וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה ניצחה את בית"ר ירושלים 1:2

גדיר הציג משחק נפלא והוביל את חיפה, עם כיבוש (41) ובישול (לדבאלישוולי, 54), למהפך ו-1:2 ענק על בית”ר ירושלים

מכבי חיפה ובית"ר ירושלים נפגשו הערב (שני) למשחק שנעל את המחזור השביעי בליגת העל לקרב שהיה מעבר לשלוש נקודות, ואיזה משחק ענק קיבלנו, הרבה מעל המצופה. אבל בסופו של דבר אין חדש תחת השמש, האלופה הירוקה השיגה ניצחון שביעי רצו, 1:2 על מחזיקת הגביע והיא ממשיכה להיות מושלמת עם 21 נקודות ועם פער של שבע נקודות על פני השנייה בטבלה, מכבי תל אביב. בית"ר ירושלים נותרת שישית עם 11 נקודות. עידן ורד כבש ראשון לבית"ר (16), מוחמד גדיר (41) ו-ולדימיר דבאלישווילי (54) הפכו, לא לפני שיניב קטן החמיץ פנדל (39).

שחקן מכבי חיפה מוחמד גדיר. ברני ארדוב
משחק ענק שלו. מוחמד גדיר/ברני ארדוב

שתיים מהקבוצות הבכירות של הכדורגל הישראלי שזכו בשמונה מתשע האליפויות האחרונות במדינה ובשלוש האחרונות הציגו הערב משחק כדורגל נפלא. זה נבע מהקצב המצוין, ההתקפות הרבות, הנעת הכדור המשוחררת, העובדה שהן לא התבצרו בהגנה ורק יצאו קדימה ועל כך מעידות ההחמצות הרבות במשחק, שיכול היה להיגמר עם עוד ארבעה שערים לפחות. הכדורגל הישראלי משווע למה שיותר משחקים כאלה כי הוא מקבל מעט מדי כאלה, הערב אל לנו להלין כי קיבלנו הנאה צרופה למשך 90 דקות.

מכבי חיפה הוכיחה שוב שהיא הקבוצה הטובה בארץ. ייתכן ששתי ההופעות האחרונות של הפועל תל אביב (נגד ראפיד וינה ומכבי אחי נצרת) המריצו את האלופה הירוקה, שפתחה קצת חלש ונכנעה להתלהבות של בית"ר, אבל אחרי השער שספגה, הראתה את יכולותיה ההתקפיות הכה מגוונות.

מוחמד גדיר, עם הרבה עזרה של יניב קטן ו-ולדימיר דבאלישווילי, נתן הצגת ענק. הוא היה כמעט בכל מקום במחצית המגרש של בית"ר עד שהוחלף עקב פציעה קלה, כאשר בזמן זה כבש שער מצוין ובישל לחלוץ הגיאורגי. כל כך כיף היה לראות את התנועה של הילד הדינמי ואת התנופה שהוא מכניס במשחק של חיפה, כריסטיאנו רונאלדו בזעיר אנפין. לא ירחק היום שהוא יגיע לאירופה.

מילים חמות גם לבית"ר ירושלים. שוב, למרות התוצאות האחרונות, היא הגיעה לשחק פתוח, משוחרר והתקפי, אולי אפילו מדי, אבל קבוצה כמו בית"ר עם כלים התקפיים רבים לא יכולה לחשוב הגנה. בית"ר תקפה והרוויחה שער, אחר כך הפקירה את ההגנה וספגה שניים, ויכלה לספוג לפחות שש, וזה אם אנחנו נדיבים. את התודות הגדולות הם חייבים לשוער אריאל הרוש, שנתן משחק גדול ועצר לא מעט את חיפה. עם זאת, נראה כאילו שהשחקנים הוותיקים - גרשון, בנאדו, טל - כבר לא מהווים פקטור, כשהם לא מצליחים לרסן את הדהרה של הסוסים הצעירים - ורד, תמוז, יצחקי - כי אלה רואים רק התקפה.

ועוד מילה על אלון יפת, שאמנם קיבל משחק לא קל לשיפוט, עם לא מעט עבירות, יצרים ואמוציות. באופן כללי, יפת ניהל את המשחק בצורה משביעת רצון, אבל כמו תמיד, כמעט כמו בכל משחק, הוא שוגה לפחות פעם אחת. פעם ראשונה זה היה עם הפנדל השגוי, בפעם השנייה כשלא שרק לפנדל לטובת חיפה.

מחצית ראשונה

דקה 14 - עידן ורד עבר יפה באגף, אבל כדור הרוחב שלו היה עמוק מדי ולא מדויק, דוידוביץ' עצר בקלות.

דקה 16 - גול! טשיירה שגה בחומרה כאשר איבד כדור באגף לעידן ורד, שחדר לרחבה מאגף ימין, ומזווית לא קלה הכניע את דוידוביץ', שלא סגר טוב את הפינה, 0:1 בסטייל לבית"ר.

דקה 21 - אבי ריקן העביר כדור מצוין מאגף ימין לתוך רחבת החמש, תמוז היה רחוק חצי מטר מלהגיע לכדור ולכבוש את השני.

דקה 22 - גדיר הרים כדור פנטסטי מאגף ימין, דבאלישווילי הגיע לכדור, אבל שלח אותו משבעה מטרים אלכסונית בוולה לשמיים.

דקה 23 - קטן שלח כדור מדוד וטוב על פני כ-30 מטרים לגדיר, שהוריד עם החזה לדבאלישווילי. הגיאורגי בעט חלש מדי, הרוש השמיט ועצר בשנית.

דקה 26 - קטן הכניס מצוין כדור חופשי, קולמה בעט ראשון, הרוש הדף, קינן היה על הריבאונד, הרוש שוב הדף, גם גדיר ניסה, הרוש בפעם השלישית הדף לקרן.

דקה 28 - גדיר שיחרר בעיטה לא חזקה על הקרקע, שחמקה לא רחוק מהקורה של הרוש, שנתון תחת מתקפה.

דקה 33 - קטן דהר קדימה והוכשל, הכדור הגיע לגדיר, שהעביר שמאלה לדבאלישווילי, שחדר לרחבה אבל שוב לא דייק כששלח את הכדור סמוך לקורה של הרוש.

דקה 38 - החמצת פנדל! משומר הרים כדור לרחבה, טשיירה נגח לפינה, אבל הרוש הדף טוב, גדיר רץ אל הכדור ונפל, אלון יפת טען שבנאדו הכשיל את גדיר ושרק לפנדל. קטן בעט בחצי גובה שמאלה, הרוש הדף נהדר והציל את בית"ר, עדיין 0:1.

דקה 41 - גול! שער יפהפה בשלוש נגיעות של חיפה. כיאל בעט מרחבת ה-16 של חיפה, דבאלישוולי עלה והוריד בראש לגדיר, שהגיע ראשון לכדור, ומקו ה-16 שלח לפינה הימנית של הרוש, שלכדור הזה כבר לא יכול היה להגיע, 1:1 מוצדק אחרי הבליץ החיפאי.

דקה 43 - דבאלישווילי התרומם ראשון לכדור גובה, אבל נגח החוצה משישה מטרים.

מחצית שנייה

דקה 49 - בנאדו עלה לכדור גובה ונגע בבירור עם ידו ברחבה, הפעם אלון יפת היה חייב לשרוק, אבל המשרוקית שלו נדמה. מה יהיה יפת?

דקה 52 - דבאלישווילי קיבל כדור עם הגב ושיחרר ימינה לגדיר, שנכנס לרחבה, אבל הכדור שלו הלך גבוה מאוד מעל השער.

דקה 54 - גול! חיפה ביצעה מהפך ענק. האלופה המשיכה לשחק כדורגל שוטף, קטן העביר קדימה לגדיר, כאשר הפעם הוא התחלף עם דבאלישווילי בתפקידים ובישל לו. גדיר הרים, הגיאורגי כיפר על כל ההחמצות שלו וכבש בראש, 1:2 לחיפה.

דקה 59 - ריקן הגביה מצוין לרחבה, עידן ורד השתלט על הכדור ובעט מתוך הערבובייה משלושה מטרים, אבל דוידוביץ' קלט נפלא והציל את חיפה משוויון.

דקה 85 - ארבייטמן נשלח לכדור ארוך והשאיר את גרשון מאחור, אבל כשהגיע לאחד על אחד מול הרוש, השוער הדף מצוין והשאיר את בית"ר במשחק.

דקה 89 - תמוז היה חייב להשוות, אבל דוידוביץ' יצא מצוין והדף כדור של חלוץ בית"ר שהחמיץ בגדול.

דקה 90+2 - רפאלוב פרץ משמאל והוציא כדור על מגש של זהב למלך השערים הזמני של הליגה, ארבייטמן, אבל הוא שלח בפאס מעל המשקוף. החמצה שלומיאלית של ארבייטמן.

הרכב מכבי חיפה: ניר דוידוביץ', אייל משומר, דקל קינן, ז'ורז'ה טשיירה, פיטר מסיללה, בירם כיאל, ג'ון קולמה, גוסטבו בוקולי, מוחמד גדיר (ליאור רפאלוב, 67), יניב קטן (עלי עותמן, 90+3), ולדימיר דבאלישווילי (שלומי ארבייטמן, 77).

הרכב בית"ר ירושלים: אריאל הרוש, חן עזריאל, אריק בנאדו, שמעון גרשון, אבי ריקן, קובי מויאל (שמואל קוזוקין, 61) (פאולו דה לה האסה, 67), עידן טל, עידן ורד, ג'וניור ויסה (עמית בן שושן, 46), טוטו תמוז, ברק יצחקי.

אוהדי מכבי חיפה. ברני ארדוב
מושלמים. שחקני ואוהדי מכבי חיפה/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully