וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כואב שלא נתנו מה שהיה לנו"

דור בלך

27.10.2009 / 11:08

יצחק שום כינס את שחקני בית"ר ירושלים לאימון לא מתוכנן והטיח בהם ביקורת. מכירת הקבוצה תלויה בנושיו של גאידמק

ברני ארדוב

צילום ועריכת וידאו: נועם אשל

ארקדי גאידמק נידון היום (שלישי) שלא בפניו, לשש שנות מאסר בפרשת "אנגולה-גייט" בבית משפט בצרפת. ההתאחדות תכנס ועדה מטעמה שתבחן האם העבירה נושאת עימה קלון, ובמידה שאכן כך לא יוכל גאידמק להחזיק יותר בקבוצה. עם זאת, הקבוצה לא לגמרי בידיו גם כך שכן היא מעוקלת לטובת יוסף טרוים, בלרם צ'רנוי ולוי קושניר להם חייב גאידמק עשרות מיליוני שקלים. אם נושיו של גאידמק יסכימו לוותר על הקבוצה יוכל גאידמק להעבירה בחינם לכל אדם שיחפוץ בה, כשגומא אגייאר שכבר השקיע ארבעה מיליון דולרים הוא המועמד היחיד כרגע.

עם זאת ההליך אינו כל כך פשוט והנושים לא מתכוונים לוותר בחינם. "בחישוב של כל העיקולים ביחד, זה מגיע לסכום המתקרב ל-150 מיליון שקלים ואף אחד לא מצפה ממי שיקח את בית"ר לשלם את הסכום הדמיוני הזה", סיפר לוואלה! ספורט עורך הדין שחר הררי המייצג את יוסף טריום. "אבל אם מישהו רוצה את הקבוצה שיפנה אל הנושים ויציע להם לקנות מהם את הקבוצה. גאידמק שילם כ-28 מיליון שקלים כשקנה את בית"ר, ואני מאמין שסכום דומה שיחולק בין כל הנושים בהחלט יספיק".

אם ירצו בכך הנושים, יוכל בית המשפט להורות על העברת הקבוצה לידיהם באופן מיידי. שני הנושים האחרים, בלרם צ'רנוי ולוי קושניר, היוו חלק מקבוצת הרכישה של פורטסמות' מידי סשה גאידמק תחת איש העסקים הסעודי עלי אל פרג'. "התוכנית שלנו היא להישאר במועדון כחצי שנה עד שהמועדון עומד על רגליו", הודה אל-פרג' בראיון לעיתון אל אוואסט הסעודי. "אני לא מיליארדר. הרכישה של המועדון היא השקעה בלבד. זה לא סוד: אנחנו משקיעים ואין לנו קשר לספורט". אם השניים יזהו בבית"ר אופציה לרווח מהיר, יתכן וגם פה יתבצע מהלך דומה במסגרתו אולי אפילו ימכרו את המועדון לגומא אגייאר. הבעיה כעת היא שאגייאר הודיע כבר לא יהיה מוכן לשלם עבור המועדון לאחר שכבר השקיע בו מיליוני דולרים.

"כדורגל משחק פשוט, לא צריך לסבך אותו"

בבית"ר ירושלים קמו הבוקר (שלישי) בתחושות קשות במיוחד לאחר ההפסד אמש למכבי חיפה (2:1), אותו חלק משחקני הקבוצה הגדירו כ"מביש". גם בצוות המקצועי קיימת אכזבה גדולה, ועל אף שבדרך כלל לאחר משחקים מקבלים שחקני הקבוצה יום חופש, לא כל שכן לאחר משחק חוץ ממנו חזרו לירושלים רק לאחר חצות, קבע יצחק שום אימון לשעות הצהריים. כל זאת למרות שקפטן הקבוצה, אבירם ברוכיאן, מתחתן הערב ועל פי התוכניות המקוריות היום לא היה אמור להתקיים אימון.

לפני האימון ערך שום אסיפה קבוצתית בה התייחס למשחק אמש ולדרך בה נראתה הקבוצה. "אני בטוח שכל אחד מאיתנו מאוכזב מהתוצאה, אבל לכל אחד מאיתנו יש מה ללמוד מהמשחק הזה. יש הרבה דברים שאנחנו צריכים לקחת מהתקופה של המשחקים שהיו עד כה. הפסדנו, לא בושה לומר שמכבי חיפה היו יותר טובים מאיתנו אבל יש דברים שצריכים לשפר. אם תלחמו ותפסידו, כלום לא קרה. ברגע שלא תעשו את זה ותפסידו – זה משהו אחר", המשיך המאמן. "בשביל לנצח את מכבי חיפה צריך לתת 100 אחוז ומעלה. אנחנו לא עשינו את זה אתמול. חצי ראשון הנענו את הכדור, חצי שני הכל היה שונה. תתחילו להבין כדורגל, זה משחק קבוצתי בכל קבוצה יש שחקנים יותר טובים, שחקנים פחות טובים, שחקנים שיש להם משחק יותר טוב וכאלה שלא.
כדורגל זה משחק כל כך פשוט, לא צריך לסבך אותו".

שום הוסיף: "קיבלנו מכה, לא רצינו להפסיד, אבל מה שכואב לי זה שלא נתנו מה שהיה לנו. ברגע שלא נתנו את כל מה שיש לנו אז אני חייב לומר לכם את זה בפנים. כולנו באותו המצב – כשמפסידים עצובים, כשמנצחים שמחים – אבל כולנו ביחד קבוצה.
תתחילו להבין טוב מאוד מי שיהיה טוב באימון ישחק, רק דרך האימונים אנשים ישחקו". שום התייחס גם להצערה שהקבוצה עוברת. "אני שמח שיש לנו הזדמנות לעשות את מהפכת הצעירים, אבל הוותיקים והפחות וותיקים צריכים לעזור לכולם, בטח לבטח שלצעירים בשביל שנהיה קבוצה יותר טובה, קבוצה יותר תוססת ואגרסיבית. הקבוצה הזאת חשובה ליותר מידי אנשים. אנחנו צריכים להיות בחלק העליון של הטבלה. יש לנו עכשיו שבעה משחקים שאולי על הנייר הם יותר קלים – אבל השחקנים לא רצים על הנייר אלא על הדשא ונצטרך לעבוד. אני רוצה שניקח כמה שיותר נקודות וזה מתחיל כבר בשבת. אני רוצה לראות קבוצה שמחה, אני לא יכול לראות קבוצה עצובה ובשביל להיות שמחים נצטרך לנצח".
".

"ההפסד הוא מכה מוראלית אדירה"

נבהנהלת הקבוצה נכון לעכשיו לא לקחו את ההפסד בצורה קשה מדי ולא צפויים זעזועים. "אנחנו קבוצה צעירה עם שלושה שחקנים ותיקים בסך הכל, ולקחנו בחשבון שיכול להיות שנשלם שכר לימוד", הסבירו בבית"ר. "אחרי ההפסד אתמול כנראה שיצאנו ממאבק האליפות, אבל ידענו שהפסד שם יגרור את זה. זו קבוצה שסובלת מעליות וירידות כי ככה זה עם צעירים, אנחנו עוד נראה את זה הרבה העונה לטוב ולרע".

השחקנים עצמם אבלים על ההפסד אתמול, אבל יותר מכל על היכולת. "ההפסד הזה הוא מכה מוראלית אדירה", סיפר אחד משחקני ההרכב. "נכון שאחרי שני סיבובים הפערים מצטמצמים בחצי, אבל עשר נקודות זה מחסום שקשה להתמודד איתו מנטלית, נקווה להגיע לקיצוץ שהפער לא יותר גדול".

שחקן אחר התייחס למשחק עצמו ואמר כי "נראינו זוועה. למזלנו זה נגמר רק 2:1 אבל הבדלי הרמות היו ברורים מאוד. לא נראינו כמו קבוצה. כמו זה נראה עכשיו מגיע לחיפה לזכות באליפות, הם נראים ככה כשפעם בשבועיים הם עוד משחקים נגד יובה או באיירן, קשה לחשוב מה יהיה כשהם יהיו מרוכזים רק בליגה".

"המחצית הראשונה הזכירה מאוד את ה-4:0 של הפועל בבלומפילד בשנה שעברה", המשיכו בבית"ר. "אחרי הגול של עידן (ורד ד.ב) חיפה פשוט הפעילו מכבש ולא היה ניתן לעצור אותם. ידעת שהגול יגיע ושאין לך מה לעשות נגד זה למרות שאתה עושה כל שביכולתך בכדי למנוע או לפחות לדחות אותו כמה שיותר".

קוזוקין עלול להיעדר שמונה חודשים

נקודת האור של המשחק הזה היה אריאל הרוש, שעל אף השקט ששרר בחדר ההלבשה זכה למחמאות מכל מי שקשור בבית"ר על יכולתו הגבוהה. "אריאל ממש הציל אותנו", סיפרו שחקנים בקבוצה. "הוא הוכיח שהוא שוער גדול ושהוא עוד יביא לנו הרבה נקודות". גם עידן ורד צויין לטובה על יכולותיו אמש.

הספונסר של הקבוצה גומא אגייאר לא נכח אמש במשחק עקב עסקיו בארה"ב וישוב היום בערב ארצה. אגייאר הודיע אמש כי הוא יממן את הבאתם של זרים חדשים בינואר אם ירצה בכך הצוות המקצועי.

באשר לשמוליק קוזוקין שנפצע אתמול וקיים חשש כי קרע את הרצועות, חומרת הפציעה תתברר בימים הקרובים, אם כי במועדון מקווים כי כבר היום ניתן יהיה להעריך ברמה בסיסית את סוגה וחומרתה. לאחר שתרד הנפיחות וייעלם שטף הדם מהמקום יעבור השחקן בדיקת MRI שתראה אם קרע את אחת מהרצועות. ההערכה האופטימית היא כי המגן ישוב לאימונים כבר בעוד כשבועיים, כשהפסימית מדברת על העדרות של כשמונה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully