וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרז סכסוך עבודה בליגה הלאומית ובארצית

22.10.2009 / 13:59

ההסתדרות החדשה הכריזה על סכסוך בעקבות "חוק הצעירים" תגובת האיגוד: "שיקולים זרים לא ישפיעו על החלטות מקצועיות"

הועדה לתיאום וביצוע של האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הכריזה היום (חמישי) על סכסוך עבודה בקבוצות הליגה הלאומית והארצית בכדורסל. בשבועות האחרונים הצטרפו להסתדרות כ- 200 שחקנים מתוך כ-400 שחקנים הפעילים בליגות אלה. בעקבות ההתארגנות הפכה ההסתדרות לארגון היציג על פי החוק גם בליגות אלה. הסכסוך הוכרז בעקבות החלטתו של איגוד הכדורסל להכניס העונה לתוקפו את "חוק הצעירים".

"חוק הצעירים" הינו תקנה של איגוד הכדורסל הקובעת כי בכל קבוצה בליגה הלאומית והארצית מחויבת לשתף בחמישייה שחקן מתחת לגיל 23 בליגה הארצית ו- 22 בליגה הלאומית. כמו-כן מחייבת בתקנה כל קבוצה להחזיק בסגל לפחות ארבעה שחקנים בגילאים אלו. איגוד הכדורסל אף החליט להרחיב את התקנה בעונה הבאה באופן כזה ששני שחקנים צעירים ישולבו בכל חמישייה.

"בליגות האלה משחקים שחקנים ותיקים שתרמו את מיטב שנותיהם לכדורסל הישראלי והם רוצים להמשיך ולשחק כי יש להם עדיין מה לתרום", אמר בתגובה ניר אלון, יו"ר ארגון שחקני הכדורסל, "התקנה של האיגוד מעמידה בסכנה את קיומם של מקומות עבודה רבים. ארגון שחקני הכדורסל מקדם בברכה כל יוזמה לקידום שחקנים צעירים המהווים את עתודת ענף הכדורסל. לא ייתכן שהאיגוד יקבל החלטה חד-צדדית כל כך מהותית וגורפת, שנוגעת למאות שחקנים ותיקים מבלי להגיע איתנו להסכמה ולנהל מו"מ אמיתי. אני קורא ליו"ר האיגוד, שי שני, להיכנס איתנו מיידית למו"מ כדי להגיע לפתרון לטובת כלל השחקנים".

מאיגוד הכדורסל נמסר בתגובה: "אנו מביעים תמיהה על המהלך שנקט ארגון השחקנים בראשותו של מר ניר אלון. כל ההחלטות בנוגע לשיתוף שחקנים צעירים במשחקי הליגות, נועדו לקדם את השחקן הישראלי והתקבלו לאחר עבודה של למעלה משנה של הוועדה המקצועית ואנשי כדורסל מקצועיים שדנו בנושא. אם לארגון השחקנים ולמומחי הכדורסל היושבים בוועדה לתיאום וביצוע של מר ניר אלון היה כל כך חשוב מהשחקן הישראלי, לא ברור כיצד "העלימו עין" מריבוי השחקנים הזרים המשחקים בליגת העל בכדורסל".

עוד נכתב בתגובת האיגוד כי "מעבר לכך, לא ברורה חוקיות הכרזת סכסוך העבודה ואיום ההשבתה, נושא הנבדק כרגע משפטית, מה גם שהצעד שנוקט יו'ר ארגון שחקני הכדורסל וחטיבת הספורט בהסתדרות, עומד בניגוד מוחלט ומביא לביטולו של סיכום ישיבה שהתקיימה לפני כחודש באיגוד ובנוכחות השחקנים, ישיבה שבה סוכם בין השאר כי לאחר עונת ניסיון, ייבדקו הנושאים מקצועית. באיגוד הכדורסל מודיעים כי לא יתנו לשיקולים זרים, להשפיע על החלטות מקצועיות ועל קידום שחקנים ישראליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully