ג'רמי טיילר נשאר תאורטי, הילד לא מרשים, בינתיים. בחיפה יודעים שהפסד במחזור הבא למכבי ראשון לציון ייתן לקבוצה מומנטום שלילי, משום שמחזור לאחר מכן יוצאת הקבוצה למבצר בגן נר, אולם בו לא ניצחה בעונה שעברה.

מנגד, בראשון לציון חלמו על פתיחה תוססת הרבה יותר, אך רצף פציעות, הפסד להפועל ירושלים במחזור הראשון ומשחק קשה מול מכבי תל אביב במחזור השלישי בבית, הופכים את המפגש מול חיפה למשחק חובה עבור שחקניו של אפי בירנבוים. בראשון לציון יקוו להביא את הסגל בריא לרוממה, ומשם לעשות את קפיצת המדרגה קדימה.

אז מה צפוי לנו ברוממה? משחק חפירות מהסוג הישן והלא נעים לעין. ארז מרקוביץ' ועידו קוז'יקרו יהיו אחראיים על המרפקים והמכות, לארי אובאנון וג'ייסון ריץ' על הקליעה, אפי בירנבוים ואבי אשכנזי על הטירוף בקווים ומאיר טפירו ודרור חג'ג' בקרב על הובלת הכדור. שתי הקבוצות יודעות שהפסד משמעותו פתיחת עונה רעה, מה שמבטיח ערב חם גם במחזור השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully