וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זמנך עבר

האוהדים כבר לא תומכים, הבעלים מחכים בפינה והתקשורת חותכת. אחרי ארבעה הפסדים נפלה על בניטז מנצ'סטר יונייטד

רויטרס

וידאו: רויטרס
עריכה: יאיר דניאל

לפני 12 שנה, כשמנצ'סטר יונייטד הגיעה לאנפילד, הקופ קיבל את שחקני השדים האדומים בשאגות: "להתראות קנטונה, תחזרו שתזכו ב-18 (אליפויות)". כעת, שהיונייטד כבר השוותה את מספר האליפויות שלה לזה של ליברפול, האוהדים לא שוכחים ומתכוונים להגיע לאנפילד עם מסכות של החלוץ הצרפתי האגדי. על הדרך, היונייטד תשמח להיות זו שמנחילה לליברפול הפסד חמישי ברציפות בכל המסגרות (ראשון, 15:45, ספורט 2) - מה שלא קרה מאז ספטמבר 1953.

עבור ליברפול לא מדובר בעוד משחק. גם לא בעוד דרבי מול היריבה השנואה. מדובר בפרשת דרכים אמיתית. משבר האמון בין האוהדים לבעלים טום היקס וג'ורג' גילט והמאמן רפא בניטז הוא החריף ביותר מאז הגיע הספרדי למועדון ב-2004. האוהדים מתכוונים למחות ולדרוש שינוי. עזבו אותם מכדורי ים אדומים, בניטז הוא כבר לא האיש הנערץ בקופ ולא חסין לביקורת הנוקבת מהקהל.

בניטז מבין שמצבו שונה. הוא לא זוכה לתמיכה. לא מהיציע ולא מחדר ההלבשה ושמועות עיקשות על מעמדו ועתידו החלו להציף את עיתוני אנגליה. הספרדי התעקש השבוע לומר שהוא לא חושש למשרתו: "אנשים שואלים על התמונה הגדולה ולי יש אותה", אמר ל"גרדיאן". "העתיד יהיה טוב יותר. איך נעשה זאת? קודם כל נצטרך לנצח כמה משחקים כדי לשפר את מצב הרוח. יש לי רעיונות ואני מאמין שנשתפר. הדרך שלי היא הדרך הנכונה".

בניטז יחגוג במשחק הופעה 200 על הקווים באנפילד. הוא מחזיק באחוז מצוין עם 113 ניצחונות, יותר ממה שהשיגו ארסן ונגר ואלכס פרגוסון ב-200 המשחקים הראשונים שלהם בארסנל ויונייטד ושני רק לקני דלגליש בליברפול, למרות זאת, המשחק אינו סיבה לחגיגה עבורו. "זהו משחק חשוב גם כי מדובר ביונייטד וגם בגלל המצב שלנו", המשיך בניטז, שייאלץ שוב להסתדר ללא הקפטן סטיבן ג'רארד. פרננדו טורס וגלן ג'ונסון יעברו מבחן כשירות.

"אנחנו חייבים לנצח ואז הפער יהיה ארבע נקודות", אומר בניטז. "אנחנו צריכים לחשוב חיובי. אחרי כל מה שעברנו בשבועיים, נוכל להיות בסך הכל במרחק ארבע נקודות. יש לי את הניסיון להתמודד במצבים כאלה. צריך להעביר את המסר הנכון לגבי ניצחונות ללא ג'רארד וטורס. עשינו את זה בעבר ואנחנו יכולים לעשות זאת שוב. המחליפים לא גרועים כמו שאומרים עליהם".

הניסיונות של בניטז להרים את הביטחון של שחקניו הגיעו בעקבות ארבעה הפסדים רצופים - שניים בליגה ושניים בליגת האלופות - הרצף הגרוע ביותר של המועדון ב-22 השנים האחרונות. מעבר לבעיות המקצועיות, הסגל הקצר והפציעות של שחקני המפתח, הבעיה הגדולה באמת במועדון היא בעיית האמון במנג'ר. הקרדיט, גם בקרב השחקנים ולמרות ההצהרות התומכות פשוט נגמר.

היטיב לבטא זאת שחקן העבר ג'ון אלדריג': "זה המשחק החשוב ביותר בעידן בניטז. אין דרך אחרת לבטא את זה. עוד הפסד ליריבה המרה שלנו יהרוס את הסיכוי לאליפות ובשלב כזה של העונה, קשה לחשוב על זה. זהו תרחיש שהמנג'ר והשחקנים חייבים למנוע מלהתקיים. אם אנחנו מדברים במונחים של 'להציל את הקבוצה', אפשר רק ללמוד על האפקט של ארבעת ההפסדים הללו".

אואן חוזר לאנפילד

האווירה הקשה בליברפול ומעמדו של בניטז השכיחו קצת סיפור ענק נוסף שאופף את המשחק הזה, חזרתו של מייקל אואן לאנפילד, המקום בו גדל וכבש 158 שערי ליגה. אואן יפתח בהרכב במידה ו-ווין רוני לא יהיה כשיר למשחק, ומעניין יהיה לראות כיצד יתקבל על ידי אוהדי ליברפול.

"יש מעט מאוד שחקנים ששיחקו בשני המועדונים. כשפול אינס עבר לליברפול הוא קיבל תגובות רעות באולד טראפורד וזה כנראה מה שיקרה למייקל ביום ראשון", אמר אלכס פרגוסון. "הוא מנוסה וזה חשוב. כולם אוהבים להיות נאהבים, אבל אני לא חושב שזה יפריע לאואן".

פרגוסון, כהרגלו, לא פספס הזדמנות לעקוץ: "הרקורד של מייקל בליברפול מבדיל אותו מאחרים. הוא שיחק שם למעלה מעשור והשערים שלו סימנו אותו כאחד החלוצים הטובים בהיסטוריה של המועדון. הקהל צריך להצדיע לו ויהיה מעניין לראות כיצד יקבלו את פניו. הוא מסוגל להבקיע בכל משחק כולל ברמה הגבוהה ביותר. הוא עשה את זה במהלך כל הקריירה והרקורד שלו מדבר בעד עצמו. ידענו את זה כשהבאנו אותו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully