וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים של ליגת העל

22.10.2009 / 13:29

כמה שלשות יש לקוז'יקרו? כמה קבוצות החליף דלרון ג'ונסון? מי הכי נמוך בליגה? ובן כמה הילד שיעשה היסטוריה? פותחים עונה

1 – מספר השחקנים ששורדים מעונה לעונה בהפועל חולון. מעונת האליפות שרד כריס ווטסון, ומהעונה שעברה עשה זאת ליאור ליפשיץ.

2 – מספר המחזורים שעברו עד שהמאמן הראשון בליגת העל סיים את דרכו בעונה שעברה, כשלכבוד המפוקפק זכה משה ויינקרנץ.

3 – עונות עברו מאז מכבי תל אביב זכתה לאחרונה בדאבל, ובמועדון הצהוב לא יתנו לדבר כזה לברוח להם גם העונה.

4 – מספר השלשות שקלע עידו קוז'יקרו במהלך הקריירה שלו. 6 שנים הוא לא קלע אחת, האם העונה ישתפר המאזן?

5 – קבוצות שמשחקות העונה בליגת העל התכבדו בנוכחותו של יוני ניר בסגל שלהם, כשהקבוצה השישית של הפורוורד, גבעת שמואל, נמצאת בלאומית, וכל זאת בגיל 23.

6 – מאמנים החליפה עירוני רמת גן מאז חזרה לליגת העל בעונת 2005/6, כשדני גוט הוא השישי במספר. נאחל לו את אותו המזל של רובי בלינקו, היחיד שהצליח לשרוד בקבוצה עונה שלמה מאז.

7 – שחקנים מליגת העל שיחקו בעבר משחק אחד ויותר ב-NBA. הקבוצה שבסגל שלה נמצאים הכי הרבה שחקנים כאלה היא מכבי תל אביב עם שלושה.

8 – מספר הניצחונות הרצופים של מכבי תל אביב על מכבי ראשון לציון, הרצף הגדול ביותר שנשאר בליגת העל כיום.

9 – מספר הגופים בישראל שמאמצים את מכבי חיפה לקראת העונה הקרובה, מה שהופך את הנטל על ג'ף רוזן לקצת פחות כבד.

10 – שנים של נדודים הספיקו לאורי יצחקי, ולראשונה מאז שנשאר שנתיים רצוף כילד בבני הרצליה, החליט יצחקי להישאר עונה שנייה ברציפות באותה קבוצה, בני השרון.

11 – קבוצות הספיק דלרון ג'ונסון בן ה-28 להחליף ב-6 עונות במקצוענים, כשבשנתיים האחרונות הספיק לשחק ב-6 קבוצות שונות. האם יצליח לשרוד עונה שלמה במכבי ראשון לציון?

12 – עונות חלפו מאז שהתה מכבי נתניה בליגה הראשונה, ואמנם מדובר במועדון אחר מזה שהיה בקדנציה הקודמת, אך העונה חוזרת נתניה לליגת העל.

13 – שחקנים מתוך 20 הקלעים הבולטים של ליגת העל בעונה שעברה לא ממשיכים העונה בליגה, רובם עשו את השדרוג עבור הכסף הגדול. אז מי אמר שמהליגה הזאת לא מתקדמים?

14 – נקודות למשחק העמיד יריב יצקן בסיבוב השני של העונה שעברה, המספר הגדול ביותר מבין הישראלים, אך גם זה לא עוזר לו למצוא קבוצה בתחילת העונה הנוכחית. אל דאגה, עד המחזור החמישי ליצקן תהיה קבוצה.

15 – חברי דירקטוריון מרכיבים את דירקטוריון מנהלת ליגת העל, כשמלבד 12 יושבי ראש ליגת העל נמצאים גם אבנר קופל, יענקלה בן שושן, מנכ"ל איגוד הכדורסל, וירמי אולמרט, נציג האיגוד.

16 – הגיל של רם אליאספור, הסנטר של הפועל ירושלים, שיכול להיכנס לתולדות ליגת העל כישראלי הצעיר בליגה מאז שהפכה למקצוענית.

17 – עונות אחרי שהתחיל לאמן כדורסל בוגרים, ואחרי לא מעט ספקות כיצד מאמן נשים יכול לאמן גם גברים, פותח אלי רבי עונת בכורה בכדורסל הגברים. שיהיה בהצלחה.

18 – שנים, ארבעה חודשים וארבעה ימים, זהו הגיל של הזר הצעיר ביותר שישחק בליגת העל בכל הזמנים, ג'רמי טיילר.

19 – מספר השנים המפרידות בין השחקן המבוגר ביותר בעירוני נהריה, ברק פלג (37), לבין השחקן הצעיר ביותר, ג'ונתן בייז (18).

21 – זריקות עונשין החטיא בעונה שעברה שמוליק ברנר, כשניגש לקו בסך הכל 45 פעמים. ברנר הוא ככל הנראה קלע העונשין הגרוע ביותר מבין הגארדים הישראלים, כשעל התואר הזה מתחרים לא מעט שחקנים.

22 – שחקנים שרשומים בסגלי קבוצות ליגת העל, לא דרכו מעולם על פרקט הליגה הראשונה.

25 – המקום בו נבחר ג'ון תומאס בדראפט 1997, מה שמציב אותו במקום הראשון בין הזרים שמשחקים העונה בליגה.

26 – הפסדים מול 0 ניצחונות רשמה בעונה שעברה הגדוויק ההונגרית, קבוצתו של טוני יאנגר, הזר של אליצור מכבי נתניה. אריק אלפסי יקווה העונה לשינוי במגמה.

27.38 – ממוצע הגילאים של מכבי תל אביב, הקבוצה הכי מבוגרת בליגת העל, שנייה אחריה נמצאת עירוני אשקלון.

32.8 – נקודות למשחק רשם טוני דאוסן בעונת 1991/2 כשהיה מלך הסלים של ליגת העל עם הכי הרבה נקודות. בשנים האחרונות, כדי להיות מלך הסלים, מספיק לגרד את ה-20 נקודות, לפעמים גם מלמטה.

34 – ימים אימן בעונה שעברה מיקי דורסמן, אלוף 2007/8, את מכבי ראשון לציון. האם לפיני גרשון מחכה עתיד דומה?

38 – הגיל בו יפתח דרק שארפ את העונה ה-14 שלו בליגת העל. גם בגיל הזה אין למישהו ספק שלפחות במשחק אחד העונה יהיה זה שארפ שיעשה את ההבדל.

40 – שנה עומד שמעון מזרחי בראש מכבי תל אביב, היבול עד כה: 38 אליפויות, 27 גביעים, והיד עוד נטויה.

45 – קליעות עונשין מתוך ה-46 האחרונות שלו קלע לארי אובאנון, שהחזיק ברצף הגדול בעונה שעברה, עם 34 רצופות.

51 – קבוצות מיום הקמת הליגה המקצוענית בישראל סיימו עונה עם פחות מחמישה ניצחונות. אף קבוצה בליגה לא תרצה להיכנס לקטגוריה הלא מחמיאה הזאת.

54 – זוגות או שלישיות של אחים שיחקו בליגת העל בכל הזמנים, כשהמשפחה החדשה שנכנסה לליגה היא משפחת תמיר, כשאחיו של עמית, דניאל, יחל השנה לשחק בהפועל ירושלים.

67 – שנים, זה סכום הגילאים של הצוות המקצועי הכי צעיר בליגת העל, עודד קטש וליאור ליובין, מהפועל גלבוע/גליל עליון.

70 – מספר הצופים המועט ביותר שצפה במשחק אחד בעונה שעברה בליגת העל, בין עירוני רמת גן לקרית אתא במשחק השלישי בפלייאוף התחתון. האם השנה השיא השלילי יישבר?

95 – זריקות יותר לקח בעונה שעברה יהוא אורלנד מתחום השלוש מאשר מתחום השתיים. האם העונה הנתון יתיישר לכיוון הנורמלי? ספק.

101 – נקודות קלע ג'יי ג'יי יובנקס, שחקן מכבי רמת גן, על ראשה של בית"ר ר"ג המסכנה בעונת 1994/5, מספר המהווה את שיא הנקודות במשחק יחיד. ספק אם השיא הזה יישבר העונה.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

109 – קילו על 180 סנטימטר הראה המשקל כשעלה עליו ביירון איטון, הרכז ששוחרר אחרי שבוע בלבד ממכבי ראשון לציון, והיה הראשון לעשות זאת לעונת 2009/10.

178 – סנטימטר, עם עקבים, זה הגובה של השחקן הנמוך ביותר בליגת העל – דורי אסף.

185 – קילומטר מפרידים בין האולם הצפוני ביותר בליגת העל, עין שרה בנהריה, לבין האולם הדרומי ביותר בליגת העל, האולם באשקלון.

200 – ריבאונדים ב-27 משחקים רשם בעונה שעברה אורי קוקיה, מה שהספיק לו לתואר מלך הריבאונדים הישראלי. התואר הזה עזר לו בין השאר להשתדרג לשחקן רוטציה בהפועל ירושלים.

212 – נקודות חסרות למשה מזרחי, פורוורד מכבי חיפה, על מנת להיכנס לרשימת 100 הקלעים הגדולים של כל הזמנים בכדורסל הישראלי.

217 – סנטימטר, לגובה זה מתנשא רוברט רותבארט, השחקן הכי גבוה בליגת העל, שאולי השנה יוכיח לנו כמה כדורסל יש לו.

225 – סנטימטר עבר ג'ימי בקסטר מאשקלון בניסיונות שלו להתקבל לסגל האמריקאי למשחקים האולימפיים באתונה בקפיצה לגובה.

271 – ימים עברו מהרגע שהפועל חולון זכתה באליפות, עד הרגע שהקבוצה מצאה ספונסר לעונה שעברה. האם העונה היא תשכיל לעשות זאת בזמן קצר יותר?

305 – נקודות ב-53 משחקים קלע אלן אנדרסון בקריירת ה-NBA שלו שהשתרעה על פני שנתיים במדי השארלוט בובקאטס. יש לנו הרגשה שבעונה אחת בישראל הוא יעבור את המספר הזה.

332 – חסימות רשם שון ג'יימס, הסנטר של בני השרון, בשנתיים במכללת נורת'איסטרן, מה שמעמיד אותו כחוסם המוביל של המכללה בכל הזמנים.

1,200 – מקומות ישיבה נוספים לערך אמורים היו להיות מוכנים עד לתחילת העונה באולם החדש בגן נר, אך ככל הנראה רק במהלך העונה יוגדל האולם ל-3,000 מקומות.

2,119 – מספר הנקודות שקלע בי ג'יי מקי, שחקנה של הפועל עפולה, בתקופתו כשחקן מכללת דרום קרוליינה, מה שמציב אותו במקום הראשון בקלעי כל הזמנים של המכללה.

3,920 – מספר הנקודות שקלע מאיר טפירו בקריירה שלו בליגת העל, מה שמציב אותו במקום ה-39 בין קלעי כל הזמנים. ממוצע של 11.77 נקודות יכניסו אותו בסוף העונה ל-30 הגדולים של הכדורסל הישראלי.

10,000 – מקומות ישיבה אמורה להכיל הארנה בירושלים בשלב הסופי. התכנון הוא שעד תחילת עונת 2012/3, תפתח הפועל ירושלים את משחקיה באולם החדש, כשבשלב הראשון אמור להכיל האולם מספר מושבים קטן יותר.

900,000 – הסכום לו זוכה כל קבוצה שחברה במנהלת הליגה העונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully