וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יחי ההבדל הגדול

26.10.2009 / 14:18

18 בתי ספר לכדורגל מול אחד. המבורגר לארוחת צהריים מול מיץ גזר. הפערים בין בית"ר ירושלים למכבי חיפה אמנם לא בולטים בכישרון על הדשא, אבל כל הדברים הקטנים שמסביב יוצרים פער בלתי מחיק

אוהדי מכבי חיפה לצד אוהדי בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מה יקרה על הדשא נדע הערב, אבל איך זה נראה מסביב?/ברני ארדוב

מה אוכלים?

בית"ר ירושלים:

עד לפני שנה קיבלו שחקני בית"ר ירושלים ארוחות על פי תפריט מסודר, אבל אז ארקדי הלך הביתה, התקציב קוצץ ושחקני בית"ר נאלצו להסתדר. לפני חודש החליטה הספונסרית "בורגרס בר" לספק לשחקנים ארוחות חמות לאחר האימונים, אלא שלפי השחקנים מדובר במזון מאוד לא בריא ומשמין כמו המבורגר, כנפיים וקבב. "אין כאן תפריט מסודר, עם תזונאי שמפקח על כל מה שקורה, הדברים מתנהלים בצורה של אמון. המערכת מאמינה שהשחקנים ישמרו על עצמם", מסביר שחקן בקבוצה. "כיום, מי ששומר לא תמיד אוכל את האוכל שמגישים. פעם היו מחלקים סנדביצ'ים אחרי משחקים, גם את זה הפסיקו. אחרי משחקנים אנחנו יוצאים לפעמים למסעדה".

מכבי חיפה:

אורח החיים במכבי חיפה מבוסס על תזונה נכונה. חיפה מעסיקה חברת קייטרינג חיצונית, כשהשחקנים מעידים כי מדובר באוכל ברמה סבירה ואפילו יותר מכך. אבל הדבר החשוב ביותר הוא שגם התפריט שמרכיבה החברה מפוקח על ידי תזונאי. מבדיקה שערכנו עולה כי התפריט משתנה מדי חודש על מנת שלא ליצור תחושה של מיאוס בקרב השחקנים. בנוסף, התפריט משתנה על פי קצב האימונים, או כפי שמכנים זאת במועדון "לפי צרכים ועומסים". התפריט כולל מנות בשר באופן מבוקר, "משום שחייב לספק לשחקנים חלבון לאחר אימון במידה מסוימת". בחודשי הקיץ יוצאים השחקנים מחדר האוכל עם קרטיבים (כדי לשמור על רעננות) או מיץ גזר שמכיל סיבים.

איך שומרים על כושר?

בית"ר ירושלים:

חדר הכושר בבית וגן מיושן יחסית, אבל המכשירים בו תקינים ואין תלונות על תקלות. מנגד, שמענו תלונות של שחקנים שטוענים כי גודלו קטן יחסית. "גודל של חדר וחצי בממוצע", הם מסבירים ומפרטים: "אפשר להתאמן שם, אבל לא מדובר בסטנדרטים של קבוצה אירופית". בו זמנית יכולים להתאמן ארבעה או חמישה שחקנים. הבעיה היא שגם מחלקת הנוער משתמשת בו ולכן הדבר יוצא עומס גדול שגרם לא פעם העונה לשחקנים ללכת הביתה. שחקנים כמו אריק בנאדו, שבטח היו רגילים לתנאים טובים יותר במכבי חיפה, מתאמנים באופן פרטי ועל חשבונם במכון כושר.

מכבי חיפה:

מדובר בקרוואן שמכיל את כל המכשירים החדישים, כולל הליכונים, אופניים ומשקולות. לא מדובר בחדר כושר בסטנדרטים של מכוני כושר מפוארים, אלא בחדר כושר ממוצע שבהחלט מספק את צרכי השחקנים. על כל אחד מהמכשירים תלויה רשימת השחקנים וכמות העומסים והמשקלים שהם צריכים להרים, כולל מספר הסטים. לשחקנים אין זמן מוקצב להתאמן בחדר הכושר. הם מסיימים את האימון לאחר שעברו על כל המכשירים, לפי תכנית העבודה שהותאמה להם על ידי מאמן הכושר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

היכן מתאמנים?

בית"ר ירושלים:

בעיה ידועה. לבית"ר ירושלים אין מתקן אימונים שלה ולכן היא שוכרת את מתחם "בית וגן" בירושלים. במועדון מעידים כי אין ערובה לאורך ההסכם עם הבעלים שלו, מאיר פניג'ל. במתחם ישנם ארבעה מגרשים אבל בימי החורף לא ניתן להתאמן בכולם משום שאין ניקוז מסודר והמגרשים הופכים לפעמים מוצפים. בדרך כלל בית"ר נוהגת להתאמן באחד המגרשים הסינטטיים במתחם. המנכ"ל איציק קורנפיין הודיע לא פעם שהוא מעוניין לבנות מגרשי אימונים שישמשו את הקבוצה הבוגרת ואת מחלקת הנוער, אך כרגע לא נעשה שום צעד בעניין. בהרמת הכוסית לראש השנה אמר המנכ"ל: "אני מוכן לא לקחת אליפות כמה שנים ובתמורה שיהיה לנו בית אמיתי".

מכבי חיפה:

יעקב שחר השקיע עשרות מיליוני שקלים להפוך שדה חיטה הממוקם סמוך לפנימיית כפר גלים למתקן אימונים יוקרתי, על מנת ליצור מתקן ברמה גבוהה שיוכל לעמוד בסטנדרטיים אירופיים (לובי מרווח, כורסאות, מסכים ופינת אינטרנט, ולרשות השחקנים עומד ג'קוזי ואמבטיית קרח). על הקמת המתקן הוחלט ב-1996, לאחר ששחר התייעץ עם הממונה על המתקנים, ציון ביטון. המתקן מונה שני מגרשים והם נפרדים למתקן "קצף" (נקרא על שם בית חרושת סמוך לייצור סבון) בו מתאמנת מחלקת הנוער, כך שאין התנגשות בין שעות האימונים. שחקני מחלקת הנוער נהנים מתנאים טובים לא פחות: חדר הלבשה לכל קבוצה, שלושה מגרשי אימון גדולים ועוד שני מגרשי לחץ, כולם מנוקזים ומוארים.

מה כולל הצוות המקצועי?

בית"ר ירושלים:

הצוות המקצועי מונה מאמן ועוזר מאמן, מאמן כושר (חזי נחשוני) שעובד עם שחקנים גם אחרי אימונים, מאמן שוערים, פיזיותרפיסט, מנהל לוגיסטי ומעסה אחד קבוע.

מכבי חיפה:

הצוות המקצועי מונה מאמן, עוזר מאמן, מאמני כושר ושוערים, מנהל קבוצה, שני רופאים (ויועץ כירורגי חיצוני), שני מעסים, פיזיותרפיסט ועוזר פיזיותרפיסט, מנהל לוגיסטי ושני עוזרים.

כמה עובדים?

בית"ר ירושלים:

בקבוצה הבוגרת מועסקים, מלבד הצוות המקצועי והשחקנים, פחות מעשרה אנשים. הצרכים הבסיסיים כוללים דובר, רו"ח ורו"ח חיצוני ופקידה. בנוסף, מועסקים עובדי מחלקת הנוער. בקבוצה ציינו כי בניגוד לחיפה, שם שחר הוא "בעל המאה ובעל הדעה", כאן המנכ"ל איציק קורנפיין מתייעץ עם הבעלים והספונסר.

מכבי חיפה:

בנוסף לאנשי הצוות המקצועי שהזכרנו קודם, המפעל של מכבי חיפה כולל גם לא מעט עובדי מנהלה. תחת הנשיא יענקל'ה שחר עובדים סגנו עוזי מור, שני דירקטורים, מנכ"ל (איתמר צ'יזיק), מנהל מתקנים, מנהל אדמיניסטרטיבי, סמנכ"לית כספים, מנהל מסחרי, מנהלת שער הזהב, דובר, מנהל מחלקת נוער, עורך אתר אינטרנט, מנהלת חשבונות, מנהלת יחסי ציבור ומזכירה. בנוסף, מועסקים בשכר עשרות עובדי מחלקת הנוער.

איך מטפלים בשחקנים?

בית"ר ירושלים:

לקבוצה יש רופא שעובד איתה באופן צמוד אך לא נוכח באימונים. מגרש האימונים של בית"ר סמוך לבית החולים שערי צדק. במועדון טוענים כי יש להם קשרים עם אנשי בית החולים ולכן השחקנים מופנים לא פעם באופן מיידי לטיפול.

מכבי חיפה:

הצוות מונה שני רופאים בכירים ויועצים נוספים, אבל הבונבוניירה הוא המרכז לרפואת ספורט השוכן סמוך למתקן האימונים בכפר גלים ובראשו עומד ד"ר עמי ברבר, רופא הקבוצה. במתחם מתבצעות בדיקות טרום עונה לספורטאים מקצוענים וחובבים בפיקוח רפואי צמוד של רופא מומחה לקרדיולוגיה (בדיקות לב במאמץ). לרשות השחקנים נמצאת דיאטנית קלינית, קליניקה לפיזיותרפיה, אורתופד (ד"ר בצלאל פסקין) ופסיכולוג ספורט.

כמה משקיעים בילדים?

בית"ר ירושלים:

מליון עד מיליון וחצי שקל מושקעים במחלקת הנוער. 400 ילדים פרוסים בין הקבוצות השונות.

מכבי חיפה:

בין חמישה לששה מיליון שקל. בחיפה מדגישים כי "בכל שנה השחקנים נהנים מציוד חדש. לא תמצאו קבוצות בלי גרביים, נעליים, כדורים חדשים או ציוד חסר. אנחנו לא מעבירים ציוד מקבוצה לקבוצה". בחיפה מאמינים בצמצום הקבוצות ולא בסגלים רחבים ולכן כל קבוצה מונה 20 שחקנים בלבד ("אצלנו מדברת האיכות, לא הכמות"). בית הספר לכדורגל מונה תשע קבוצות. יחד עם בית הספר בנהלל, המונה שבע קבוצות, ישנם 320 שחקנים.

כמה הם מתאמנים?

בית"ר ירושלים:

קבוצות הטרום מתאמנות שלוש פעמים בשבוע, אימון בן שעתיים. שאר הקבוצות מתאמנות ארבע פעמים. בנוסף, חלק מהשחקנים מתאמנים בחדר הכושר יחד עם שחקני הקבוצה הבוגרת, בדרך כלל באופן אישי.

מכבי חיפה:

שחקני השביעיות (טרום) מקבלים שלוש יחידות אימון שבועיות ואימונים אישיים מתקיימים פעמיים בשבוע. קבוצות הנערים וקבוצת הנוער מקיימות חמישה אימונים בשבוע, לא כולל משחק בשבת. שלושה אימונים בחדר כושר (שעה בשבוע) ועוד ארבעה אימוני העשרה (שעה בשבוע). בנוסף, שחקנים הסובלים מ"חולשות" מסוימות זוכים לתגבור של שעה נוספת. בסך הכל, מדובר בכעשר יחידות אימון שבועיות.

היכן פרוסים בתי הספר לכדורגל?

בית"ר ירושלים:

בית"ר מפעילה מערך סקאוטינג שאותו מנהל שחקן העבר איתן מזרחי. מזרחי נוהג לבחון שחקנים צעירים ומוכשרים לאקדמיה למחוננים בירושלים או שחקנים יהודיים ממדינות אחרות. למועדון יש קשר מסוים עם מועדונים בצפון ובדרום לצורך איתור שחקנים. עד שתפתח בתי ספר לכדורגל באופן מסודר, מזרחי ימשיך לאתר שחקנים כמו עידן ורד, קובי מויאל ושמואל קוזוקין.

מכבי חיפה:

פנימיית הנוער בכפר גלים כוללת חדרי מגורים. השחקנים משלבים לימודים (נמצאים תחת מעקב מתמיד) וכדורגל וזוכים לאימוני העשרה נוספים. 18 בתי ספר לכדורגל פרוסים ברחבי המדינה, מרהט בדרום ועד כפר סמיע בצפון "משם יצא סרי פלאח, בלם נבחרת הנוער שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully